اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006305444117086

چگونه بهترین نرم افزار کلاس آنلاین را برای مدرسه خود انتخاب کنیم؟

۷ قابلیت کلیدی که یک نرم افزار کلاس آنلاین باید آن‌ها را داشته باشد!

کد: 140006305444117086

https://bit.ly/3kqqU4s

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این متن در نظر داریم تا ویژگی‎‌های یک کلاس آنلاین ایده‌آل را بررسی کنیم تا با دانستن آن‌ها بتوانید بهترین پلتفرم کلاس آنلاین را برای مدرسه خود انتخاب کنید.

۷ قابلیت کلیدی که یک نرم افزار کلاس آنلاین باید آن‌ها را داشته باشد!
۷ قابلیت کلیدی که یک نرم افزار کلاس آنلاین باید آن‌ها را داشته باشد!

با همه‌گیری بیماری کرونا، نیاز به آموزش مجازی بین مدارس و آموزشگاه‌ها بیشتر شد و یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای آموزش مجازی، تهیه نرم افزار کلاس آنلاین است؛ اما هر پلتفرم کلاس آنلاینی هم نمی‌تواند نیازهای شما را برطرف کند.  یک کلاس آنلاین ایده‌آل باید دقیقا مثل یک کلاس حضوری به سادگی برای معلم و دانش‌‌آموزها قابل استفاده باشد و بین اعضای کلاس تعامل برقرار کند.

در این نوشته که با همکاری نرم افزار مدارس همکلاسی، تهیه شده، مهم‌ترین ویژگی‌های یک سیستم کلاس آنلاین را بررسی می‌کنیم؛ ویژگی‌هایی که با دانستن آن‌ها می‌توانید بهترین پلتفرم کلاس آنلاین را برای مدرسه خود انتخاب کنید.

۱. تعامل متنی، صوتی و تصویری یک نرم‌افزار کلاس آنلاین ایده‌آل، این امکان را به معلم و دانش‌آموزها میدهد که با روش‌های مختلفی (مثلا صدا، تصویر و متن) با هم در ارتباط باشند و به راحتی با یکدیگر تعامل داشته باشند، این ارتباط به شکل کاملا زنده (Live) است و اعضای حاضر در کلاس، می‌توانند در لحظه با هم گفتگو کنند؛ دقیقا مثل یک کلاس درس حضوری!

۲. به‌اشتراک‌گذاری فایل و صفحه‌نمایش یک کلاس آنلاین خوب، این امکان را به معلم می‌دهد که به سادگی چند کلیک، هر نوع فایلی (مثل تصویر، پاورپوینت، جزوه و...) را با دانش‌‌آموزها به اشتراک بگذارد و بچه‌ها به سادگی می‌توانند فایل‌ها را دانلود کنند؛ علاوه‌بر این، خیلی از نرم‌افزارهای کلاس آنلاین این امکان را به شما می‌دهند که تصویر صفحه‌نمایش کامپیوترتان را هم برای اعضای کلاس به اشتراک بگذارید و این قابلیت خیلی کار معلم و دانش‌آموزها را برای ارائه‌های کلاسی، ساده می‌کند.

۳. امکان ضبط خودکار کلاس امکان ضبط خودکار، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کلاس آنلاین برای مدرسه‌هاست، به کمک این قابلیت، کل فرایند تدریس و گفتگوی افراد به شکل کاملا خودکار ضبط می‌شود و دانش‌آموزهایی که در کلاس حضور نداشتند یا بچه‌هایی که تمایل دارند یکبار دیگر درس را ببینند، میتوانند خیلی ساده به جلسات درسی خود دسترسی داشته باشند؛ ضمنا کل فرایند ضبط به شکل کاملا اتوماتیک انجام می‌شود و احتیاج به هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای ندارید!

۴. وضعیت حضور و غیاب از جمله قابلیت‌های دیگری که با استفاده از یک نرم‌افزار کلاس آنلاین خوب، به آن دسترسی خواهید داشت، امکان دریافت «صورت وضعیت» کلاس است، به کمک این قابلیت، معلم به سادگی می‌تواند وضعیت حضور و غیاب بچه‌ها را از سیستم دریافت کند، حتی امکان تهیه گزارشی از سیستم وجود دارد که نشان میدهد هر دانش‌آموز چه مدت زمانی را در کلاس حضور داشته! همه‌ی این گزارش‌ها نیز به شکل کاملا خودکار و توسط سیستم برای معلم آماده می‌شوند!

۵. استفاده از وایت‌برد مجازی مگر می‌شود کلاس برگزار کنیم و تخته‌ی کلاس را نداشته باشیم؟ یک پلتفرم کلاس آنلاین حرفه‌ای، دقیقا مثل یک کلاس حضوری امکان استفاده از تخته یا وایت‌برد مجازی را به معلم می‌دهد؛ یک صفحه‌ی سفید که معلم خیلی راحت و به کمک قلم نوری یا تبلت می‌تواند روی آن چیزی را بنویسد و بچه‌ها نوشته‌های معلم را در لحظه ببینند! این امکان به‌خصوص برای کلاس‌های ریاضی یا درس‌هایی که نیاز به نوشتن فرمول دارند، می‌تواند حسابی جذاب و کاربردی باشد!

۶. گفتگوی گروهی یا اختصاصی نرم‌افزارهای کلاس آنلاین، این امکان را به اعضای کلاس می‌دهند که بتوانند به شکل گروهی یا خصوصی با هم گفتگو کنند، به کمک این قابلیت معلم می‌تواند پیامی را به شکل عمومی به بچه‌ها نمایش دهد یا با یک دانش‌آموز به شکل خصوصی صحبت کند؛ ضمنا امکان گفتگوی گروهی یا خصوصی برای دانش‌آموزان هم وجود دارد که معلم می‌تواند بنابر تشخیص خود این امکان را برای اعضای کلاس، فعال یا غیرفعال کند!

۷. یکپارچگی با سایر بخش‌های مدرسه در نهایت برای اینکه مطمئن شوید کلاس آنلاینی که تهیه کرده‌اید، واقعا خوب است یا نه؛ به این موضوع توجه داشته باشید که این نرم‌افزار باید بتواند به سادگی به سایر بخش‌های مدرسه متصل شود؛ حضور و غیاب دانش‌آموزها در کلاس، از طریق پیامک به اطلاع والدین برسد؛ معلم در حین برگزاری کلاس بتواند برای بچه‌ها تکلیف مشخص کند یا حتی نمره‌ی پرسش‌های کلاسی آن‌ها را در سیستم ثبت کند! همه‌ی این امکانات وقتی برای شما امکان‌پذیر است که کلاس آنلاینی که تهیه می‌کنید به شکل یکپارچه با نرم‌افزار مدیریت مدرسه‌تان پیاده‌سازی شده باشد.

اگر یک مدرسه یا آموزشگاه هستید و به دنبال راهکاری برای برگزاری کلاس‌های آنلاین خود می‌گردید، نرم افزار مدیریت مدرسه همکلاسی، می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل برای شما باشد، به کمک سامانه‌ی همکلاسی، نه‌تنها می‌توانید به سادگی کلاس‌های آنلاین خود را برگزار کنید، بلکه امکانات جذاب دیگری مثل حضور و غیاب، تکلیف یا آزمون الکترونیک و سیستم مدیریت حقوق و شهریه را نیز خواهید داشت و می‌توانید مدرسه‌ی خود را خیلی هوشمندانه‌تر مدیریت کنید!

اگر دوست دارید با ویژگی‌های نرم افزار مدرسه همکلاسی آشنا شوید، همین حالا دموی رایگان سامانه را ببینید و از مشاوره‌ی کاملا رایگان کارشناسان همکلاسی استفاده کنید!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

همکلاسی

شرکت راهبرد رایانه رستاک (صاحب امتیاز نرم‌افزار همکلاسی) از سال 1390 و با هدف توسعه‌ی فناوری اطلاعات در مدارس کشور، فعالیت خود را در شهرک عملی و تحقیقاتی اصفهان، به شکل جدی آغاز کرد و امروز با اتکا به دانش این سال‌ها، می‌توان نرم‌افزار همکلاسی را یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهای این حوزه به حساب آورد؛ از جمله برنامه‌های آینده‌ی این شرکت نیز برای ارتقای مدارس کشور، می‌توان به تحقیق و توسعه روی فناوری واقعیت افزوده و هوش تجاری اشاره کرد. در حال حاضر نرم‌افزار مدیریت مدرسه همکلاسی، به عنوان مهم‌ترین محصول این شرکت دانش‌بنیان، در حال فعالیت است و در کنار این سامانه‌ی نرم‌افزاری، خدمات دیگری از جمله مشاوره‌ی هوشمندسازی، گرافیک و برندینگ و دیجیتال مارکتینگ که می‌تواند گامی مهم در راستای ارتقای مدارس و صنعت آموزش کشور به شمار آید؛ ارائه می‌شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش