اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008175513916535

گفتگوبامهندس جواد شایق، مدیرعامل شرکت رنگهای صنعتی‌ ایران و عضو هیئت مدیره رسپاد

صداقت در کار، تعهد، تخصص و مشتری مداری کلید واژه‌های رقابت شرکت رسپاد است

کد: 140008175513916535

https://bit.ly/3ob339C

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت مهندسی رسپاد بسپار آریا، به همت جمعی از متخصصین فارغ التحصیل مهندسی پلیمر، گرایش رنگ از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاسیس گردید.از اهداف اصلی تاسیس این شرکت سامان بخشی به روش ‌های سنتی تولید و اجرا در صنعت رنگ کشور و ارائه راهکارهای مهندسی با بهره گیری از آخرین فناوری ‌های روز این صنعت در جهان بود.

صداقت در کار، تعهد، تخصص و مشتری مداری کلید واژه‌های رقابت شرکت رسپاد است
مهندس جواد شایق

مشاوره، اطلاع رسانی، تحقیق و توسعه و کمک به کاهش هزینه‌های آشکار و نهان مربوط به خوردگی تاسیسات و تجهیزات صنایع مختلف کشور به منظور صیانت از دارایی‌های ملی، از برنامه‌ها و اهداف دیگر این شرکت است. این شرکت با اتکا به دانش و تخصص همکاران خود، یکی از معدود شرکت‌های تخصصی است که همزمان در دو زمینه تولید و اجرای انواع پوشش‌های دکوراتیو، صنعتی، ترافیکی و عایق فعالیت می‌ کند و به صورت مستمر درحین انجام پروژه‌های اجرایی بزرگ، عملکرد و کیفیت محصولات خود را بررسی نموده و توسط تیم تحقیق و توسعه خود در آزمایشگاه‌های پیشرفته بهبود می‌بخشد. برای بررسی فعالیت‌های این شرکت و بحث درباره وضعیت صنعت رنگ کشور گفت و گو با مهندس جواد شایق، قائم مقام مدیر عامل شرکت مهندسی رسپاد، را در ادامه می‌خوانید:

به عنوان اولین سوال، لطفا درباره تاریخچه شرکت مهندسی رسپاد توضیحاتی ارائه کنید.

شرکت مهندسی رسپاد بسپار آریا در سال 1389 به همت جمعی از فارغ التحصیلان رشته پلیمر- رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسید.هدف از ایجاد این شرکت پاسخگویی به نیازهای تخصصی صنایع مختلف کشور درحوزه رنگ و پوشش است.

می‌دانیم که یکی از مهمترین دلایل استفاده از پوشش‌های رنگ بر روی وسایل، ماشین الات و تجهیزات، صیانت از آنها در مقابل خوردگی و در نتیجه پوسیدگی و تخریب آنها است. به طوری که پیش بینی می‌شود زیان ناشی از میزان خوردگی در کشور حدود 5 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) باشد.

این مطلب وقتی قابل تامل می‌شود که بدانیم GDP کشور بنا بر گزارش مرکز آمار ایران در 9 ماهه نخست سال 1399 بیش از 5200 هزار میلیارد ریال است و معنی این عدد یعنی اینکه به کشور ما در بازه زمانی مورد نظر 260 هزار میلیارد ریال به خاطر خوردگی زیان وارد شده است. کمک به کاهش این عدد حیرت انگیز در بخش پوشش‌های ضد خوردگی مهمترین رسالت سازمانی شرکت رسپاد را تشکیل داده است و در این راه به موفقیت‌های خوبی هم دست یافته است.

قبل از پرداختن به سوالات دیگر، بفرمایید معنی کلمه رسپاد چیست و چرا به عنوان اسم شرکت از آن استفاده شده است؟

سوال جالبی بود. این کلمه را یکی از موسسین خوش ذوق شرکت که دستی هم در ادببات دارد، ساخته است. می‌دانیم که یکی از کاربردهای رنگ عایق کردن سطح زیر آن است. رسپاد از ترکیب دوکلمه «رس، بن مضارع رساندن» و «پاد به معنی ضد و مخالف» تشکیل شده است که به معنای نارسانا یا عایق است. در این جا یک معنای نهفته وجود دارد و آن اینکه شرکت رسپاد شرکتی خلاق، درون زا و ایرانی است.

در صورت امکان به طور خلاصه درباره عمده فعالیت‌های شرکت مهندسی رسپاد نیز مطالبی ارائه کنید.

شرکت رسپاد در دو بخش فعالیت دارد. بخش اول شامل: مشاوره، تولید و اجرای پروژه‌های رنگ، تامین واجرای کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان صنعتی، تامین و اجرای رنگ‌های ساختمانی، تامین و اجرای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان مخصوص پارکینگ، تامین واجرای کفپوش اپوکسی و پلی یورتان مخصوص بیمارستان‌ها، داروسازی‌ها، صنایع غذایی و بهداشتی، کفپوش اپوکسی و پلی یورتان با کاربری دکوراتیو، کفپوش‌های تخصصی نووالاک و وینیل استر، کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک، کفپوش ضد اسید FRP  و همچنین تولید و اجرای انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی است.

بخش دوم هم شامل: مشاوره، طراحی و ساخت پروژه‌های عمرانی است که در این زمینه، در چند سال اخیر شرکت مهندسی رسپاد به حوزه عمران و ابنیه ورود کرده و خوشبختانه توانسته است در مدت کوتاه چندین پروژه برای کارفرمایانی از جمله ایران خودرو، شرکت‌های زیر مجموعه بانک آینده و بانک گردشگری به انجام برساند.

در میان فعالیت‌هایی که شرکت رسپاد تاکنون انجام داده، به نظر شما شاخص ترین پروژه‌ها و فعالیت‌ها، کدام بودند و چرا؟

شرکت مهندسی رسپاد پروژهای زیادی را تاکنون به انجام رسانده است که برای دیدن لیست کامل آن توصیه میکنم علاقه مندان سری به سایت این شرکت بزنند. اما اگر بخواهیم چند پروژه شاخص را نام ببریم باید این پروژه‌ها اشاره کنیم:

  • تامین و اجرای کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان برای بازار بزرگ ایران (ایران مال) مخصوص پارکینگ و همچنین فضاهای خاص شامل انبار، تاسیسات برودتی و گرمایشی مجموعا در 600 هزار مترمربع.
  • تامین و اجرای کفپوش سالن تولید ایران خودرو.
  • تامین رنگ و رنگ آمیزی خودروهای شرکت زرین خودرو.
  • تامین و اجرای سازه‌ها و ساختمان‌های قطار شهری مشهد.
  • تامین و اجرای کفپوش اپوکسی برای داروسازی‌های مختلف از جمله فارابی، ابوریحان، رها….
  • به همه این‌ها می‌توان اجرای پروژه‌های کفپوش اپوکسی و پلی یورتان سازمان زیبا سازی تهران، سازمان حمل و نقل و ترافیک مشهد، شرکت بورس تهران و بسیاری از کارفرمایان دیگر که از حوصله این مصاحبه خارج است، اشاره نمود.

این روزها فرایند کیفیت و روزآمد بودن برای شرکت‌های صنعتی اهمیت زیادی دارد چرا که این مساله یکی از مزایای رقابتی اصلی محسوب می‌شود، شرکت مهندسی رسپاد در زمینه استاندارد‌ها و گواهی نامه‌های کیفی چه موفقیت‌هایی تا کنون به دست آورده است؟

قطعا شرکتی به بزرگی رسپاد با این حجم از پروژه انجام شده و در حال انجام، نیاز به ساختار سازمانی قوی و همچنین جاری سازی استاندارد‌های بین المللی معتبر دارد. در همین راستا شرکت موفق به اخذ استانداردهای ISO 9001, ISO 14001 و GMP برمبنای استانداردISO 22716  گردیده که همه این استانداردها در ارکان شرکت جاری گردیده است.

علاوه بر این‌ها به طور کلی از نظر شما مزیت رقابتی شرکت مهندسی رسپاد چیست؟

به طور خلاصه نقاط قوت و مزیت رقابتی شرکت رسپاد به نظرم شامل موارد زیر است:

  • وجود دانش فنی منحصر به فرد، به دلیل استفاده از تعداد قابل توجهی از مهندسین پلیمر- رنگ دانشگاه صنعتی امیرکبیر در شرکت.
  • استفاده از تکنسین‌ها و کارگران ماهر استخدامی‌ در شرکت و آموزش و نظارت دقیق بر عملکرد آنها.
  • برخورداری از تجربه اجرای موفق پروژه‌های بسیار بزرگ در کشور مانند ایران مال و ایران خودرو.
  • داشتن ساختار سازمانی قوی و چابک براساس متدهای مدیریتی کارآمد و به روز.
  • دراختیار داشتن کارخانه بزرگ رنگ‌های صنعتی ایران باهدف تولید باکیفیت رنگ و همچنین قیمت تمام شده رقابتی محصولات مورد استفاده شامل کفپوش اپوکسی، کفپوش پلی یورتان و انواع رنگ‌های صنعتی و ساختمانی دیگر.
  • ارائه خدمات مشاوره و راهنمایی فنی و اجرایی و سایت ویزیت در صورت نیاز مشتری جهت درک بهتر خواسته‌های مشتری.
  • تولید به سفارش مشتری جهت ارتقاء کیفیت کار و برآورده کردن خواسته‌های مشتری .

 درباره مشتریان صحبت کردید، اگر امکان دارد بفرمایید معمولا مشتریان شما چه افراد یا شرکت هایی هستند؟

مقوله استفاده از رنگ بسیار فراگیر است و معمولا همه به نوعی با رنگ در زندگی فردی و اجتماعی خود درگیر هستند .البته شرکت‌های ساختمانی وانبوه سازان، شرکت‌های خودروسازی، شرکت‌های زیر مجموعه صنایع نفت و گاز، شهرداری‌ها، بیمارستان‌ها، داروسازی‌ها، صنایع غذایی و بهداشتی و… طیف وسیع دیگری در حوزه‌های صنعتی از مشتریان بالقوه ما محسوب می‌شوند.

جایگاه شما در حوزه صنعت رنگ کشور چیست؟

مجموعه شرکت‌های رسپاد و رنگ‌های صنعتی ایران جزء معتبر ترین شرکتهای حوزه رنگ در کشور هستند به طوری که شرکت رسپاد بزرگترین مجری کفپوش اپوکسی و پلی یورتان در کشور به شمار می‌رود. ضمن اینکه شرکت رنگ‌های صنعتی ایران اولین کارخانه رنگ صنعتی کشور بوده و درحال حاضر در تمامی وندور لیست‌های کارفرمایان و شرکت‌های بزرگ کشور حضور دارد.

یعنی همه محصولات مورد نیاز پروژه هایی که اجرا می کنید تولیدی مجموعه خود شماست؟

بله. همانطور که گفته شد تمامی محصولات قابل ارایه این شرکت توسط شرکت رنگ‌های صنعتی ایران تولید می شود.

کدام گروه از محصولات شما جزو پرفروش ترین ها هستند؟

حدود 80 نوع محصول توسط این شرکت تولید می‌شود که لیست این محصولات همراه با مشخصات فنی هر محصول در سایت شرکت آورده شده است؛ اما به طور کلی محصولاتی که بیشتر با استقبال مواجه می شوند فهرست وار شامل این موارد هستند:

 انواع رنگ‌های ساختمانی شامل رنگ‌های آلکیدی، اکرلیک ساده و بافت دار، رنگ نما.

انواع رنگ‌های صنعتی شامل سیستم‌های سه لایه اپوکسی و پلی یورتان که به دلیل تنوع آن پیشنهاد می‌کنم به سایت شرکت‌های رسپاد و رنگهای صنعتی ایران مراجعه شود.

  • انواع کفپوش‌های اپوکسی و پلی یورتان.
  • رنگ‌های کوره ای.
  • انواع حلال‌ها.

به کفپوش اپوکسی اشاره کردید، لطفا بفرمایید کفپوش اپوکسی در کجا‌ها کاربرد دارد و چه مزایایی دارد که این روزها از آن استقبال زیادی به عمل می آید؟

هر کجا که به سطحی صاف و یکنواخت و بدون درز احتیاج داشته باشید، تنها گزینه موجود استفاده از کفپوش است. به همین جهت کفپوش اپوکسی و پلی یورتان بدون جایگزین هستند. این کفپوش‌ها در حوزه‌های دکوراتیو، ساختمانی، صنعتی، ورزشی و بهداشتی کاربرد وسیع دارند.

مزیت کفپوش اپوکسی درمقایسه با سایر روش‌هایی مانند بتن و سنگ و سرامیک چیست؟

همانگونه که عرض شد کفپوش اپوکسی و پلی یورتان به صورت یکپارچه و بدون درز در فام‌های مختلف اجرا می‌شود و در نتیجه بسیار چشم نواز و زیبا به نظر می‌رسد. ضمن اینکه این کفپوش‌ها به سادگی قابل ترمیم هستند. ضمن اینکه در صورت لزوم امکان تجدید لایه تاپ کوت (لایه نهایی) به راحتی وجود دارد. درحالیکه روش‌های دیگر فاقد این ویژگی هستند. از نظر بهداشتی و راحتی در شستشو نیز این کفپوش‌ها نسبت به سایر روش‌ها ارجحیت دارند.

در مورد کفپوش تفاوت کفپوش اپوکسی و کفپوش پلی یورتان و مقایسه بین آنها توضیحاتی  ارائه بفرمایید.

این دو کفپوش از جهاتی کاملا شبیه هم هستند و تفاوت آنها در کاربری‌هایی هست که استفاده می‌شود. کفپوش پلی یورتان منعطف تر از اپوکسی است و به همین دلیل در مقابل ضربه یا تنش‌های سازه ای از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. از طرف دیگر کفپوش اپوکسی چسبندگی بیشتری به بتن داشته و مقاومت شیمیایی بیشتری دارد. البته به دلیل سختی بیشتر، خش پذیری اپوکسی نسبت به پلی یورتان بیشتر است.

شاید سوالی که این جا برای خوانندگان ما مطرح شود این است که اصولا چند نوع کفپوش وجود دارد و موارد مصرف آنها چیست؟

کفپوش ها انواع مختلفی دارند که هرکدام بسته به نوع کاربری، محل، و موقعیت سازه استفاده می شوند. اما به طور کلی مشهورترین کفپوش ها به طور خلاصه شامل این موارد هستند:

  • انواع کفپوش‌های اپوکسی شامل: کفپوش اپوکسی صیقلی، کفپوش اپوکسی پوست پرتغالی، کفپوش اپوکسی سیلیس پاش، کفپوش اپوکسی ویژه پارکینگ،کفپوش اپوکسی مخصوص رمپ و…
  • انواع کفپوش پلی یورتان شامل کفپوش پلی یورتان صیقلی،کفپوش پلی یورتان پوست پرتقالی، کفپوش پلی یورتان مضرس، کفپوش پلی یورتان مخصوص پارکینگ و رمپ و…
  • کفپوش اپوکسی نوالاک
  • کفپوش ضد اسید اپوکسی وینیل استر
  • کفپوش اپوکسی فایبر گلاس (Fiberglass Epoxy)
  • کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

برای اجرای یک کفپوش اپوکسی یا پلی یورتان با کیفیت چه اقداماتی باید انجام شود؟

مطالعه و بررسی سطحی که قرار است کفپوش شود و فراهم کردن یک اسپک فنی دقیق برای آن، توجه به وضعیت زیرآیند، نوع کاربری، نوع سازه، محل جغرافیایی پروژه، تنش‌های وارده و…از مواردی است که باید مورد توجه قرارگیرد. علاوه بر این کلید موفقیت اجرای با کیفیت کفپوش با توجه به تجارب ما عبارتند از:

  • زیرسازی مناسب
  • شناسایی درز‌ها و شکاف‌های مختلف و تخلیه و پر کردن آنها با مصالح تخصصی هر درز
  • اجرای لایه پرایمر
  • اجرای لایه میانی
  • درصورت لزوم بتونه کاری جهت تسطیح بهتر کار و گرفتن اعوجاج‌های احتمالی
  • اجرای ماهیچه بندی در صورت نیاز
  • اجرای لایه ممبران در صورت نیاز
  • اجرای لایه تاپ کوت

در صورت امکان چند ویژگی که شرکت شما را در بخش رقابتی متمایز میکند بفرمایید؟

در بخش مزیت رقابتی به این سوال پاسخ داده شد، ولی اگر بخواهیم به ویژگی‌ها و شاخص‌هایی که واقعا در موفقیت شرکت نقشی پررنگ داشته اند اشاره کنیم، باید به این کلید واژه‌ها توجه شود؛ «صداقت در کار»، «تعهد»، «تخصص» و «مشتری مداری».

راه‌های ارتباط مشتریانی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند یا می خواهند از تیم کارشناسان شما مشاوره بگیرند، چیست؟

شرکت دارای یک سیستم ارتباط با مشتری قوی بوده و کافی است از طریق تلفن، نمابر، سایت، ایمیل و یا هر یک از شبکه‌های اجتماعی تماس بگیرند تا کارشناسان ما پاسخگو باشند.

در پایان اگر صحبت دیگری دارید بفرمایید.

ممنون از فرصتی که در اختیار من گذاشتید و امیدوارم این صحبت‌ها توانسته باشد کمکی هرچند کوچک به دوستانی که این مصاحبه را میخوانند بنماید.

تلفن تماس با رسپاد:   88279096

 

صداقت در کار، تعهد، تخصص و مشتری مداری کلید واژه‌های رقابت شرکت رسپاد است
شرکت رسپاد

برای مشاهده این تصویر در سایز اصلی اینجا را کلیک کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی رسپاد بسپار آریا

شرکت مهندسی رسپاد بسپار آریا، به همت جمعی از متخصصین فارغ التحصیل مهندسی پلیمر، گرایش رنگ از دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاسیس گردید. از اهداف اصلی تاسیس این شرکت سامان بخشی به روش­ های سنتی تولید و اجرا در صنعت رنگ کشور و ارائه راهکارهای مهندسی با بهره گیری از آخرین فناوری­ های روز این صنعت در جهان می ­باشد. مشاوره، اطلاع رسانی، تحقیق و توسعه و کمک به کاهش هزینه های آشکار و نهان مربوط به خوردگی تاسیسات و تجهیزات صنایع مختلف کشور به منظور صیانت از دارایی های ملی، از برنامه های مهم دیگر این شرکت می باشد. این شرکت با اتکا به دانش و تخصص همکاران خود، افتخار دارد به عنوان یکی از معدود شرکت های تخصصی، همزمان در دو زمینه تولید و اجرای انواع پوشش های دکوراتیو، صنعتی، ترافیکی و عایق فعالیت می نماید و به صورت مستمر درحین انجام پروژه های اجرایی بزرگ، عملکرد و کیفیت محصولات خود را بررسی نموده و توسط تیم تحقیق و توسعه خود در آزمایشگاه های پیشرفته بهبود می‌بخشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]