اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008045495217437

سایز استاندارد گردنبند زنانه

کد: 140008045495217437

https://bit.ly/2XX8xvB

، تهران , (اخبار رسمی): گردنبندهای زنانه، بسته به سلیقه مشتریان، سایزبندی متفاوتی دارند. هنگامی که می‌خواهید خرید کنید باید بدانید که سایز گردنبند مناسب برای شما کدام است؟ انتخاب این سایز به عوامل زیادی همچون گردن، فرم صورت، قد، نوع لباس، و استایل بدنی شما بستگی دارد.

یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین جواهرات برای زنان و مردان، بعد از انگشتر، گردنبند است. از آنجایی‌که زنان بیشتر از لباس های یقه باز استفاده می‌کنند، گردنبند برای زنان بیشتر از مردان کارایی دارد. استفاده از گردنبندهای متناسب با لباس، زیبایی دوچندانی به فرد می‌بخشد. انواع گردنبندهایی که در بازار موجود است اعم از زنانه سایزبندی مختلفی دارند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا در انتخاب بهترین سایز گردنبند و خرید گردنبند دخترانه و زنانه شما را همراهی کنیم.

استانداردهای سایز گردنبند و زنجیر

گردنبندهای زنانه، بسته به سلیقه مشتریان، سایزبندی و استایل متفاوتی دارند. به همین علت هنگامی که می‌خواهید خرید کنید باید بدانید که سایز گردنبند مناسب برای شما کدام است؟ انتخاب این سایز به عوامل زیادی همچون گردن، فرم صورت، قد، نوع لباس، و استایل بدنی شما بستگی دارد. در ادامه استانداردهای سایز گردنبند زنانه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

شش سایز استاندارد برای خرید گردنبند زنانه وجود دارد و برای هریک از این سایزها یک نام در نظر گرفته شده است.

یقه‌ای: ۳۰ تا ۳۵ سانتی‌متر

شاهزاده: ۴۰ تا ۴۵ سانتی‌متر

چوکر: ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر

نمایشی: ۵۰ تا ۶۰ سانتی‌متر

اپرا: ۷۶ تا ۹۲ سانتی‌متر

ریسمانی: بیش از ۹۲ سانتی‌متر

در ادامه به معرفی بیشتر هر یک می پردازیم:

سایز طوقی یا یقه‌‌ای – Collar

اصطلاح قدیمی تمام گردنبندهای کوتاه، گردنبندهای یقه‌ای بوده. اما این روزها گردنبندهای کوتاه دارای دو دسته یقه‌ای و چوکر هستند. گردنبندهای یقه‌ای کاملاً به گردن می‌چسبند و سایز آن‌ها بسته به اندازه گردن بین 30 تا 35 سانتیمتر است. معمولاً با لباس‌های یقه‌هفت، یقه‌گرد، یقه‌قایقی و مخصوصاً لباس‌های دکلته جلوه‌ ویژه‌ای دارند. گردنبندهای یقه‌ای مناسب خانم‌هایی با گردن باریک و بلند است که گردن آن‌ها را کوتاه تر و پر ترنشان می‌دهد.

سایز چوکر – Chocker

انواع گردنبندهای چوکر با تنوع بی‌نهایت که از ترکیب فلز، پارچه، نخ‌های خاص یا مواد مختلف دیگر ساخته می‌شود. زمانی که پوشیدن لباس های یقه‌باز مد شد این گردنبند بسیار کاربردی شد. این گردنبند دقیقاً بر روی گردن یا روی استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. همان‌طور که گفته شد سایز آن بین 35 تا 40 سانتیمتر است. گردنبندهای چوکر می‌توانند شامل مهره، آویز، یا پلاک‌های دیگر باشند. کارایی گردنبند چوکر هم برای استفاده بالباس همانند گردنبندهای یقه‌ای است. معمولاً ترکیب یک گردنبند چوکر نازک با یک گردنبند اپرا جلوه خاصی به گردن می‌بخشد.

سایز شاهزاده – Princess

انواع گردنبندهای شاهزاده یا پرنسس از گردنبند نمایشی کوتاه‌تر و از گردنبند چوکر بلندتر است. سایز این گردنبندها حدود بین 40 تا 45 سانتیمتر است. این مدل جزو جذاب‌ترین و رایج‌ترین طول برای گردنبندهای شاهزاده‌ها بوده است. بیشتر گردنبندهای شاهزاده دارای پلاک آویز هستند که در زیر استخوان ترقوه قرار می‌گیرد. از این مدل بیشتر برای استایل‌های رسمی استفاده می‌کنند و معمولاً بالباس‌های یقه‌هفت یا کت‌های زنانه مورد استفاده واقع می‌شوند. این گردنبندها مناسب افرادی با گردن کوتاه یا درشت است تا گردنشان باریک‌تر و بلندتر دیده شود.

سایز نمایشی – Matinee

سایز نمایشی بلندتر از سایز پرنسس و کوتاه‌تر از سایز اپرا است و معمولاً طول آن بین 50 تا 55 سانتیمتر می‌باشد. این مدل معمولاً در فضایی بین استخوان ترقوه و بالا یا وسط سینه‌ها قرار می‌گیرد. گردنبندهای نمایشی را معمولاً بالباس‌های یقه‌بسته یا یقه‌اسکی می‌پوشند زیرا ظاهری زیبا و جذاب دارد. گردنبندهای نمایشی مناسب برای لباس‌های اداری و رسمی هم می‌باشد. افرادی که گردن کوتاه‌تری دارند بهتر است با استفاده از گردنبندهای نمایشی با بیشترین طول آن، کاری کنند تا گردنشان بلندتر و کشیده‌تر مشخص شود.

سایز اُپرا – Opera

بیشترین تنوع در سایز اختصاص به سایز اپرا می‌باشد. معمولاً این گردنبند در زیر سینه یا نیمه پایین سینه قرار می‌گیرد. برخی از مدل‌های گردنبند اپرا ممکن است تا ناف هم برسند. طول این مدل حدود بین 76 تا 92 سانتیمتر است. این مدل به دلیل تنوع و طول زیاد به‌راحتی با انواع مختلف یقه‌های لباس ست می‌شوند. این نوع گردنبند همراه با گردنبندهای چوکر و با لباس های یقه‌هفت جلوه بسیار ویژه‌ای خواهند داشت. استفاده از این مدل برای افراد قدبلند بسیار مناسب است. افراد قدکوتاه بهتر است از این مدل استفاده نکنند زیرا پایین‌تنه آن‌ها را کوتاه‌تر نشان می‌دهد.

سایز ریسمانی – Rope / Lariat

گردنبندهای طنابی یا ریسمانی را معمولاً با عنوان گردنبندهای Y نیز می‌شناسند. بیشترین طول گردنبند به این مدل اختصاص دارد و معمولاً اندازه آن‌ها به بیشتر از 92 سانتی‌متر هم می‌رسد. این گردن بندها معمولاً بر روی ناف یا پایین‌تر قرار می‌گیرند. شکل این گردنبندها همچون طناب است که انگار وسط آن گره خوردگی دارد. تنوع این گردنبندها هم بسیار زیاد است. برخی‌ها رشته‌های بلند این گردنبندها را دو بار دور گردن می‌چرخانند و به شکل گردنبند دوبل کوتاه و بلند دور گردن می‌اندازند. یا اگر چند دور، دور گردن بپیچانید به شکل گردنبند چوکر درمی‌آیند. این مدل مناسب برای جلسات کاری و مهمانی‌های عصرانه است.

چند توصیه برای خرید گردنبند

علاوه بر دقت در سایز گردنبند زنانه لازم است قبل از خرید گردنبند به شکل صورت خود توجه کنید:

عموما افرادی که صورت گردی دارند بهتر است از گردنبندهای آویزتر یا بلندتر استفاده کرده و افرادی که صورت کشیده دارند از گردنبندهای کوتاه تر و فیت گردن استفاده نمایند.

گردنبندهای مدل شاهزاده می تواند گزینه ایده آلی برای هر ساختار و شکل صورت باشد.

در این مطلب از نیلو شاپ، مرجع خرید بدلیجات، در رابطه با سایز گردنبند زنانه اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم امیدواریم که با استناد به این اطلاعات خرید ارزشمند و خاطره انگیزی را تجربه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نیلو شاپ

نیلو شاپ؛ مرجع تخصصی خرید بدلیجات شیک و خاص و جدید، شامل زیورآلات زنانه و مردانه، فعال به صورت آنلاین، و دارای مطالب مفید آموزشی در حوزه مد و فشن در مجله آنلاین نیلو مگ.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس