اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003015143615561

شنا چیست؟

آشنایی با شنا، آموزش و قوانین مربوط به آن

کد: 140003015143615561

https://bit.ly/3fapisX

، تهران , (اخبار رسمی): شنا یک مهارتی است که به وسیله یادگیری آن می توانید بر روی آب به راحتی شناور بمانید و حرکت کنید. همچنین در پاسخ به شنا چیست باید بگوییم که در این رشته ورزشی هیچ کمک خارجی نیست و به تنهایی باید بر روی آب شناور یا در حال حرکت باشید.

شنا چیست؟ [آموزش شنا + قوانین کامل]
آشنایی با شنا، آموزش و قوانین مربوط به آن

آیا می دانید شنا چیست؟ در پاسخ به سوال شنا چست شما باید بگوییم که شنا امروزه به یکی از رشته های ورزشی پر طرفدار تبدیل شده که افراد زیادی برای یادگیری آن و راه یافتن به مسابقات تلاش می کنند. اما برای برنده شدن و یاد گرفتن اصولی این ورزش ابتدا باید بدانید شنا چیست. شنا یک مهارتی است که به وسیله یادگیری آن می توانید بر روی آب به راحتی شناور بمانید و حرکت کنید.

همچنین در پاسخ به شنا چیست باید بگوییم که در این رشته ورزشی هیچ کمک خارجی نیست و به تنهایی باید بر روی آب شناور یا در حال حرکت باشید.
حتی شمایی که به دنبال مسابقات نیستید باید بدانید که یاد گرفتن شنا و دانستن شنا چیست در مواقع اضطراری که خودتان یا افراد دیگر درون آب به صورت اتفاقی می افتند بسیار مهم و کارآمد می باشد از این رو شنا را برای این مواقع هم که شده یاد بگیرید. برای یادگیری شنا ابتدا باید به سراغ استخر های کم عمق بروید و به مرور وقتی مهارت های بیشتری از این رشته ورزشی فرا گرفتید به سراغ عمق های بیشتر بروید. همچنین در ابتدای راه شما باید توسط مربی های انتخابی تان شناور ماندن روی آب و سپس حرکت های پا را یاد بگیرید.

آگاهی از انواع شنا

برای اینکه بیشتر بدانید شنا چیست باید انواع شنا را هم بدانید. منظور از انواع شنا حرکات شنا مانند شنا آزاد، کرال سینه، کرال پشت و پروانه می باشد که در این بین شنا پروانه یکی از سخت ترین و دشوار ترین آن ها است. شنای آزاد که یکی از انواع شنا هست که به آن کرال جلو یا کرال استرالیایی هم می گویند هیچ محدودیتی برای چگونه حرکت کردن دست ها و پا هایتان وجود ندارد.
در این نوع حرکت شنا شما ابتدا باید سعی کنید که نصف بدن خود را بالای آب نگه دارید. همچنین باید گفت که این نوع حرکت یکی از ساده ترین و بهترین حرکت ها برای کسانی می باشد که می خواهند شنا را تازه شروع کنند و به همین دلیل ما اشاره ای به این نوع شنا کردیم تا چکیده ای در ذهنتان بابت آن شکل بگیرد.

انواع شنا در چه متراژ هایی انجام می شود؟

یکی از موارد دیگری که در بحث شنا چیست باید به آن توجه کنید یا بهتر است بگوییم اطلاعات داشته باشید متراژ های این نوع شنا ها یکی کرال پشت و … است. زیرا با دانستن متراژ های این نوع از حرکت های شنا شما بیشتر بر روی این رشته ورزشی تسلط پیدا می کنید. به همین دلیل ما در ادامه به بررسی متراژ های انواع حرکت شنا برای شما عزیزان پرداخته ایم :
• شنا کرال سینه در مسافت های ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر ، ۸۰۰ متر و ۱۵۰۰ متر اجرا می شود.
• شنا قورباغه و پروانه در متراژ های ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر انجام می شود.
• شنا کرال پشت در ۱۰۰ متر و ۲۰۰ متر اجرا می شود.
• شنا آزاد در متراژ های ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر انجام می شود.

فواید شنا کرال سینه

فواید این نوع شنا به دلیل اینکه بر روی شانه، کتف، سینه، پشت کمر و دست ها تمرکز دارد بیشتر اعضای بدن را در بر می گیرد. به عبارتی ساده تر در این نوع حرکت مقاومت در برابر فشار آب باعث تقویت ماهیچه های قسمت های نام برده شده می شود. همچنین سرعت زیاد کرال سینه باعث می شود فرد کالری های بیشتری در حین انجام بسوزاند که نتیجه آن داشتن تناسب اندام می باشد.

خرید لوازم شنا از فروشگاه آسان اسپرت به صورت اینترنتی امکان پذیر می باشد.

فواید شنا کرال پشت

این نوع شنا به دلیل تکنیک های خاص خود باعث شیدگی ستون فقرات شما می شود. از طرفی چون در این حرکت لگن نیز دخیل هست استخوان های این ناحیه تقویت می شوند. در اصل شنا کرال پشت برای افرادی مفید است که در طول روز ساعت های طولانی بر روی صندلی به دلیل کار و … می نشینند. همچنین در این نوع شنا به دلیل تحرک کم فرد کالری کمتری می سوزاند.

فواید شنا پروانه

از مهم ترین فواید این نوع از حرکت شنا می توان به خوش فرم کردن بدن و منعطف کردن آن اشاره کرد چون شنا پروانه ماهیچه های زیادی از بدن را درگیر می کند. به همین دلیل شنای پروانه برای بالا بردن استقامت بدن، تقویت کردن عضله های شکم، سینه، کمر، بازو و ران ها بسیار مفید تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. همچنین به دلیل تحرک بالا در این حرکت شنا فرد کالری بالایی می سوزاند از این رو برای افراد چاق مناسب است.

فواید شنا قورباغه

در این نوع حرکت شنا چون پاها بیشتر از دست ها استفاده می شوند و تحت فشار هستند قوی تر می شوند. به عبارتی ساده تر عضله های ران و ساق پا در این حرکت به مرور زمان قوی می شوند. همچنین مقاومت کردن در برابر آب به خودی خود فشار مضاعفی برای حرکت فرد ایجاد می کند.

حرکت شنا – کرال سینه

کرال سینه یکی از حرکات شنا می باشد که در موضوع شنا چیست باید اشاره ای به آن کنیم تا اطلاعاتی مفید از آن هرچند کم در ذهنتان داشته باشید. به همین دلیل در ادامه چکیده ای از نحوه انجام این حرکت برای آگاهی بیشتر در مورد شنا چیست برایتان مطرح کرده ایم :
• بدن باید حالت کشیده داشته باشد.
• سر باید در خط رویش مو با آب تماس داشته باشد.
• طرز قرار گیری سر باید ثابت و در مرکز باشد.
• یکی از دست ها باید با شدت بیشتری به سمت جلو پرتاب شود.
• دستی که در داخل آب است باید به عقب برده شود تا سریع تر به سمت جلو بروید.

حرکت شنا – کرال پشت

یکی دیگر از حرکت شنا کرال پشت می باشد که در ادامه مانند کرال سینه در مورد آن اطلاعاتی برای شما قرار داده ایم تا اطلاعاتتان در موضوع شنا چیست تکمیل تر شود.
• قسمت سینه و سر فرد باید بر روی آب باشد.
• صورت فرد باید به سمت آسمان باشد.
• دست ها به طور یکی در میان به سمت عقب و بالای سر فرود می آید.
• دست ها باید کاملا صاف از آب خارج شود.
• مچ های دست در نزدیکی آب باید تغییر زاویه دهند.
• وقتی دست های وارد آب می شود باید تغییر زاویه داده شود و آرنج ها بشکنند.

ادامه مطلب شنا چیست را در وبلاگ ورزشی سایت آسان اسپرت مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | مکان‌های ورزشی