اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14001124570595068

محصولات بدون لاکتوز و غیر لبنی سولیکو؛ نورسیده‌های بازار

کد: 14001124570595068

https://bit.ly/3oH57Hp

، آمل , (اخبار رسمی): چه وگان باشید، چه گیاه‌خوار (وجترین) و یا حتی از طرفداران پروپاقرص شیرهای لبنی، غیرممکن است این روزها بتوانید از شیرهای جدید و جذاب زیادی که هم‌ردیف با قفسه‌های فروش محصولات لبنی قرار می‌گیرند، چشم‌پوشی کنید.

محصولات بدون لاکتوز و غیر لبنی سولیکو؛ نورسیده‌های بازار
محصولات بدون لاکتوز و غیر لبنی سولیکو؛ نورسیده‌های بازار

چه وگان باشید، چه گیاه‌خوار (وجترین) و یا حتی از طرفداران پروپاقرص شیرهای لبنی، غیرممکن است این روزها بتوانید از شیرهای جدید و جذاب زیادی که هم‌ردیف با قفسه‌های فروش محصولات لبنی قرار می‌گیرند، چشم‌پوشی کنید. این محصولات که با عنوان کلی «شیرهای‌های غیر لبنی» در حال تسخیر بازار هستند، موضوع این گزارش است که در ادامه می خوانید.

زمانی پیش از این، خرید شیر بادام و شیر فندق یا شیر جو دوسر نیازمند مراجعه به یک فروشگاه خاص مواد غذایی سالم بود، اما اکنون قفسه‌های شیر در سوپرمارکت‌های بزرگ و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، در کنار محصولات همیشگی، این طیف جدید شیرها را هم در  خود جای داده اند. این مساله باعث شده است که علاقه مندان به شیرهای‌های غیر لبنی به سادگی در اغلب فروشگاه‌ها بتوانند نسبت به خرید این محصولات اقدام کنند.

ظهور شیرهای غیر لبنی در بازار محصولات غذایی، از نظر فراگیر شدن و استقبال دست اندرکاران این حوزه، نیز دارای ابعاد قابل ملاحظه ای بوده است. در طی سال هایی که از حضور این محصولات در قفسه های فروشگاه های معتبر جهان می گذرد، روزنامه نگاران حوزه صنایع غذایی، نویسندگان، منتقدان و کارشناسان مواد غذایی دنیا در نشریات صاحب نام، اهمیت شیرهای غیر لبنی را از جنبه های مختلفی که در سبد مصرف کننده امروزی دارد و از نظر مزیت‌های آن توضیح داده اند.

گیاه خواران رسیدن به یک آرمان بزرگ

اولین گروهی که باید درباره آنها سخن بگوییم گیاهخواران هستند که با سبک زندگی خاص خودشان که بر فلسفه متفاوتی از زندگی استوار است از خوردن محصولات دامی پرهیز می کنند. البته گیاهخواران دسته بندی‌های مختلفی دارند که هر گروه از رژیم خوراکی خاصی پیروی می کنند.

آن دسته از گیاه خوارانی که در رژیم غذایی آن‌ها محصولات دامی و فرآورده‌های آن مانند لبنیات جایی ندارد، معمولا شیر نمی نوشند و این مسئله ممکن است در تامین جایگزین برای این محصولات دشواری‌هایی به همراه داشته باشد. شیر‌های غیر لبنی که منشاء گیاهی دارند، یکی از گزینه‌های اصلی گیاه خواران در جهان امروز هستند.

نکته قابل توجه درباره برند محبوب سولیکو این است که این برند تلاش کرده است، در راستای رسالتی که برای خود قائل است، به کسانی که نمی توانند شیر مصرف کنند این نوید را بدهد که به عنوان مخاطب این برند از نوشیدن شیر محروم نیستند و گروه صنایع غذایی سولیکو محصولاتی مناسب با نیاز آنها تولید و عرضه کرده است. هرچند که این محصولات دارای بازار بزرگی نباشند. در حقیقت این شرکت سراغ تمام کسانی رفته است که در بالا به آنها اشاره شد..

در واقع مسئولیت اجتماعی گروه سولیکو باعث شده است که تلاش کند تمام افراد جامعه را تحت پوشش خود قرار دهد تا مقوله امنیت غذایی مانند چتری بزرگ بر بالای سر تمام اعضای جامعه گسترده شود.

حساسیت به لاکتوز و پروتئین کازئین چیست؟

حساسیت به لاکتوز به این معناست که بدن شخص، توانایی هضم لاکتوز (قند طبیعی موجود در شیر) را ندارد. این مشکل باعث می شود افراد فوق در صورت مصرف شیر طبیعی با علائم و واکنش های بدن نسبت به لاکتوز مواجهه شوند. این حساسیت و عکس العمل طبیعی، اگرچه بیماری محسوب نشده و برای سلامتی زیان بخش نیست، با این حال عوارض و ناراحتی های ناشی از آن برای مبتلایان به این آلرژی ممکن است رنج آور باشد.

حساسیت به پروتئین کازئین نیز به این شکل است که عده ای از افراد نسبت به این پروتئین موجود در شیر حساسیت دارند. البته این حساسیت از نوع دیگری است. به این معنا که بدن این گروه، کازئین موجود در شیر را به عنوان یک عامل خارجی و خطرناک برای بدن ارزیابی کرده و برای دفع آن واکنش هایی طبیعی در بدن رخ می دهد. عوارضی مانند کهیر، تحریکات پوستی، تهوع و امثال آن از نشانه های این حساسیت است.

مردم عادی را هم نباید فراموش کرد

از سوی دیگر، مصرف کنندگان عادی که نه به لاکتوز حساسیت دارند و نه به پروتئین کازئین و نه گیاهخوار هستند و نه از لایف استایل خاصی پیروی می کنند، هم می توانند به خاطر ویژگی های این محصولات، مصرف کننده این محصولات باشند.

با توجه به دو شاخص عمده این محصولات که در تیتر این گزارش هم به آن ها اشاره شد؛ یعنی «سلامتی» و «لذت» طبیعی است که علاوه بر گروه های خاص، مردم عادی هم در صورت اطلاع از خصوصیت های این نوشیدنی های لذت بخش، به شکل گسترده ای به سمت آن ها گرایش پیدا کنند. این مساله می تواند معادلات بازار شیرهای غیر لبنی را به عنوان یک بازار هدف بزرگ جهانی، دگرگون کند.

 چرا این افراد باید شیر گیاهی مصرف کنند؟

مقدار کمی از آنزیم تولید شده در روده کوچک (لاکتاز) معمولاً مسئول ایجاد حساسیت به لاکتوز است. شما می‌توانید سطح لاکتاز پایینی داشته باشید و همچنان قادر باشید محصولات لبنی را هضم کنید. اما اگر سطح لاکتاز شما بسیار پایین باشد، شما دچار حساسیت به لاکتوز می‌شوید که منجر به بروز علائم بعد از خوردن یا نوشیدن لبنیات می‌شود.

با این حال، اکثر افراد مبتلا به حساسیت به لاکتوز می‌توانند این بیماری را بدون نیاز به کنار گذاشتن همه گروه‌های لبنی و همچنین استفاده از شیر گیاهی مدیریت کنند.

«سولیکو» به یاری لاکتوز گریزان و افراد حساس به پروتئین کازئین رفت

گروه صنایع غذایی سولیکو که ثابت کرده در کنار فعالیت‌های تجاری، اهمیت به مسئولیت‌های اجتماعی را همواره در دستور کار خود دارد، به یاری لاکتوز گریزان و کسانی شتافته است که به پروتئین و کازئین حساسیت دارند.

این برند با افزودن محصولاتی چون شیر جو دوسر (با قند طبیعی)، شیر بادام و شیر فندق که مطابق با تازه‌ترین استانداردهای تولید و عرضه راهی قفسه‌های فروشگاهی سراسر کشور شده، سعی دارد ضمن خلق ارزش در زنجیره محصولات خود، طیف تازه‌ای از طعم‌ها را به مخاطبان خود معرفی کند که به عنوان مشتریان وفادار، همیشه در انتظار نوآوری‌هایی در سبد محصولات برند محبوب خود هستند.

محصولات غیر لبنی سولیکو

در ادامه مروری بر محصولات بدون لاکتوز و غیر لبنی سولیکو که برای کسانی که به موادی چون کازئین و پروتئین حساسیت دارند نیز بسیار مفید است، می اندازیم تا با ویژگی‌های این نورسیده‌های بازار آشنا شویم.

شیر بادام «سولیکو»

شیر بادام را نمی‌توان به‌لحاظ فنی «شیر» دانست؛ اما به‌دلیل بافت، رنگ و کاربری خاصی که دارد، در دسته شیرها قرار می‌گیرد. مرغوب‌ترین نوع شیر بادام از بادام و آب و شیرین کننده‌های مناسب تهیه می‌شود و به‌همین دلیل طعمی کاملا شبیه مزه بادام داشته و سرشار از کلسیم، پتاسیم، پروتئین و فیبر غذایی است.

این محصول در مقایسه با شیر گاو، کالری کمتر و ویتامین D، ویتامین E و کلسیم بیشتری دارد.

شیر جو دوسر «سولیکو»

شیر جوی دو سر یکی از محصولات سرآمد در میان شیرهای غیر لبنی است. این نوشیدنی مفید از نظر کلسیم، فیبر و کربوهیدرات ها، بسیار غنی است و تامین کننده خوبی برای انرژی بدن محسوب می شود.

عملکرد شیر جوی دو سر در بدن، از جنبه دیگری، مانند فیبرهاست. شیر جوی دوسر که فاقد کلسترول بوده و از چربی و کالری کمی برخوردار است، به خاطر داشتن بتا گلوکان، نوعی کنترل کننده قند و چربی خون به شمار می رود.

قندی که قند نیست

درباره شیر جو دوسر تولید سولیکو باید این نکته را اضافه کرد که در پروسه تولید این محصول، قندی به آن اضافه نمی شود؛ بلکه شیرینی حاصله، از خود جو است و نشاسته موجود در آن به قند تبدیل می شود. به این خاطر حتی کسانی که دیابت دارند و یا باید قند خون خود را کنترل نماید با خیال راحت می توانند هر مقدار از آن را که میخواهند بنوشند.

شیر فندق «سولیکو»

شیر فندق نیز یکی از محصولات برگزیده و محبوب در میان شیرهای غیر لبنی است. این محصول علاوه بر این که منبع قابل اتکایی برای دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن است، حاوی آنتی اکسیدان نیز هست.  از دیگر موادی که بدن می تواند از طریق نوشیدنی زود هضم «شیر فندق» به راحتی دریافت کند می توان به موادی چون کلسیم، آهن، منیزیم و اسیدهای چرب غیر اشباع اشاره کرد.

نکته:

این شیرها برای افرادی که از عدم تحمل لاکتوز و حساسیت به گلوتن رنج می‎برند، مناسب است؛ چون شیرهای غیر لبنی سولیکو همگی بدون گلوتن هستند.

منتظر محصولات دیگری چون شیر نارگیل هم باشید

به توجه به این که روند تولید و توسعه محصولات غیر لبنی در ابتدای راه است. احتمالا در آینده ای نه چندان دور باید منتظر محصولات دیگری چون شیر نارگیل هم در سبد محصولات سولیکو باشیم.

شیر غیر لبنی نارگیل، یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدار ترین شیرهای غیر لبنی بازار در جهان است و به نظر می رسد این شیر خیلی زود جایگاه بسیار بالایی در میان طرفداران شیرهای غیر لبنی در ایران به دست خواهد آورد.

بهترین روش مصرف شیر نارگیل، به کار بردن آن در غذاهایی مثل سوپ، تهیه اسموتی، پخت شیرنی، طبخ غذا، قهوه و موارد دیگر است. این شیر گیاهی می‌تواند به سوپ شما قوام داده و آن را دلچسب تر کند.

هشدار: حواستان به آلرژی باشد!

در این که مصرف این محصولات هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان یک ضرورت به شمار می‌رود، هیچ شکی نیست اما این موضوع را در نظر داشته باشید که استفاده از آن‌ها بدون در نظر گرفتن حساسیت‌های بدنی و آلرژی‌های که برخی از افراد به انواع مغزها دارند، می‌تواند دردسرآفرین باشد. بنابراین اگر چنین آلرژی ای دارید، باید در نوشیدن شیرهای غیر لبنی که اغلب بر پایه دانه‌ها تولید میشوند هشیار باشید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنایع غذایی سولیکو کاله

برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی