اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009245579512528

برای خرید خانه در اصفهان چند سال باید کار کرد؟

کد: 140009245579512528

https://bit.ly/3EctzW1

، تهران , (اخبار رسمی): در بسیاری از مناطق اصفهان قیمت یک آپارتمان برابر با چند قرن حقوق کارگری است! یعنی یک کارگر باید چهار قرن کار کند تا موفق به خرید یک آپارتمان در محله ملاصدرا شود تا درنتیجه خرید خانه حتی برای نجومی‌بگیران به رؤیا تبدیل شود.

برای خرید خانه در اصفهان چند سال باید کار کرد؟
برای خرید خانه در اصفهان چند سال باید کار کرد؟

یک اصفهانی برای زندگی هم‌جوار با زاینده‌رود یا پل‌های تاریخی شهر با حقوق کارگری باید بیش از چهار قرن کار کند!

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، کف قیمت آپارتمان در اصفهان در بسیاری از محله‌های شهر یک میلیارد تومان است، اگرچه بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد امروز در بسیاری از محله‌های متوسط شهر نیز پیداکردن آپارتمان یک میلیارد تومانی کار آسانی نخواهد بود.

آپارتمان های زیر یک میلیارد تومان در اصفهان اغلب امکانات مناسبی ندارند و یا در لوکیشن مناسبی واقع نشده است. این آپارتمان‌ها اگرچه شرایط خوبی ندارند، ولی به دلیل قیمت پایین پرتقاضا هستند.

آپارتمانی 60 مترمربعی و 20 سال ساخت در محله اشراق با قیمت 750 میلیون تومان ازجمله این آپارتمان‌هاست. قیمت هر مترمربع از این آپارتمان بیش از سه برابر حداقل حقوق اداره کار است و یک کارگر باید 178 ماه یعنی حدود 15 سال کار کند تا اگر تمام حقوق خود را پس‌انداز کند و خانه گران نشود، موفق به خرید این ملک شود.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد در مناطق مختلف اصفهان به‌خصوص محله‌های متوسط شهر آپارتمان‌های دوخوابه زیادی با قیمت یک میلیارد تا یک میلیارد و 500 میلیون تومان عرضه می‌شود.

آپارتمان نوساز یک‌میلیارد و 200 میلیون تومانی محله شهید کشوری در مثال بالا برای متقاضیان بسیاری ایدئال است؛ ولی یک کارگر سال باید برای خرید آن 285 ماه یعنی حدود 24 سال از درآمدش را کنار بگذارد. یک کارمند با حقوق ماهانه 10 میلیون تومان نیز باید 10 سال درآمدش را صرف خرید این ملک کند و یک نجومی‌بگیر با حقوق ماهانه 25میلیون تومان نیز اگر همین امروز تمام حقوقش را پس‌انداز کند، احتمالا چهار سال دیگر موفق به خرید این خانه خواهد شد.

آپارتمان دو میلیارد و 480 میلیون تومانی شهرک ولیعصر برابر با 590 ماه حداقل حقوق اداره کار است؛ درنتیجه یک کارگر باید برای خرید این آپارتمان بیش از 49 سال کار کند. با حقوق ماهانه 10 میلیون تومان نیز خرید این خانه 248 ماه معادل 20سال زمان خواهد برد و در انتها خرید این آپارتمان ساده برای حقوق لوکس ماهانه 25 میلیون تومان 99 ماه یا حدود هشت سال زمان خواهد برد.

4 قرن کار برای خرید حانه در همجواری زاینده رود

یک اصفهانی برای زندگی هم‌جوار با زاینده‌رود یا پل‌های تاریخی شهر با حقوق کارگری باید بیش از چهار قرن کار کند! آپارتمانی 250مترمربعی و نوساز در محله ملاصدرا با قیمت 22 میلیارد و 500 میلیون تومان، آپارتمانی 235‌مترمربعی و نوساز در محله آذر با قیمت 14 میلیارد و 500 میلیون تومان و آپارتمانی 210 مترمربعی و نوساز در محله شیخ‌صدوق با قیمت 16‌میلیارد تومان ازجمله املاک لاکچری شهر هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مجله دلتا

مجله اینترنتی دلتا هر روز شما را از جدیدترین مطالب در بخش های سلامتی، هنر آشپزی، گردشگری، دکوراسیون، حقوقی، اخبارمسکن و صدها موضوع دیگر مطلع می نماید. مجله اینترنتی دلتا می تواند سرگرمی روزانه شما باشد و مطمئناً با یکبار مطالعه مجله دلتا، آن را به دیگران هم توصیه می کنید. علاوه بر این در بخش ثبت و جستجوی ملک، مالکان و متقاضیان براحتی می توانند ملک خود را ثبت و یا ملک مورد نظر خود را جستجو کنند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه