اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005305387717068

همه چیز درباره ی کناف

کد: 140005305387717068

https://bit.ly/3DdiJQr

، نایین , (اخبار رسمی): آراستگی داخلی ساختمان و منازل از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است. از گذشته تا به امروز معماران ایرانی سعی بر این داشته‌اند که با ایجاد راهکارهایی از هنر معماری و گچ‌بری نمای داخلی ساختمان‌ها را دو چندان زیبا کنند و محیط منحصر به فردی را مهیا سازند.

همه چیز درباره ی کناف
کناف

انتخاب بهترین کناف با سپاهان سقف

کناف یا Drywall یکی از تجهیزات بسیار پرکاربرد برای اجرای سقف کاذب می باشد که در صنعت ساختمان سازی کاربرد زیادی پیدا کرده است. این تجهیزات پنل های گالوانیزه می باشند که دارای روکش گچی بوده و در کنار هم و روی سقف یا دیوار نصب شده و به دلیل قیمت ارزان و همچنین اجرای آسان با استقبال زیادی مواجه شده است. گروه سپاهان سقف؛ اجرا کننده انواع سقف های کاذب کناف، در ادامه به معرفی کامل این نوع سقف پرداخته و انواع مختلف آن، ویژگی ها و مزایا و معایب، نحوه اجرا و همچنین تفاوت های آنها با سقف های رابیتس را بررسی خواهد نمود.

امروزه افراد جهت آراستگی ظاهری دکوراسیون داخلی منازل خود معمولا از کناف استفاده می‌کنند. اگر شما نیز درحال ساختمان سازی هستید و یا قصد تغییر نمای داخلی ساختمان خود را دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید‌. در این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در زمینه کناف و کناف‌کاری در اختیارتان می‌گذاریم تا با آگاهی کامل برای خرید و نصب انواع کناف اقدام کنید.

کناف یکی از پرکاربردترین المان‌هایی است که برای ساخت دیوارها و سقف‌های داخلی در ساحتمان‌ها استفاده می‌شود. این ماده تنها از کنار هم قرار گرفتن گچ و کاغذ تهیه می‌شود اما آن را می‌توان در هر ساختمانی یافت. بیشتر مردم تا به حال حتی به این موضوع فکر هم نکرده‌اند، اما برای انتخاب و پیاده سازی صحیح کناف متناسب با اهداف گوناگون، به هنر، دانش و تجربه‌ی کافی نیاز است.

کناف سقف

در طراحی‌های مدرن فضای داخلی ساختمان‌ها، یک از نقاطی که بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند سقف محیط است. یک سقف با شکوه و مجلل که به روشی هنرمندانه طراحی شده باشد می‌تواند تمام چشم‌ها را به سمت خود بچرخاند و حاضران را خیره کند. اما چه چیزی باعث می‌شود تا بتوان چنین طرح‌های دشوار و متنوعی را روی یکی از سخت‌ترین بخش‌های اتاق، یعنی سقف پیاده سازی کرد؟ پاسخ ساختن سقف کاذب با کمک کناف سقف است.

چه نوع کنافی برای سقف مناسب است؟

پنل‌هایی با ضخامت نیم اینچ برای نصب روی دیوارها و سقف‌ها دارای ضخامت استاندارد هستند. این پنل‌ها به آسانی حمل شده و نصب می‌شوند. با این وجود استفاده از پنل‌هایی با ضخامت پنج هشتم اینچ برای طراحی کنافِ سقف در مکان‌هایی که به درجه‌ی مقاومت بالا در برابر آتش نیاز دارند، متداول‌تر است.

زمانی که کناف سقف نصب می‌شود، پنل‌هایی که ضخامت کمتری دارند بیشتر در معرض افتادگی بین تیرچه‌ها یا به اصطلاح شکم دادن قرار دارند. هم‌چنین اضافه کردن پنل‌های تزیینی با طرح‌های گوناگون به وزن کناف سقف اضافه می‌کند و به همین خاطر استفاده از کناف سقف با ضخامت بیشتر بهتر است، تا پنل بتواند در مقابل خم شدن از خود مقاومت نشان دهد.

کناف کاری

کناف یک ماده‌ی ساختمانی است که برای ایجاد دیوارها و سقف کاذب استفاده می‌شود، و کناف کاری عملی است که طی آن، ماده‌ی کناف روی قسمت‌های مختلف خانه نصب می‌شود. ترکیب پایه‌ای سازنده‌ی کناف از گچ، کاغذ و مواد افزودنی مانند میکا، خاک رس و رزین ساخته می‌شود. از کناف کاری برای ایجاد بسیاری از المان‌های طراحی دکوراسیون داخلی مانند لبه‌های جلو، قوس‌ها و سایر المان‌های معماری استفاده می‌شود. این ماده دوام بالایی دارد و در صورت خرابی، با کمی تعمیرات به آسانی درست می‌شود.

کناف چگونه ساخته می‌شود؟

کناف و سایر مواد پوشاندن دیوارها همگی از یک ماده پایه‌ای تشکیل می‌شوند که همان گچ است. گچ یک ماده‌ی طبیعی و غیر سمی است و زمانی که کریستال‌های آن با آب ترکیب شوند به یک جرم جامد محکم تبدیل می‌شوند.

یک لایه کناف از یک هسته‌ی گچی تشکیل می‌شود که در چندین لایه کاغذ پیچیده شده است. این کاغذها معمولا همان کاغذ بازیافتی معمولی هستند. در حین ساخت، دوغاب گچ که غلیظ شده روی ورقه‌های کاغذ ریخته می‌شود. در ادامه، لایه‌ی گچ هوادهی می‌شود و قبل از آن‌که کاغذ بیشتری روی آن قرار داده شود، لایه‌ی دیگری از گچ اضافه می‌شود. ورق‌ها برای این‌که ضخامت یکسان داشته باشند در امتداد لبه‌های بلند کشیده می‌شوند و لبه‌های کوتاه برش داده می‌شوند تا طول‌های مختلف پنل ایجاد شوند. کاغذ جلوی پنل معمولا کاغذ صورت نامیده می‌شود و سفید رنگ بوده، و کاغذ پشتی به رنگ قهوه‌ای است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپاهان سقف

شرکت دانشوران صنعت اصفهان(سهامی خاص) نیز برای اولین بار در کشور اقدام به تولید سقف های تزئینی ، با نام تجاری سپاهان سقف از جنس PVC نموده است که ازمزایای محصولات تولیدی این مجموعه می توان به سبک بودن ، امکان طراحی مطابق با سلیقه مشتری ،تنوع در ابعاد و الگوها،متناسب با المان های فرهنگ اسلامی- ایرانی ، امکان نصب آسان و در حداقل زمان(کمتر از یک ساعت ، قابلیت جابجایی پس از نصب و عدم نفوذ رطوبت اشاره کرد. گفتنی است، سپاهان سقف محصولاتی از قبیل گلهای سقفی ، ابزار و قطعات تزئینی با ۳۶ ماه ضمانت ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان