کد: 140004085202916661

آشنایی با اجزاء سایت ومعرفی بهترین سیستم های مدیریت محتوا و شناخت مجموعه ماهتیسا

طراحی سایت در مازندران و معرفی مجموعه ماهتیسا طراح و پشتیبان سایت در بابل

کد: 140004085202916661

https://bit.ly/3jvJYOZ

، بابل , (اخبار رسمی): داشتن یک سایت کارآمد که بیانگر هویت تجاری ما باشد برای موتورهای جستجوگر و مخاطب ما حائض اهمیت است. شناخت اجزاء یک سایت و آشنایی با بهترین سیستم های مدیریت محتوا به همراه تیم طراح و پشتیبان قوی، مسیر رسیدن به این مهم است.

طراحی سایت در مازندران و معرفی مجموعه ماهتیسا طراح و پشتیبان سایت دربابل
طراحی سایت در مازندران و معرفی مجموعه ماهتیسا طراح و پشتیبان سایت در بابل

نمیتوان از عوامل موفقیت یک بیزینس یا کسب وکار سخن گفت اما از تأثیر وبسایت چیزی نگفت؛ نمیتوان از دیده شدن دربستر اینترنت گفت اما از تأثیرات طراحی سایت سخن نگفت. این مطلب گفته بسیاری از پیشتازان بازاریابی مدرن یا همان بازاریابی دیجیتال است؛ چون بستری که هویت تجاری و اجتماعی شما را میزبانی و ارائه میدهد باید تا حد استاندارد یا حتی بیشتر حامل «جذابیت، سرعت، اطلاع رسانی، انعطاف پذیری، أمنیت، گستردگی و چندین إلمان دیگر» باشد. سایت یا همان سامانه مدیریت محتوای شما همانطور که گفته شد هویت شما در رسانه های دیجیتال است و در عصری که از محدودترین خواسته ها تا دورترین نیازها در بستر اینترنت جستجو میشود این سایت شماست که باید هم از یک سو برای موتورهای جستجوگر در دسترس و بدون خطا و حاوی کلمات کلیدی باشد و هم از سوی دیگر برای مخاطب «جذاب، حامل اطلاعات سر  راست و غنی و انعطاف وپذیر و در دسترس» باشد.پس سایتی که طراحی میشود باید توسط افرادی صورت بگیردکه تمام این إلمان ها را دروست و صحیح در کنار هم ارائه دهند.

Site Components/ اجزاء مختلف سایت

سایت تشکیل شده است از دامنه،هاست وسیستم مدیریت محتوا. دامنه همان نام سایت ست که دردنیای اینترنت به عنوان کدپستی و نام دیگرِ IP ست و طبق شرکت ارائه دهنده، قدرت میزبانی و تعدد کانتینرهای جستجوگر طبقه بندی میشوند. دامین ها (Domain) از دو بخش اسم و پسوند تشکیل شده اند. اسم همان نام برند یا مجموعه شماست که بعداز https(نسخه رمزگذاری شده برای انتقال دادها) و www (طبقه دوم سامانه اطلاعات ابرمتنی)بکار میرود مانند https://mahtisagac البته سامانه www یک توافق بین سرورهای ارائه دهنده ست که بود و نبودش هیچ تأثیری در ماهیت و سئو سایت شما ندارد. این موضوع و تعریف نسخه رمزگذاری شده https یک مبحث گسترده است که هرکدام در مقاله ای جدا به آن پرداخته شده که میتوانید با ورود به سایت مجموعه ماهتیسا آنرا مطالعه کنید.

انواع دامنه و تأثیرش در عملکرد سایت

نام برند شما بعد ازرمز گذاری ارتباطی، قرار میگیرد و پس از آن یک دات (.) و سپس پسوند دامین شما که میتواند ` .ir`.com` .org و... باشد ثبت میشود. پسوندها مانند فامیلی انسان هستند وطبقه بندی و هویت سایت را مشخص میکنند؛ مثلآ وبلاگ ها و سایت های شخصی بیشتر ازir استفاده میکنند و وب سایت های اطلاع رسانی وپایگاه های علمی از info ویا شرکت های ITاز net.موضوع اصلی در کاربرد دامنه نوع پسوندی ست که برای سایت خودخریداری میکنید و شخصی ست که آن را خریداری میکند. خریداری دامنه بایدبانام صاحب مجموعه انجام شد

SITE DESIGN SECTIONS/ بخش های مختلف طراحی سایت

هاست چیست وچه تأثیری درسایت دارد؟

هاست (Host) یا هاستینگ به فضایی گفته می‌شود که در آن اطلاعات و فایل‌های وب‌سایت شما بارگذاری می‌شود درواقع هاست شامل یک حساب کاربری با مشخصات و حجم فضای دیسک مشخص در یک سرورامن و مطمئن روی شبکه اینترنت در مرکز داده ست که میتوان در این حساب کاربری سرویس های مختلفی از میزبانی وبسایت تا ایمیل ودرگاه خرید و ...دریافت کرد. برای ایجاد یک سایت در فضای مبتنی برنت نیاز به خرید سروری به نام هاست از شرکت های میزبان دارید هاست وبسایت روی سرور ها در مراکز داده یا دیتاسنتر ها نگهداری میشود و عمده سرورها از. دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز استفاده می‌کنند. هاست لینوکس معمولا از زبانهای برنامه نویسی phpو هاست ویندوز از زبان برنامه نویسی ASPپشتیبانی میکند. میزبانی هاست انواع گوناگونی دارد که هرکدام بسته به هزینه و نوع کارایی طبقه بندی میشود مانند هاست اشتراکی، هاست تخصصی، هاست ابری و یا هاست خوشه ای که باید در تمام انوع میزبانی «کنترل أمنیت، توازن بار، انعطاف پذیری، عدم انسداد سایت ،قدرت و چند موئلفه دیگر»داشته باشد. شرکت های ارائه دهنده میزبان هاست در کشور فضای امن و مطمعنی رابرای خریداران فراهم کرده اند مانند شرکت میزبان فا، ایران هاست، میهن وب هاست یا وب رمز و چندین هاستینگ معتبر دیگر که مجموعه ماهتیسا بهترین پشتیبانی و خدمات را برای سایت شما در نظر خواهد گرفت.

انواع CMSها وتفاوت سیستم های مدیریت محتوا

اما بخش اصلی سایت و یا میشود گفت ظاهر سایت که علاوه بر گستردگی نکات مهمی دارد که درزیر به صورت اجمالی به آن اشاره شده.هدف مجموعه ماهتیسا روشن گری کلی در مورد صفر تا صدِ سایت به صورت اجمالی و کلی ست تا صاحبین برندها وکسب وکارهایی که قصدطراحی سایت دارند پیش از عقد قرارداد حتمآ اطلاعات اولیه ازین موضوع کسب کرده باشند. این سیستم مدیریت محتوا سایت یاهمان CMS به بستر طراحی شده برای ارائه محتویات سایت وتعامل بامخاطب گفته میشود که درهر وبسایتی بنا به نیاز آن، برنامه نویسی و کدگذاری میشود. سیستم مدیریت محتوا به دوبخش تقسیم میشود؛ CMS & CAD که یکی برنامه مدیریت محتوا و دیگری برنامه ی تحویل محتواست. از نظر ساختار سیستم مدیریت محتوا به CMS آماده وسیستم های کدنویسی شده واختصاصی تقسیم بندی میشود. CMSهای کدنویسی برای وبسایت های فروشگاهی با گستردگی و صفحات متعدد وبا زبان برنامه نویسی PHP طراحی میشود که بهترین نوع آن نیز Asp.net شرکت مایکروسافت است و تحت الگوی AVC برنامه نویسی میشود. ازمزایای این سیستم open sourceیا لایه باز بودن آن است که میتوان دراختیار مدیران سایت برای گسترش وطبقه بندی قرارداد.

CMS آماده و مزایای آن

نوع دیگر قالب ها یا سیستم های مدیریت محتوا ؛ قالب های آماده ست که شرکتی چندین قالب با تنوع چیدمان صفحات تولید میکند و در اختیار طراحان سایت و یا کسانی که اطلاع از دانش کدنویسی ندارند و بدون صرف هزینه ای خاص میخواهند سایتی داشته باشند قرار میدهد. امروزه این نوع قالب ها بدلیل گستردگی کاربران به قابلیت های فراوانی دست یافته اند که بدلیل مزایای آن به انتخاب اول بسیاری از سازندگان تبدیل شده است. مزایایی چون

.سهولت در راه اندازی

.انعطاف پذیری بالا

. وجود صفحه سازهای گسترده

.قیمت بسیار مناسب

بهترین سیستم های مدیریت محتوا

سیستم های مدیریت محتوای آماده امروزه نقش تعیین کننده ای در بستر وب ایفاء میکنند از مهمترین آن میتوان از (وردپرس Wordpress ) نام برد. وردپرس بدلیل امکان ایجاد هر مدل سایتی با پلاگین های رایگان؛ محیط کاربر پسند؛ و وجودانجمن های گسترده توسعه دهندگان؛ طرفداران خاصی دردنیا بلآخص ایران دارد. با وردپرس میتوان سایت

. دانشگاهی

. عکاسی

. معرفی مشاغل

. تجارت الکترونیک

. و …….طراحی کرد.

(جوملا joomla ) سیستم مدیریت محتوای دیگری ست که با بیش از 4500 سایت فعال در دنیا انتخاب دیگر صاحبین برندهای فروشگاهی و شرکتی ست زیرا 7000 افزونه ارائه داده است، سیستم احراز هویت وانجمن گسترش دهندگان فعال دارد که هر لحظه درحال برآوردن خواسته شما یا پلاگین مخصوص شما هستند. از کاربری های جوملا میتوان در سایت های

. وبلاگ و سایت های شخصی

. دانشگاهها

. پرتال های کاربری

.وب سایت های خبری

.و……….

 نام برد. جوملا معایبی نیز دارد که انتخاب آنرا کمی سخت میکند مانند عدم سیستم کاربر پسند ؛ کمبود قالب های قوی و پیچیدگی محیطی. سیستم های مدیریت محتوای دیگری نیز وجود دارد که هرکدام کاربرد و معایب خاص خود را دارند مانند «دروپال ؛ پایتون؛ اکسپرشن انجین و….» که در بخش های دیگر راجب آنها بطور جامع توضیح داده شده است. چیزی که لازم است برای طراحی یک وبسایت خوب و کاربر پسند در ایران بدانید داشتن یک سیستم مدیریت محتوای انعطاف پذیر که خواسته های شما را تأمین کند. سایتی که (هدر، محتوا، سایدبار و فوتر) قوی و جذابی ایجاد کند. وبسایتی که (پلاگین ، قالب و ویجت) گسترده ای داشته باشدو بتواند جوابگوی نیاز های شما باشد. وردپرس مورد تحسین ترین سیستم مدیریت محتوای پیشنهادی ست که تأمین کننده تمام این نیازهاست.

طراحی سایت با سئو کارآمد

مجموعه ماهتیسا از روزهای آغازین فعالیت خود سعی کرده با گردآوری بهترین عناصر یک وبسایتِ کارآمد در کنار هم؛ با مناسبترین قیمت و تآمین محتوای آن با نابترین محتوای 3گانه بطوری که در کمترین زمان وبسایت طراحی شده در 3 سطر نخست جستجوی گوگل قرار بگیرد پکیجی از کیفیت و زیبایی را در کنار خیالی راحت به مشتریان خود ارائه دهد. تیمی از هنرمندان و دانش آموختگان رسانه که سالهاست محتوای ویدئویی مجموعه در تمامی بسترهای اینترنتی پاسخگوی بسیاری از سوالها ست. سعی شده با طراحی انواع سایت متناسب با زمینه فعالیت آن جذابترین ظاهر و تآمین شده با نابترین محتوای 3گانه (سمعی، بصری و مکتوب) جایگاه بالا در رنکینگ گوگل را به مشتری تضمین دهد. این مطلب جهت روشنگری و ایجاد اطلاعات اولیه پیرامون قراردادی ست که برای طراحی سایت تنظیم میشود امیدواریم از خواندن آن لذت برده باشید.

برای دیدن نمونه کارها مشاوره رایگان و ثبت سفارش با ما در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجموعه رسانه ماهتیسا

مجموعه رسانه ماهتیسا تیمی از هنرمندان و متخصصین رسانه با هدف طراحی و تولید محتوای سایت با تولید نابترین محتوای 3گانه پشتیبان سایت و کانال های شما دررسانه های دیجیتال میباشد.همینطور تولید تیزرهای تبلیغاتی و آموزشی.