اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000518537065068

یک سال ورود ال کازئی به ماست سون کم چرب کاله گذشت

این ماست، سپری برای سپر دفاعی بدن است

کد: 14000518537065068

https://bit.ly/3yzuI8k

، آمل , (اخبار رسمی): به موازات همه گیری ویروس کرونا که جهان را با چالش عظیم سلامت و بهداشت درگیر کرد، قفسه‌های فروشگاهی در سراسر کشور شاهد حضور محصول سبزی شدند که قرار بود با یک استراتژی مدون به مبارزه با این بیماری نفس گیر برود.

این ماست، سپری برای سپر دفاعی بدن است
این ماست، سپری برای سپر دفاعی بدن است

ماست‌های غنی شده با پروبیوتیک، از دو منظر قابل توجه بودند و استقبال شهروندان از این محصول نشان می‌داد که جای چنین محصولی در یخچال خانواده‌ها واقعا خالی بوده است. این محصول از منظر مسئولیت اجتماعی برند‌های بزرگی چون کاله و همگامی با تحولات جهانی صنعت تغذیه ایران و حرکت در مسیر استانداردهای بهداشتی حائز اهمیت بود.

معروف ترین محصولی که با این هدف سرشار از پروبیوتیک ال کازئی روانه بازار شد و سرآمد همه محصولات موجود در بازار گردید، ماست سون کم چرب کاله بود که در بسته‌های زیبا و مزین به رنگ سبز، مطابق با نیاز مصرف کنندگان و با قیمت مناسب تولید و عرضه شد.

تولید و عرضه ماست پروبیوتیک در اندازه‌های مختلف‌های و غنی شده با پروبیوتیک، با وجود این که از همان ابتدا با استقبال بی نظیر شهروندان مواجه شد، بر خلاف رقبا و دیگر تولید کنندگان، از افزایش قیمت این محصول تازه و خلاقانه خبری نبود.

حقیقت این است که افزایش سطح آگاهی جامعه نسبت به محصولات تولیدی و ویژگی‌ها و قیمت‌های آن به قدری زیاد شده است که برند‌ها و شرکت‌های بزرگ زیر ذره بین مصرف کنندگان قرار دارند و دیگر نمی‌توان با تبلیغات اغراق شده مسیر حرکت بازار را به سوی کالاهایی که ارزش واقعی ندارند؛ اما متکی به بازارسازی و برند سازی بی پشتوانه هستند هدایت کرد.

شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های تحت اینترنت و برنامه‌های آموزشی تصویری و به طور کلی گوشی‌های هوشمند، از جمله مجاری انتقال اطلاعات هستند که در کوتاه ترین زمان ممکن ماهیت برند‌ها و تولید کنندگان مواد غذایی را به شهروندان منتقل می‌کنند.

به این ترتیب می‌توان گفت که عصر دیجیتال دنیای امن تری برای مصرف کنندگان ساخته و عملکرد برند‌ها بویژه در حوزه محصولات تند مصرف، خطیر تر شده است. محصولات روتین و پرمصرف که به طور مستقیم به نبض مصرف کننده مرتبط هستند.

از این رو باید گفت که در حال حاضر مهمترین منتقدین و مشوقین برند‌های مختلف بویژه برند‌های مواد غذایی همان مردم و مشتریان هستند که جهت گیری شان نشان می‌دهد که از عملکرد برند محبوبشان راضی هستند یا خیر.

ابراز رضایت گسترده مصرف کنندگان کاله، از گروه محصولات سون با همین مکانیزم بی واسطه صورت گرفت و مدیران این برند را متوجه کرد که مردم قدر عملکرد کاله را بویژه در زمینه سلامت محور بودن محصولات سون و البته موضوع عدم افزایش قیمت، می‌دانند.

این دماسنج موثر را در همان هفته‌های اولیه که تولید و توزیع ماست سون کم چرب پروبیوتیک کاله شروع شد، استقبال گسترده علاقه مندان به برند محبوب کاله نشان داد. استقبالی که از موفقیت این طرح اجتماعی، بهداشتی و خیرخواهانه خبر می‌داد.

درباره پروبیوتیک‌ها چه می‌دانیم و چه نمی‌دانیم؟

در یکی دوسال گذشته حجم وسیعی از اطلاع رسانی‌های موثر درباره خواص پروبیوتیک‌ها و ماست‌های غنی شده کاله، از سوی رسانه‌های گروهی صورت گرفت. حاصل این اطلاع رسانی خودجوش این شد که پروبیوتیک‌ها محبوبیت زیادی در میان مردم به دست آوردند؛ چرا که اکنون خانوارها کاملا با خاصیت و مزایای این محصولات آشنا هستند. اما مساله ای که احتمالا خیلی‌ها نمی‌دانند این است که پروبیوتیک‌هایی که در ماست وجود دارند، تاریخ مصرف کوتاهی بین هفت تا ده روز دارند.

به این خاطر خریداران ماست سون کم چرب پروبیوتیک کاله باید به تاریخ تولید و انقضای درج شده روی بسته بندی این محصول دقت کافی داشته باشند.

اگرچه مصرف ماست تاریخ گذشته ممکن است هیچ عارضه ای نداشته و حتی خیلی هم خوشمزه باشد؛ اما انقضای تاریخ مصرف ماست سون کم چرب کاله به معنی این است که مصرف کننده ماست معمولی مصرف می‌کند و نه ماست مفید پروبیوتیک.

خلاقیت به کار رفته در تولید ماست سون کم چرب کاله و گروه محصولات سون که چربی آن بسیار اندک و در حدود 5 درصد است، باعث شد افرادی که برای خوردن ماست پرچرب محدودیت دارند، همان مزه و طعم را در ماست سالم و مفیدی تجربه کنند که با رنگ سازمانی سبز، (به معنای دسته بندی محصول در گروه محصولات کاملا سلامت از نظر سازمان غذا و داروی کشور) مشخص شده است.

محصولی که با تدابیر کاله هرگز نایاب نشد و پیوسته، به فراوانی در تمام فروشگاه‌های کشور و برخی از کشورهای دیگر یافت می‌شود.

از سوی دیگر ماست سون کم چرب کاله مزیت مضاعفی هم برای کسانی دارد که امکان هضم اسید لاکتیک موجود در شیر را ندارند.

باکتری پروبیوتیک به کار رفته در این محصولات و فرایند خاص تولید آن‌ها به مصرف کنندگان حساس به لاکتوز امکان می‌دهد بدون دغدغه ماست را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و از مواهب و خواص آن بهره مند شوند.

با مصرف ماست، روده عملکرد بهتری خواهد داشت، هضم غذا آسان تر خواهد بود و علاوه بر سلامت دستگاه گوارش، سایر اندام‌های حیاتی بدن در مقابل انواع بیماری‌ها مقاوم خواهند شد.

از این رو عادت دادن بدن به خوردن ماست سون کم چرب کاله باید از دوران کودکی آغاز شود، تا برخی از عارضه‌هایی که به مرور زمان و بعد از کودکی ظاهر می‌شوند، از بین بروند.

از آن جایی که خواص ماست غنی شده با پروبیوتیک کاله بسیار است و حتی برای تشریح آن می‌توان چندین کتاب نوشت، در ادامه به اختصار و فهرست گونه عارضه‌هایی را که مصرف ماست سون کم چرب کاله باعث مقاومت بدن در مقابل آن‌ها می‌شود، نام می‌بریم:

  • بهبود انواع بیماری‌های مرتبط با معده و روده، مانند سندروم روده تحریک پذیر، اسهال، یبوست و...
  • تنظیم کلسترول بد در جسم انسان و تنظیم آنزیم‌های مفید بدن.
  • جلوگیری از بروز انواع عارضه‌های مرتبط با قلب و عروق.
  • مقاومت استخوان‌های بدن و جلوگیری از پوسیدگی دندان و عفونت‌های لثه به خاطر غنای بالای کلسیم.
  • اگر کسی قصد کاهش وزن دارد باید از ماست در رژیم غذایی استفاده کند زیرا باعث می‌شود بدن سوزندان چربی را بهتر انجام دهد.
  • تحقیقات با واسطه، اثرات درمانی بالای ماست سون کم چرب کاله و باکتری‌هایی که در تولید آن به‌کار رفته‌اند را بر بیماری‌هایی مانند سرطان، عفونت‌ها، و آسم نشان می‌دهد.
  • باکتری‌های مفید در ماست باعث هضم بهینه غذا می‌شود و کسانی که از ناراحتی‌های گوارشی رنج می‌برند باید به طور پیوسته ماست مصرف کنند.
  • ماست علاوه بر این که یک ماده غذایی خوشمزه و سهل الهضم است، از بیماری‌های اگزما و کهیر پیش گیری می‌کند.
  • ماست سون کم چرب کاله، به دلیل فسفر بالایی که دارد حافظه را تقویت می‌کند ضمن این که پروتئین و ویتامین زیادی دارد.
  • محققان دانشکده پزشکی دانشگاه شانگهای، طی مطالعاتی متوجه شدند که با تنظیم میکروبیوتای روده، درمان علائم اضطراب مثبت است.
  • دکتر بنیامین مولیش از کالج امپریال لندن معتقد است مصرف روزانه پروبیوتیک بخصوص برای افراد دارای اضافه وزن، چاق و مسن بسیار مفید است.
  • یک مطالعه شش ماهه نشان داد که افراد فوق هنگام استفاده منظم از پروبیوتیک‌ها مشکلات تنفسی کمتری را تجربه کردند.

همه این مزایا و خواصی که دانشمندان مختلف اعلام کردند، باعث شد برند کاله درست یک سال پیش به طور رسمی اعلام کند که «تا اطلاع ثانوی و تا زمان کنترل بیماری‌های ویروسی - تنفسی و برای تقویت سیستم ایمنی بدن مردم، باکتری پروبیوتیک L.Casei را به ماست سون کم چرب اضافه می‌کند».

همچنان که اشاره شد، این حرکت به موقع و منطبق با حقوق متعالی مصرف کننده که براساس این باور که «حق همیشه با مشتری است»، شروع شد، خیلی سریع و بیشتر به وسیله رسانه شفاهی مردم به مردم، شهرت سراسری پیدا کرد و مصرف کنندگان بیشترین استقبال ممکن را از ماست سون کم چرب کاله به عمل آورند و موجبات دلگرمی‌و ثبات قدم در مدیران کاله شدند.

این حرکت در حالی به یک حرکت ملی و گسترده تبدیل شد که تبلیغ چندانی درباره آن به صورت رسمی از سوی کاله صورت نگرفت.

این بدان معنا بود که صداقت در عمل و کیفیت در محصول و جامعه شناسی آینده نگرانه برند‌های معتبر، مهمترین فاکتور برای جلب اعتماد مصرف کننده است.

حالا مصرف کنندگان ایرانی همان طور که در ابتدای این گزارش اشاره شد، محصولی استراتژیک را در اختیار دارند که طبق گزارش رسانه‌های تخصصی صنایع غذایی از ال‌ کازئی L-Casei  (یکی از قابل توجه ترین پروبیوتیک‌های شناسایی و بررسی شده در ساختار ایمنی بدن)، سرشار است.

رفتاری که برند کاله در موقع مناسبی از خود بروز داد برای بهبود شاخص زندگی هموطنان و در راستای ایجاد شرایط «یک زندگی مطلوب» بوده است. نکته جالب اینجاست که طبق گفته رضا الوانی، کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه «اصطلاح پروبیوتیک از یک واژه لاتین و یک واژه یونانی مشتق شده و به معنی «مطلوب برای زندگی» است.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنایع غذایی سولیکو کاله

برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی