اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011185691012974

رونمایی از اولین پل ساخته شده به روش پرینت سه بعدی در دنیا

کد: 140011185691012974

https://bit.ly/3J5U8iI

، تهران , (اخبار رسمی): تکنولوژی پرینت سه بعدی در حال پیشرفت است تا جایی که در حال حاضر امکان پرینت سه بعدی فلزات نیز فراهم آمده است. در حال حاضر مهندسین توانستند از این فناوری برای ساخت پل استفاده کنند. در ساخت این پل از استلس استیل استفاده شده است تا استحکام و دوام کافی را داشته باشد.

رونمایی از اولین پل ساخته شده به روش پرینت سه بعدی در دنیا
رونمایی از اولین پل ساخته شده به روش پرینت سه بعدی در دنیا

هفته گذشته، اولین پل فولادی حاصل از چاپ سه بعدی در جهان که نتیجه پروژه‌ای هوشمندانه به سرپرستی شرکت هلندی MX3D بود، در آمستردام افتتاح شد. در فناوری پرینت سه بعدی، ساخت فیزیکی قطعه با کمک یک فایل دیجیتال و به وسیله دستگاه با جوشکاری لایه لایه متریال مورد استفاده انجام می‌شود. استفاده از فناوری چاپ سه بعدی که از فناوری‌های پاک و بدون کربن است، باعث کاهش قابل توجه وزن و کاهش تاثیر روند تولید بر قطعات تولید شده می‌گردد.

اگرچه در ابتدا از این فناوری بیشتر برای مدل‌سازی و ساخت ماکت استفاده می‌شد، اما در سال‌های اخیر این تکنولوژی توجه بسیاری از حوزه‌ها را به خود جلب کرده است. تا آنجا که محققان و مهندسان در پی استفاده از پرینت سه بعدی در مقیاس صنعتی و بزرگ هستند. امروزه، فناوری پرینت سه بعدی از مرحله ساخت قطعات کوچک اسباب‌بازی عبور کرده و به معماری و صنعت خودروسازی راه یافته است.

افتتاح پل فولادی جدید آمستردام، توسط ملکه ماکسیمای هلند بر روی یکی از قدیمی‌ترین کانال‌های شهری انجام شد. این پل 40 فوتی (12 متر) که نقطه عطفی در توانایی‌های فناوری چاپ سه بعدی است، مجهز به سنسورهایی پنهان است که داده‌های مربوط به عملکرد پل را در حین استفاده جمع‌آوری می‌کنند. محققان کالج امپریال لندن به این داده‌ها برای بررسی واکنش پل در اثر استفاده از عابران پیاده نیاز دارد.

درخشش پل استیلی در مرکز آمستردام

لروی گاردنر (Leroy Gardner) از مهندسین سازه امپریال، در بیانیه‌ای گفت: یک سازه فولادی بزرگ از فناوری چاپ سه بعدی ساخته شده است که برای عبور و مرور عابران پیاده استحکام کافی را دارد. خارق العاده است که این پل برای عموم مردم قابل استفاده است.

برنامه ساخت پل هوشمند فولادی، در سال 2015 با پیشنهاد شرکت MX3D آغاز شد. این پیشنهاد برمبنای استفاده از فناوری چاپ سه بعدی صورت گرفت. اما پرینت سه بعدی چیست؟ چاپ سه بعدی، فناوری پیشرفته‌ای است که از علم رباتیک و جوشکاری توامان بهره می‌برد.

در این پروژه از 4500 کیلوگرم فولاد زنگ نزن که توسط بازوهای رباتیک به صورت لایه لایه جوشکاری شده‌اند، استفاده شده‌است. دسته‌های منحنی شکل و بخش‌های مشبک پل با استفاده از نرم‌افزار مدل‌سازی پارامتریک طراحی گردیدند.

مطابق با گزارش آدام ویلیامز (Adam Williams) از نیواطلس، روند اصلی چاپ شش ماه به طول انجامید و در سال 2018 به پایان رسید. در نهایت پس از بازسازی دیواره‌های کانالی که در مرکز شهر آمستردام قرار گرفته است، پل فولادی ساخته شده توسط 4 ربات صنعتی به محل نصب منتقل و بر جای خود قرار گرفت.

شمارش افراد توسط پل هوشمند فولادی!

بر اساس گفته‌های Tim Geurtjens مدیر ارشد فناوری شرکت MX3D، با موفقیتی که از نصب این پل کسب شده است، آینده‌ای هیجان‌انگیز در انتظار معماری جهانی خواهد بود. فناوری چاپ سه بعدی نه تنها تولید را کارآمد، ساده‌تر و ارزان‌تر می‌کند، بلکه به معماران و طراحان ابزاری جدید و فوق‌العاده برای ایجاد طرح‌های معماری که در ذهن دارند، ارائه می‌کند.

از طرفی، برای ارزیابی نوع عملکرد و رفتار فولاد در طول زمان، تیم تولید، یک "دوقلوی دیجیتال" از پل ایجاد کرده‌اند که با استفاده از داده‌های ورودی به سنسورها، وضعیت همتای فیزیکی خود را شبیه‌سازی می‌کند. اطلاعات حاصل از این مدل دیحیتال به کارشناسان کمک می‌کند تا حین استفاده از پل، پتانسیل آن برای کاربردهای جدید را بررسی کنند و همزمان به پل "آموزش" دهند که چگونه کارهایی مانند شمردن تعداد عابران پیاده را انجام دهد.

بر اساس گفته‌های مارک جیرولامی (Mark Girolami)، مهندس عمران در دانشگاه کمبریج، که در حال حاضر بر روی مدل‌ دیجیتالی فعالیت دارد، "خرابی‌های بزرگ" پل اغب ناشی از "خرابی‌های جزئی نادیده‌گرفته‌شده" است. با انتقال مداوم داده‌ها و اطلاع از وضعیت پل می‌توان از شکست پل و آسیب‌دیدن افراد جلوگیری کرد.

حال در قدیمی‌ترین محله و مرکز شهر آمستردام، پلی با طراحی مدرن و خیره‌‌کننده قرار گرفته است. شهرداری آمستردام، امیدوار است گردشگران به این پل علاقه نشان دهند. این پل فولادی ممکن است نوع جدیدی از بازدیدکنندگان، آن‌هایی که علاقه‌مند به معماری و طراحی هستند، را به خود جذب کند.

بسته به نحوه عملکرد اولین پل حاصل از پرینت سه بعدی در جهان، که تنها عابران پیاده و دوچرخه سواران حق استفاده از آن را دارند، ممکن است در آینده‌ای نزدیک شاهد حضور پررنگ چاپ سه بعدی در حوزه معماری باشیم تا حدی که پرینت سه بعدی ساختمان ها نیز قابل انجام باشد. به امید روزهایی که برای ساخت پل های عظیم و استفاده از تیرآهن های لانه زنبوری از پرینت سه بعدی استفاده شود.

پیش‌بینی شما از آینده پرینت سه بعدی در صنعت فولاد چیست؟ به نظر شما آیا می‌تواند جایگزین روش‌های قدیمی تولیدی باشد؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آیرومارت

کنسرسیوم «آیرومارت» مجموعه‌ای توانمند از 3 شرکتِ عمران صنعت بیشاپور، پیشروصنعت نفت آسیا و بحر استیل با بیش از 35 سال تجربه در بازار داخلی و خارجی فولاد شکل یافته است. حوزه فعالیت آیرومارت ، ارائه‌ی خدمات در زمینه های مختلفی چون تأمین انواع مقاطع فولادی و محصولات فلزی، مشاوره فنی به صنایع و مصرف‌کنندگان، بازرگانی و بازاریابی محصولات مرتبط و آموزش نیروی انسانی متخصص و پوشش خبری بازار فولاد است. آیرومارت با تکیه بر تجربه‌های پیمانکاری و اجرایی خود، بر مبنای شفاف‌سازی بازار فولاد ایران چشم انداز خود را ، سهولت، اطمینان، تأمین نیاز و خرید آگاهانه مشتریان قرار داده است و در این امر با استفاده از ابزار‌هایی چون پشتوانه سخت‌افزاری خود نظیر انباری با سالن سرپوشیده در منطقه شورآباد، بهره‌گیری از کارشناسان متخصص در حوزه متالورژی، به‌کارگیری جدیدترین روشهای اقتصادی در واحد بازرگانی و نیز ارائه خدمات تجارت الکترونیک ویژه صنایع تولیدی کشور، تلاش دارد تا فضای امنی برای مصرف کنندگان، در بازار فولاد ایجاد نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی