اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008125506517492

آموزش درس آنالیز عددی

کد: 140008125506517492

https://bit.ly/2ZXWQFw

، تهران , (اخبار رسمی): درس آنالیز عددی به تنظیم، مطالعه، و اعمال شیوه‌های تقریبی محاسباتی برای حلّ آن دسته از مسائل ریاضیات پیوسته در مقابل ریاضیات گسسته می پردازد که با روش های تحلیلی و دقیق قابل حلّ نیستند.

آموزش درس آنالیز عددی
درس آنالیز عددی

آموزش درس آنالیز عددی
تخمین خطاهای موجود در حل مسائل از مهم‌ترین قسمت‌های آنالیز عددی است، استفاده از الگوریتم روش ها و نیز نرم افزار های مختلف ریاضیات در آنالیز عددی باعث شده که این درس یکی از پرکاربردترین دروس و اتصال آن به رشته های مهندسی باشد و به جرأت می توان گفت مفاهیم و مسائل اکثر رشته های دانشگاهی با فرمول ها و مفاهیم رشته ریاضی کاربردی معنا پیدا می کند.

درس آنالیز یکی از دروس پایه ای رشته ریاضی برای  درک مفاهیم پیشرفته تر است در حقیقت در این درس به بررسی دقیق تر وآنالیز مفاهیم آموخته شده در دروس ریاضی عمومی یک و دو مانند حد، مشتق ، انتگرال و … و همچنین تعمیم آن ها پرداخته می شود. فراگیری این درس برای همه کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع عالی رشته های ریاضی اعم از  رشته های آنالیز، جبر، هندسه و سایر رشته ها را دارند اکیدا توصیه می شود.

از مباحث مهم درس آنالیز عددی میتوان به خطاها، حل عددی معادلات غیرخطی، درونیابی، مشتق گیری عددی، انتگرالگیری عددی و حل عددی معادلات دیفرانسیل اشاره کرد.

دوره آموزشی درس آنالیز عددی
در مجموعه ویدیو های ارایه شده در موسسه راهبرد برای درس آنالیز مدرس کوشیده است تا مفاهیم را به طور عمیق و درخور اهمیت والای این درس انتقال دهد به گونه ای که انگیزه تعاریف کاملا مشخص شود و با ارایه تعاریف آشنای قبلی تعاریف جدید  برای دانشجویان قابل هضم باشند.

در این دوره آموزشی که شامل بیش از ۲۰ جلسه تدریس نظری و کاربردی میباشد علاوه بر مروری بر آموخته های گذشته با در نظر گرفتن الگوی هدفمند و منظم در تدریس، نکات کلیدی برای حل تست ها عنوان می شود.

مخاطبان دوره آموزشی درس آنالیز عددی
این دوره آموزشی با داشتن ایستگاه های حل تستهای پرکاربرد و تالیفی در کلیه مباحث به همراه حل تشریحی، بطور ویژه مناسب آن دسته از دانشپذیران میباشد که قصد شرکت در آزمون هایی نظیر آزمون کارشناسی ارشد، یا آزمون استخدامی را دارند و همچنین بطورکلی مناسب همه علاقه مندانی است که درصدد تسلط بالا و کسب سرعت عمل در حل مسائل آنالیز عددی (محاسبات عددی) هستند .

توضبحات درس آنالیر عددی

درس  با تعریف مفهوم پر اهمیت متر آغاز شده و فضاهای متریک معرفی می شوند. این تعریف تعمیم یافته متر معمولی اقلیدسی هست که دانشجویان با این متر در دنیای واقعی و دروس دبیرستان کاملا آشنا هستند. مطابق روند رایج در ریاضی برای تعمیم مفاهیم قبلی ویژگی های برجسته و مفید متر اقلیدسی دستچین شده اند و زمینه ساز تعریف متر در حالت کلی شده اند.  با شناخت متر بر روی یک فضا دیگر تعاریف اساسی و مهم  بر اساس متر تعریف می شوند. مفاهیمی از قبیل زیرمجموعه های باز، بسته، فشرده؛ همبند،همگرایی، کامل بودن، بی نقص بودن و ... .

مترها خروجی های متفاوتی از مجموعه های باز که اساس یک فضای متریک است را ارایه می دهند. بعنوان مثال متر اقلیدسی در فضای حقیقی بازه های باز را بعنوان زیرمجموعه های باز معرفی می کنند و در فضای اقلیدسی دو بعدی این زیر مجموعه های باز دایره ها هستند، این در حالی است که مترهای دیگری موجودند که مربع ها رو به عنوان زیر مجموعه های باز معرفی می کنند!؟!!! و این کاملا با درکی که ما قبلا از مجموعه های باز داشتیم تفاوت دارد.  نوع دیگری از متر که به متر گسسته موسوم است تک نقطه ای ها رو به عنوان زیر مجموعه های باز معرفی می کنند و از این رو همه زیر مجموعه های فضا باز هستند!!!.

از آنچه گذشت می توان به اهمیت شناخت متر ها  پی برد. زیرا ویژگی ها ی اساسی را مترها تعیین می کنند بعنوان مثال ممکن است در یک مجموعه با یک متر یک زیر مجموعه باز باشد اما در همان مجموعه با متری دیگر زیرمجموعه مد نظر باز نباشد.

جهت دریافت پکیج آموزشی درس آنالیز عددی می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

درس آنالیز عددی

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه آموزشی پژوهشی راهبرد

موسسه آموزشی پژوهشی راهبرد حاصل ایده های دانشجویان دانشگاه امیرکبیر هست. همه چیز از یک صحبت داغ درباره دغدغه‌ های آموزش ریاضی در سلف دانشگاه امیرکبیر شروع شد. دغدغه هایی که محور اونها کیفیت آموزش دروس ریاضی در دانشگاه و حتی دبیرستان بود. بعد از اون تصمیم گرفتیم که خودمون آستینها رو بالا بزنیم و حاصل اون شد موسسه راهبرد که از اوایل سال ۱۴۰۰ بصورت جدی زیرساختی رو به وجود آورده که دوره های ریاضی و بعدش با اضافه شدن فیزیک و دوره های دیگه درحال ارائه آموزشهای باکیفیت هست. چشم انداز موسسه راهبرد ارتقای زیرساختهای لازم برای برگزاری دوره های آموزشی و همچنین ایجاد بستر مناسب برای پژوهش هست. استراتژی ما بسترسازی هستش؛ یعنی ما نمیخواهیم خودمون بهترین مدرس باشیم بلکه میخواهیم بهتر پلتفرم برای مدرسین و محققین (بالاخص در رشته های ریاضی و فیزیک) در کشور باشیم که در جای جای این مرز و بوم دغدغه آموزش و پژوهش دارند اما به خاطر نبود زیرساخت لازم شاید نتونن خدمتی که میخوان رو به مخاطبین ارائه بدن. ما از روز اول ترویج اخلاق و مسئولیت پذیری رو سرلوحه کار خودمون قرار دادیم و سعی کردیم این فرهنگ رو فراتر از راهبرد بین مخاطبین خودمون هم رواج بدیم. چون معتقدیم علم و اخلاق باید درکنار هم آموخته بشن. ما در راهبرد امیدواریم بتونیم با تلاش و کوشش٬ ذره ای از دین خودمون به مردم این آب و خاک رو ادا کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش