اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003265181915561

دانستنی های ورزش تنیس

کد: 140003265181915561

https://bit.ly/2S4hSPs

، تهران , (اخبار رسمی): ورزش تنیس یکی از محبوب ترین ورزش های راکتی به شمار می رود. ورزش تنیس معمولا بین ۲ نفر و یا بین دو تیم ۲ نفره بازی می شود. برای اولین بار این بازی در بین اشراف زادگان بریتانیا رواج پیدا کرد.

دانستنی های ورزش تنیس
دانستنی های ورزش تنیس

پیدایش ورزش تنیس در ایران به بعد از جنگ جهانی دوم باز می گردد. این ورزش به دلیل حضور انگلیس ها در آبادان رونق بسیار زیادی داشت و اولین مسابقه Tennis ایران بین تیم های آبادان و تهران انجام شده است. برای انجام این بازی به راکت تنیس ، زمین تنیس و توپ تنیس نیاز می باشد که در ادامه ویژگی های هر یک را به صورت مفصل بررسی می کنیم.

ویژگی های یک راکت تنیس خوب

راکت تنیس یکی از وسایل مورد نیاز برای انجام ورزش تنیس است. نوع راکت Tennis در انجام بازی بسیار تأثیر گذار و مهم می باشد. زمانی که انتخاب راکت Tennis را انجام می دهید باید به ویژگی های بدنی ورزشکار مانند قد، وزن و جثه توجه کافی را داشته باشید زیرا این موارد بسیار مهم می باشند. نکاتی که باید در هنگام خرید راکت Tennis بررسی کنید شامل موارد زیر می باشد:
• وزن راکت
• نقطه ی تعادل راکت
• عرض راکت
• زه راکت (نمره ی سیم و نوع بافت)
• اندازه ی سر راکت
• جنس بدنه ی راکت
• گریپ راکت (دسته)
• طول راکت ( از ابتدا تا انتها)

وزن راکت در ورزش تنیس:

وزن راکت ورزش تنیس برای افراد آماتور، نیمه حرفه ای، حرفه ای خانم ها و آقایان با یکدیگر متفاوت می باشد. وزن راکت مناسب برای افراد آماتور ۲۵۰ تا ۲۹۰ گرم می باشد. به طور کلی معمولا برای آقایان راکت هایی با وزن ۲۹۰ گرم و برای خانم ها راکت هایی با وزن ۲۵۰ تا ۲۷۰ گرم مناسب می باشد. هر چه سطح افراد بالاتر باشد و به صورت حرفه ای تر این بازی را انجام دهند راکت های سنگین تری می توانند تهیه کنند. معمولا وزن راکت مناسب افراد حرفه ای بیش از ۳۱۵ گرم می باشد.

نقطه ی تعادل راکت تنیس:

منظور از نقطه ی تعادل روی بدنه ی راکت، نقطه ای است که اگر راکت را در محل آن روی نقطه ای صاف قرار دهیم به طوری که از طرفین هیچ تکیه گاهی نداشته باشد، در وضعیتی متعادل قرار گیرد.

عرض راکت تنیس:

 منظور از عرض راکت در واقع همان ضخامت بدنه ی راکت می باشد. در صورتی که ضخامت کم و زیاد شود، استحکام بدنه ی راکت نیز تغییر می کند. هر چقدر که عرض راکت پهن تر باشد، استحکام راکت نیز بیشتر می باشد.

زه راکت تنیس: زه راکت معمولا دارای شماره های مختلفی می باشد. زه راکت در سه شماره ی ۱۵، ۱۶ و ۱۷ ساخته می شود. زه شماره ی ۱۵ ضخیم ترین و زه شماره ی ۱۷ نازک ترین نوع آن می باشد.


سر راکت تنیس: اندازه ی سر راکت Tennis برای زدن ضربه های قدرتی بسیار مهم است. سر راکتی که سنگین و بزرگ باشد از نقاط اثر بیشتری برخوردار می باشد. منظور از نقاط اثر بیشتر این است که فضای بیشتری روی راکت برای ضربه به توپ وجود دارد. معمولا راکت های با هد بزرگ برای افراد آماتور و نیمه حرفه ای مناسب می باشد.


جنس راکت تنیس: جنس راکت نیز مانند وزن برای افراد مبتدی و حرفه ای متفاوت می باشد. معمولا جنس بدنه ی راکت برای افراد مبتدی از آلومینیوم و یا گرافیت انتخاب می شود. دلیل این موضوع این است که آلومینیوم و گرافیت، قدرت و راحتی بیشتری را در هنگام ضربه زدن به توپ ایجاد می کند. راکت های آلومینیومی معمولا ارزان قیمت و محکم هستند از این رو برای افراد مبتدی گزینه ی مناسبی به شمار می روند. راکت هایی که از جنس گرافیت هستند معمولا برای افراد حرفه ای تر و کسانی که به صورت مداوم تمرین می کنند مناسب تر می باشند. این نوع راکت ها معمولا در مقایسه با راکت های آلومینیومی قیمت بالاتر و گران تری دارند.


گریپ راکت تنیس: گریپ یا دسته ی راکت هر چقدر که کوچک تر باشد باعث می شود بازیکن به راحتی بتواند بازی را انجام دهد، اما در این حالت باید نیروی بیشتری را برای نگه داشتن راکت در دست خود مصرف کند. دسته های کوچک باعث می شوند که فشار زیادی به دست وارد شود، زیرا در این حالت عضلات دست تحرک بیشتری دارند. راکت با گریپ بزرگ تر برای دست بهتر است، به این دلیل که دامنه ی حرکتی را کمتر می کند.


طول راکت تنیس: طول راکت معمولا استانداردی بین ۲۷ تا ۲۸ دارد. راکتی با طول بیشتر باعث قدرت بیشتر در هنگام ضربه زدن به توپ می شود.

دسته بندی راکت Tennis بر اساس نوع مهارت افراد در ورزش تنیس انجام می شود. در واقع افراد آماتور، نیمه حرفه ای و حرفه ای باید از راکت Tennis مناسب سطح خود در بازی استفاده کنند.


راکت مناسب افراد آماتور: راکتی که برای افراد آماتور مورد استفاده قرار می گیرد و مناسب می باشد باید دارای وزن سبک و صفحه یا سر بزرگی باشد. از آن جایی که افراد آماتور تسلط کافی روی انواع تکنیک ها و ضربه های توپ را ندارند، صفحه ی بزرگ راکت به آن ها کمک می کند تا بتوانند با هر قسمتی از راکت به توپ ضربه بزنند. با این عمل افرادی که به تازگی می خواهند این ورزش را یاد بگیرند، کم کم توانایی ضربه زدن به توپ با وسط راکت را به دست خواهند آورد.


راکت مناسب افراد نیمه حرفه ای: راکت مناسب افراد نیمه حرفه ای، راکتی است که وزن متوسطی دارد و دارای صفحه ی بزرگ می باشد. افراد نیمه حرفه ای کسانی هستند که برای مدتی به تمرین و یادگیری ورزش Tennis مشغول بوده اند اما نسبت به افراد حرفه ای ضربات قدرتی کمتری به توپ می زنند. به همین دلیل برای ایجاد ضربات قدرتی به راکت Tennis با وزنی بیشتر نسبت به راکت افراد آماتور نیاز دارند.


راکت مناسب افراد حرفه ای: افراد حرفه ای در واقع کسانی هستند که تسلط کافی و کنترل کامل روی تکنیک ها و توپ دارند. از این جهت راکت های سنگین تر با صفحه ای کوچکتر مناسب افراد حرفه ای می باشد.

منبع : وبلاگ آسان اسپرت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش