اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008105504117440

تخته گچی قدیمی را انتخاب کنیم یا تابلو وایت برد؟

کدام را انتخاب کنیم وایت برد یا تخته گچی؟

کد: 140008105504117440

https://bit.ly/3ECUxHd

، اصفهان , (اخبار رسمی): با شروع واکسیناسیون و کم‌رنگ تر شدن همه گیری کرونا ،که منجر به بازگشایی مراکز آموزشی شده است، مدیران به فکر نوسازی مراکز آموزشی افتاده‌اند. شاید بخواهید تخته‌های گچی را با تخته وایت برد جدید عوض کنید یا هم به فکر خریدن یک تخته ریلی برای داشتن هر دو هستید. اما کدام یک اقتصادی تر و به طور کل بهتر است؟

کارخانه تولید تجهیزات آموزشی شیدکو با بیش از بیست سال تجربه در زمینه تولید تجهیزات آموزشی، همواره سعی کرده است تا محصولات را با بهترین کیفیت به بازار عرضه کند.

کدامیک بهتر است؟ تخته وایت برد یا تخته سیاه 
در اواخر دهه هفتاد شمسی، تخته‌های وایت برد، کم‌کم جای خودشان را در بازار ایران پیدا کردند. به دلیل تازه بودن این محصول و مشکلاتی که تخته سیاه ایجاد می‌کرد، استفاده از تخته وایت برد به سرعت در سراسر مدارس و دانشگاه‌ها گسترش پیدا کرد. 
هر کدام از این دو، نقاط قوت و ضعفی دارند که باید مورد بررسی قرار بگیرد و بر اساس نیاز مشتری خریداری شوند. در این مقاله می‌خواهیم وایت برد و تخته سیاه را از نقطه نظر استفاده کنندگان بررسی کنیم و در نهایت برای خرید هر کدام از آنها به نتیجه برسیم.

تخته سیاه؛ معایب و مزایا 
تخته سیاه سالها مورد استفاده کشور‌های مختلف قرار می‌گرفت تا این که استفاده از تخته وایت در جهان گسترده شد. البته تخته سیاه مزایای زیادی هم دارد که تخته وایت برد این نقاط مثبت را دارا نیست. 
بزرگترین مشکل تخته سیاه، وجود گرد گچ است. 

مشکلات تخته سیاه
1.    حساسیت تنفسی
حساسیت تنفسی، بزرگترین مشکل تخته گچی بوده و هست. با پاک کردن تخته، گرد گچ در هوا بلند می‌شود و بچه‌ها و معلمان را اذیت می‌کند، فضای بسته کلاس هم به این مشکل اضافه می‌کند. 
ورود این ذرات به ریه‌ها مثل هر نوع ذرات دیگری در طولانی مدت باعث ایجاد مشکلات تنفسی می‌شود. ضمن این که اگر کسی از قبل مشکل ریوی داشته باشد، این موضوع تشدید خواهد شد. کسانی که مشکل آسم و بیماری‌های جدی دارند؛ باید جدّا از کار با تخته گچی پرهیز کنند. البته راه‌هایی برای تخفیف دادن این مشکل هم هست که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.
2.    حساسیت پوستی: قرار گرفتن در معرض پودرگچ برای مدت طولانی، علاوه بر ایجاد مشکلات تنفسی، باعث حساسیت پوستی هم می‌شود.پوست در تماس مستقیم با گچ، پس از مدتی، دچار خارش و قرمزی می‌شود و گاهی مشکلات پیچیده‌تر پوستی هم اضافه می‌شود. 
3.    گچی شدن: یکی دیگر از مشکلات بزرگ استفاده از تخته سیاه، گچی شدن لباسها و وسایل معلمان و دانش آموزان است. شاید این مشکل در کلاسهای دانشگاه که فاصله ردیف اول تا تخته گچی، زیاد نیست به چشم نیاید. اما در مدارس که جمعیت کلاسها زیاد است؛ بچه‌ها همیشه در معرض این گچ قرار می‌گیرند و صورت و لباسهایشان گچی می‌شود. در این شرایط بیش‌تر از همه، معلمان و اساتید، به سختی می‌افتند. زیرا تمام مدت باید با این گچ‌ها کار کنند. 
چطور مشکلات کار با تخته سیاه را به حداقل برسانیم؟ (راهنمای تخته گچی برای معلمان) 
1.    گچ تخته ممکن است برای پوست شما حساسیت ایجاد کند. به همین دلیل سعی کنید برای دوری کردن از این حساسیت‌ها حتما دستکش بپوشید یا گچ را با چیز دیگری مثل نایلون یا گچ گیر و ... نگه دارید.
2.    هر چه تخته پاک‌کن کثیف‌تر باشد، پاک کردن تخته سخت‌تر است. سعی کنید تخته پاک کن را همیشه تمیز نگه دارید. حداقل روزی یکبار، تخته پاک کن باید تمیز شود و ذرات گچ داخل آن تکانده شود. 
3.    برای این که گرد و پودر گچ وارد ریه‌های شما و دانش آموزان نشود، می توانید اول گچ را با تخته پاک کن، پاک کنید. سپس برای بلند کردن ذرات گچ روی تخته، از اسفنج نرم که کمی آنرا مرطوب کرده اید استفاده کنید.
4.    اگر حساسیت شما به ذرات گچ زیاد است حتما ماسک بزنید. پوشیدن همیشگی ماسک در کلاسها، کار راحتی نیست اما اگر مشکل تنفسی شدیدی دارید باید برای جلوگیری از بد‌تر شدن، حتما ماسک بزنید.
5.    کمی به خودتان استراحت بدهید. لازم نیست همیشه در حال نوشتن روی تخته باشید، می‌توانید به دانش آموزان تمرین بدهید و خودتان کمی استراحت کنید. 
6.    سعی کنید همیشه پنجره را کمی باز کنید تا هوا تبادل پیدا کند و گرد گچ در کلاس باقی نماند.
7.    می‌توانید با پوشیدن روپوش سفید از گچی شدن لباستان جلوگیری کنید. البته شاید این کار همیشه میسر نباشد و به تمایل خودتان بر‌می‌گردد. بهتر است این طور بگوییم: اگر دبیر زیست شناسی و یا دروس مرتبط با آن هستید پوشیدن روپوش ایده خوبی به نظر می‌رسد چون هم حس خوبی به دانش آموزان دوستدار رشته پزشکی می‌دهد و هم مانع از گچی شدن خودتان می‌شود.

برای پاک کردن تخته سیاه، با یک تخته پاک کن نمدی، به آرامی از بالا تا پایین تخته بکشید تا ذرات گچ، پخش نشود. سپس با یک اسفنج کمی نم، روی تخته بکشید تا گرد گچ باقی مانده روی آن، به جای پخش شدن در هوا به اسفنج بچسبد.
 تخته وایت برد، زیر ذره بین
 وایت برد از زمان ورودش به بازار ایران، کاربرد گسترده‌ای پیدا کرده و در بسیاری از مراکز آموزشی استفاده می‌شود. اما با وجود استفاده زیاد از وایت برد، هنوز هم افراد زیادی منتقد آن هستند و البته عده زیادی هم از جایگزین شدن تخته وایت برد به جای تخته گچی، استقبال می‌کنند. 
مزایای تخته وایت برد
1.    پخش نشدن ذرات گچ در هوا: تخته وایت برد مثل تخته گچی مشکل پخش شدن پودر گچ در هوا را ندارد. استفاده کردن از تخته سیاه در آموزشگاه‌های کوچک، مشکلات تنفسی و حساسیت را بیشتر می‌کند چون فضا به قدر کافی برای تبادل هوا در کلاسها بزرگ نیست. اما با استفاده از تخته وایت برد، این مشکل کاملا حل می‌شود.           
2.    عدم ایجاد حساسیت پوستی: یکی دیگر از خوبیهای تخته وایت برد، ماژیک وایت برد است که در دست گرفتن آن حساسیت ایجاد نمی‌کند. با وجود گچ تخته، بسیاری از معلمان دچار حساسیت پوستی می‌شدند اما این مشکل در ماژیک وایت برد دیگر وجود ندارد.
3.    راحت پاک شدن وایت برد: راحت پاک شدن وایت برد هم از نکات مثبت آن است. اگر برای پاک کردن تخته سیاه، مجبور بودیم با تخته پاک کن‌های نمدی و اسفنج خیس و هزار مشکل دیگر دست و پنجه نرم کنیم. برای پاک کردن وایت برد، دیگر این مشکلات را نداریم. پاک کردن این تخته‌ها با هر چیزی ممکن است: با تخته پاک کن مخصوص خودش یا حتی با دست، کاغذ، دستمال کاغذی و چیزهای دیگر. هر چند بهتر است برای پاک کردن تخته از دست استفاده نکنید.
تخته وایت برد در خانه هم کاربرد زیادی پیدا کرده است. کودکان عاشق نقاشی کشیدن روی سطوح هستند و به این روش خلاقیتشان را نشان می‌دهند. البته این کار آنها، مشکلات زیادی برای پدر و مادر‌ها ایجاد می‌کند؛ زیرا همیشه باید مراقب فرزندانشان باشند تا دیوار را خط خطی نکنند. 

  • بوی بد ماژیک وایت برد: ماژیک‌های وایت برد به دلیل مواد سازنده‌ای که دارند، بوی تندی می‌دهند که ممکن است برای استفاده کننده از وایت برد آزار دهنده باشد. البته این مشکل بیشتر در ماژیک‌های وایت بردی که کیفیت خوبی ندارند، دیده می‌شود. اما با خرید یک ماژیک وایت برد استاندارد و باکیفیت می‌توانید این مسئله را حل کنید.

خرید ماژیک وایت برد شیدکو
با تمام نکاتی که در مورد خوبی‌ها و بدی‌های تخته گچی و وایت برد گفتیم، وقت آن رسیده که برای خرید آنها اقدام کنید تا هر چه زودتر برای بازگشایی مدارس و آموزشگاهتان آماده باشید. 
خرید وایت برد شیدکو
کارخانه تولید تجهیزات آموزشی شیدکو با بیش از بیست سال تجربه در زمینه تولید تخته وایت برد و تخته گچی، همواره سعی کرده است تا محصولات را با بهترین کیفیت به بازار عرضه کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیدکو

شیدکو نوآور برتر در آموزش کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید