اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002275138515816

لوله مانیسمان چیست و چه کاربردهایی دارد

کد: 140002275138515816

https://bit.ly/3ylLyYs

، تهران , (اخبار رسمی): لوله ها تجهیزاتی هستند که برای انتقال سیالات، ساخت مخازن تحت فشار، صنایع نظامی و کاربردهای وسیع دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. لوله ها از جنبه های گوناگونی از جمله جنس، کاربرد و فرآیند ساخت دسته بندی می شوند. از نظر جنس به دو دسته کلی لوله های فلزی و غیر فلزی تقسیم می شوند.

لوله مانیسمان - کاربرد لوله مانیسمان چیست
لوله مانیسمان

لوله ها تجهیزاتی هستند که برای انتقال سیالات، ساخت مخازن تحت فشار، صنایع نظامی و کاربردهای وسیع دیگری مورد استفاده قرار می گیرند. درزبان لاتین لوله ها را عموما با دو لغت پایپ و تیوب معرفی می کنند. از نظر ظاهری هر دو لغت به معنی لوله هستند ولی از نظر کاربرد و محل استفاده متفاوت هستند.

پایپ به لوله هایی اطلاق می شود که وظیفه انتقال سیال از نقطه ای به نقطه دیگر و در فواصل نسبتا دور را بر عهده دارند. اما تیوب به لوله هایی اطلاق می شود که وظیفه گردش سیال در داخل یک سیستم یا ماشین را بر عهده دارند. لوله ها از جنبه های گوناگونی از جمله جنس، کاربرد و فرآیند ساخت دسته بندی می شوند. از نظر جنس به دو دسته کلی لوله های فلزی و غیر فلزی تقسیم می شوند. از جمله لوله های فلزی پر کاربرد می توان به لوله های فولادی، چدنی، مسی، آلومینیومی، لوله مانیسمان و سربی و از جمله لوله های غیر فلزی پرکاربرد می توان به لوله های پلیمری، شیشه ای، بتنی و سفالی اشاره کرد.

لوله مانیسمان 

 لوله های بدون درز یا مانیسمان به دلیل ساختار یکپارچه و مقاومت ساختاری مناسبی که دارند می توانند سیالات با دما و فشار بالا را انتقال دهند.

 روش‌های خاصی که برای تولید این نوع لوله به کار گرفته می‌شود، سبب شده قیمت لوله مانیسمان از دیگر لوله‌های موجود در بازار گران‌تر باشد.

مهم‌ترین کاربردهای لوله مانیسمان

  • لوله‌های مانیسمان جهت خطوط فشارقوی
  •  لوله‌های مانیسمان استیل جهت خطوط صنایع غذایی و دارویی
  • لوله‌های مانیسمان جهت خطوط هیدرولیک
  •  لوله‌های مانیسمان جهت خطوط نفت و گاز

انواع لوله مانیسمان:
لوله مانیسمان بر اساس نسبت قطر به ضخامت، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شود:

لوله مانیسمان رده سبک: این دسته دارای ضخامت کم نسبت به قطر خود هستند و در سایزهای ۱ تا ۱۶ اینچی عرضه می‌شوند. ضخامت آن‌ها نیز از ۳ تا ۷.۹ میلی‌متر متفاوت است. لوله گاز مانیسمان نیز در این رده قرار دارد.

لوله مانیسمان رده ۴۰: قطر لوله‌های این رده بین ۰.۵ تا ۱۶ اینج و ضخامت آن‌ها بین ۲.۷ تا ۱۲.۷ میلی‌متر متغیر است.

لوله مانیسمان رده ۸۰: لوله‌های این رده قطری بین ۰.۵ تا ۱۶ اینچ و ضخامتی بین ۳.۷ تا ۲۱.۴ دارند.

لوله مانیسمان رده ۱۶۰: قطر لوله‌های این رده همانند رده‌های ۴۰ و ۸۰ بوده اما ضخامت آن‌ها بین ۴.۷ تا ۴۰.۴ متغیر است.

روش تولید لوله مانیسمان
لوله بدون درز روش های تولید مختلفی دارد. برای تولید لوله های مانیسمان ، ابتدا شمش فولادی توسط سنبه مانیسمان سوراخ می شود. لوله های مانیسمان از لوله های مادر و اولیه که ضخامت و قطرش بزرگتر از لوله ی نهایی است، تولید می شود. بدین ترتیب ابتدا شمش فولادی در دمای بسیار بالا گرم شده و سوراخ اولیه توسط سنبه ایجاد می شود که قطر خارجی سنبه برابر با قطر داخلی لوله است. سپس به کمک آرایش منظمی از غلتک ها ابعاد نهایی و ضخامت لوله بدست می آید و در نهایت لوله های تولید شده تحت بازرسی های مختلف مخرب و غیرمخرب قرار می گیرد. روش تولید لوله های مانیسمان متناسب به سایز آن بستگی دارد. برای لوله های مانیسمان با قطر کوچک، روش سنبه کاری چرخشی و برای لوله های بدون درز کربن استیل و فولادی آلیاژ پایین و با قطر متوسط، روش مانیسمان استفاده می شود. همچنین برای تولید لوله های مانیسمان با سایز بزرگ، معمولا روش اکستروژن مورد استفاده قرار می گیرد.

دیجی پایپ تامین کننده تجهیزات صنعتی و تاسیسات صنعتی 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیجی پایپ

دیجی پایپ نمایندگی شیرآلات چدنی فاراب عاملیت فروش ارتعاشات صنعتی ایران اتصالات برنجی کیزایران لوله و اتصالات پلیمرگلپایگان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید