اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009165565012528

آیا افزایش قیمت ارز، مسکن را گران تر می کند؟

کد: 140009165565012528

https://bit.ly/3rF3ooB

، تهران , (اخبار رسمی): اگرچه سازندگان مسکن قیمت تمام شده یک واحد مسکونی را با دلار یا ریال محاسبه می‌کنند، اما عرضه مسکن تابع بازار است.

افزایش قیمت ارز، مسکن را گران تر می کند؟
افزایش قیمت ارز

هنگامی که سازنده مسکن قصد فروش واحد خود را دارد، آن زمان تأثیر افزایش قیمت ارز بر مصالح ساختمان به صورت افزایش قیمت مسکن ساخته شده خود را نشان می‌دهد.

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از علی مراد زاده رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد، بازار مسکن نسبت به تغییرات افزایش قیمت ارز با فاصله جواب می‌دهد.

معمولا بخشی از مصالح هر ساختمان که تکنولوژی بالاتری دارد مثل کابل، سیم یا فولاد وارداتی است و با ارز تأمین می‌شود. هنگامی که یک سازنده مسکن با دلار گران‌تر این مصالح را خریداری می‌کند این امر بلافاصله خود را در قیمت مسکن نشان نمی‌دهد.

علی مراد زاده گفت: هنگامی که سازنده مسکن قصد فروش واحد خود را دارد، آن زمان تأثیر افزایش قیمت ارز بر مصالح ساختمان به صورت افزایش قیمت مسکن ساخته شده خود را نشان می‌دهد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: بنابراین اگر گرانی قیمت ارز تداوم داشته باشد در ماه‌های آینده باید منتظر گرانی واحد‌های مسکونی تازه ساز باشیم.

وی ادامه داد: ممکن است قیمت تمام شده یک واحد مسکونی با احتساب سود برای سازنده مسکن به طور مثال متری ۱۰ میلیون تومان تمام شود، اما هنگام فروش شرایط بازار به گونه‌ای باشد که خریدار واحد مسکونی را با قیمت ۸ میلیون تومان به ازای هر متر مربع خریداری کند در چنین شرایطی سازنده مسکن اگر در شرایط اضطراری باشد مجبور است واحد مسکونی را با قیمت تعیین شده از سوی خریدار بفروشد.

رئیس اتحادیه املاک مشهد گفت: از سوی دیگر ممکن است سازنده مسکن به طور مثال ۱۰ سال پیش واحد مسکونی را با قیمت پایین تری ساخته باشد، اما هنگام فروش سازنده نیز از شرایط بازار تبعیت می‌کند و با قیمت تمام شده ۱۰ سال پیش واحد مسکونی خود را نمی‌فروشد بلکه با توجه به کشش بازار واحد خود را به فروش می‌رساند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «تمدید مهلت ثبت نام طرح ملی مسکن تا پایان آذر ماه» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله دلتا

مجله اینترنتی دلتا هر روز شما را از جدیدترین مطالب در بخش های سلامتی، هنر آشپزی، گردشگری، دکوراسیون، حقوقی، اخبارمسکن و صدها موضوع دیگر مطلع می نماید. مجله اینترنتی دلتا می تواند سرگرمی روزانه شما باشد و مطمئناً با یکبار مطالعه مجله دلتا، آن را به دیگران هم توصیه می کنید. علاوه بر این در بخش ثبت و جستجوی ملک، مالکان و متقاضیان براحتی می توانند ملک خود را ثبت و یا ملک مورد نظر خود را جستجو کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه