اطلاعات تماس
  • 021775***** - 021775*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011055657617896

تابلوسازی حروف برجسته قیمت و انواع آن

کد: 140011055657617896

https://bit.ly/3rOxsfN

، (اخبار رسمی): در دنیای تبلیغات محیطی، تابلو های سردرب اماکن از جایگاه ویژه ای درارتباط میان مشتریان با صاحبان کسب و کار برخوردار هستند. در فضا تابلو سازی امروزه، تابلو چنلیوم یا تابلو حروف برجسته محبوبیت بیشتری را به سبب مقاومت بالای تابلو در برابر هوای سرد و گرم و تابش آفتاب دارد.

تابلوسازی حروف برجسته قیمت و انواع آن
تابلو حروف برجسته

اگر تصمیم به سفارش تابلو حروف برجسته از مجموعه عرفان را دارید، نیازی به استخدام طراح یا پرسنل نصب به صورت جداگانه نخواهید داشت چراکه ما در این مجموعه یک چرخه تولید کامل و تمام عیار را ارائه می دهیم.

در دنیای تبلیغات محیطی، تابلو های سردرب اماکن از جایگاه ویژه ای درارتباط میان مشتریان با صاحبان کسب و کار برخوردار هستند. در فضا تابلو سازی امروزه، تابلو چنلیوم یا تابلو حروف برجسته محبوبیت بیشتری را به سبب مقاومت بالای تابلو در برابر هوای سرد و گرم و تابش آفتاب، داشتن نوار اسفنجی گردگیر که مانع نفوذ گرد و غبار و باران به داخل آن می شود، تابیده شدن نور تابلو به شکل یکنواخت و مناسب، طول عمر بالای تابلو و امکان شست و شو تابلو به خصوص در مواردی که در فضای خارجی نصب می شوند شامل می شود.

تابلو چنلیوم یا تابلو حروف برجسته

تابلو چنلیوم به تابلوهایی گفته می شود که در قالب حروف های برجسته از جنس چنلیوم ساخته می شود. نام این تابلو ها نیز همانگونه که بیان شد از متریال اصلی آن یعنی لبه چنلیوم سرچشمه می گیرد. واژه چنلیوم بر گرفته از دو لغت Aluminium و Channel می باشد که لغت Aluminium به جنس این متریال و لغت Channel به طرح و ظاهر نهایی این تابلو ها که به صورت کانال و U شکل هستند اشاره دارد.

چنلیوم نوعی از آلومینیوم است که طی چندین مرحله به شکل ورق های آیینه ای تبدیل گشته است که معمولاً در ضخامت های 7، 9، 11 و 13 سانتی متر و در رنگ ها و طرح های متنوع تولید می شود که دارای یک روکش پلاستیکی بر روی آن است، که تا قبل از نصب آن را جدا نمی سازند زیرا این روکش حفاظت از این لبه ها در مقابل خط و خش را سبب می شود. البته باید نصاب به این موضوع دقت داشته باشد که قبل از نصب این پلاستیک ها را از ورق جدا کند زیرا در غیر این صورت پلاستیک بر اثر حرارت و آفتاب به ورقه می چسبد و نمایی نا زیبا به وجود می آورد.

لبه های چنلیوم دارای ضخامت های متفاوتی است، لبه های ضخیم جهت ساخت حروف با ابعاد سنگین و بزرگ تر بسیار مناسب است و گزینه بسیار مناسبی برای برند های معتبر است. البته چنلیوم با لبه نازک نیز موجود است که برای حروف بزرگ توصیه نمی شود چرا که به سرعت آسیب می بیند و یا به شکل موجدار در می آید و یا سریع سوراخ می شود.

روش ساخت تابلو چنلیوم

لبه های تولیدی در دو روش دستی و یا به کمک دستگاه های خم کن اتوماتیک به طرح دلخواه مد نظر خم می گردد تا خط ها و زوایا ایجاد شود. که استفاده از لبه های مختلف در ظاهر نهایی بسیار تأثیر گذار است.

پس از آماده سازی طرح لبه چنلیوم نوبت به سطح روی کار می رسد که با استفاده از پلکسی های رنگی متناسب با طرح و نوع لبه پوشش داده می شود که علاوه بر اینکه امکان نورپردازی را در زیر سطح پلکسی ایجاد می کند به سبب قابلیت انعطاف پذیری و خاصیت فنری بودن لبه چنلیوم با استفاده از پلکسی مهار می گردد و کار را ثابت می نماید.

نصب تابلو حروف برجسته

جهت نصب تابلو حروف برجسته نیاز به یک صفحه به عنوان زیر کار می باشد تا در ابتدا تابلو بر روی آن فیکس شده و همچنین SMD ها و LED ها بر روی آن نصب شود.

برای سطح زیر کار بسته به اینکه تابلو در فضای داخلی یا خارجی قرار می گیرد از متریال های متفاوت استفاده می شود. در فضای خارجی از ورق PVC  استفاده می شود که به علت ضد آب بودن و مقاومت در برابر آفتاب دارای استحکام کافی است و در فضای داخلی از ورق MDF استفاده می شود که به سبب قیمت پایین و سبکی آن مورد قبول تر می باشد.

انواع تابلو چنلیوم

تابلوهای چنلیوم انواع متنوعی دارند که از جمله آن ها میتوان به نمونه های زیر اشاره کرد:

  • تابلو چنلیوم ساده

تابلو حروف برجسته ساده با استفاده از پلکسی گلس ساخته میشود که قابل سفارش در تمامی رنگ ها هستند. سطح حروف به صورت ساده و بدون طرح است و لبه های آن نیز با پلکسی پوشانده می شود.

  • تابلو چنلیوم RGB

 از پلکسی سفید و SMD های با رنگ RGB استفاده می شود. در این نوع از تابلو حروف برجسته محدودیت رنگی وجود ندارد و 16 میلیون رنگ دیجیتالی قابل اعمال است.

  • تابلوی چنلیوم با پلکسی دوبل

 دو ورق پلکسی در دو رنگ استفاده می شود که یکی به عنوان حاشیه و یکی به عنوان طرح اصلی معرفی می شود.

  • تابلو چنلیوم فول کالر

این نوع از تابلو حروف برجسته با استفاده از کنترلر های خاص قابلیت نشان دادن تعداد رنگ های بیشتری را دارد.

  • تابلو چنلیوم پانچ و یا الماسی و یا ستاره ای

 استفاده از لبه های چنلیوم با برش های زیبا که شکست نور منحصر به فردی را ایجاد می کند. در این نوع سطح رویه حروف پانچ های کوچک و با تعداد بالا با تراکم زیاد اعمال شده تا عبور نور از آن به صورت متفاوت ظاهر شود.

  • تابلو چنلیوم کریستال یا تابلو چلنیوم هفت رنگ

در این نوع از تابلو های چنلیوم از پلکسی های شفاف و کریستالی استفاده می شود.

  • تابلو چنلیوم طلایی (تابلو چلنیوم لبه طلایی)

مشابه تابلو چنلیوم ساده است با این تفاوت که در کنار لبه نواری وجود دارد که نور را عبور می دهد و از جذابیتی خاص نیز برخوردار است.

در پایان

اگر تصمیم به سفارش تابلو حروف برجسته از مجموعه عرفان را دارید، نیازی به استخدام طراح یا پرسنل نصب به صورت جداگانه نخواهید داشت چراکه ما در این مجموعه یک چرخه تولید کامل و تمام عیار را ارائه می دهیم و پروژه را از مرحله برنامه ریزی اولیه تا تکمیل، جهت بحث در مورد جزئیات و سؤالات ضروری با شما با صبر و حوصله با مشورت و هماهنگی با شما پیش خواهیم برد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

عرفان

عرفان لایت باکس از سال 1380 در زمینه چاپ و تبلیغات فعالیت خود را آغاز نموده و پس از مدتی در مسیر جدیدی به سمت ساخت حرفه ای تابلوهای تبلیغاتی قدم برداشته است. به سبب به هم پیوستگی تبلیغات، مجموعه عرفان تبدیل به یک هسته اصلی گشته است که شامل دپارتمان های طراحی، چاپ، تابلوسازی، لایت باکس و … می باشد.

اطلاعات تماس
  • 021775***** - 021775*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

هنرهای تجسمی