اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009035543517610

بررسی فواید و اهمیت نقش گوگرد معدنی در کشاورزی و اصلاح خاک

گوگرد معدنی سمنان-کاربرد گوگرد معدنی در کشاورزی

کد: 140009035543517610

https://bit.ly/3xrBGMK

، سمنان , (اخبار رسمی): معدن سمنان بزرگترین معدن گوگرد معدنی کشور با کاربرد کشاورزی است.گوگرد معدنی دارای ترکیبات محلول و قابل جذب در گیاهان است.مهمترین کاربردهای گوگرد معدنی در کشاورزی: اصلاح PH خاک، رفع شوری ، تغذیه خاک و فرآوری کودهای دامی و معدنی است.

گوگرد معدنی سمنان-کاربرد گوگرد معدنی در کشاورزی
گوگرد معدنی سمنان-کاربرد گوگرد معدنی در کشاورزی

گوگرد تنها درفرم سولفات(فرم گوگرد معدنی) قابلیت جذب در گیاهان را دارد.کاربرد گوگرد معدنی در تغذیه و اصلاح خاکهای شور و قلیایی و فرآوری کودهای دامی معدنی است وسبب کاهش PH خاک و آزادسازی عناصربرای جذب .

فرم های مختلف گوگرد در کشاورزی

اما بطور کلی گوگرد دارای دو منشا آلی (organic sulfur) و منشا معدنی(inorganic sulfur)  می باشد. دسته آلی شامل ترکیبات گوگردی در پیوند با کربن و یا ترکیبات استر سولفاتی هستند.گوگرد در طبقه معدنی شامل ترکیبات محلولی چون سولفات ها و سولفیدها و سولفیدها و همچنین گوگرد عنصری می شود.رایج ترین فرم های شیمیایی مورد استفاده گوگرد در کشاورزی     شامل : آنیون سولفات و گوگرد معدنی  و گوگرد عنصری است .
اما این فرم های مختلف واکنش های کاملا متفاوتی در خاک ها ایجاد می کنند و برای استفاده بهینه از آنها در تغذیه خاک ابتدا باید به درستی تفاوت های بین آنها را شناخت.

گوگرد در قالب ترکیبات شیمیایی مختلفی در طبیعت وجود دارد ،گیاهان تنها می توانند گوگرد را در فرم آنیون سولفات جذب کنند و مقدار اندکی از دی اکسید گوگرد موجود در هوا نیز از طریق سطح برگها قابل جذب است که البته درصد اندکی از نیاز گیاه به گوگرد را تامین می کند.
بنابراین کاملا روشن است که محتوای گوگرد موجود در خاک ابتدا باید به فرم سولفات آن تبدیل شود، تا در ریشه گیاهان قابلیت جذب را داشته باشد.

گوگرد معدنی سمنان

استان سمنان با توجه به موقعیت جغرافیایی خود دارای معادن بسیار از انواع کانی های معدنی است. بزرگترین معادن کلسیمی و ژیپس (گچ) کشور در این استان واقع شده است. با توجه به اینکه همواره عنصر گوگرد معدنی همراه با کانی های کلسیم و ژیپس در طبیعت یافت می شود، در نتیجه بزرگترین معادن گوگرد معدنی کشور نیز در این منطقه قرار دارد.

معادن گوگردمعدنی سمنان که در ناحیه کویری جنوب این شهر واقع شده بزرگترین و قدیمی ترین معادن گوگرد معدنی کشور هستند.

معدن دلازیان یکی از این معادن قدیمی گوگرد معدنی سمنان است. پژوهشگران تاریخی شروع استخراج از این معدن را به دوره صفویه نسبت می‌دهند. احتمالاً در دوران قاجار اخراج از این معدن به صورت رسمی و جدی وسعت یافته و با ورود ماشین آلات سنگین مانند کامیون امکان حمل مواد معدنی آن به دیگر نقاط کشور فراهم شده است.

فواید گوگرد معدنی سمنان در کشاورزی

در گذشته از کانی های این معادن گوگرد معدنی سمنان جهت استفاده در مصارف خاص پزشکی، دارویی، کشاورزی، صنعتی و … از معدن استخراج می‌شد. جایگاه و اهمیت گوگرد معدنی در کشاورزی امروزه بسیار پررنگ تر شده است.

افزودن ترکیبات گوگرد معدنی به خاک سبب افزایش جذب نیتروژن و بهبود پروتئین سازی گیاهان می‌شود.

ترکیبات گوگرد معدنی سبب افزایش تقویت سیستم دفاعی گیاهان برای مقابله با استرس های اکسیداتیو و تنش های سرمایی است.

ترکیبات گوگرد معدنی سمنان به گیاهان کمک می کند تا در برابر آفات و انواع بیماریهای نباتی آتی به طور ارگانیک و طبیعی مقاوم شوند.

گوگرد معدنی بعنوان یک قارچ کش و آفت کش ارگانیک عمل می کند.

تغذیه گیاهان با گوگرد معدنی نقش تعیین کننده‌ای بر روی کیفیت غذا‌ها، کیفیت پخت نان و کیفیت مالت غلات دارد.

فواید گوگرد معدنی بسیار بیشتر از دیگر فرم های گوگرد است. گوگرد معدنی در جلوگیری از خزان زود‌رس درختان موثر است.

گوگرد معدنی در پیشگیری و درمان بیماری سر خشکیدگی شاخه درختان کمک کننده است.باعث خوش طعمی و کیفیت میوه ها نیز می‌گردد.

گوگرد معدنی بدلیل داشتن کلسیم فراوان، کمبود این عنصر را بطور کلی در باغات و مزارع مرتفع می کند.

با جایگزینی کلسیم محلول بجای سدیم خاک شوری خاک نیز کاهش می یابد. اصلاح خاک های شور و قلیایی و سدیمی نیز از دیگر فواید گوگرد معدنی است.

اهمیت تغذیه گوگرد معدنی در کشاورزی

گوگرد یک عنصر ضروری برای رشد و تکامل همه محصولات کشاورزی است. بدون استثنا همه محصولات برای انجام بسیاری از عملکردهای کلیدی خود به این عنصر نیازمندند. از جمله موارد کاربرد گوگرد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- تشکیل کلروفیل که عامل اصلی فتوسنتز برای تولید قند، نشاسته، چربی ها، روغن ها، ویتامین ها و دیگر ترکیبات است.

۲- کمک در ساخت پروتئین ها بطوریکه گوگرد عامل اصلی تشکیل دهنده سه نوع آمینواسید سیستئین، سیستین و متیونین است که این آمینو اسید ها بلوک های سازنده پروتئین ها هستند و حدود ۹۰ درصد از محتوای گوگرد در گیاهان در این آمینو اسید ها حضور دارند.

۳- گوگرد در سنتز و تشکیل روغن ها نقش اساسی دارد. به همین دلیل تامین گوگرد مناسب برای کشت دانه های روغنی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

۴- گوگرد موجب فعال سازی بسیاری از آنزیم ها می شود که در فرایندها و واکنش های بیوشیمیایی گیاهان نقش حیاتی دارند.

۵- این عنصر می‌تواند باعث افزایش بازده محصولات کشاورزی شود. از طرف دیگر در افزایش کیفی سازی محصولات نیز نقش موثری دارد.

منبع: https://sulfiran.com/

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گوگرد معدنی سمنان

فرآیند اکسید و معدنی شدن گوگرد پتروشیمی در خاک بسیار طولانی و زمان‌بر است و نیاز به باکتری تجزیه گوگرد یا باکتری تیوباسیلوس دارد. مهمترین مصرف این گونه از گوگرد در صنایع خصوصاً در صنعت اسید سازی است. از نظر قیمت نیز گوگرد پتروشیمی دارای قیمت چند برابری نسبت به گوگرد معدنی است و در کشاورزی مقرون به صرفه نیست. فروش گوگرد معدنی سمنان ،گوگرد گرید کشاورزی توسط مجموعه ما بصرت مستقیم از درب معدن امکان پذیر است .جهت سفارش می توانید از طریق فرم تماس سایت یا شماره تماس ۰۹۱۹۰۸۵۶۹۹۵ اقدام نمایید. گوگرد پتروشیمی گازی از لحاظ ظاهری دارای رنگ زرد طلایی و روشن است. و در فرمهای کلوخه، گرانول، پاستیل یا عدسی و گوگرد پودری تولید و دپو می شود. از طریق جداسازی گوگرد و فرایند گوگرد زدایی از گاز های ترش و فرآورده های نفتی این نوع گوگرد که به گوگرد پتروشیمی-پالایشگاهی معروف است قابل استحصال می باشد. گوگرد به عنوان یک فرآورده جانبی در پالایشگاه‌های گازی (NIGC) و هم در پالایشگاه های نفتی (NIOC) تولید می شود. گوگرد پالایشگاه‌های نفتی اغلب به رنگ زرد قناری و پررنگ‌تر هست.بیشترین مصرف گوگرد پتروشیمی-پالایشگاهی برای تهیه اسید سولفوریک استفاده میشود. گوگرد پتروشیمی-پالایشگاهی در صنایع لاستیک سازی، صنایع تولید کاغذ، صنعت استخراج فلزات به روش لیچینگ، در صنایع نظامی برای تولید باروت و در صنایع کشاورزی برای تولید انواع کودهای معدنی و شیمیایی کاربرد فراوان دارد. مجموعه ما توانایی تامین نیازهای صادرکنندگان گوگرد گرانول و کلوخه پالایشگاهی را از مبدا ترکمنستان و ایران یا دیگر بنادر منطقه را دارد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید