اطلاعات تماس
  • 091210*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012255770917391

ایجاد حریم خصوصی با استفاده از پارتیشن های شیشه ای

کد: 140012255770917391

https://bit.ly/3CS6md2

، (اخبار رسمی): در این مقاله و سایر مقالات که در لینک های موجود در سایت می باشد در مورد پارتیشن های شیشه ای و پارتیشن اداری بطور کامل صحبت خواهیم کرد.

ایجاد حریم خصوصی با استفاده از پارتیشن های شیشه ای
ایجاد حریم خصوصی با استفاده از پارتیشن های شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای شیشه هایی هستند که می توان از آنها برای تقسیم فضای بزرگ به قسمت های کوچکتر و مجزا استفاده کرد. استفاده از این گونه پارتیشن ها به خصوص در فضاهای اداری بسیار متداول بوده و مزایای بسیاری دارد. در اینجا ویژگی ها و مزایای شیشه پارتیشن و نحوه ایجاد حریم خصوصی با آن را بررسی و شرح می دهیم.
 
انعطاف پذیری برای تغییر پیکربندی

پارتیشن شیشه ای به شما این امکان را می دهد که به سرعت فضای خود را در پاسخ به درخواست مشتری پیکربندی و تنظیم مجدد کنید. زیرا انتقال آنها به مکان های جدید بسیار ساده و آسان است و می تواند بهترین انتخاب برای پارتیشن های سنتی باشد که برای جابجایی از مکانی به مکان دیگر طراحی نشده اند. به عنوان مثال، با استفاده از دیوارهای شیشه ای قابل حمل، فضایی متشکل از اتاق های کوچک را می توان به سرعت و به راحتی به یک فضای کاری پلان باز با یک اتاق کنفرانس و اتاق جلسات مجاور تبدیل کرد.

انعطاف پذیری

یکی دیگر از مزایای پارتیشن های شیشه ای، آکوستیک بودن آنهاست. یکی از مشکلاتی که اغلب در محیط های کاری مدرن و باز با آن مواجه می شود، نویز و نویز بیش از حد از قسمت های مختلف است. حل این مشکل با استفاده از دیوار خشک یا سایر تکنیک های پارتیشن بندی سنتی بدون تغییر ماهیت پلان باز فضاهای مورد نظر دشوار است.

اما پارتیشن‌های شیشه‌ای به مدیران ساختمان این امکان را می‌دهند تا صدای محیط را در محیط‌های کاری بزرگ و دارای تهویه مناسب کاهش دهند، بدون اینکه به ظاهر اصلی و طراحی داخلی آسیبی وارد شود. با استفاده از پارتیشن های شیشه ای نیم قد می توانید صدای محیط را در مناطق پر سر و صدا کاهش دهید و در عین حال تمام ویژگی های مثبت یک دفتر باز را حفظ کنید.

 بازسازی کم هزینه

بازسازی کم هزینه یکی دیگر از ویژگی های مطلوب پارتیشن های شیشه ای است. چه بخواهید طراحی داخلی فضای کاری خود را در پاسخ به تقاضای مشتری تغییر دهید یا آن را برای مخاطبان هدف خود در آینده جذاب تر کنید، پارتیشن های شیشه ای مدولار می توانند گزینه ای مقرون به صرفه باشند. از آنجایی که پارتیشن های مدولار با در نظر گرفتن قابلیت حمل طراحی می شوند، می توان آنها را سریعتر از پارتیشن های معمولی جابجا کرد، بدون نیاز به ابزار خاص یا بستن ساختمان برای کارهای بازسازی طولانی مدت.

نور طبیعی

پارتیشن‌های شیشه‌ای نور طبیعی بیشتری را، هم قابل حمل و هم ثابت، وارد می‌کنند که از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر و مطابق با اصول و گرایش‌های طراحی مدرن است. با در نظر گرفتن این موضوع، سرمایه گذاری روی یک سیستم پارتیشن شیشه ای مدولار منطقی است اگر می خواهید بتوانید فضای کار و دفتر خود را به طور منظم پیکربندی کنید و همچنین طراحی زیبا و همیشه جذابی داشته باشید.
نور طبیعی بیشتر مزیت مهم پارتیشن های شیشه ای است.

صفحه نمایش های شیشه ای اجازه می دهد تا نور طبیعی حتی به تاریک ترین گوشه ها نفوذ کند. این نه تنها باعث صرفه جویی زیادی در زمان تابستان می شود، بلکه احساس بهتری به شما می دهد. چشمان ما در طول روز کاری چیزهای زیادی برای تحمل کردن دارند. ما نه تنها به نورهای مصنوعی صفحه نمایش کامپیوتر، لپ تاپ و تبلت خود خیره می شویم، بلکه اغلب در مکان هایی با نور مصنوعی کار می کنیم. با افزودن جداکننده های شیشه ای به فضای داخلی دفتر خود، میزان نور طبیعی روز را در سراسر محل کار خود افزایش می دهید. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی می تواند استرس را کاهش دهد و به افراد کمک کند تا ریتم روزانه خود را سالم نگه دارند.

 حس بصری فضا را حفظ  می کنید

پارتیشن های شیشه ای به شما احساس وسعت می دهد. برای قرن ها، نقاشان از افق به عنوان یک عنصر تثبیت کننده بصری در آثار هنری خود استفاده کرده اند. توانایی قضاوت در مورد فضاهای باز به افراد احساس آزادی می دهد. با انتخاب پارتیشن های شیشه ای این حس بصری وسعت باقی می ماند و فضایی راحت در محیط کار ایجاد می کند. دیوارهای شیشه ای همچنین به شما این امکان را می دهند که با تقسیم یک فضای باز به اتاق های کوچکتر، دما را بهتر تنظیم کنید.

پارتیشن های شیشه ای و فضاهای خصوصی
 

پارتیشن های شیشه ای می توانند یک فضای باز بزرگ را به فضاهای مجزا با کاربری های متفاوت تبدیل کنند، این امر در ادارات و محیط های تجاری بسیار مهم و مورد نیاز است. زیرا بدون صرف هزینه و زمان برای راه اندازی یک محیط بزرگ با اتاق های متعدد، فضای باز را می توان به بخش های متعدد برای کارکنان و اعضای مختلف مجموعه تبدیل کرد. با این حال، با وجود تمام ویژگی ها و مزایای پارتیشن های شیشه ای، عدم وجود حریم خصوصی در پشت دیوارهای شیشه ای می تواند یک مشکل اساسی باشد.

شکی نیست که فضاهای خصوصی تقریباً در هر محیط تجاری موفق بسیار مهم هستند. برخی از محیط‌های اداری ممکن است به سطوح بالاتری از محرمانگی نسبت به سایرین نیاز داشته باشند، به‌ویژه مکان‌هایی برای جلسات محرمانه ممکن است در هر مجتمع مورد نیاز باشد.


ممکن است به نظر برسد که پارتیشن‌های شیشه‌ای که این حریم خصوصی را نقض می‌کنند، برای محیط‌هایی که نیاز به رازداری در دفاتر و بخش‌های تجاری دارند، انتخاب مناسبی نیستند. اما این مورد نیست. با انتخاب گزینه های مناسب از بین پارتیشن های شیشه ای موجود می توانید فضایی را طراحی کنید که علاوه بر مزیت های ذکر شده، حریم خصوصی را به خطر نیندازد. در ادامه به انواع پارتیشن های شیشه ای می پردازیم که می توان از آنها برای حفظ حریم خصوصی یک فضا استفاده کرد.

روش های مختلفی برای افزودن حریم خصوصی به پارتیشن شیشه ای
 
پارتیشن دوجداره

پارتیشن‌های شیشه‌ای دو جداره، اگرچه از نظر ظاهری شبیه به پارتیشن‌های تک جداره هستند، اما از دو جداره شیشه‌ای تشکیل شده‌اند که برای ایجاد عایق اضافی به هم چسبانده شده‌اند. این بدان معنی است که دیوارهای شیشه ای دو جداره عایق صدا را در مقایسه با سیستم های تک جداره ما بهبود بخشیده اند. آنها علاوه بر آکوستیک پیشرفته، گزینه ای عالی برای افزودن حریم خصوصی به فضا هستند. اما این نوع پارتیشن به دلیل شفافیت همچنان نور کافی را به فضا هدایت می کند و بر زیبایی آن می افزاید.

 
پارتیشن شیشه ای آکوستیک

پارتیشن های شیشه ای آکوستیک مناسب ترین انتخاب برای اتاق های جلسات محرمانه هستند و میزان کاهش صدای آنها تا 50 درصد بیشتر از شیشه های دو جداره است. این پارتیشن ها برای فضاهایی مانند اتاق های مشاوره، جلسات خصوصی، اتاق های مراقبه و ... نیز مناسب هستند.


در این نوع پارتیشن لایه نازکی از PVC به شیشه چسبانده شده و انرژی صوتی را جذب می کند تا از نفوذ و عبور آن جلوگیری کند. بدون اینکه برای چشم بی تجربه شناخته شود. تنها تفاوت عمده تفاوت در ضخامت شیشه است که حدود 8 میلی متر افزایش می یابد. این لایه حتی بر روی پنجره های دوجداره نیز قابل نصب بوده و عایق اضافی را ایجاد می کند.


از لایه های روکش یک طرفه استفاده کنید

لایه های پوشش حریم خصوصی یک طرفه نه تنها حریم خصوصی عالی را فراهم می کند بلکه مزایای بزرگ دیگری نیز دارد. این لایه ها در تابستان مانع از اشعه ماوراء بنفش می شوند که از آسیب دیدگی و تغییر رنگ مبلمان و همچنین کاهش آسیب پوست جلوگیری می کند.


این لایه دمای اتاق را خنک نگه می دارد و در عین حال مانع از نور خورشید می شود. لایه های روی هم بدون چسب هستند و فقط برای ثبات می چسبند. این به معنای آشفتگی کمتر، نصب آسان تر است و به راحتی قابل حذف است. تنها چیزی که نیاز دارید یک خط کش و قیچی برای اندازه گیری و برش لایه است.
 

پارتیشن شیشه ای مات

پارتیشن‌های شیشه‌ای مات یکی از بهترین گزینه‌ها برای حفظ حریم خصوصی تصویر هستند و در حالی که نور و تفکیک کامل فضا را فراهم می‌کنند، به دلیل عدم شفافیت از نمایش فضا اجتناب می‌کنند. این عینک بسیار مناسب است و برای اتاق معاینه، حمام، اتاق جلسات مخفی و اتاق های خصوصی استفاده می شود.


رنگ های شیشه ای

پوشش شیشه ای به طور مستقیم به سطح شیشه می چسبد و یک راه حل حفظ حریم خصوصی دائمی است. همچنین توانایی جلوگیری از اشعه های مضر فرابنفش را دارد. این رنگ ها اجازه می دهند حتی نور طبیعی از پنجره ها عبور کند. استفاده از لعاب بسیار ساده است. این رنگ ها را می توان با اسپری استفاده کرد و به سادگی روی شیشه اسپری شده و در کمتر از دو ساعت خشک می شود. رنگ های شیشه ای نیز راه خوبی برای حفظ حریم خصوصی یک تصویر هستند و می توان از آنها در هنگام استفاده از شیشه مات استفاده کرد.

کرم های برجسته

این کرم ها که به آن ها کرم اچینگ یا کرم اسید نیز می گویند، برای طراحی سطح پارتیشن شیشه ای با طرح ها و نقش های جذاب بسیار ارزان و مناسب هستند و برای جذابیت بیشتر می توان آن را با قالب نیز زد. . برای استفاده بعد از اینکه کرم را با اسفنج، پارچه یا برس روی لیوان زدید، بیست دقیقه صبر کنید تا خشک شود. شیشه را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید تا ببینید چقدر زیباست.

پرده

اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید از هیچ یک از روش‌های زیر استفاده کنید، پرده‌ها بهترین گزینه برای حفظ حریم خصوصی نسبت به درهای شیشه‌ای هستند. این کار شیشه را شفاف نگه می دارد و تنها زمانی که بخواهید می توانید از آن استفاده کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که میله های پرده، پرده ها را انتخاب کرده و شیشه را بپوشانید. می توانید یک پرده را از یک میله آویزان کنید، یک روبان در بالا و پایین، یا دو میله جداگانه برای یک جفت پرده. همچنین می توانید یک بالش به بالا اضافه کنید تا ظاهر بهتری داشته باشید. پرده ها همچنین به شما امکان می دهند نور و اشعه ماوراء بنفش را مسدود کنید.


نتیجه


همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، راه های زیادی برای افزودن حریم خصوصی به پارتیشن های شیشه ای وجود دارد. با توجه به سلیقه، نوع فضا و بسیاری موارد دیگر می توانید از هر یک از روش های ذکر شده برای حفظ حریم خصوصی به پارتیشن شیشه ای دفتر خود استفاده کنید. پارتیشن ساز به عنوان یک گروه فعال و معتبر در زمینه انواع پارتیشن می تواند راهنمای شما در انتخاب روش بهتر باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091210*****
[نمایش اطلاعات]