اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004015192415170

علت چربی مو چیست و شامپو چگونه موها را تمیز می کند ؟

کد: 140004015192415170

https://bit.ly/35LrX6W

، اصفهان , (اخبار رسمی): پوست سر غدد چربی زیادی دارد که علاوه بر ترشح اسیدهای چرب، سبوم نیز ترشح می کنند. سبوم ماده ‌ای چرب است که موها و فولیکول ‌های مو را می ‌پوشاند. سبوم، کوتیکول یا لایه بیرونی ساقه مو را در برگرفته و به آن براقی می ‌دهد.

علت چربی مو چیست و شامپو چگونه موها را تمیز می کند ؟
علت چربی مو چیست و شامپو چگونه موها را تمیز می کند ؟

سبوم نوعی چربی است که مانند دیگر اسیدهای چرب، چسبندگی بالایی داشته و ذرات گرد وغبار را به سمت خود جذب می کند؛ در نتیجه موها بعد از گذشت مدتی پس از استحمام، کثیف و کدر می شوند. یکی از بزرگترین مشکلاتی که سبوم ایجاد می کند، این است که به علت آب گریز بودن، مانع رسیدن آب به پوست سر می شود. همچنین با ایجاد یک لایه روی پوست سر اجازه ی رسیدن اکسیژن کافی به فولیکول مو را نمی دهد. در نتیجه مو کم کم تخریب شده و دچار ریزش می شود.

شامپو حاوی موادی است که می توانند با این سبوم پیوند شیمیایی بدهند و سپس آن ها را در آب حل کنند. این در صورتی است که سبوم ها در حالت عادی در آب حل نمی شوند و شامپو نوعی میانجی برای حل کردن آن ها در آب و تمیز کردن مو است. در واقع شامپو حاوی نوعی مواد فعال است که این مواد کشش سطحی آب را کاهش می ‌دهند و کمک می ‌کنند که با چربی و گرد و خاک ترکیب شود. قسمتی از مولکول های شامپو آب گریز است که با سبوم و قسمتی از آن آب دوست است که با مولکول های آب پیوند شیمیایی ایجاد کرده و نوعی پل امولسیونی بین آن ها ایجاد می کند. این پل امولسیونی به پاک شدن اسیدهای چرب و هیدروکربن از سطح مو کمک زیادی می کند. در نتیجه آلودگی ها از سطح مو پاک شده و موها شما تمیز و براق می شوند.

اگر از پوست سر چرب یا روغنی برخوردار هستید، احتمالا شانس کمی در انتخاب از میان انواع و اقسام محصولات موجود در بازار دارید. برای دانستن بهترین شامپو برای موهای چرب در دوران کرونا باید نکات زیر را در خاطر داشته باشید:

  • از شامپو آبرسان، مرطوب کننده، نرم کننده و مناسب موهای فر، صرف نظر کنید. چنین محصولاتی، رطوبت بیشتری را به موی شما که همین حالا هم به قدر کافی چرب است، اضافه می کنند. 
  • به دنبال برچسب هایی باشید که به حجم دهندگی، تقویت کنندگی و متعادل کردن موها اشاره می کنند. این محصولات ضد رطوبت بوده و در برطرف کردن روغن اضافی موثرتر عمل می کنند. 
  • انتخاب یک شامپو روشن کننده می تواند کمک بزرگی به پوست سر بسیار چرب شما باشد، با این حال در میزان مصرف این محصول احتیاط کنید، چرا که می تواند پوست سر شما را به شدت خشک کند. در نهایت پوست خشک تولید چربی بیشتر را موجب می شود. 
  • موهای خود را در دو مرحله بشویید. مشابه با تمیز کردن دو مرحله ای صورت، انجام این کار برای موها نیز شامل شست و شوی سر با دو شامپوی جداگانه برای برآورده کردن نیازهای مختلف است. در این روند، شما از یک شامپو برای مقابله با چرب بودن پوست سر و از یک محصول دیگر برای شستن قسمت بالاتر از ریشه موها استفاده می کنید. 
  • زمان مناسبی را برای رساندن شامپو به پوست سر خود و آب کشی کامل آن صرف کنید. 
  • پس از شامپو زدن، از رسیدن نرم کننده به پوست سر خود جلوگیری کنید. به جای آن، تمرکز را بر زدن نرم کننده به انتهای موها و آب کشی آن قرار دهید. 
     

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی زیبالون

فروشگاه اینترنتی زیبالون با سابقه درخشان به عنوان یکی از فروشگاه های برتر در حوزه لوازم ارایشی و بهداشتی فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی