اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006135413115561

آموزش هاکی

کد: 140006135413115561

https://bit.ly/3kXyx1v

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از بهترین و پرطرفدار ترین رشته های ورزشی در دنیا که بیشتر گروه های سنی در آن مشغول به فعالیت هستند هاکی می باشد. چون امروزه دیگر ورزش کردن به تنهایی معنا ندارد و هر فرد در کنار ورزش کردن خواهان لذت بردن و تفریح کردن هم هست.

آموزش هاکی
آموزش هاکی

رشته ورزشی هاکی یکی از بهترین و جذاب ترین انتخاب های یک فردی می باشد که در کنار ورزش کردن به دنبال تفریح هم هست می باشد. اگر شما هم تا به امروز سراغ این رشته ورزشی نیامده اید و اکنون می خواهید در یکی از انواع هاکی فعالیت کنید باید به دنبال آموزش بازی هاکی روی میز، چمن، یخ و … باشید.

به همین منظور ما در ادامه به شرح مختصر آموزش بازی هاکی روی میز، چمن، یخ و … پرداخته ایم تا با کسب اطلاعات در خصوص آن ها لحظات خوشی برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید. پس در ادامه به هیچ وجه از ما غافل نشوید تا اطلاعات مفیدی نصیب تان شود.

زمان بازی و وقت ‌های اضافه
زمان بازی و وقت های اضافه این رشته ورزشی شاید اصلی ترین مورد نباشد اما یکی از مهم ترین مواردی است که در آموزش هاکی حتما باید اطلاعات مفیدی در خصوص آن داشته باشید. بازی های هاکی به طور کلی دارای سه ست بیست دقیقه ای هستند و زمان بازی در هر یک از انواع هاکی وقتی حساب می شود که توپ در حال حرکت باشد.
البته این مدت زمان در بازی های غیر حرفه ای و کودکانه ممکن است کوتاه تر هم شود. در این بازی هیجانی اگر به هر دلیلی در پایان ست سوم نتایج بین تیم ها مساوی باشد یک وقت اضافه به بازیکنان داده می شود تا در این وقت اضافه خود بازیکنان در تلاش برای برنده شدن و کسب امتیاز بیشتر باشند.
درباره آموزش هاکی روی چمن
یکی از انواع این رشته ورزشی هاکی روی چمن می باشد و همانند آموزش بازی هاکی روی میز موجود در سایت های اینترنتی می خواهیم به اموزش هاکی روی چمن بپردازیم. هاکی روی چمن یک ورزش گروهی است بنابراین افرادی که به دنبال اموزش هاکی روی چمن همراه دوستانشان هستند شک نداشته باشند که این گزینه بهترین انتخاب برایشان است.
در آموزش هاکی روی چمن ابتدا باید بدانید دو تیم یازده نفره باید بر روی زمینی که با چمن پوشیده شده است حاضر شوند تا پس از آموزش هاکی رو چمن با استفاده از مهارت هایی که فرا گرفته اند توپ کوچک خود را به همراه چوب های هاکی وارد دروازه حریف کنند تا در اخر با کسب امتیاز های متعدد برنده این رشته ورزشی جذاب و هیجانی شوند
درباره هاکی روی یخ زنان
هاکی روی یخ زنان هم یکی دیگر از زیر شاخه های رشته هاکی می باشد که همانند هاکی روی چمن طرفداران خاص خود را در گروه های سنی مختلف دارد. این نوع از هاکی که از امریکای شمالی به وجود آمده است یک بازی تیمی می باشد که به غیر از بازی بر روی یخ رو چیز دیگری امکان پذیر نیست.
در هاکی روی یخ زنان حتما باید هوا سرد و یخبندان باشد تا پیست های مخصوص هاکی روی یخ زنان دارای یخ های سفت و محکم باشد. بنابراین برای هاکی روی یخ زنان بازی کردن حتما باید به شهر های سردسیر بروید تا بتوانید از اوقات و مهارت هایی که در هاکی روی یخ زنان یاد گرفته اید به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.
آموزش هاکی – تعداد بازیکنان
در آموزش هاکی باید بگوییم تعداد بازیکنان در این رشته ورزشی برای هر تیم باید ۱۵ نفر باشد که دو نفر آن ها در دروازه و سیزده نفر دیگر باید بازیکن باشند البته تمامی این سیزده نفرد در زمین بازی حضور ندارد. نکته ی جالب در این بازی که باید در آموزش هاکی به آن بپردازیم انجام شدن تعویض به صورت آزاد است .
آموزش هاکی – نحوه گرفتن چوب
در کشور ما به بازیکن هایی که در سمت چپ هستند و بازی می کنند بازیکن های راست دست و به بازیکن هایی که در سمت چپ زمین بازی می کنند بازیکن های چپ دست گفته می شود. در آموزش هاکی نحوه گرفتن چوب برای افراد راست دست بدین صورت است که فرد ابتدا باید فرم اصلی بدن و صورت خود را حفظ کند.

سپس با دست چپ خود باید ته چوب هاکی را جوری بگیرد که پشت دست به سمت بیرون بدن و آرنج کمی خم باشد و در اخر هم باید با دست راست وسط چوب را بگیرد به گونه ای که انگشت شست روی چوب باشد.
آموزش هاکی – انواع چرخش ها
حتما در آموزش بازی هاکی روی میز متوجه انواع چرخش ها شده اید چون این رشته ورزشی دارای انواع چرخش ها می باشد که ما در آموزش هاکی به شرح مختصر اما جامع و مفید آن پرداخته ایم که عبارت هستند از :

  •  پاور ترن: این نوع چرخش در زمان تغییر مسیر و به صورت سر خوردن با پاهای باز به سمت چپ و راست صورت می گیرد که حتما باید موازی باشند.
  •  کراس اور تریندر : این چرخش ابتدا هر دو پا باید به صورت موازی در کنار یکدیگر قرار بگیرند سپس پای راست جلوی پای چپ حرکت کرده و گوشه پای چپ به زمین برسد.

آموزش هاکی – انواع پاس

نکته مهم دیگر که باید در آموزش هاکی به آن پرداخته شود انواع پاش می باشد. به همین منظور ما در ادامه نگاهی هرچند مختصر اما مفید به انواع پاس کرده ایم که عبارت هستند از :

  • پاس به جلو : توپ باید در مرکز تیغه چوب قرار بگیرد تا با نیروی کمی به سمت جلو حرکت داده شود.
  • پاس به عقب : توپ باید در کنار بدن و در مرکز پشت تیغه چوب قرا بگیرد و با وارد کردن نیرو به عقب پاس داده شود.
  • پاس دیواری : گاهی به دلیل وجود بازیکن های حریف باید به سراغ پاس دیواری رفت و توپ را به دیوار زد.

مهم ترین قوانین هاکی روی یخ
قوانین هاکی روی یخ اصلی ترین بخش آموزش هاکی می باشد چون اگر مهارت های لازم این رشته ورزشی را حتی در بهترین ساعت ها و کلاس ها یاد گرفته باشید اما اطلاعاتی در خصوص قوانین هاکی روی یخ نداشته باشید گویی آن طور که باید به یک فرد حرفه ای تبدیل نشده اید و در حین بازی هم به مشکل بر خواهید خورد. در قوانین هاکی روی یخ به دلیل سرعت زیاد گرفتن بازیکن تیم مقابل، تنه زدن، پشت پا زدن، و یا انداختن او خلاف مقررات است و برای این چنین خطاهایی بازیکن جریمه می شود و باید به دستور داور مدتی را بیرون از میدان بازی و در جایی مخصوص به نام قفس قرار بگیرد.
همچنین در قوانین هاکی روی یخ باید بدانید هیچ فردی مجاز به کار بردن پا برای زدن به پوک نیست اما اگر پوک از میدان بازی بیرون برود فرد می تواند به آن دست بزند. حمل توپ همراه فرد خطا و خلاف قوانین هاکی روی یخ است و فرد تنها اجازه دارد آن را به سمت جلو پرتاب کند. همچنین بازیکن مجاز نیست زود تر از توپ یا بازیکن حریف از خط یک‌ سوم تیم حریف عبور کند و در این صورت قوانین هاکی روی یخ را زیر پا گذاشته است.
آموزش هاکی روی یخ – نحوه بازی
همان طور که اشاره کردیم آموزش هاکی روی یخ برای نحوه بازی شامل سه تایم بیشت دقیقه ای می باشد که در این به وقت اضافی هم داده خواهد شد. هر یک از تیم ها دارای شش نفر می باشند که یکی از آن ها دروازه بان، دو نفر از آن ها مدافع و سه نفر از آن ها فورواردر است. در آموزش هاکی روی یخ سه داور برای شرکت کننده ها وجود دارد تا در صورت هر گونه خطا فرد را از زمین هاکی اخراج کند که در این بین تیم حریف جلو خواهد افتاد.
در آموزش هاکی روی یخ وقتی یک تیم جریمه شده اگر تیم دیگر در این بین گلی بزند بازه جریمه زود تر از حد معمول تمام خواهد شد البته در آموزش هاکی روی یخ به یاد داشته باشید این قانون شامل جریمه های ۵ و ۱۰ دقیقه ای نمی شود. برای اینکه هر تیم به هدف اصلی خود یعنی برنده شدن نزدیک شود باید مهارت هایی که در آموزش هاکی روی یخ فرا گرفته است را در میدان پیاده کند تا بتواند به خوبی توپ را خط دروازه حریف عبور دهد.

برای مطالعه مطلب اموزش اسکیت در وبلاگ ورزشی آسان اسپرت کلیک کنید.

آموزش هاکی سالنی – نحوه بازی
در آموزش هاکی سالنی که یکی از انواع هاکی است هر تیم از ۱۲ نفر تشکیل خواهد شد که شش عدد از این بازیکن ها داخل زمین هستند و شش نفر دیگر در بیرون زمین باید به عنوان ذخیره منتظر بمانند. خط انتهای زمین در هاکی سالنی به ابعاد ۱۸ تا ۲۲ متر می باشد و تخته طولی کنار زمین به طول ۳۶ تا ۴۴ متر است.
در آموزش هاکی سالنی حتما به یاد داشته باشید طول زمین بازی نباید کمتر از ۳۶ متر و بیش تر از ۴۴ متر باشد و پهنای زمین نیز نباید کمتر از ۱۸ متر و بیشتر از ۲۲ متر باشد. هر تیم در هاکی سالنی می تواند ۱۲ بازیکن خود را تعویض کند و زمان مسابقه شامل ۲۰ دقیقه است که در این بین یک زمان استراحت پنج دقیقه ای بین دو نیمه به بازیکنان داده خواهد شد.
تجهیزات مورد نیاز ورزش هاکی

  •  چوب

چوب یکی از تجهیزات مهم این رشته ورزشی می باشد که حتما باید یکی از بهترین های آن را برای خود تهیه کنید. چوب های بازی هاکی از دو قسمت سر و دسته تشکیل شده است. تمام قسمتی که مسطح است روی چوب و قسمتی بالای آن دسته چوب نام دارد. سر چوب هاکی به طور کلی از جنس چوب است و نباید لبه دار و دارای قسمت های اضافی و اتصالات فلزی باشد.

  • توپ

توپ هم یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز این رشته ورشی می باشد که به طور کلی دو نوع است. نوع اولین این توپ قطری بین ۳ ۱/۴ ـ ۱ ۱/۲ اینچ و وزنی بین ۷۵ ، ۱-۳ دارد. و نوع دوم این توپ توپ گرد است و برای بازی روی زمین آسفالت و زمین هایی که پد کمتر ۴۰ سانتی متر دارند مناسب است.

  • لباس دروازه بان

دروازه بان ها در انواع هاکی باید لباس های مخصوصی بر تن کنند که قسمتی از آن برای محافظت از پاهاست و پت نام دارد. عرض هر پت وقتی که در پای دروازه بان است باید حدود ۳۰ سانتی متر باشد. دستکش هم جزو لباس های دروازه بان است و یک دروازه بان باید دستکشی برای خود تهیه کند که انگشتان اش مجزا از یکدیگر باشد.

برای ثبت نام در کلاس هاکی و مشاهده اطلاعات پیست هاکی در سایت asansports کلیک کنید.
شکستگی ها در بازی هاکی
هر رشته ورزشی دارای یک سری معایب و مزایا است که رشته ورزشی هاکی هم از این قائده مستثنا نبوده و با عدم رعایت مواردی که در آموزش بازی هاکی روی میز گفته شده است فرد شاید دچار اسیب هایی شود. به همین منظور ما در ادامه برخی از مهم ترین شکستگی هایی که ممکن است در بازی هاکی برای فرد رخ دهد را بیان کرده ایم. چون با دانستن شکستگی هایی که ممکن است در این بازی برایتان رخ بدهد دیدتان و هواستان باز و جمع خواهد شد که مراقب خود باشید. مهم ترین شکستگی هایی که در انواع هاکی ممکن است رخ دهد عبارت هستند از :

  • شکستگی در ناحیه مچ پا
  • شکستگی در ناحیه بینی
  • شکستگی در ناحیه مچ دست
  • شکستگی در ناحیه آرنج
  • شکستگی در ناحیه قوزک پا

اصطلاحات ورزش هاکی
اگر اطلاعاتی در خصوص اصطلاحات ورزش هاکی داشته باشید تمامی موارد بیان شده فوق تکمیل خواهند شد چون شما با دانستن اصطلاحات این رشته ورزشی کلمات و حرکات را بهتر متوجه خواهید شد و می دانید که یک کلمه در این رشته ورزشی به چه معناست. به همین دلیل در ادامه به شرح مختصر مهم ترین و شایع ترین اصطلاحات ورزش هاکی پرداخته ایم که عبارت هستند از :
•    جیر جیر زدن : فحاشی کردن به بازیکنان دیگر.
•    رو طاقی : شوتی که به بالای طاق دروازه باشد.
•    نمایش ضرب چینی : به بازیکن و تیمی که بد هاکی را بازی کند.
•    سجاف : به گلی که پاک هاکی از کرنر دو طاق دروازه به ثمر نشسته باشد.
•    گردگیر : به بازیکنی که همیشه روی نیمکت ذخیره به دستور مربی می نشیند و بازی داده نمی شود.
•    جان کن : به بازیکنی که هم خشن است و هم زحمت کش.
جمع بندی نهایی
در جمع بندی نهایی این مطلب سعی کردیم اطلاعات مفیدی در خصوص این رشته ورزشی برایتان شرح دهیم تا با استفاده از آن ها آموزش هاکی را به خوبی فرا دیده باشید. در سخن اخر این مطلب امیدوار هستیم مطالب فوق در این خصوص برایتان مفید بوده باشد و با بهره بردن از آن ها اوقات خوشی برای خود و دوستانتان رقم بزنید.

منبع:

https://blog.asansports.com/2021/08/31/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%87%d8%a7%da%a

9%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4%db%8c-%d9%88%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d9%87%d8%a7%da%a9%db%8c/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آسان اسپرت

گروه تخصصی "آسان اسپرت" در سال ۱۳۹۵ با هدف فعالیت در زمینه ارائه کلیه خدمات و محصولات ورزشی از طریق فضای مجازی شروع به فعالیت نمود. ما نیز همانند بسیاری از شما مراجعه کنندگان به فضای مجازی و مشتریان سنتی که به دنبال سریعترین، ساده ترین و ارزانترین راه دریافت خدمات و محصولات ورزشی بودید، همواره دچار سختی ها و پیچیدگی های مراحل خرید یا فروش در شکل سنتی و مجازی بوده ایم و به خوبی می دانیم که یافتن بهترین گزینه ی ممکن برای خرید و فروش خدمات و محصولات ورزشی در بازار شلوغ کنونی، کاری بس پر دغدغه، زمان بر، و گیج کننده است. از این رو گروه آسان اسپرت به عنوان جامعه متخصصین ورزش کشور و مسلط به مقوله ورزش و تحولات گوناگون این صنعت بر آن شد که ضمن بررسی علمی و دقیق نیاز ها، محدودیت ها، فرصت ها و تهدیدهای موجود بازار فعلی ورزش کشور ، به ایجاد و راه اندازی پایگاهی مجازی بپردازد. اگرچه نهایت سعی خود را نموده ایم که حداکثر سادگی را در فرآیند ارائه خدمات و محصولات داشته باشیم، لیکن همواره مشتاق دریافت نظرات و پیشنهادات سازنده شما برای هرچه بهتر و کارآمدتر کردن این فرآیند هستیم. در صورتی که علاقمند به در میان گذاشتن نظرات خود با ما هستید، آنها را به آدرس[email protected] ارسال نمائید. آسان اسپرت با ساده سازی و روشن سازی فرآیند خرید و فروش انواع خدمات و محصولات ورزشی، شما را یاری می کند تا با کمترین دردسر و در کمترین زمان "بیابید" یا "بسپارید".

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تازه‌های ورزش