اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14001124570565068

حقایق شنیدنی درباره شیرهای غیرلبنی که باید بدانیم

کد: 14001124570565068

https://bit.ly/36cd4OD

، آمل , (اخبار رسمی): با حضور محصولات غیر لبنی در بازار پر تلاطم دنیا، آنچه تاکنون اتفاق افتاده، تلاش تولید کنندگان محصولات غذایی برای حضور در بازار شیرهای غیر لبنی و گرفتن سهم خود از این بازار نوظهور و جذاب بوده است.

حقایق شنیدنی درباره شیرهای غیرلبنی که باید بدانیم
حقایق شنیدنی درباره شیرهای غیرلبنی که باید بدانیم

در این زمینه به نظر می رسد میزان موفقیت برندها در جذب مشتریان، برای محصولات غیر لبنی خود با میزان شهرت و اعتبار برند و اعتماد مردم به محصولات قبلی این شرکت‌ها ارتباط مستقیمی وجود داشته است.

این مساله باعث شد که بخش قابل ملاحظه ای از استراتژی‌های شرکت‌های مواد غذایی در حوزه تولید، بازارسنجی، باشگاه مشتریان و حتی تولید محتوای مرتبط به سمت معرفی محصولات غیر لبنی و خصوصیت‌ها و مزایای این محصولات متمرکز باشد تا مردم بیش از پیش با اهمیت نوشیدنی‌های غیر لبنی از جنبه‌هایی چون تغذیه سالم، تنوع و لذت بخش بودن آن‌ها آشنا شوند.

واقعیت این است که فروش و توسعه بازار محصولات غیرلبنی بسیار شتابان به پیش می‌رود و این مسئله قفسه‌های نوشیدنی‌های فروشگاه‌ها را نسبت به گذشته، بسیار جذاب تر و دوست داشتنی‌تر کرده است. در واقع این افراد و طیف گیاهخواران، دیگر هنگام عبور از شلف محصولات لبنی با چشم بسته عبور نخواهند کرد و گروه شیرهای غیر لبنی برای آن‌ها جذابیت‌های متعددی به همراه خواهد داشت. این مساله شامل افراد حساس به لاکتوز، افراد حساس به پروتئین کازئین و افرادی که نمی توانند گلوتن مصرف کنند… هم می شود که در ادامه درباره این گروه های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی شرکت هایی که به پوشش این افراد اقدام کرده اند خواهیم پرداخت.

گیاهخواران، مهم ترین بازار هدف نوشیدنی‌های غیر لبنی

 گیاه خواران به عنوان یکی از طیف‌های وسیع اجتماعی در کشورهای مختلف جهان و ایران، یکی از مهم ترین گروه‌های اجتماعی هستند که هدف تولید کنندگان شیرهای غیر لبنی هستند.

گیاهخواران به دلایلی که در فلسفه زندگی آن‌ها تعریف شده است، از خوردن  فراورده‌های دامی خودداری می‌کنند. این گروه اجتماعی اثرگذار می توانند با مصرف شیرهای غیر لبنی ضمن حفظ لایف استایل خاص خود در زندگی و رژیم غذایی از لذت نوشیدن شیرهای غیر لبنی نیز بهره مند شوند.

در واقع سیاست‌گذاری‌های شرکت‌های تولید کننده محصولات غیر لبنی در باز کردن مسیر تازه ای برای تولید تحت پوشش قرار دادن این گروه مهم اجتماعی و سایر افرادی است که به دلایل مختلف علاقه یا امکان نوشیدنی محصولات لبنی را ندارند. در این صورت باید گفت که این بازار سهم و بخشی از بازار محصولات لبنی نیست، بلکه سهم جدیدی است که به بازار اضافه می شود.

ضمن این که می توان گفت همسویی شرکت‌های بزرگ با این دسته از مردم علاوه بر مسئولیت مدنی، ناشی از بزرگی، اهمیت و تاثیرگذاری گیاه خواران در قالب اجتماعی است.

ارتباط این سبک زندگی با مسائلی چون شبکه‌های اجتماعی و توسعه و فراگیری نوعی اسنوبیسم Snobism مثبت اجتماعی در زمینه سرآمد بودن از نظر ظاهر و رفتارهای اجتماعی، باعث شده است رویکرد بخش قابل ملاحظه ای از مردم به مواد خوراکی سالم و کم کالری و کم چربی بیشتر شود.

این فرهنگ، نوعی کنشگری اجتماعی محسوب می شود که می توان آن را با عبارت «تلاش برای متمایز بودن» تعریف کرد. این فرهنگ منجر به نوعی رفتار پرطرفدار شده است که شرکت‌های مواد غذایی هم مانند شرکت‌های حوزه پوشاک، و امثال آن سعی می کنند به نیازهای آنان پاسخ مناسبی بدهند. تولید شیرهای غیر لبنی تلاشی در این مسیر است.

پس نمی توان گفت چون افراد بیشتری شیوه زندگی گیاهی را انتخاب کرده یا محصولات حیوانی را کاهش می‌دهند، پس شیر غیر لبنی بسیار محبوب شده است. در واقع محبوبیت محصولات غیر لبنی به خاطر خود این محصولات، ویژگی‌ها و لذت بخش بودنشان و تازگی محصول است. اگر قرار باشد بازار محصولات غیر لبنی را بر اساس ایده فوق و جامعه شناسی توده تحلیل کنیم، اهمیت محصولات غیر لبنی در خود محصول نهفته است.

 وقتی از شیر گیاهی صحبت می‌کنیم، از چه چیزی صحبت می‌کنیم؟

سوال این است که با توجه به کثرت گزینه‌های موجود در بازار و قفسه‌های فروشگاهی، کدام محصول مناسب من است؟

کارشناسان مواد غذایی وقتی با این سوال مواجه می‌شوند که کدام جایگزین غیرلبنی را خریداری نمایند، به این پاسخ کلی اکتفا می‌کنند که خیلی ساده هر شیر گیاهی را که دوست دارید پیدا کنید و از آن استفاده نمایید.

این جواب از آن جا قانع کننده است که پروسه تولید محصولات جدید بسیار علمی، پیشرفته و متکی به دانش و تجربه است. از سوی دیگر آن قدر تنوع محصولات در بازار جهانی زیاد است که مصرف کننده پی گیر ممکن است سردرگم و گیج شود.

حالا اگر عاشق شیر گیاهی شده اید، خوب خیلی ساده است: شیر بادام، شیر جو دوسر، و شیر فندق جایگزین مناسبی است که همگی گزینه‌های خوبی برای این مساله خواهند بود که اتفاقا تولیدات سولیکو یعنی؛ شیر جو دوسر (با قند طبیعی)، شیر بادام و شیر فندق، محصولاتی هستند که این شرکت برند مطابق با استانداردهای جهانی و به روزترین تکنولوژی تولید تهیه و به بازار داخلی و بازار بین الملل عرضه کرده است.

به نظر می رسد با توجه به فراگیر شدن محصولات غیر لبنی در سراسر جهان و براساس تحلیل ها، آمار، اطلاعات و مطالعات بازار که در این زمینه صورت گرفته است، این محصولات آینده بسیا روشنی در پیش دارند و می توان گفت که فرمول ها و الگوهای جهانی درباره ایران هم قابل تعمیم است.

همانطور که گفته شد، در همین راستا محصولات غیر لبنی گروه سولیکو در سبد تولیدات این برند در حال حاضر شامل: شیر جو دوسر، شیر بادام و شیر فندق است که مطابق با تازه‌ترین استانداردها، تولید و راهی قفسه‌های فروشگاهی سراسر کشور شده است. ضمن این که در آینده این فهرست با ورود محصولات دیگری مانند شیر نارگیل پربارتر خواهد شد.

نکته:

در ضمن باید اشاره کرد که همه محصولات غیرلبنی تولید شده توسط سولیکو بدون گلوتن هستند.

 بازار رو به رشد آمار و ارقام چه می‌گویند؟

مطالعات انجام شده در بازار محصولات غیر لبنی شامل شیرهای غیر لبنی و سایر محصولات حاکی است که این بازار نشانه‌های قابل توجهی را خود بروز می‌دهد که برخی از آن‌ها شامل این موارد است:

●        درباره اندازه بازار محصولات غیر لبنی باید گفت که بخش عمده این بازار، با بیش از 77 درصد در اختیار شیرهای گیاهی و سپس در اختیار بستنی‌ها و پنیر غیر لبنی است.

●        شیر بادام از جمله بیشترین سهم فروش را در بازار شیر غیر لبنی دارد.

●        مصرف شیر لبنی در دنیا تا سال 2025 دو تا سه برابر می‌شود.

●        طبق گزارش مجله معتبر Fortune این رشد در آسیا هم با شیبی کمتر وجود دارد و به طور کلی از فرمول‌های بازار جهانی پیروی می کند.

●        در سال‌های اخیر، استفاده از شیر گیاهی در دنیا بسیار گسترش یافته است. در سال 2019 ، در آمریکا، نسبت مصرف شیرهای غیر لبنی به شیرهای لبنی به 15 درصد رسید.

●        طبق گزارشات تتراپک، در دنیا یکی از دلایل عدم خرید محصولات غیر لبنی در دنیا قیمت گران محصول است.

●        شیرهای غیر لبنی اغلب در منزل، در زمان صبحانه، به صورت ساده یا در اسموتی و همین طور همراه با قهوه نوشیده می‌شود.

●        شیر بادام یکی از مشهورترین شیر‌های غیر لبنی در دنیاست که یکی از پرتیراژترین شیرهای موجود در سوپر مارکت‌های جهان هم هست.

●       شیرهای غیر لبنی از نظر ماده و ساختار، هیچ چیزی از شیر و لبنیات در داخل خود ندارند و صرفا به خاطر بافت و رنگ آن که شبیه به شیر واقعی است و همچنین به خاطر کاربرد این نوشیدنی ها که عمدتا به جای شیر از آن ها استفاده می شود، با عنوان «غیر لبنی» از آنها یاد می شود.

چند واقعیت دیگر درباره شیر‌های غیر لبنی

●        شیر بادام که از بادام و آب تهیه می‌شود یکی دیگر از شیرهای غیر لبنی محبوب است و بیشتر در سوپر مارکت‌ها،‌هایپرمارکت‌ها و کافی شاپ‌ها می‌توان آن را پیدا کرد.

●       در حوزه پخت شیرینی‌ها، هم شیر نارگیل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می توان از آن به راحتی استفاده کرد.

سخن پایانی

واقعیت این است که حضور وسیع شیرهای غیر لبنی در بازار مواد غذایی ایران و جهان به این معنا نیست که جایگزینی برای شیرهای لبنی پیدا شده است. بلکه به این معناست که جای خالی محصولاتی پر شده است که پیش از به خاطر نبودشان مصرف کننده نمی توانست از این محصول جذاب استفاده کند و یا با تحمل زحمات زیاد خودشان اقدام به تهیه شیر غیر لبنی کنند.

مطالب ذکر شده بر این مسئله دلالت دارد که چشم انداز این گروه از محصولات در بازار مصرف ایران و جهان بسیار درخشان است و در آینده درباره شیر‌های غیر لبنی و دوستداران آن‌ها بسیار خواهیم خواند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنایع غذایی سولیکو کاله

برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی