اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011195694317440

تاثیر کرونا بر بازار نوشت افزار

کد: 140011195694317440

https://bit.ly/3395Mdp

، اصفهان , (اخبار رسمی): با شیوع کرونا در جهان و آغاز فاصله گذاری بین مردم که منجر به خالی شدن مکان های عمومی شد، یکی از بازارهایی که مستقیما تحت تاثیر قرار گرفت، بازار نوشت افزار و تجهیزات آموزشی بود.

تاثیر کرونا بر بازار نوشت افزار
تابلو وایت برد شیدکو

شیدکو با همت متخصصان ایرانی در تلاش است نقش مهم و تاثیرگذاری در آموزش کشور داشته باشد.

همه گیری ویروس کرونا

تا این لحظه، شیوع کرونا باعث ابتلای حدود 400 میلیون نفر و مرگ بیش از 5.5 میلیون نفر در جهان شده است. با وجود تلاش‌های خستگی ناپذیر سازمان های بهداشت و درمان این روند ابتلا و مرگ همچنان ادامه دارد.

سیاست های پیشگیرانه بسیاری از دولت ها در این شرایط یک شوک عظیم به نظام عرضه و تقاضا بود. تعطیلی تمامی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه ها نیز بخشی از این سیاست ها بود. این امر منجر به اختلالات قابل توجه در تجارت جهانی، کاهش قیمت کالاها و سخت شدن شرایط مالی در بسیاری از کشورها شده است. این اثرات پیش از هرچیز منجر به افزایش شدید نرخ بیکاری شده و همچنان بقای بسیاری از شرکت‌ها را در سراسر جهان تهدید می کند (Loayza and Pennings, 2020). شیوع کرونا چالش‌های مهمی در سیاست‌های مالی آینده نیز ایجاد خواهد کرد.

 در حالی که سیاست های کلان اقتصادی شامل ابعاد دیگری نیز می شود، این مقاله بر سیاست های مالی تمرکز دارد که بیشترین و سریع ترین اثرات را بر منابع مالی آموزش و تجهیزات آموزشی داشته است.

تاثیر کرونا بر اقتصاد جهان

همه گیری کووید-19 تأثیرات قابل توجهی بر اقتصاد جهان داشته است. در سال 2020، تولید ناخالص داخلی واقعی جهان 3.6 درصد کاهش یافت، حجم تجارت کالاهای جهانی 5.3 درصد کاهش یافت و جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) 42 درصد کاهش یافت. همانطور که بالدوین و تومیورا (2020) اشاره می کنند، COVID-19 به همان اندازه که از نظر پزشکی مسری است، از نظر اقتصادی نیز مسری است.

برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کشورها محدودیت هایی را برای افراد و مشاغل اعمال کردند. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که COIVD-19 تأثیرات منفی زیادی بر زنجیره‌های تأمین جهانی (بالدوین و فریمن 2020، بونادیو و همکاران 2020)، تجارت بین‌المللی (هایاکاوا و موکونوکی 2021)، و عدم اطمینان ذهنی شرکت‌های جهانی (چن و همکاران 2021) داشته است.

تاثیر کرونا بر تولید

کرونا منجر به کاهش تولید بسیاری از کارخانه ها و کارگاه ها و تعطیلی بسیاری دیگر شد. کارآفرینان با اقدامات دولت ها و  انتظار مشتریان مواجه هستند. از طرف دیگر کارگران نگران امنیت شغلی و تامین معاش خود هستند. در بسیاری از کشورها تولیدکنندگان کارخانه‌ها مجبور هستند (موقتا) تولید را متوقف کنند: به این دلیل که توسط دولت‌هایشان مجبور به انجام این کار می‌شوند، به دلیل قرنطینه کارگران، یا به دلیل از دست دادن سفارشات به دلیل مشکلات زنجیره تامین (مثلاً بسته شدن مغازه‌ها، محدودیت در حمل و نقل).

تعطیلی مراکز آموزشی در دوران قرنطینه

در زمان شیوع ویروس کرونا به دلیل محافظت از سلامت شهروندان تمامی مراکز آموزشی، مدارس و دانشگاه ها تعطیل شدند؛ این تصمیمات تاثیر چشمگیری بر کاهش تولید تجهیزات آموزشی و نوشت افزار داشتند. میزان مصرف این محصولات به شدت و سرعت کاهش پیدا کرد و یک شوک اقتصادی به تولیدکنندگان وارد کرد. در عین حال عدم دسترسی به مواد اولیه باعث افزایش قیمت تولیدات داخلل و قاچاق کالاهای ارزانتر خارجی شد؛ این اتفاق  ضربه ی شدیدی به پایه تولید داخلی وارد کرد.

کارخانه شیدکو با تلاش مستمر در زمینه تولید محصولات داخلی با کیفیت، با تمام قوا به فعالیت در این عرصه و تامین نیاز داخلی متناسب با شرایط موجود ادامه داده است. کنترل قیمت ها و ارائه محصولی با قیمت منصفانه ماموریت تیم متخصصR&D و بخش فروش شیدکو در این برهه تاریخی است.  

ماژیک های شیدکو با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت در 4 رنگ اصلی در کشور عرضه می‌شوند؛ گرین برد، وایت برد، تابلو اعلانات، مبلمان و انواع میزهای تحریر و کتابخانه ای تنها بخشی از محصولات کارخانه شیدکو جهت نمایش کیفیت تولید ملی به بازار داخلی و بین الملل است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شیدکو

شیدکو نوآور برتر در آموزش کشور

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش