اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008025491617437

چگونه بدلیجات استیل را براق کنیم؟

کد: 140008025491617437

https://bit.ly/3pvSIHK

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از استفاده از بدلیجات استیل پیش ‌آید تغییر رنگ و سیاه شدن آن‌هاست. این مشکل شما را به فکر پیدا کردن روش‌هایی برای براق کردن بدلیجات استیل وا می‌دارد. ما در این مقاله با توضیحاتی در مورد علت تغییر رنگ، روش براق کردن بدلیجات استیل، تشخیص بدلیجات استیل و… با شما هستیم.

چنان چه زیورآلات استیل شما دارای نقش‌های برجسته یا فرو رفته است و شیار زیادی دارند برای تمیز و براق کردن این نواحی می‌توانید از خمیردندان، بعنوان یک روش بسیار موثر و امتحان شده، استفاده کنید.

استفاده از بدلیجات استیل این روزها بسیار رایج شده و طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این بدلیجات با طرح‌های متنوع و خاص، وزن سبک، مقاومت بالا و… پاسخ‌گوی بسیاری از سلیقه‌ها هستند و زیبایی استایل شما را حفظ می‌کنند.

یکی از مشکلاتی که ممکن است بعد از مدتی استفاده از بدلیجات استیل پیش ‌آید تغییر رنگ و سیاه شدن آن‌ها است. قطعا این مشکل شما را به فکر پیدا کردن روش‌هایی برای براق کردن بدلیجات استیل وا می‌دارد.

ما در این مقاله با توضیحاتی در مورد علت تغییر رنگ، براق کردن بدلیجات استیل، تشخیص بدلیجات استیل و… اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آیا بدلیجات استیل سیاه می شوند؟

پاسخ سوال بالا مثبت است و باید گفت بدلیجات استیل پس از مدتی استفاده معمولا سیاه شده و تغییر رنگ می‌دهد، این تغییر رنگ معمولا به دلیل واکنش‌های شیمیایی با سایر مواد می‌باشد.در اثر این واکنش‌ها شفافیت اولیه بدلیجات استیل از بین رفته و زیبایی آن‌ها دیگر به چشم نمی‌آید. >> خرید گوشواره لاله گوش

معمولا به دلایل زیر این زیورآلات زیبا کدر یا سیاه می‌شوند.

  • قرار گرفتن در آب و رطوبت

بسیاری از خانم‌ها موقع استحمام، شستن ظرف، شستشوی دست وصورت و… زیورآلات استیل را برنمی‌دارند و این موضوع باعث تیره شدن و کم شدن عمر استیل می‌شود.

  • قرار گرفتن در معرض هوا

به این صورت که بعد از مدتی استفاده و قرار گرفتن در معرض هوا با اکسیژن واکنش ‌می‌دهند و در آن‌ها تغییر رنگ ایجاد می‌شود.

توصیه می‌شود برای کم شدن اثر اکسید شدگی زیورآلات استیل را در جعبه قرار داده و در آن را ببندید.

  • قرار گرفتن مداوم در معرض مواد شیمیایی

انواع شوینده‌ها، مواد آرایشی، خمیردندان، انواع عطر و ادکلن و… می‌تواند باعث تغییر رنگ و پایین آمدن کیفیت زیورآلات استیل شود.

توصیه می‌شود قبل از بستن زیورآلات از این مواد استفاده کنید.

  • قرار دادن بدلیجات در کنار سایر فلزات

توصیه می‌شود بدلیجات را در کنار دیگر فلزات قرار ندهید چون ممکن است واکنش شیمیایی ایجاد شود و رنگ و کیفیت خود را از دست بدهند.

با رعایت موارد بالا معمولا به مدت طولانی‌تری می‌توانید بدلیجات استیل خود را حفظ کنید، ولی واقعیت این است با رعایت این موارد هم ممکن است بعد از مدتی با تغییر رنگ این زیورآلات مواجه شوید.

اما نگران نباشید چنان‌چه تغییر رنگی در آن‌ها ایجاد شد، ادامه‌ی این مقاله را بخوانید و روش‌های براق کردن بدلیجات استیل را یاد بگیرید.

انواع روش های براق کردن بدلیجات استیل

واقعیت این است داشتن زیورآلاتی زیبا و درخشان استایل ما را تحت تاثیر مثبت قرار داده و باعث می‌شود بیشتر به چشم بیاییم.

براق کردن بدلیجات استیل معمولا با چندین روش ساده امکان پذیر است، از این رو با صرف کمی زمان می‌توانید زیورآلاتی زیبا و شفاف داشته باشید.

برخی از روش‌های براق کردن زیورآلات استیل به شرح زیر است:

استفاده از صابون

به این صورت که با تهیه دو ظرف که یکی حاوی محلول صابون و آب گرم و دیگری حاوی آب گرم باشد می‎توانید بدلیجات خود را براق کنید.

بدلیجات را در محلول آب گرم و صابون غوطه ور کنید و با یک دستمال نرم و بدون پرز یا مسواک نرم آن‌‌ها را تمیز کنید، سپس در آب گرم بدون مواد شوینده غوطه‌ور کنید، و بعد با دستمال تمیز و نرم خشک کنید.قطعا تغییرات مثبتی را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از مخلوط جوش‌شیرین و آب

در این روش پس از ترکیب آب و جوش‌شیرین با یک مسواک نرم مقداری از محلول را برداشته و با آن زیورآلات استیل را به آرامی تمیز می‌کنید، سپس آب‌کشی کرده و با یک پارچه یا حوله نرم خشک می‌کنید.

می‌توانید از ترکیب جوش ‌شیرین، نمک، مایع ظرف‌شویی و آب هم استفاده کنید، سپس با آب سرد آبکشی کرده و خشک کنید.

استفاده از لیموترش یا آب لیمو

جالب است بدانید که لیمو ترش به دلیل خاصیت اسیدی که دارد یکی از مواردی است که باعث براق کردن بدلیجات استیل می‌شود.

لیموترش را به دو قسمت تقسیم کنید و روی بدلیجات بکشید، فقط توجه داشته باشید که مدت زمان زیادی نماند و بعد از رفع تیرگی و سیاهی آن‎ را سریع آبکشی کرده و سپس خشک کنید.

سرکه

شما می‌توانید با آغشته کردن پنبه یا دستمال نرم به محلول سرکه سفید و آب بدلیجات خود را تمیز و براق کنید.

فقط توجه داشته باشید که سرکه خاصیت اسیدی بالایی دارد، درنتیجه این کار را با سرعت انجام دهید و سپس خشک کنید.

براق کردن بدلیجات استیل با خمیر دندان

خمیردندان یکی از موثرترین روش هایی است که امتحان شده و بازدهی بسیار خوبی داشته است. چنان چه زیورآلات استیل شما دارای نقش‌های برجسته یا فرو رفته است و شیار زیادی دارند برای تمیز کردن این نواحی می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید به این صورت که مقداری خمیردندان را روی مسواک یا پارچه نرم گذاشته و به آرامی بر روی استیل بکشید.

خمیر دندان معمولا دیرتر واکنش شیمیایی ایجاد می‌کند و نتیجه بهتری دارد.

شامپو بچه

استفاده از محلول شامپو بچه و آب نیز می‌تواند در تمیز کردن زیورآلات استیل ظریف موثر باشد و به دلیل پایین بودن خاصیت اسیدی شامپو بچه آسیبی به آن‌ها نمی‌رسد.

آیا بدلیجات استیل برای بدن ضرر دارد؟

استفاده از بدلیجات استیل ممکن است در برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت شود به این صورت که پوست آن‌ها دچار تغیر رنگ، التهاب، قرمزی و… شود.

اما چنین حساسیت‌هایی معمولا باعث مشکلات جدی نمی‌شوند و سریع رفع می‌شوند.

اگر نمی‌توانید از بدلیجات استیل بگذرید و از موارد مهم برای زیبا شدن استایلاتان محسوب می‌شوند، می‌توانید پوستتان را قبل از استفاده از بدلیجات خشک کنید و با استفاده از کرم‌ها و پمادهای مخصوص چرب کنید تا میزان این حساسیت به حداقل برسد.

توجه داشته باشید چنان چه میزان حساسیت شما جدی است از این بدلیجات استفاده نکنید و با دکتر پوست مشورت کنید.

چگونه بدلیجات استیل را تشخیص دهیم؟

برای بسیاری از افراد ممکن است به دلیل حساسیت به سایر فلزات، تشخیص استیل خوب وخالص بسیار با اهمیت باشد. از این رو یادگیری روش‌هایی که به آن‌ها در این زمینه کمک کند بسیار مهم است.

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای تشخیص استیل خوب استفاده از آهن‌ربا است. جالب است بدانید که آهن‌ربا به هیچ وجه استیل خوب را جذب نمی‌کند و چنان‌چه بدلیجات استیل شما توسط آهن‌ربا جذب شد باید در خالص و مرغوب بودن آن شک کنید.

مرجع: براق کردن بدلیجات استیل

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیلو شاپ

نیلو شاپ؛ مرجع تخصصی خرید بدلیجات شیک و خاص و جدید، شامل زیورآلات زنانه و مردانه، فعال به صورت آنلاین، و دارای مطالب مفید آموزشی در حوزه مد و فشن در مجله آنلاین نیلو مگ.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش