اطلاعات تماس
  • 021662*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006315446217220

عطر چیست و چند نوع غلظت دارد ؟

کد: 140006315446217220

https://bit.ly/3lVZVNY

، (اخبار رسمی): خیلی از مردم رایحه های موجود در بازار را تنها به نام عطر و ادکلن می شناسند و اطلاع چندانی از تفاوت میان غلظت هایی همچون ادوپرفیوم ، ادکلن ، پرفیوم ، افتر شیو و ... ندارند . همین مسئله باعث شد تا در یک مطلب خلاصه و مفید به بررسی تفاوت بین عطر و ادکلن و سایر روایح موجود در بازار بپردازیم .

عطر چیست و چند نوع غلظت دارد ؟
عطر چیست و چند نوع غلظت دارد ؟

دسته بندی عطریات بر اساس غلظت :
عطریات ، عصاره ی روغنی شکل مواد خام طبیعی یا شیمیایی است که آنها را در یک نوع حلال -الکل یا روغن  به عنوان نگهدارنده حل می کنند . هر چه میزان مواد معطره در حلال بیشتر باشد ، رایحه ی عطریات قوی تر می شود و میزان ماندگاری آن روی پوست افزون تر . نظر به اینکه برخی از ادیان با الکل مشکل دارند ، عصاره ی روغنی معطر را به جای الکل در روغن هسته ی میوه ها و بیشتر روغن هسته ی انگور حل می کنند . البته برخی از افراد و شرکت های متقلب ، روغن های تقلبی مشابه عطریات معروف را در مواد دیگری حل کرده ، عرضه می دارند که هم نجس است و هم سمی !
چه تفاوتی بین انواع عطریات هست ؟
اصلی ترین تفاوت بین عطریات ، درصد غلظت ماده معطره نسبت به حجم کل مایع عطر می باشد .
هرچه میزان مواد معطر در حلال بیشتر باشد ، ماندگاری آن بیشتر است . براساس میزان مواد معطر در حلال ، ۵ نوع عطریات ساخته می شود .

اوفرش (Eau Fraiche ) : سبک ترین و یا ضعیف ترین عطریات اوفرش است که مواد معطر آن بین ۱ تا ۳ درصد است .  قبلا مردانی که با تیغ اصلاح می کردند ، برای جلوگیری از جراحات کوچک پوست صورت ، از الکل استفاده می کردند که بوی الکل مشخص بود و باعث ایجاد احساس ناخوشایندی برای افراد می شد . عطاران این حساسیت را دریافتند و با افزودن میزان کمی از مواد معطر به الکل ، بوی الکل را برطرف ساختند . به همین خاطر این رایحه به افترشیو (After shave ) هم معروف است .
ااودو کلن (Eau de Cologne ) : قدیمی ترین نام عطریات در غرب برای مردان او دو کلن است . میزان ماده ی معطر آن بین ۲ تا ۴ درصد و ماندگاری آن حدود 2 ساعت است .
او دو توالت (Eau de Toilette ) : اولین رایحه ی مورد استفاده ی زنان ، او دو توالت دارای ۵ تا ۱۵ درصد ماده ی معطر و میزان ماندگاری آن حدود ۳ ساعت است .
پرفیوم یا  اودوپارفوم (Eau de Parfum / Perfume ) :
این رایحه از او دو توالت قوی تر است و برای مردان و زنان ساخته می شود . مقدار مواد معطر آن بین ۱۵ تا ۲۰ درصد و میزان ماندگاری آن ۵ تا ۸ ساعت است .
پرفیوم / عطر : قوی ترین رایحه با بیشترین مواد معطر را عطر یا پرفیوم گویند . میزان مواد معطر آن ۲۰ تا ۳۰ درصد و گاهی بیشتر و ماندگاری آن حدود ۲۴ ساعت است .
در اینجا اشاره به دو مقوله ی مهم ضروری است ، اول : هرچه ماده ی معطره در حلال بیشتر باشد ، قیمت آن عطر هم گران تر است . دوم : اگر الکل یا روغن حلال عطریات خلوص بیشتری داشته باشد ، عطریات آنها هم خالص تر است و قیمت بیشتری دارد .

اگر دوست دارید مطالب تخصصی تری درباره عطر و ادکلن بخوانید اینجا کلیک کنید .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه عطریکو

عطریکو ، فروشگاه آنلاین و معتبر عطر و ادکلن

اطلاعات تماس
  • 021662*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

سلامت و زیبایی | مد و لباس