کد: 140007265483217424

تصمیم امیر کایا برای گسترش مجموعه «کایا»

کد: 140007265483217424

https://bit.ly/3BUp422

، (اخبار رسمی): امیر مولایی، که در ترکیه با نامه تجاری امیر کایا فعالیت میکند، کارآفرین دیجیتال و متخصص بازارهای مالی، تصمیم دارد مجموعه آثار هنری خود، یعنی مجموعه کایا را گسترش دهد.

تصمیم امیر کایا برای گسترش مجموعه «کایا»
تصمیم امیر کایا برای گسترش مجموعه «کایا»

مجموعه کایا، دربردارنده انواعی از هنرهای دیجیتال ،عمدتا NFT که توسط این کارآفرین دیجیتال خریداری شده است که یکی از پر سرو صدا ترین کلکسیون های موجود در دنیا و محبوب بین دوستداران و مجموعه داران هنر در سراسر جهان است.

مجموعه کایا که در دنیا به اسم Kaya Collection شناخته می شود. در سال 2019 با چند قطعه شروع شد، اما با گذشت زمان، با اشتیاق امیر و کمک یک تیم حرفه ای، به مجموعه ای از قطعات ارزشمند از انواع مختلف از فرهنگ ها و زمینه‌های مختلف تبدیل شد.

در حال حاضر، مجموعه امیر کایا شامل آثار هنری فیزیکی و دیجیتالی از هنرمندان مشهور است.

علاقه امیر به آثار هنری او را به سمت جمع آوری آثار هنرمندان و قطعات کلکسیونی مانند نقاشی و مجسمه های ارزشمند از برجسته ترین هنرمندان خاورمیانه و شرق دور، قطعات ارزشمند کلکسیونی طراحی شده توسط مشهورترین طراحان و آثار دیجیتالی مانند NFT ها کشاند.

در میان این مجموعه آثار هنری، 10 اثر هنری دیجیتالی از هنرمندان مشهور وجود دارد. یکی از مهمترین آنها سلفی الهی، شاهکاری از هزاران تصویر دیجیتالی است که مجسمه معروف هرکول با چوب دوربین در دست گرفته شده است و تقریباً 4000 عکس سلفی با 10 هزار نفر گرفته است.

از دیگر آثار مهم این مجموعه باید به درخت بلوط اشاره کرد. این اثر ابر نقطه ای فتوگرامتری است که توسط یک موتور بازی قدرتمند زنده شده و با موسیقی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی تقویت شده است.

دیگر اثر مهم در این مجموعه مینیاتور است. داستان‌های متنوع در کنار نقاشی های مینیاتوری، که توسط اورخان ممدوف ایجاد شده است، روایتگر فرهنگ مشترک ایران، ترکیه و آذربایجان است.

مجموعه کایا روز به روز بزرگتر می شود؛ اگرچه هم اکنون نیز امیر کایا the.EmirKaya  یکی از بزرگترین مجموعه داران دنیای هنر امروز است.

مجموعه کایا در ابتدا مکانی برای هنرهای فیزیکی بود، اما با رونق بازار هنرهای دیجیتال، او خرید قطعات دیجیتال ارزشمند را از سراسر جهان نیز آغاز کرد.

امیر کایا، بنیانگذار مجموعه کایا که مادرش قالیبافی در ایران بود، می گوید: «مجموعه کایا در تلاش است آثار هنری ارزشمندی را گرد هم آورد و به یک پایگاه دانش مهم در بخش فرهنگ و تاریخ تبدیل شود و بازار هنر را غنی کند. ما برای همه آثار هنری به صورت جداگانه ارزش قائل هستیم. نکته قابل توجه این که تک تک آنها با برنامه و با توجه به مکان خاصی در کنار سایر قطعات به دست آمده اند. البته که برخی از قطعات توسط هنرمندان مشهور خلق شده است.»

امیر کایا به عنوان یک مشاور مالی حرفه‌ای در زمینه سرمایه گذاری و بازارهای مالی و صاحب یک برند شخصی بسیار معروف در بین کارآفرینان می‌گوید: «بلاک چین، کریپتو کارنسی و NFT به دلیل قابلیت هایی که ارائه می دهند آینده بسیار روشن و مثبتی دارند. پذیرندگان اولیه به خوبی به این فناوری های جدید مهاجرت کرده اند و به سمت بخش های عادی تر حرکت می کنند.»

حساب های کایا کالکشن در پلتفرم های آنلاین همچون Opensea، Superrare و Foundation آثار موجود گردآوری شده توسط آقای کایا را به نمایش گذاشته و رفته رفته به یکی از ارزشمندترین مجموعه های هنری دیجیتال در جهان تبدیل می شود.

اما برای امیر کایا، که داستان شخصی کارآفرینی وی الهام بخش سایر کارآفرینان است، کافی نیست.

امیر کایا می‌گوید: « NFT یک ابزار بسیار قدرتمند با چندین محصول قابل تحویل است. با معرفی این پلتفرمهای دیجیتال، ابعاد تازه ای به دنیای هنر اضافه شده است و هنرمندان در زمینه ها و تکنیک های جدید خلاقیت شگفت انگیزی از خود نشان می دهند. دنیای دیجیتال و قابلیت هایش به عنوان ظرفی برای اشکال هنری جدید عمل خواهند کرد. چشم انداز من برای مجموعه Kaya این است که نه تنها گردآورنده آثار هنری دیجیتال باشم بلکه در این بخش پیشرو باشم.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف