اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004085203216535

بهترین گزینه برای پوشش سطح پارکینگ ساختمان ها

کفپوش اپوکسی ، بهترین انتخاب جهت محافظت از سطح پارکینگ

کد: 140004085203216535

https://bit.ly/3y3wRZd

، تهران , (اخبار رسمی): کفپوش پلیمری از جمله کفپوش اپوکسی و استفاده از آن برای پوشاندن سطح پارکینگ ‏ها مساله ‏ای است که این روزها تولیدکنندگان حرفه ‏ای کفپوش و سازندگان ساختمان، به طور همزمان توجه خاصی را به آن مبذول داشته اند.

کفپوش اپوکسی ، بهترین انتخاب جهت محافظت از سطح پارکینگ
شرکت مهندسی رسپاد مجری کفپوش اپوکسی

از مهم ترین ویژگی ‏های کفپوش‏ های پلیمری اعم از کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان، تنوع در طرح، رنگ و یکپارچه بودن این سیستم است که فضای رنگارنگی ایجاد نموده و حس آرامش خوبی به فضای پارکینگ می ‏دهد.

کفپوش پلیمری از جمله کفپوش اپوکسی و استفاده از آن برای پوشاندن سطح پارکینگ ‏ها مساله ‏ای است که این روزها تولیدکنندگان حرفه ‏ای کفپوش و سازندگان ساختمان، به طور همزمان توجه خاصی را به آن مبذول داشته اند.

این مسئله از آن جایی مورد توجه قرار گرفته است که توسعه پرشتاب شهرسازی و تراکم ساختمان‌ها خصوصاً در شهرهای پرجمعیت، تاسیس پارکینگ‌های طبقاتی یا Multi-storey car parks را در دستور کار مدیران شهری و سازندگان بناهای وسیع قرار داده است.

کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان و اهمیت آن ها

اگرچه در نگاه اول پارکینگ‌های طبقاتی به‌عنوان سازه‌های ساده و کم ‌اهمیت تلقی می‌شوند، ولی می ‏توان طی یک اقدام هوشمندانه و با طراحی و اجرای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان بر روی سطوح پارکینگ، کیفیت بهره ‏برداری را افزایش ‏داد و محیط پارکینگ را از نظر بصری بسیار چشم ‏نواز نمود که در نتیجه جاذبه بیشتری برای شهروندان خواهد داشت.

سطح پارکینگ ‏ها، با عبور مداوم وسایل نقلیه، به طور پیوسته در معرض تنش ‏های سازه ‏ای و رطوبت و مواد شیمیایی از قبیل روغن و بنزین خودروها قرار دارد. به این دلیل می ‏بایست در جهت افزایش طول عمر سطوح آنها از بتن بدون پوشش و آسیب پذیر کفِ طبقات در مقابل موارد فوق محافظت نمود.

چگونه یک کفپوش مناسب برای پارکینگ انتخاب کنیم ؟

در حال حاضر با توجه به ویژگی ‏های سازه و نوع بهره ‏برداری از آن، راهکارها و سیستم‏ های پوشش متفاوتی برای بهینه سازی و افزایش طول عمر سطوح قابل طراحی و اجرا هستند.

برای ارائه مشاوره ‏های تخصصی و پیشنهاد بهترین و اصولی ترین روش و به کار بردن مناسب ترین متریال موجود در بازار، یکی از قابل دسترس ترین روش ‏های موجود، استفاده از متخصصین و مشاورین شرکت مهندسی رسپاد در محل پروژه است تا ضمن بررسی تمام ابعاد و پارامتر‏های متغیر در پروژه مناسب ترین راهکار عملیاتی و اجرایی به سازندگان و کارفرمایان دست اندرکار پروژه ارائه شود.

در صورتی ‏که از راه‏ حل ‏های مفید و علمی در طراحی پارکینگ ‏های طبقاتی غافل شویم، در اتمام پروژه با لیست بلند بالایی از خطاها و نواقص از قبیل ترک، آلودگی، ظاهر ناخوشایند و ناسازگاری کف ‏سازی بتنی با سایر آیتم ‏های پارکینگ رو به رو خواهیم ‏بود.

برای اطمینان از اینکه پارکینگ طبقاتی در مواجهه با موارد اشاره شده دوام کافی و جلوه‏ای مناسب داشته باشد، در ادامه به مواردی اشاره می ‏گردد که بایستی به آنها توجه ویژه نمود.

جهت محافظت کامل از پوشش کف طبقه و سازه زیرین آن، ممانعت از نفوذ مایعات در بتن و در عین حال جلوگیری از حرکت رطوبت از داخل بتن به سمت بالا بر اساس قاعده مویینگی اهمیت ویژه‏ای دارد.

اگر رطوبت یا سایر مایعات به بتن نفوذ کنند، نه تنها امکان بروز نواقصی نظیر Curling & Warping (در صورتی‏ که گرادیان رطوبت بالا باشد) وجود دارد، بلکه آرماتور‏های فلزی و سازه ‏های عرشه فولادی نیز شروع به زنگ ‏زدگی و خوردگی می‏ کنند و یکپارچگی سازه را به ‏خطر می اندازند.

این نواقص بعضا موجب تغییر رنگ بتن و به ‏مرور زمان تخریب آن می ‏گردد؛ در نتیجه گرد و غبار حاصل از تخریب لایه ‏های سطح بتن و حتی ریزش آب آلوده به نمک یا چربی بر روی خودرو‏های طبقات پایین ‏تر منجر به آلودگی محیط و سطح خواهد شد.

نقش کفپوش اپوکسی و پلی یورتان در استحکام سازه

امروزه سازه ‏ها با ستون‏ هایی با فاصله زیاد در جهت ایجاد فضاهای مفید بیشتر و حداکثر تعداد پارکینگ، ساخته می ‏شوند. به ‏علت تنش‌های ناشی از تردد مکرر خودروها، در بلند مدت شاهد خم ‏شدن و حرکت سازه و به ‏دنبال آن ایجاد ترک ‏های بی ‏شمار در کف طبقات خواهیم بود.

کفپوش اپوکسی یا پلی یورتان اجرا شده در کف طبقات نیز این تنش ‏ها را متحمل خواهد شد و در نتیجه تنش ناشی از حرکت خودروها را دمپ نموده و با انعطاف موجود در سیستم کفپوش، از انتقال تنش به بتن و سازه در حد امکان جلوگیری می ‏نماید.

مهم ترین نکات در اجرای کفپوش

طراحی سیستم کفپوش از دو منظر حائز اهمیت است:

  1. دستیابی به ضخامت کفپوش
  2. انعطاف پذیری بهینه کفپوش

در صورت غفلت از میزان اهمیت هر یک از موارد فوق، پس از مدت کوتاهی از زمان بهره‏برداری کفپوش اپوکسی یا کفپوش پلی یورتان، دچار مشکلات عدیده‏ ای نظیر ترک، تخریب و کنده ‏شدگی سطح بتن خواهیم شد.

مزایای کفپوش‏ های پلیمری

از مهم ترین ویژگی ‏های کفپوش‏ های پلیمری اعم از کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی اورتان، تنوع در طرح، رنگ و یکپارچه بودن این سیستم است که فضای تمیز و رنگارنگی ایجاد نموده و حس امنیت و آرامش بسیار خوبی به مراجعین در هنگام ورود به فضای پارکینگ می ‏دهد.

کفپوش پلیمری و زیبایی پارکینگ شما

طبق مطالعات روان‏شناختی، یک فرد هنگام مواجهه با افراد یا مکان ‏های جدید ظرف مدت پنج ثانیه دست به قضاوت اولیه خواهد زد، در نتیجه ظاهر زیبای پارکینگ به ‏عنوان اولین تصویر مشاهده شده توسط میهمانان اهمیت بسیار ویژه‏ ای دارد.

خواص ویژه این پوشش ‏های پلیمری در فضاهای پارکینگی بسیار زیاد است. در ادامه به برخی از خصوصیات کفپوش های پلیمری، از جمله کفپوش پلی یورتان در فضای پارکینگ اشاره خواهیم کرد:

  • کاهش رد لاستیک یا Tire Mark
  • کاهش جیغ لاستیک یا Tire Squeal
  • قابلیت تمیز شوندگی بالا
  • حفظ براق بودن سطح

همچنین با توجه به انعطاف ‏پذیری پلی یورتان با اجرای این نوع کفپوش تا حد زیادی می توان از آب ‏بند شدن سطح بتن اطمینان حاصل نمود.

کفپوش های هیبریدی اپوکسی – پلی یورتان گزینه ایده آل

به توجه به موارد بالا، امروزه کفپوش ‏های هیبریدی اپوکسی – پلی یورتان بهترین گزینه جهت اجرا در کف پارکینگ ‏های طبقاتی است. بخصوص که لایه نهایی این نوع پوشش ‏ها را با توجه به نوع کاربری و تنوع فضا می ‏توان به صورت صیقلی، بافت دار پوست پرتقالی، ضد لغزش و دانه‏ دار با رنگ بندی ‏های متفاوت اجرا نمود.

زیبایی و چشم ‏نوازی؛ به ‏کمک طراحی و معماری خلاقانه و اجرای نقوش، فلش ‏ها و علائم متنوع بر روی سطح و دیوار، با حفظ تمامی ویژگی ‏های عملکردی پارکینگ از دیگر مزایای کفپوش های هیبریدی اپوکسی – پلی یورتان به شمار می‏رود.

با استفاده از این ویژگی می ‏توان فضای شلوغ و پیچیده پارکینگ ‏های طبقاتی را به یک فضای جذاب و آرام ‏بخش تبدیل نمود.

چرا پوشش پلیمری بهترین ایده برای پارکینگ است؟

شرکت رسپاد این اطمینان را به مشتریان خود در پارکینگ ‏های طبقاتی می ‏دهد که ماندگاری، ثبات سایشی و شست و شویی بالا از ویژگی ‏های منحصر به‏ فرد کفپوش‏ های این شرکت است که با رعایت دستورالعمل ‏های نگهداری و شستشو می ‏توان به طول عمر آن نیز اضافه ‏نمود.

همچنین با اجرای کفپوش بر روی سطوح بتنی، مقاومت آن در برابر آسیب ‏های ناشی از نشت سوخت، روغن، ضربه، رد لاستیک و حرکت سازه افزایش خواهد یافت.

کفپوش اپوکسی، چند ویژگی منحصر به فرد

  • علاوه بر موارد ذکر شده، در ادامه به چند ویژگی خاص کفپوش پلیمری از جمله کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان که در مرحله اجرا، توسط متخصصین رسپاد، مد نظر قرار گرفته و بیشترین کیفیت را از اجرای کفپوش میسر می ‏سازد، اشاره می کنیم:
  • پوشش اختصاصی فضاهای خاص پارکینگ طبقاتی؛ رمپ طبقات، محل دور زدن خودروها و … از جمله فضاهای خاص در پارکینگ است که در مراحل طراحی و اجرای کفپوش نیاز به توجه ویژه ‏ای دارند.
  • رمپ ‏ها و محل دور زدن خودرو به ‏دلیل افزایش فشار و تنش برشی به سطح، باعث افزایش سایش و آسیب به کفپوش خواهند شد؛ همچنین صدای جیغ لاستیک ‏ها در این نواحی بیشتر می ‏شود که راهکار این شرکت تقویت پوشش در این نواحی و اجرای لایه‏ نهایی به‏ صورت دانه‏ دار است.
  • کنار دیواره ‏ها و ستون ‏ها؛ از آنجایی ‏که یکی از اصلی ‏ترین کارکردهای کفپوش ‏های پلیمری آب ‏بند کردن سطح پارکینگ و جلوگیری از رسیدن رطوبت به بتن کف است، لذا نیاز است ماهیچه گذاری و اجرای قرنیز به ارتفاع استاندارد در این نواحی حتما صورت پذیرد.
  • با در نظر گرفتن بار ترافیکی فضاهای مختلف، بافت لایه نهایی برای محل پارک خودروها، محل دور زدن و سطوح شیب دار نظیر رمپ متفاوت است و با نظر کارفرما و بهره ‏بردار می ‏توان آن را تغییر یا بهبود داد.

تعهدات و پشتیبانی تیم رسپاد در اجرای انواع کفپوش صنعتی

مجموعه رسپاد به عنوان بزرگترین تولید کننده و مجری کفپوش ‏های صنعتی در ایران با برخورداری از کارخانه ‏ای بزرگ با برند «شرکت رنگ‏های صنعتی ایران» به عنوان اولین تولیدکننده رنگ ‏های صنعتی مجموعه ‏ای بی ‏رقیب و توانمند در جهت کمک ‏رسانی به پروژه ‏هایی است که نیاز به خدمات علمی و به‏ روز در راستای بهبود عملکرد نهایی انواع کفپوش و پوشش ‏های صنعتی و ساختمانی دارند.

این مجموعه، صرف‏ نظر از توان رفع چالش‏ های موجود در پروژه، به پشتوانه تجربه و دانش شرکت رسپاد، تنوع و گستردگی محصولات شرکت رنگ‏ های صنعتی ایران، با قابلیت تولید در زمان کوتاه نیز پاسخ گوی نیاز پروژه ‏ها به نحو ایده ‏آل خواهد بود.

این مجموعه به پشتوانه شرکت رسپاد و رنگ ‏های صنعتی ایران چند دهه در صنایع بالادستی نفت و گاز و صنعت ساختمان حضور فعال داشته و به عنوان پیمانکار و تامین ‏کننده در وندور لیست ها (لیست تامین کنندگان) شرکت ‏های بزرگ این صنایع حضور دارد.

تجارب منحصر به ‏فرد این مجموعه در پروژه ‏های بزرگ و خاص، این اطمینان را به کارفرمایان محترم می ‏دهد که کفپوش ‏هایی با ماندگاری بالا، کیفیت تضمین شده و چشم ‏نواز را اجرا و تحویل نماید.

شایان ذکر است راه حل ‏های ارائه شده توسط تیم تخصصی واحد کف‏سازی بتنی و پلیمری شرکت رسپاد بر اساس تجارب چندین ساله این مجموعه و به ‏کارگیری آخرین تکنولوژی ‏های در دسترس و به‏ روز شده دنیاست.

تعهد تیم تخصصی رسپاد به مشتریان در خصوص پشتیبانی از پروژه ‏ها با ارائه خدمات بسیاری همراه است که شامل موارد زیر است:

  • خدمات مشاوره Consultation
  • بازدید میدانی پروژه Site visit
  • ارائه پیشنهاد فنی Specification
  • پشتیبانی فنی Technical support
  • اجرا Installation
  • گارانتی Guaranty
  • نگهداری و مراقبت maintenance & Aftercare

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی رسپاد بسپار آریا

شرکت مهندسی رسپاد بسپار آریا، به همت جمعی از متخصصین فارغ التحصیل مهندسی پلیمر، گرایش رنگ از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاسیس گردید. از اهداف اصلی تاسیس این شرکت سامان بخشی به روش­ های سنتی تولید و اجرا در صنعت رنگ کشور و ارائه راهکارهای مهندسی با بهره گیری از آخرین فناوری­ های روز این صنعت در جهان می ­باشد. مشاوره، اطلاع رسانی، تحقیق و توسعه و کمک به کاهش هزینه های آشکار و نهان مربوط به خوردگی تاسیسات و تجهیزات صنایع مختلف کشور به منظور صیانت از دارایی های ملی، از برنامه های مهم دیگر این شرکت می باشد. این شرکت با اتکا به دانش و تخصص همکاران خود، افتخار دارد به عنوان یکی از معدود شرکت های تخصصی، همزمان در دو زمینه تولید و اجرای انواع پوشش های دکوراتیو، صنعتی، ترافیکی و عایق فعالیت می نماید و به صورت مستمر درحین انجام پروژه های اجرایی بزرگ، عملکرد و کیفیت محصولات خود را بررسی نموده و توسط تیم تحقیق و توسعه خود در آزمایشگاه های پیشرفته بهبود می‌بخشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید