اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008295533617440

چگونه در بازار آموزش آنلاین سهمی داشته باشیم؟

کرونا و رشد سریع بازار آموزش انلاین

کد: 140008295533617440

https://bit.ly/32bv6yo

، اصفهان , (اخبار رسمی): با شیوع کرونا و ناکارآمد بودن دانشگاه­ها برای تربیت نیروی کار، تمایل به آموزش دیدن از طرف جوانان بیشتر شده است. به همین خاطر آموزش دیجیتال گسترش پیدا کرده و افراد زیادی در این بستر، تولید محتوا آموزشی انجام می­دهند.در ادامه یاد میگیریم چگونه سهمی در بازار اموزش دیجیتال داشته باشیم.

کرونا و رشد سریع بازار آموزش انلاین
کرونا و رشد سریع بازار آموزش انلاین

اگر می­خواهید تولید محتوا آموزشی در اینستاگرام را شروع کنید، فقط کافیست یک وایت برد متناسب با نیازتان خریداری کنید و هر چه زودتر کار تولید محتوا آموزشی را آغاز کنید

تولید محتوا آموزشی در اینستاگرام با وایت برد

در سال های اخیر فضای مجازی توسعه بیشتری پیدا کرده و بسیاری از افراد درآمدشان را از طریق فعالیت در شبکه‌­های اجتماعی و فضای مجازی بدست می‌­آورند. بسیاری با فروش اینترنتی، برخی با بلاگری و عده­‌ای هم از طریق تولید محتوا آموزشی، در این بستر کسب درآمد می­کنند.

تولید محتوا آموزشی و تهیه بسته آموزشی یکی از بهترین راه­های کسب درآمد برای کسانی است که در مهارت خاصی، تخصص دارند و می­خواهند آن را به دیگران هم آموزش دهند. کسب درآمد در موسسات آموزشی با مشکلاتی همراه است، برای مثال؛ به عنوان یک مدرس مجبور هستید بخش زیادی از درآمدتان را به این موسسات بدهید و در اصل برای آنها کار می­کنید.

اما با تولید محتوا آموزشی، در صورتی که به طور مستمر فعالیت داشته باشید، می­توانید درآمد خوبی کسب کنید.

چطور از طریق تولید محتوا آموزشی اینستاگرام، کسب درآمد کنیم؟

فرمول­های متفاوتی برای کسب درآمد از شبکه های اجتماعی وجود دارد. که در زیر به برخی از آنها اشاره کردیم:

  1. فروش بسته محصولات آموزشی: در پیج­های اینستاگرام ویدئو­های مختلفی مشاهده می­کنیم اما هیچ کدام از آنها برای آموزش جامع یک مهارت کافی نیستند. زیرا بقیه این محتواها در بسته­‌های آموزشی مدرسان وجود دارد. مدرسین با در اختیار گذاشتن رایگان بخشهایی از آموزش، به شما نشان می­دهند که فن بیان خوبی دارند و در آن زمینه آموزشی، از سواد کافی، برخوردارند. و مخاطب را ترغیب به برقراری ارتباط و استفاده از خدمات خودشان می­کنند.
  2. تبلیغات: اگر شروع به تولید محتوا در زمینه کاری­تان کنید، با قدرتمند شدن پیج، افراد یا سازمان­های دیگر از شما می­خواهند که محصول آنها را تبلیغ کنید. یکی از مهم­ترین راه­های کسب درآمد شما همین تبلیغات خواهد بود.
  3. ساخت برند شخصی: اگر صاحب موسسه آموزشی‌ هستید و یا به عنوان معلم خصوصی فعالیت می­کنید می­توانید خودتان را در شبکه‌­های اجتماعی به دیگران بشناسانید تا مشتریان بیشتری به سراغ شما بیایند. هر چقدر برند شخصی قوی­تری داشته باشید، هنرجویان یا دانش آموزان­تان بیشتر خواهند شد و می­توانید درآمد بهتری داشته باشید.

تدریس با وایت برد

برای آموزش، نیاز به چیزی دارید که بتوانید روی آن بنویسید. در آموزشهای کامپیوتری بیشتر اساتید از صفحه سیستم شان فیلم می­گیرند اما برای انواع دیگر آموزش مهم است که خودتان در فیلم باشید و در مورد آن مهارت صحبت کنید. (البته حتی اگر در مورد موضوعات کامپیوتری، تولید محتوا می­کنید هم، می­توانید در ویدیوهایتان در مورد آخرین اخبار و ضرورت یادگیری این مهارت صحبت کنید)

اگر:

  • دوست دارید خودتان در فیلم آموزشی حضور داشته باشید امکان استفاده از سیستم کامپیوتری برای آموزش را ندارید تکنیک­های ادیت ویدیو را نمی­دانید امکان تولید محتوای گرافیکی را ندارید

اشکالی ندارد؛ می­توانید از وایت برد برای نوشتن استفاده کنید. فقط کافیست از خودتان فیلم بگیرید و هر چیزی که می­خواهید توضیح دهید را روی تخته وایت برد بنویسید و سپس آن را به اشتراک بگذارید.

چه چیز­هایی را می­توانم با وایت برد تدریس کنم؟

به طور کلی می­توانید هر موضوعی را با وایت برد تدریس کنید. از آنجایی که محتوای ویدیویی، بیشتر از بقیه انواع محتواها طرفدار دارد، بهتر است شما هم برای تولید محتوا آموزشی، از ویدیو استفاده کنید.

اگر در این زمینه‌­ها فعالیت دارید؛ احتمالا بهتر است فعالیتتان در اینستاگرام را شروع کنید:

  • تدریس دروس کنکور آموزش زبانهای خارجی آموزش­های مالی و ارز­های دیجیتال آموزش انواع هنر و آرایشگری آموزش به کودکان آموزش بازاریابی و تبلیغات آموزشهای انگیزشی و توسعه فردی آموزش طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ آموزش علوم کامپیوتری و هوش مصنوعی  و تمام مهارتهایی که می­توانید به صورت مجازی آموزش دهید.

چطور تولید محتوا آموزشی را شروع کنیم؟

اول از همه سعی کنید همانطور که گفتیم، محتوای ویدیویی تولید کنید. از آنجایی که مردم روزانه با فضای مجازی سروکار دارند، چشم‌هایشان از خواندن خسته می­شود. بنابراین در محتوای ویدیویی، بهتر به شما گوش می­دهند. مخاطبتان را خوب بشناسید. اول باید بدانید کسانی که قرار است شما را ببینند و صدای شما را بشنوند چه کسانی هستند؟ چند سال دارند؟ چه شغلی دارند؟ چه طرز فکری را دنبال می­کنند؟ پس از این که اطلاعات اولیه درمورد مخاطبتان بدست آوردید باید به این نتیجه برسید که: چه نوع محتوایی را دوست دارند؟ چه نوع لحنی را می­پسندند؟ چه نوع گرافیکی را دوست دارند؟ شما باید به سوالات اصلی­‌ای که مخاطبانتان دارند، پاسخ دهید. اول از همه، در گوگل، موضوع کاری خودتان را وارد کنید. اما دکمه سرچ را نزنید. زمانی که در حال نوشتن هستید موضوعات پیشنهادی به شما نمایش داده می­شود. این­ها همان سوالات دیگر یا سرچ­های مخاطبان شما هستند که باید به آن پاسخ دهید. محتوای غنی بسازید و فقط برای جلب مشتری تولید محتوا نکنید. مخاطب دوست دارد از پیج شما به اطلاعاتش اضافه شود پس به او کمک کنید تا به شما اعتماد بیشتری داشته باشد. تبلیغاتی صحبت نکنید. خوب است که از کلاسها یا پکیج­های آموزشی­تان صحبت کنید اما دقت داشته باشید که زیاد این کار را انجام ندهید. سعی کنید در زمان مناسب و مرتبط با موضوع، در مورد خدماتی که ارائه می­کنید صحبت کنید.

چرا باید محتوای ویدیویی تولید کنیم؟

الگوریتم اینستاگرام به ویدیوها و مخصوصا ویدیوهای بلند، ارزش بیشتری قائل می­شود. و محتوای پیج شما را با ارزش می­داند. محتوای ویدیویی، محبوب ترین نوع محتوا در بین مخاطبان اینستاگرام است. زیرا مردم دوست دارند چهره شما را ببینند و صدای شما را بشنوند تا این که صرفا از روی یک نوشته بخوانند. محتوای ویدیویی برای شما اعتبار و اعتماد به همراه می‌­آورد. مخاطبان دوست دارند شما را ببینند، می­خواهند بدانند چه کسی است که این محتواها را تولید می­کند، با نشان دادن خود به مخاطبانتان اعتماد آنها را می­توانید بیشتر کنید. در محتوای ویدیویی، مخاطبان نام و چهره شما را به خاطر می­سپارند و برای دیدن آموزشهای مرتبط باز هم به شما مراجعه خواهند کرد.

وایت برد را درکجا بگذاریم؟

مهم نیست که می­خواهید در خانه تولید محتوا آموزشی، انجام دهید یا در محل کار. در هر جایی که باشید می­توانید با وایت برد تدریس کنید. اگر در دفتر کار هستید، پیشنهاد ما این است که از اتاق جلسات، برای ضبط ویدیوها استفاده کنید. اتاق جلسات معمولا خلوت است و کسی در آن رفت و آمد نمی­کند ضمن این که شما می­توانید از وایت برد موجود در این اتاق هم استفاده کنید.

اگر در خانه هستید هم می­توانید یک اتاق را به کارتان اختصاص دهید و وایت برد در آن نصب کنید فقط یادتان باشد که آن را در محلی بگذارید که نور روی سطح وایت برد بازتابش نشود. البته وجود دائمی یک وایت برد بزرگ یا متوسط روی دیوار خانه ممکن است چندان خوشایند نباشد. بنابراین می­توانید از وایت برد متحرک یا وایت برد پایه دار استفاده کنید.

وایت برد پایه دار، ترکیبی از پایه و تخته وایت برد است که می­توانید هر کدام را جداگانه خریداری کنید. پایه وایت برد برای تخته وایت برد با هر اندازه­ای قابل تنظیم است. این پایه‌­ها چرخ دار هستند و می­توانید آن را از اتاقی به اتاق دیگر جا به جا کنید. بنابراین نیازی نیست که یک اتاق برای تدریس داشته باشید، اگر جای کافی برای نگهداری این دو ندارید، می­توانید پس از استفاده، وایت برد را از روی پایه پایین بیاورید و پایه­ ها را جمع کنید.

در هر جایی که می­خواهید وایت برد را نصب کنید دقت داشته باشید که نور از پشت سر به آن نتابد زیرا نوشته­ها دیده نمی­شود. اتاق با نور تنظیم شده و متوسط، بهترین جا برای تولید محتوا آموزشی است.

نکات مهم تولید محتوا ویدیوئی در اینستاگرام

درست کردن صحنه: برای تولید محتوا آموزشی، محیطی که درآن فیلم برداری می­کنید اهمیت زیادی دارد. سعی کنید بخشی از خانه را انتخاب کنید که کتابخانه یا دیوار قشنگی پشت سرتان باشد. اگر چنین نیست، وجود وایت برد و خودتان در کنار یک عنصر زیبا مثل گلدان، کفایت می­کند.

انتخاب نور مناسب: اول از همه برای ضبط فیلم، نور مناسبی انتخاب کنید. می­توانید از ابزار نورپردازی عکاسی استفاده کنید اما اگر آن را در اختیار ندارید اشکالی ندارد. در جایی از خانه یا دفترکار که نور بهتری دارد مستقر شوید و سعی کنید حتی الامکان در نور روز فیلم برداری کنید.

ساخت ویدیوهای تدریس با وایت برد کمی حساس است. بهتر است اتاقی را انتخاب کنید که نور متوسطی داشته باشد. تا هم نور روی صورت شما به اندازه کافی باشد و هم این نور، روی وایت برد منعکس نشود و نوشته­های روی تخته پیدا باشند.

پوشیدن لباس مناسب: برای تولید محتوا آموزشی اینستاگرام، لازم نیست همیشه لباس خیلی رسمی بپوشید. اما انتخاب نوع پوشش شما بستگی به مخاطبتان دارد. مثلا اگر مخاطب، کودکان هستند حتما باید از لباسهای رنگی استفاده کنید یا اگر مخاطب شما افراد رسمی و سازمانی هستند، پس باید لباس رسمی­تری بپوشید.

صحبت کردن: مهم­ترین بخش تولید محتوا آموزشی، صحبت کردن شماست. لحن، استفاده از کلمات، روان صحبت کردن، تپق نزدن، لکنت نداشتن و غیره، همه از موارد مهم در تولید یک محتوا ویدیویی مناسب است. ضمن این که باید بتوانید موضوعات مختلف را به زبانی ساده و قابل فهم بگویید.

خلاقیت در تدریس با وایت برد: سعی کنید حتما از ابزار­های جدید برای تدریس با وایت برد استفاده کنید. ابزارهایی مثل مگنت رنگی به شما کمک می­کنند تا کاغذ و عکسهایی که می­خواهید را روی وایت برد نگه دارید.

 از ماژیک وایت برد با رنگهای مختلف استفاده کنید. استفاده کردن از تنها چند رنگ محدود مثل آبی و مشکی، مخاطبان شما را خسته می­کند.

کمی ترسیم کردن را یاد بگیرید: تولید محتوا آموزشی و ویدیویی، ممکن است مثل تدریس حضوری، برای مخاطبانتان جذاب نباشد. دلیلش هم مشخص است، زیرا آموزش یک طرفه می­شود. برای همین سعی کنید با ترسیم نکاتی که می­گویید و دسته بندی و نوشتن آنها روی وایت برد، مطالب را جذاب کنید.

درست کردن فلش کارت: اگر برای کودکان آموزش‌هایتان را به اشتراک می­گذارید، بهتر است حتما به جز نوشتن کارهای دیگری هم انجام دهید. مانند: درست کردن کارتهایی که نام اشیاء و حیوانات و غیره را نشان می­دهد.  کودکان با این روشها بهتر می­توانند نامها را به خاطر بسپارند و تصاویر در ذهنشان باقی می­ماند. می­توانید این کارتها را با مگنت (آهن ­ربا) به تخته بچسبانید و در مورد آن به دانش آموزانتان توضیح دهید.

تا این جا، به شما در مورد چگونگی تولید محتوا آموزشی برای اینستاگرام، توضیح دادیم. اگر می­خواهید وایت بردی داشته باشید که بتوانید از آن برای مصارف دیگری به جز تدریس مجازی هم استفاده کنید. ما وایت برد شیدکو را به شما معرفی می­کنیم.

خرید وایت برد شیدکو

حدودا بیست سال از تولید اولین نمونه تخته وایت برد شیدکو می­گذرد. در طی این سالها، شرکت شیدکو سعی داشته تا با به کارگیری پیشرفته ترین تکنولوژی­ها تولیداتش را ارتقاء ببخشد. در نتیجه، چهار نسل از انواع تابلوی مدرسه و تابلوی ریلی را روانه بازار کرده است و سالانه هر کدام از آنها را با توجه به نیاز مشتری بهبود داده است.

اگر می­خواهید تولید محتوا آموزشی در اینستاگرام را شروع کنید، فقط کافیست یک وایت برد متناسب با نیازتان خریداری کنید و هر چه زودتر کار تولید محتوا آموزشی را آغاز کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیدکو

شیدکو نوآور برتر در آموزش کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]