اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005305387917068

همه چیز درباره ی کناف سقف آشپزخانه و پذیرایی و نور مخفی ها

کد: 140005305387917068

https://bit.ly/3B4RVjw

، نایین , (اخبار رسمی): کناف سقف آشپزخانه ، کناف سقف پذیرایی ، نور مخفی

همه چیز درباره ی کناف سقف آشپزخانه و پذیرایی و نور مخفی ها
کناف سقف پذیرایی

کناف سقف پذیرایی

کناف سقف پذیرایی یا سقف کاذب، فناوری نام آشنای صنعت ساختمان سازی از سالیان گذشته تا به حال دستخوش تغیرات زیادی شده است. به دلیل اینکه اجرای کناف با هزینه ارزان و کیفیت بالا نسبت به دیگر طرح های دکوراسیون خانه در طرح ها و مدل های مختلف در دسترس می باشد، در زیبا سازی دکوراسیون منزل کاربرد بسیاری پیدا کرده است.

کناف سقف پذیرایی چیست

کناف سقف پذیرایی برای ایجاد فرم و زیبا سازی دکوراسیون داخل خانه طراحی و اجرا می شود. سقف منزل بخصوص پذیرایی یکی از جاهایی است که استفاده ای از آن نمی شود. ولی یکی از پر استفاده ترین اتاق های هر خانه پذیرایی می باشد که مهمانان نیز در آن حضور پیدا میکنند.

طرح کناف سقف پذیرایی از نظر اندازه، متریال و کیفیت کناف استفاده شده با توجه به اندازه سقف پذیرایی و رنگ دیوارها یا بافت کاغذ دیواری طراحی و اجرا می شود. کنافِ سقف پذیرایی در کیفیت های مختلف و انواع کوناگون تهیه و اجرا می شود.

انواع کناف سقف پذیرایی

بسته به اندازه و نوع انواع مدل کناف سقف پذیرایی طراحی و اجرا می شود، که اگر قصد دارید برای سقف اتاق پذیرایی خود برای زیبایی آن سفارش دهید، می توانید بسته به نیاز و نوع گچبری ساختمان برای سفارش اجرای انواع کنافِ سقف پذیرایی جدید اقدام کنید.

کناف سقف آشپزخانه چیست؟

اجرای کناف در محیط آشپزخانه همیشه یکی از چالش‌های سخت اجرا می‌باشد. چرا که مانند اتاق‌ها و پذیرایی از فضای بیشتری برای اجرای کناف برخوردار نیست. طراحی و نوع اجرای کناف بسته به محیط آشپزخانه و چیدمان آن و اندازه سقف آن بعد از بررسی تعیین می‌شود.

چگونگی نورپردازی یا استفاده از لامپ‌های تزیینی مانند هالوژن یا چراخ‌های LED و سیم کشی آنها برای نمایش زیبای دکور یکی از تخصصی‌ترین خدمات نمای داخل ساختمان می‌باشد.

کناف سقف آشپزخانه

آشپزخانه بعد از پذیرایی دومین محلی است که بیشترین استفاده از آن می‌شود . اجرای کناف سقف آشپزخانه  نیاز به مهارت و خلاقیت در طراحی دارد تا بتواند متناسب با سایر دکور آشپزخانه کاملا یکدست اجرا شده و با زیبایی خانه ترکیب شود.

انواع کناف سقف آشپزخانه

برای اجرای طرح کناف آشپزخانه با توجه به ساختار و فضای آشپزخانه مدل‌های متنوعی طراحی و اجرا می‌شود . هر کدام از این طرح‌ها برای خانه‌هایی با تزئییات و دکور آرایی مختص به خود اجرا می‌شود. مدل سقف کاذب آشپزخانه به پنج نوع زیر تقسیم می‌شود :

• کناف سقف آشپزخانه مستطیلی

• کناف سقفِ آشپزخانه مربع

• کناف سقفِ آشپزخانه مدرن

• کناف سقفِ آشپزخانه کلاسیک

• کناف سقفِ آشپزخانه شیک

نور مخفی

نور مخفی از جمله زیر مجموعه های نورپردازی در ساختمان می باشد که به شیوه ای بسیار زیبا که منبع اصلی نور قابل مشاهده نباشد، جلوه منحصر به فردی را در سقف یا روی دیوار ایجاد می کند. برای اجرای آن لازم است از کناف سقف یا گچبری و سایر ابزارهای تزئینی استفاده شود که خروجی و نتیجه کار با هم متفاوت خواهد شد.

نور مخفی چیست؟

استفاده از نور در سقف و دیوار علاوه بر اینکه باعث میشود تا روشنایی بهتر شود، جلوه زیباتری را نیز به همراه خواهد داشت. برای اجرای این نورپردازی به شیوه های مختلفی عمل میشود که رایج ترین آنها استفاده از باکس و نورِ مخفی می باشد. این دو شیوه نور پردازی کاملا با هم متفاوت هستند، چون در باکس از لامپ های هالوژن استفاده میشود که کاملا قابل مشاهده می باشند.

در مقابل، در شیوه دیگر به اجرای نور پردازی با کمک ریسه های ال ای دی یا اس ام دی گفته میشود که بر روی سقف تابیده میشوند و منبع اصلی نور قابل رویت نیست. همان طور که از نام این شیوه نور پردازی مشخص است، منبع و منشا اصلی نور زیر گچبری یا گل های سقفی و کناف قرار گرفته و به صورت شلنگ یا طناب مانند در اطراف سقف پیچیده شده است.

انواع نور مخفی

با توجه به شیوه اجرای نور پردازی می توان آنها را به گروه های مختلفی تقسیم بندی نمود که رایج ترین آنها عبارتند از:

نور مخفی با کناف

کناف یکی از رایج ترین انواع سقف های کاذب می باشد که در ساختمان هایی با معماری مدرن کاربرد زیادی پیدا کرده است. این گروه از سقف های کاذب از تایل های جدا از هم و سبک تشکیل شده اند که در کنار هم قرار گرفته و روکش آنها از گچ می باشد. در ساختمان هایی که از سقف کاذب و کناف استفاده میشود، گچبری کاربرد نداشته و برای اجرای این شیوه نور پردازی از شلنگ های مخصوصی استفاده میشود تا منبع نور را در بخش های مختلف سقف با کمک آنها تابیده شود. این شیوه کاملا با معماری و طراحی داخلی مدرن تناسب داشته و جلوه بسیار خوبی را در محیط ایجاد خواهد کرد و البته قیمت ارزان تری نیز خواهد داشت.

نور مخفی گچبری

در ساختمان هایی که از گچبری های دستی یا پیش ساخته استفاده میشوند، نورِ مخفی را در حاشیه های سقف اجرا می کنند. این حاشیه ها دارای طرح های مختلفی بوده و از نظر میزان پیچیدگی و ظرافت طرح با هم متفاوت هستند. پس از نصب گچبری در حاشیه ها شلنگ های نور در پشت گچبری قرار گرفته و نصب میشود، به طوریکه قابل رویت نبوده و تنها نور آنها دیده میشود. این گروه از نورِ مخفی های سقف که با گچبری اجرا میشوند در دو گروه دستی و پیش ساخته قابل تقسیم بندی بوده که البته در حال حاضر بیشتر نوع پیش ساخته مورد استفاده قرار میگیرد. چون سبک تر بوده و همچنین قیمت ارزان تری دارند و در مدت زمان کوتاه قابل اجرا و نصب هستند.

نور مخفی پیش ساخته پی وی سی

از جدیدترین شیوه نور پردازی در سقف و دیوار می توان به نمونه هایی اشاره نمود که پیش ساخته بوده و به جای گچ از پی وی سی برای تولید آنها استفاده میشود. از نظر شکل ظاهری این گروه شباهت زیادی با حاشیه های سقف گچبری داشته و طرح های به کار رفته در آنها نیز می توانند مدرن یا کلاسیک باشند. از مهم ترین مزایای این گروه می توان به وزن بسیار سبک، قیمت ارزان و همچنین اجرای در مدت زمان کوتاه اشاره نمود. البته اشاره به این نکته نیز ضروری است که نورِ مخفی های پی وی سی تنوع رنگ بالایی داشته و در برابر نم و رطوبت نیز عایق می باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سپاهان سقف

شرکت دانشوران صنعت اصفهان(سهامی خاص) نیز برای اولین بار در کشور اقدام به تولید سقف های تزئینی ، با نام تجاری سپاهان سقف از جنس PVC نموده است که ازمزایای محصولات تولیدی این مجموعه می توان به سبک بودن ، امکان طراحی مطابق با سلیقه مشتری ،تنوع در ابعاد و الگوها،متناسب با المان های فرهنگ اسلامی- ایرانی ، امکان نصب آسان و در حداقل زمان(کمتر از یک ساعت ، قابلیت جابجایی پس از نصب و عدم نفوذ رطوبت اشاره کرد. گفتنی است، سپاهان سقف محصولاتی از قبیل گلهای سقفی ، ابزار و قطعات تزئینی با ۳۶ ماه ضمانت ارائه می دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان