اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003045149716535

اپوکسی چیست ؟

کفپوش اپوکسی چیست و چه مزایایی دارد؟

کد: 140003045149716535

https://bit.ly/2Sonmo2

، تهران , (اخبار رسمی): اپوکسی ها مواد پلیمری هستند که از نظر شیمیایی در ابتدا مایع هستند و سپس به جامد تبدیل می شوند. رنگ اپوکسی پایه پلیمر از لحاظ مکانیکی بسیار قوی است، از لحاظ شیمیایی مقاوم به تخریب است و در هنگام تبدیل از مایع به جامد بسیار چسبنده است.

کفپوش اپوکسی چیست و چه مزایایی دارد؟
شرکت رسپاد مجری کفپوش اپوکسی و پولی یورتان

شرکت رسپاد مجری و تولید کننده کفپوش اپوکسی و پولی یورتان با استانداردهای جهانی

اپوکسی چیست ؟

طیف گسترده ای از مواد شیمیایی پایه اپوکسی وجود دارد که از آن می توان سیستم پوشش اپوکسی را تهیه کرد.

اجزای اپوکسی چست ؟

سیستم های پوشش دهنده رنگ اپوکسی شامل دو جزء، رزین و سخت کننده (هاردنر) است. رزین از تکپارها یا بسپارهایی با زنجیر کوتاه که در انتهایشان یک گروه اپوکساید قرار دارد تشکیل می‌شود؛ و هاردنر از دو نوع سیکلو آمینی برای چسبها و کفپوش های اپوکسی بدون حلال و پلی آمید برای رنگ های اپوکسی حلال دار تشکیل می‌گردند که نیاز است برای خشک شدن با رزین بخوبی مخلوط شود و طی زمان مشخصی پیوند تکمیل شده و خشک می‌گردد. رزین معمولا رنگ روشنی دارد و بدون بو است. هاردنر معمولا تیره است و بوی کمی دارند. رنگ های اپوکسی آمینی بعلت نداشتن حلال و درنتیجه کاهش حجم بیشتر کاربرد چسب و کفپوش اپوکسی را داراست و اپوکسی پلی آمیدی که بیشتر بعنوان رنگ اپوکسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هنگامی که این دو جزء مخلوط می شوند، پیوند های شیمیایی بین اجزا برقرار می شود و پس از اتصال، یک ماده پلاستیکی قوی و سخت را تشکیل می دهند. پوشش های اپوکسی به علت مقاومت شیمایی، دوام، تخلخل کم و استحکام باند قوی مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین پوشش های اپوکسی برای خواص چسبندگی عالی، مقاومت شیمیایی و گرمایی، خواص مکانیکی عالی و خواص الکتریکی بسیار خوب، شناخته شده اند.

جهت اجرای پوشش اپوکسی یک سطح متخلخل و تمیز نیاز می باشد. مهم است که قبل از استفاده از رنگ اپوکسی، همه ترک ها و تراشه ها تعمیر شوند و همچنین  قبل از اعمال پوشش باید اطمینان حاصل شود که سطح عاری از چربی و روغن باشد.

کفپوش اپوکسی در بیمارستان‌ها و صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارند و رنگ اپوکسی گزینه مناسبی برای جلوگیری از خوردگی و زنگ‌زدگی در صنایع هستند.

کاربردهای موادی که بر پایه اپوکسی ساخته می‌شوند گسترده‌است و مهمترین آن در ساخت رنگ اپوکسی و کفپوش اپوکسی است و همچنین شامل کاربرد در ساخت موادی چون چسب ها، کامپوزیت ها (مانند موادی که از فایبر گلاس یا فیبر کربن استفاده می‌کنندوتقویت‌کننده‌هامی شود.) جهت پاسخ به سوال اپوکسی چیست مزیت های اپوکسی را بر می شمریم.

اپوکسی چیست: مزیت اپوکسی

با شیشه به کار می‌روند. ساختار شیمیایی اپوکسی‌ها این اجازه را می‌دهد که بسپارهای گوناگونی با خواص بسیار متفاوت تولید شود. به طور کلی رنگ اپوکسی‌ را به خاطر چسبندگی، مقاومت شیمیایی و گرمایی، خواص خوب یا حتی عالی مکانیکی، و مقاومت الکتریکی بسیار خوب آنها نسبت به اکثر رزین های دیگر می‌شناسند.

سایر ویژگی های اپوکسی

بسیاری از خواص اپوکسی‌ها را می‌توان تغییر داد، برای مثال رنگ های اپوکسی‌ پرشده از نقره که رسانایی الکتریکی خوبی دارند یا رنگ اپوکسی پرشده از روی که مقاومت خوردگی خوبی دارد یا مخلوط آن با ریز الیاف های کربن آنها را رسانا می‌کند نیز وجود دارد و این در حالی است که اپوکسی خالص عایق الکتریکی می‌باشد. برخی از انواع که دارای خاصیت عایق رسانایی در برابر گرما هستند و مقاومت الکتریکی بالایی دارند در الکترونیک کاربرد دارند.

جهت آشنایی بیشتر با اپوکسی با پاسخ به اپوکسی چیست به کاربردهای اپوکسی اشاره می کنیم.

اپوکسی چیست: کاربردهای اپوکسی

  • رنگ‌ها و پوشش
  • چسب‌ها
  • قالب‌های صنعتی و کامپوزیت‌ها
  • سامانه‌های الکتریکی و الکترونیک
  • مصارف خانگی و دریایی
  • هوافضا
  • زیست‌شناسی

کفپوش های صنعتی، بیمارستانی و بهداشتی و مخابراتی

این کفپوش‌ها بر پایه هاردنر سیکلو آلیفاتیک پلی آمین تغییر یافته و رزین اپوکسی بیسفنول A تولید و ارائه می‌گردد، در ساختار این محصول از هیچگونه حلال و رقیق کننده واکنشگرا استفاده نشده است.
همین امر موجب می‌گردد که ساختار پلیمری محصول پس از واکنش بصورت ثابت باقی بماند و خصوصیات شیمیائی آن دچار کاهش خواص نگردد، مقاومت شیمیائی مناسب به همراه مقاومت مکانیکی عالی و چسبندگی سطحی فوق‌العاده این محصول این امکان را فراهم آورده که از آن بتوان در کلیه سطوحی که در مجاورت مواد شیمیائی و اسیدها و قلیاهای متوسط قر ار دارند، براحتی استفاده نمود، همچنین با توجه به خصوصیات بهداشتی این محصول، امکان بکارگیری آن در سطوحی که علاوه بر مقاومت شیمیائی، بهداشتی بودن پوشش نیز حائز اهمیت می‌باشد وجود دارد.

کفپوشهای دکوراتیو و کفپوش اپوکسی گرانیت

کفپوش اپوکسی در مناژل مسکونی، ادارات ، دفاتر و … مورداستفاده می باشد و محافظ سطوحی مانند: سطوح فلزی ، چوبی ، سیمانی ، درپوش سازه های فلزی ، سطوح خارجی مخازن ، تجهیزات پتروشیمی و پالایشگاهی ، خطوط لوله ، ماشین آلات  می باشد و حتی قابل ذکر در سطوح خارجی تانک ها نیز می توان استفاده نمود. رنگ های اپوکسی مقابل نور خورشید و تغییرات دما پایداری فوق العاده دارند و انقباض کمی در مقابل حرارت و در برابر تغییرات حرارت داشته و جمع نمی شوند.

با توجه به معرفی مزیت ها و کاربرهای اپوکسی، هم اکنون پاسخ به سوال اپوکسی چیست تا حدودی ساده خواهد بود. البته سوال اپوکسی چیست بسیار سوال کلی ای بوده و ما سوال اپوکسی چیست را در زمینه کفپوش های اپوکسی در مقالات زیر پاسخ داده ایم .

سوال خود را در زمینه اپوکسی چیست و بخصوص در مورد کفپوش های اپوکسی می توانید از کارشناسان شرکت رسپاد تولید کننده کفپوش های اپوکسی و پولی یورتان با شماره 88279096 بپرسید و همچنین اطلاعات بیشتر را در مقاله زیر مطالعه نمایید.

تاریخچه و معرفی کفپوش اپوکسی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی رسپاد بسپار آریا

شرکت مهندسی رسپاد بسپار آریا، به همت جمعی از متخصصین فارغ التحصیل مهندسی پلیمر، گرایش رنگ از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاسیس گردید. از اهداف اصلی تاسیس این شرکت سامان بخشی به روش­ های سنتی تولید و اجرا در صنعت رنگ کشور و ارائه راهکارهای مهندسی با بهره گیری از آخرین فناوری­ های روز این صنعت در جهان می ­باشد. مشاوره، اطلاع رسانی، تحقیق و توسعه و کمک به کاهش هزینه های آشکار و نهان مربوط به خوردگی تاسیسات و تجهیزات صنایع مختلف کشور به منظور صیانت از دارایی های ملی، از برنامه های مهم دیگر این شرکت می باشد. این شرکت با اتکا به دانش و تخصص همکاران خود، افتخار دارد به عنوان یکی از معدود شرکت های تخصصی، همزمان در دو زمینه تولید و اجرای انواع پوشش های دکوراتیو، صنعتی، ترافیکی و عایق فعالیت می نماید و به صورت مستمر درحین انجام پروژه های اجرایی بزرگ، عملکرد و کیفیت محصولات خود را بررسی نموده و توسط تیم تحقیق و توسعه خود در آزمایشگاه های پیشرفته بهبود می‌بخشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]