اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011135679216676

عوامل تاثیر گذار بر قیمت رمزارز ها

کد: 140011135679216676

https://bit.ly/3AZC1Ih

، (اخبار رسمی): حتی اگر تا به امروز وارد بازار معاملات ارزهای دیجیتال نشده باشید قطعا اخبار نوسانات عجیب و غریب کریپتوکارنسی‌ها، مانند بیت کوین، اتریوم و یا تتر را شنیده‌اید. در این خصوص سوال مهم این است که آیا این نوسانات قابل پیش بینی هستند؟

عوامل تاثیر گذار بر قیمت رمزارز ها
عوامل تاثیر گذار بر قیمت رمزارز ها

آیا می‌شود آن‌ها را کنترل کرد؟ و سوال مهم‌تر اینکه چه عواملی در ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها تاثیرگذارند؟ احتمالا در پاسخ به این سوال اولین جوابی که در ذهنتان شکل می‌گیرد عرضه و تقاضاست. البته که این جواب درست است، چرا که هر چه تقاضا بیشتر باشد قیمت نیز بیشتر می‌شود؛ اما عوامل تعیین کننده دیگری نیز هستند که امروز در این مقاله قصد داریم آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

 هزینه تولید: ماینرها هر روز از سخت افزار یا سرورهای تخصصی برای تولید توکن ها و تایید تراکنش های جدید شبکه استفاده می کنند.

فعالیت شبکه ماینر به ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز اجازه می دهد تا به کار خود ادامه دهند. بنابراین، با افزایش هزینه‌های استخراج، ممکن است ارزش رمز ارزها نیز افزایش یابد. بنابراین اگر سودی کسب نشود و پوشش دهی هزینه ها با پاداش ها ممکن نباشد، اختصاص دادن منابع ماینرها برای تولید توکن های جدید منطقی نیست.

 تعداد بلاک‌ها: یکی از عوامل بسیار مهم در ارزش یک رمز ارز، تعداد بلاک‌های یک شبکه است. این بلاک‌ها نمایانگر کیف پول‌های دیجیتال در گردش، روی شبکه هستند. گفتنی است که اگر قصد سرمایه گذاری در حوزه کریپتوکارنسی‌ها را دارید، بسیار مهم است که با بررسی صفحه رسمی ارز مورد نظر خود متوجه شوید چند کیف پول در گردش وجود دارد. چرا که هرچه تعداد کیف پول‌ها بیشتر باشد جامعه قوی‌تر خواهد بود و از این رو احتمال غلبه رمز ارز بر بحران‌های احتمالی افزایش می‌یابد. بالا بودن تعداد بلاک‌ها، همچنین می‌تواند نشان دهنده قدرت یک شبکه و غیر متمرکز بودن آن باشد.

تعداد بلاک‌ها همچنین در تشخیص اینکه یک رمز ارز قیمت مناسبی دارد یا نه موثر خواهد بود. با وجود اینکه زیرساخت شبکه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است، اما با بررسی تعداد بلاک‌های یک رمز ارز و کل سرمایه بازار و مقایسه آن با دیگر ارزهای محبوب، می‌توانید آگاهی نسبی در مورد اینکه رمز ارزها چطور کار می‌کنند و چطور ممکن است تعداد بلاک‌ها بر قیمت تاثیر گذار باشند، بدست آورید.

عرضه و تقاضا: اگر یک توکن، به طور مثال توکن سند، در تعداد زیادی از صرافی های ارز دیجیتال عرضه شود، تعداد افرادی که آن را خریداری و استفاده می کنند افزایش می یابد. نتیجه افزایش این عرضه و گسترش معاملات، باعث افزایش سرمایه گذاری در بازار معاملات سند و در نهایت افزایش ارزش آن می‌شود.

 رقابت: آنچه در حال حاضر مشاهده می‌کنیم این است که روز به روز تعداد ارزهای دیجیتال افزایش یافته و توکن جدیدی تولید می‌شود.

اما تنها تعدادی از این رمز ارزها، پروژه‌ای ارزشمند و قابل دوام هستند و می‌توانند با غلبه بر محدودیت‌ها یک شبکه قوی از کاربران بسازند.

 مقررات دولتی: با وجود اینکه کریپتوکارنسی‌ها توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای بین مردم بدست آورند، بعضی دولت‌ها همچنان به دلیل غیر متمرکز بودن ارزهای دیجیتال از آنها حمایت نکرده و حتی به دنبال راهی برای کنترل بازار کریپتوکارنسی‌ها هستند.

ساده‌ترین راه حل برای اعمال این کنترل وضع مالیات است. اما از آنجایی این مالیات تنها برای توکن‌های خاص اعمال می‌شود، افراد می‌توانند به راحتی از یک کوین دیگر استفاده کنند. از این رو بعضی کشورها تصمیم گرفتند با تحریم بیت کوین، اتریوم و چندین کوین دیگر، کنترل خود را بر این بازار اعمال کنند. بنابراین اگر کشوری با تعداد زیادی کاربر کریپتو اقدام به انجام این کار کند، تاثیر منفی زیادی بر ارزش بازار ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت.

 کمبود: از نظر تئوری، اگر عرضه یک رمز ارز محدود باشد، از آنجایی که سکه‌های کمتری برای خرید در دسترس است، قیمت آن افزایش می‌یابد. اما با این وجود، اگر 40% از تعداد کل یک ارز دیجیتال در گردش باشد و 60% مابقی سیو شده باشد، ممکن است با عرضه این سکه های سیو شده، قیمت کاهش یابد.

از این رو بعضی از پروژه های ارزهای دیجیتال، برای کنترل قیمت و جلوگیر از کاهش ارزش، تعدادی از سکه‌های موجود را به یک آدرس غیر قابل بازیابی در بلاک چین ارسال می‌کنند و به عبارتی آن‌ها را می‌سوزانند.

 رسانه های اجتماعی: آنچه‌ همه ما طی فعالیت ایلان ماسک در فضای مجازی در حوزه ارزهای دیجیتال متوجه شدیم، تغییر ارزش رمز ارزها در نتیجه تبلیغات بود. انتشار اخبار در رسانه‌ها اجتماعی هم می‌تواند قیمت کریپتوکارنسی‌ها را افزایش و هم کاهش دهد. به طور مثال ایلان ماسک توانست با انتشار توییت و اعلام حمایت از دوج کوین، ارزش این میم کوین را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

از این رو بسیاری از صرافی‌ها ارزهای دیجیتال با انتشار اخباری در مورد کلاهبرداری‌در حوزه رمز ارزها، در بازار ارزهای دیجیتال هرج و مرج ایجاد می‌کنند.

جدا از مواردی که بررسی کردیم عوامل دیگر نیز هستند که در نوسانات بازار کریپتوکارنسی‌ها موثر باشند. بنابراین هیچ راه کاملا ایمن و بدون خطائی برای سرمایه گذاری وجود ندارد. اما شما می‌توانید با بررسی دقیق ارز مورد نظر، احتمال شکست خود و از بین رفتن سرمایه تان را به حداقل برسانید.

قیمت ارز دیجیتال اوکی اکسچنج برای خرید و بررسی قیمت ارز دیجیتال  مختلف مانند بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و بیش از 400 رمز ارز دیگر می‌توانید به وب سایت اوکی اکسچنج مراجعه کنید. با ملحق شدن به جمع کاربران اوکی اکسچنج می‌تواند به راحتی و در سریع‌ترین زمان به معامله بپردازید و در جریان جدیدترین و معتبر ترین تحلیل‌های بازار کریپتوکارنسی‌ها قرار گیرید.

 

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]