اطلاعات تماس
  • 091210*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009295590017391

استقبال از شیشه هوشمند در پارتیشن شیشه ای

کد: 140009295590017391

https://bit.ly/3yQfBZ1

، (اخبار رسمی): امروزه استفاده از شیشه هوشمند در پارتیشن شیشه‌ ای بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و علاوه بر پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس و سایر مدل‌ های پارتیشن، از شیشه‌ های پارتیشن هوشمند که قابلیت مات و شفاف شدن از راه دور را دارند، نیز در فضاهای مختلفی مانند ادارت و دفاتر مختلف استفاده می‌ گردد.

شیشه هوشمند در پارتیشن شیشه ای
استقبال از شیشه هوشمند در پارتیشن شیشه ای

پارتیشن‌ ها از مواد اولیه مختلفی ساخته می‌ شوند و انواع مختلفی از جمله پارتیشن با شیشه سکوریت، پارتیشن شیشه و استیل، پارتیشن بلوک شیشه‌ ای، پارتیشن تمام شیشه و پارتیشن شیشه‌ ای فریم لس دارند، اما با گسترش فناوری و ساخت شیشه هوشمند، استفاده از این شیشه‌ ها در پارتیشن‌ ها طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

شیشه هوشمند چیست؟

شیشه‌ های هوشمند یا SMART GLASSES به انواعی از شیشه اطلاق می‌ شوند که با استفاده از جریان برق مات یا روشن‌ می‌ گردد. در شیشه‌ های هوشمند می‌ توان میزان جذب نور را به‌صورت دستی تغییر داد و تنها با فشردن یک کلید، شیشه از حالت شفاف به تیره تغییر می‌ یابد. شیشه هوشمند در برابر جریان الکتریسیته از خود واکنش نشان می‌ دهد و با تغییرات شیمیایی سبب تغییر خصوصیات فیزیکی شیشه می‌ شود.
این شیشه‌ ها برای اولین بار توسط کمپانی شیشه‌ های هوشمند در کشور آمریکا ساخته و روانه بازار شدند. شیشه‌ های هوشمند محدودیت استفاده نداشته و می‌ توان از آنها برای اکثر ساختمان‌ ها استفاده نمود.

پارتیشن شیشه‌ ای مات شونده

پارتیشن شیشه‌ ای هوشمند مات شونده در کسری از ثانیه و تنها توسط یک کلید مات می‌ شود، ازاین‌رو به آن شیشه پارتیشن مات شو اتوماتیک نیز گفته می‌ شود. شیشه پارتیشن مات شو اتوماتیک نمایی بسیار زیبا داشته و علاوه بر زیبایی مانع از ورود نور مزاحم به داخل فضای شما می‌ گردد. در این بخش ساختار شیشه هوشمند مات شونده را برای شما توضیح داده تا نحوه کارکرد این شیشه‌ ها را به‌طور کامل درک نمایید.

شیشه هوشمند مات شونده توسط دو لایه شیشه ساخته می‌ شود و مابین دو لایه شیشه یک عدد فیلم دیجیتال قرار دارد که توسط آن شیشه به حالت‌ های مختلف در می‌ آید. ساختار فیلم هوشمند استفاده‌ شده برای این‌گونه شیشه‌‌ ها چندلایه است؛ یکی از لایه‌ ها هادی جریان الکتریسیته بوده که از جنس پلیمر است و دو لایه داخلی و خارجی شیشه را تشکیل می‌ دهد، لایه میانی این دو لایه نیز کریستال‌ های مایع هستند که به‌صورت نامنظم ما بین لایه‌ های پلیمری پخش‌شده و با روشن شدن کلید جریان الکتریسیته باعث شکست نور شده که سطح شیشه را مات نشان می‌ دهند. با خاموش شدن باعث انتقال نور شده و شیشه شفاف به نظر می‌ رسد. شیشه مات‌ شو اتوماتیک جایگزین خوبی برای روش‌ های سنتی مثل کرکره‌ های مات‌ کننده، پرده‌ های زبرا و... است.

روش جایگذاری فیلم هوشمند در شیشه‌ پارتیشن هوشمند

به‌ صورت برچسبی به پشت شیشه چسبانده می‌ شود که به دلیل حساسیت بالای فیلم هوشمند بسیار آسیب‌ پذیر بوده و به‌ ندرت استفاده می‌ شود. در این روش از یک لایه شیشه ۱۰ میل سکوریت و سوپر کلیر استفاده می‌ شود که طلق هوشمند به صورت استیکری روی شیشه چسبانده می‌ شود و سیم‌ های ورودی سیستم از بالای شیشه به سمت مدار هوشمند هدایت می‌ شود. ترانس و اینورتر سیستم را می‌ توان در سقف کاذب یا تابلو برق اصلی ساختمان نصب نمود و با مدار کردن سیستم با ریموت کنترل یا کلید برق می‌ توان اقدام به کنترل شیشه کرد. از روش برچسبی برای ادارات و شرکت‌ ها که پارتیشن شیشه‌ ای از قبل نصب شده باشد استفاده می‌ کنند.

 به‌ صورت یک نوار هوشمند در بین دو لایه شیشه با روش لمینت کردن قرار گرفته و مطمئن‌ تر از روش اول است. طلق هوشمند را بین دو لایه شیشه ۵ میل سکوریت شده قرار می‌ دهند و لمینت می‌ کنند. برای لمینت کردن شیشه‌ ها در این روش از فیلم EVA استفاده می‌ شود. این روش جز روش‌ های اصولی و گران قیمت می‌ باشد ولی از لحاظ کیفیتی بسیار خوب و مطلوب می‌ باشد .

نصب شیشه پارتیشن هوشمند

برای نصب پارتیشن‌ هایی که از شیشه هوشمند در آنها استفاده شده است، مانند سایر پارتیشن‌ های شیشه‌ ای به فریم و یا همان چهارچوب نیاز است. بعد از قرار دادن شیشه هوشمند در قاب مورد نظر و تثبیت آن سیم کشی‌ های لازم انجام می‌ شود. شیشه هوشمند با برق شهری کار نمی‌ کند و نیاز به یک اینورتر یا ترانس دارد که برق ۲۲۰ ولت را به برق آداپتوری تبدیل می‌ کند و محدوده ولتاژ آن بین ۴۸ تا ۶۰ ولت می‌ باشد.
بعد از سیم کشی‌ های لازم در چهارچوب و نصب یک گیرنده و فرستنده به طوری که دیده نشود و زیبایی ظاهری را برهم نزد، برق به شیشه متصل می‌ گردد و می‌ توان توسط کنترل از راه دور اقدام به روشن و خاموش کردن شیشه هوشمند پارتیشن نمود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091210*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید