اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۸۳*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003165164516234

جراح مغز و اعصاب به چه دلیل عروق مغزی را عمل می‌کند

جراحی عروقی مغز چیست

کد: 140003165164516234

https://bit.ly/3prbcHk

، (اخبار رسمی): جراحی عروقی مغز به اعمال تخصصی صورت گرفته بر روی عروق تغذیه کننده مغز که اکسیژن و مواد غذایی را به بافت مغز می‌رسانند اطلاق می‌شود

 جراحی عروقی مغز چیست
جراحی عروقی مغز چیست

جراحی عروقی مغز به اعمال تخصصی صورت گرفته بر روی عروق تغذیه کننده مغز که اکسیژن و مواد غذایی را به بافت مغز می‌رسانند اطلاق می‌شود. در این اعمال جراحی، جراح مغز و اعصاب از تکنیک‌های پیشرفته مختلفی استفاده می‌کند. این عمل‌ها با ایجاد برش‌های کوچک و کمترین میزان تهاجم نتایجی عالی را به دنبال خواهند داشت. در اینجا در مورد جراحی عروقی مغز صحبت می‌کنیم.

جراح مغز و اعصاب به چه دلیل عروق مغزی را عمل می‌کند؟

جراحان عروق مغزی با استفاده از تکنیک‌های جراحی باز و نیز تکنیک‌های غیرتهاجمی داخل عروقی بیماری‌های عروقی مغز را درمان می‌کنند. این بیماری‌ها عبارتند از:

آنوریسم‌های مغزی: ضعف یا بیرون‌زدگی جدار عروق خونی

خونریزی: خونریزی غیر قابل کنترل و خطرناک در مغز

ناهنجاری‌های عروقی داخل جمجمه‌ای و ستون فقرات: پیچ خوردگی‌های عروق که در آن خون با سرعت بالا جریان دارد و منجر به تشنج یا سکته مغزی می‌شود.

ناهنجاری‌های سینوس‌های غاری وریدی: پیچ خوردگی در قسمت کم جریان عروق که موجب تشنج یا خونریزی در داخل مغز می‌شود.

  • ناهنجاری‌های مجاری لنفی
  • فشار خون بالا در داخل جمجمه
  • تنگی شریان کاروتید: نازک شدن شریان اصلی مغز
  • تنگی‌ وریدها و سینوس‌های وریدی
  • تنگی داخل جمجمه‌ای عروق مغز

فیستول غاری کاروتید: که یک اختلال چشمی است که گاهی بر اثر ضربه به سر ایجاد می‌شود

دیسکسیون یا پارگی کاروتید

خونریزی‌های بینی

جراح مغز و اعصاب همچنین درمان انواع سکته‌های مغزی خونریزی دهنده و ایسکمیک به روش‌های مختلف را انجام می‌دهد. طیف گسترده‌ای از گزینه‌های درمانی در این خصوص وجود دارد؛ از درمان‌های طبی گرفته تا تکنیک‌های داخل عروقی (اندوواسکولار).

کلینیک جامع قاعده جمجمه و هیپوفیز ایران با مدیریت دکتر محمد صمدیان، یکی از برترین متخصصان جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در تهران انواع جراحی‌های عروق مغزی را با جدیدترین تکنیک‌های روز دنیا و پیشرفته‌ترین وسایل و تجهیزات انجام می‌دهد.

در مورد جراحی عروق مغزی در کلینیک دکتر صمدیان بیشتر بدانید

دکتر صمدیان عضو انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران و اروپا می باشند و در زمینه برگزاری چندین کنگره مغز و اعصاب و به عنوان دبیر برگزارکننده فعالیت داشته اند. ایشان از اولین کسانی بوده اند که در زمینه جراحی آندوسکوپی مغز و قاعده جمجمه و جراحی هیپوفیز از سال ۸۲ تا کنون به عنوان یکی از پیش گامان حیطه جراحی آندوسکوپی، تومورهای هیپوفیز و قاعده جمجمه و جراحی آندوسکوپی مغز فعالیت داشتند و در کارگاه ها و کنگره های مختلف داخلی و خارجی نسبت به ارائه سخنرانی و آموزش همکاران جوان فعالیت داشتند.

همچنین در زمینه جراحی ستون فقرات و سه دوره متوالی از سال ۱۳۸۸ تاکنون به عنوان رئیس انجمن ستون فقرات AO در ایران فعالیت داشته و در این زمینه چندین کنگره و کارگاه آموزشی برگزار نموده اند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۲۸۳*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان