اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010285643317945

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به کانادا در سال 2022

کد: 140010285643317945

https://bit.ly/3Kl7clK

، تهران , (اخبار رسمی): از دلایل محبوبیت این کشور در بین ایرانیان می‌توان به مواردی چون جامعه چند فرهنگی پذیرای مهاجران، سطح بالای احترام به حقوق شهروندی و امنیت اجتماعی، تعداد زیاد ایرانیان مقیم کانادا، انگلیسی زبان بودن،شرایط مناسب بیمه درمانی عمومی، سطح بالای سیستم آموزشی، اقتصاد قدرتمند در این کشور و … اشاره نمود.

مهاجرت به کانادا در سال 2022
مهاجرت به کانادا

کشور کانادا یکی از کشورهای مهاجرپذیر و از مقاصد اصلی مهاجرت برای ایرانیان است. تقاضا برای مهاجرت به کانادا در کشور ما بیش از تقاضا برای مهاجرت به سایر کشورهای مهاجرپذیر است

روش های مهاجرت به کانادا

مهاجرپذیر بودن کانادا بدان معنا نیست که این کشور درهایش را به روی مهاجران گشوده و همه افراد متقاضی مهاجرت به این کشور را با آغوش باز می‌پذیرد. سیاست‌گذاران این کشور بصورت کاملا هوشمندانه و با توجه به نیازهای کانادا در حوزه تامین نیروی انسانی و سرمایه خارجی، برنامه‌های مهاجرتی متعددی را به اجرا درآورده‌اند.

مهمترین برنامه‌های مهاجرتی کانادا در 4 دسته زیر قرار می‌گیرند که در ادامه هر کدام از این دسته‌ها و برنامه‌های زیر مجموعه آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

مهاجرت کاری کانادا یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به این کشور است . روشهای متنوع و متعددی برای دریافت ویزای کار و انواع پیشنهاد کاری وجود دارد ولی در این نوشته ما به روشهایی که بیشتر برای هموطنان ایرانی مان کاربرد دارد می پردازیم .

به دو دسته از افراد ویزای کار کانادا داده می‌شود که عبارتند از:

افرادی که پیشنهاد شغلی (جاب آفر) تایید شده و معتبر از یک کارفرمای کانادایی دارند

افرادی که همسرشان در این کشور مشغول به تحصیل باشد

جاب آفر یک پیشنهاد کار کتبی از طرف یک کارفرمای کانادایی است که در آن اعلام می‌کند به فردی با مهارت‌های شما احتیاج دارد. در بسیاری موارد جاب آفر باید در مرحله بعد به تایید اداره کار کانادا نیز برسد و این نهاد باید تایید کند که واقعا حضور شما تاثیر مثبتی در بازار کار کانادا دارد و در غیر این صورت جاب آفر شما هیچ ارزشی نخواهد داشت و اداره مهاجرت کانادا برایتان ویزای کار صادر نخواهد کرد. البته اداره کار، مدارک و سوابق کارفرمای کانادایی را هم مورد بررسی قرار می‌دهد و باید کسب و کار ایشان نیز ثبت شده و قانونی باشد.

راه‌های مهاجرت به کانادا از طریق کار

برای مهاجرت کاری کانادا دو راه وجود دارد که عبارتند از:

اخذ اقامت از طریق PNP استانی

اخذ اقامت از طریق تجربه کانادایی (CEC)

اخذ اقامت از طریق PNP استانی

در این روش شما پس از صدور تاییدیه اداره کار (LMIA)  (البته برخی رشته های شغلی در برخی استانها ازگرفتن این تاییدیه معاف هستند) می‌توانید درخواست اخذ اقامت دائم خود را به استان مربوطه ارائه کنید. در این مرحله امتیاز شما براساس سابقه کاری، دانش زبان، مدرک تحصیلی و جاب آفری که دارید بررسی می‌شود و یک نامینیشن استانی دریافت خواهید کرد. در این مرحله با شرکت در اکسپرس اینتری فدرال بخش PNP که مربوط به افرادی است که نامینیشن استانی دارند، می‌توانید اقامت دائم کانادا و کارت PR را بدست بیاورید.

مهاجرت تجاری به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت خویشاوندی به کانادا

مهاجرت تجاری به کانادا

این روش شامل برنامه های مهاجرتی زیر است:

برنامه استارتاپ کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

برنامه کارآفرینی

برنامه خوداشتغالی

برنامه استارتاپ کانادا

برنامه مهاجرتی استارتاپ کانادا در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا است. استارتاپ به شرکت‌هایی گفته می‌شود که بر اساس یک ایده جدید فعالیت می‌کنند. موفقیت این شرکت‌ها به میزان استقبال مردم از خدمات و یا محصولات آن‌ها بستگی دارد و هر چه تقاضا برای خدمات و محصولات آن‌ها بیشتر باشد امکان درآمدزایی استارتاپ‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

شاید از خودتان بپرسید که استارتاپ چه ارتباطی با مهاجرت دارد؟ ماجرا از این قرار است که استارتاپ‌ها در اقتصاد امروز جهان نقش مهمی ایفا می‌کنند و می‌توانند تاثیر زیادی در رشد اقتصاد و فناوری داشته باشند. از این‌رو قدرت‌های برتر اقتصادی جهان از جمله کشور کانادا، سعی دارند با جذب افراد دارای ایده‌های نو، از سایر کشورها، مسیر توسعه خود را تضمین کنند.

در این روش مهاجرتی اساس کار به این صورت است که شما باید یک ایده جدید داشته باشید که در کانادا قابل اجرا باشد و بتوان از آن کسب درآمد کرد یا اصطلاحا دارای توجیه اقتصادی باشد.

شما ایده‌تان را بصورت یک بیزینس پلن به شرکت‌های سرمایه‌گذار کانادایی ارائه می‌دهید و اگر آن‌ها قبول کنند که روی ایده شما سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانید برای خود، همسر و فرزندان زیر 22 سال‌تان از اداره مهاجرت کانادا درخواست اقامت دائم نمایید.

در این جا یک نکته مهم وجود دارد و آن این است که شرکت‌های سرمایه‌گذار از قبل توسط دولت کانادا مشخص شده‌اند و شما نمی‌توانید ایده خود را به هر شرکتی ارائه دهید.

فرد متقاضی مهاجرت به کانادا، به غیر از داشتن ایده، باید شرایطی هم داشته باشد که البته در مقایسه با شرایط روش‌های دیگر مهاجرتی ساده‌تر است. سطح زبان فرد متقاضی باید در حد CLB5 باشد که می‌شود چیزی در حدود نمره آیلتس 5 و دارایی نقدی حداقل برابر با 13,213 دلار کانادا (برای یک نفر و 20،222دلار کانادا برای یک خانواده سه نفره) برای گذراندن زندگی در این کشور برای سال اول، داشته باشد. جالب است بدانید که در این روش شرط سن و مدرک تحصیلی مشخصی وجود ندارد.

اگر در حال حاضر ایده‌ای برای ارائه ندارید و یا نمی‌دانید چطور باید ایده‌تان را ارائه کنید که احتمال پذیرفته شدن آن به حداکثر برسد، ما می‌توانیم شما را در رسیدن به ایده مناسب و ارائه آن به شرکت‌های سرمایه‌گذار و همچنین اخذ اقامت دائم از طریق برنامه مهاجرتی استارتاپ کانادا یاری کنیم.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

این برنامه در استانهای مختلفی ارائه شده است که ما در این نوشته برای جلوگیری از اطاله وقت فقط به  استان منیتوبا اشاره می کنیم. این برنامه در استان منیتوبا شامل افرادی می‌شود که سابقه کشاورزی و باغداری دارند و سرمایه کافی هم برای شروع کار داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید. در نظر داشته باشید که این برنامه برخلاف برنامه استارتاپ، بصورت مستقیم به اقامت دائم کانادا منجر نمی‌شود.

مهاجرت از طریق برنامه کارآفرینی

این برنامه نیز در استانهای مختلفی ارائه می شود که ما به دو استان منیتوبا و بریتیش کلمبیا اشاره خواهیم کرد. روش اجرای آن در این دو استان متفاوت است.

برنامه کارآفرینی استان منیتوبا

در ایالت منیتوبا افرادی که اقامت موقت کاری دارند، اگر در مدت زمان حضورشان در این استان اقدام به راه‌اندازی بیزینس، خرید آن، و یا شراکت در یک بیزینس کنند می‌توانند از طریق این برنامه برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

اولین و مهمترین شرط این برنامه این است که فرد متقاضی باید سابقه حداقل سه سال مدیریت یک بیزینس و یا مالکیت آن را داشته باشد و نشان دهد که حداقل 500 هزار دلار کانادا دارایی دارد. در این برنامه مهاجرتی محدودیت سن وجود ندارد، سطح تحصیلات باید بالای دیپلم باشد و داشتن سطح زبان CLB5 نیز از ضروریات آن است.

برنامه کارآفرینی بریتیش کلمبیا

این برنامه برای مدیران و صاحبان کسب و کارهایی است که در بخش‌های کشاورزی، تجاری و صنعت فعال هستند و سرمایه کافی دارند. این برنامه شامل دو زیرگروه (استریم) است که عبارتند از:

طرح منطقه‌ای کارآفرینی بریتیش کلمبیا

این برنامه مربوط به افرادی است که می‌خواهند با سرمایه گذاری حداقل 100 هزار دلار در شهرهای کوچک این استان، کسب و کار جدیدی را راه‌اندازی کنند.

مهاجرت از طریق خود اشتغالی

کشور کانادا تعدادی از مشاغل را اعلام کرده که اگر شما در 5 سال گذشته 2 سال در آن رشته فعالیت کرده باشید و فعالیت شما بصورت بین المللی بوده باشد می‌توانید از این طریق به کانادا مهاجرت کنید و اقامت دائم این کشور را دریافت نمایید. فقط به این نکته دقت داشته باشید که فعالیت شما در آن رشته باید بصورت واقعی و به عنوان شغل اول‌تان بوده باشد.

برخی از این مشاغل عبارتند از:

ورزشکاران حرفه‌ای

مدیران ورزشی

خبرنگاران

نویسندگان

در این برنامه مهاجرتی سن و سطح زبان متقاضی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید با کاری که قرار است انجام دهد تناسب داشته باشد. در این برنامه مهاجرتی هیچ رقمی برای میزان سرمایه فرد متقاضی مشخص نشده و می‌توان گفت حداقل سرمایه مورد نیاز بستگی به نوع کار شما دارد.

مهاجرت کاری کانادا

همانطور که می‌دانید کشور کانادا یکی از 7 کشور صنعتی جهان و دارای منابع طبیعی فراوان است اما جمعیت این کشور کمتر از نصف جمعیت ایران است و همین موضوع باعث می‌شود که کانادا همواره به نیروی کار خارجی نیاز داشته باشد. از این‌رو یکی از راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق کار است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الهام کیا

با ما مهاجرت مطمئنی داشته باشید با بهره مندی از تیم قوی و با تجربه سالها به صورت قانونی و تحت قوانین اداره مهاجرت کانادا مشغول به خدمت رسانی به متقاضیان محترم می باشد. با تخصص در زمینه های سرمایه گذاری،ثبت شرکت کانادا، تحصیلی (دانشگاه،کالج و مدرسه)،اکسپرس اینتری،اسکیل ورکر و ویزاهای موقت و دائم در تمام مراحل پروسه مهاجرتی و ارائه پرونده قوی به اداره مهاجرت تا مقصد در کنار شما متقاضیان محترم هستیم و موفقیت شما را تضمین می کنیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون