اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012025720718120

آیا تنها راه درمان جراحی است؟

کد: 140012025720718120

https://bit.ly/3I9d1RQ

، (اخبار رسمی): قطعا جراحی تنها راه نیست ، آخرین راه درمان است! امروزه با پیشرفت های بزرگی که در علم به وجود آمده است راه های درمانی بسیار گسترده ای پدید آمده که دقیقا مثل معجزه برای ما انسان ها است. نتایج نشان می دهد بسیاری از بیماران از این درمان ها نتایج مثبتی گرففته اند!

آیا تنها راه درمان جراحی است!
درمان هایی جدید برای دیسک کمر

بسیاری از درمان های غیر جراحی دیسک کمر شامل تزریق دیسکوژل و تزریق استروئید اپیدورال هستند که نتایج بسیار عالی را در پی دارند. با مشاهده علائم درد و ناهنجاری ها به کلینیک های درد مراجعه کنید.

پارگی دیسک کمر یکی از معضلاتی است که سالانه هزاران نفر به دلایل مختلف چون نژاد، نحوه زندگی و نوع کار و... به ان مبتلا می شوند. بیشتر افراد مبتلا به دیسک کمر بین 30 تا 40 سالگی به این بیماری مبتلا می شوند. طبق امار مردان دو برابر زنان به بیماری دیسک کمر مبتلا می شوند. روش درمان 80 درصد از افرادی که به دیسک کمر مبتلا شده اند جراحی می باشد.

دیسک کمر همه ما را به یاد جراحی ناحیه کمر می اندازد و میترساند

با نحوه زندگی که این روزها تجربه می کنیم ابتلا به کمردرد و دیسک کمر امری طبیعی است. نشستن طولانی مدت بر پای سیستمها، عاملی موثر در ابتلا به این نوع بیماری ها می باشد.

چه نوع دیسک کمر از همه بدتر است؟

دیسک کمر در هر حالت بد و آزار دهنده است اما قطعا  بدترین نوع آن دیسکی است بزرگ که باعث فشار به کل رشته های عصبی در کانال نخاعی می شود. در این حالت فرد علائم عصبی تجربه خواهد کرد. از جمله این علائم: فلج شدن هر دو پا و بی اختیاری ادرار و مدفوع می باشد به این نوع از دیسک کمر سندروم دم اسب می گویند.

سوال اصلی همه این افراد این است که دیسک کمر را چگونه درمان کنیم؟ نمیتوان گفت درمان قطعی برای دیسک کمر وجود دارد. فقط 80 درصد از بیمارانی که به دیسک کمر مبتلا شدند خوب می شوند پس بیماران باید تلاش کنند تا در این گروه قرار بگیرند. جراحی در 80 درصد موارد موثر است و بیماران درمان می شوند. بهترین روش این است که چند ماه درمان های غیر جراحی را انجام دهند پس از آن در صورتی که درمان نشد، اقدام به جراحی کنند.

علل ایجاد کننده پارگی یا بیرون‌زدگی دیسک

دلایل متعددی برای این بیماری  و به طور کلی کمر درد ذکر شده است، از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

به صورت ارثی یا ژنتیکی

شغل هایی که نیاز به بلند کردن اشیا به صورت مستمر دارد.

شغل هایی که به صورت طولانی مدت نیاز به نشستن ثابت دارد به خصوص رانندگی

وزنه برداری و ورزش هایی که نیاز است در ان وزنه بلند شود

استفاده مداوم از سیگار

وزن بالا (چاقی)

دیسک ها با افزایش سن ضعیفتر می شوند و افزایش سن نیز می تواند یکی از عوامل دیسک کمر باشد

علائم بیرون زدگی دیسک کمر

عموما بیرون زدگی دیسک کمر با درد همراه است که ممکن است پس از یک مدتی کاهش یابد. از جمله علائم این بیماری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

همان‌طور که گفتیم یکی از علائم بیرون‌زدگی دیسک درد می‌باشد که این درد از سمت باسن شروع‌ شده و به سمت پا کشیده می‌شود. همچنین از علائم دیگر می‌توان به بی‌حسی و مورمور شدن در پاها، از دست دادن اختیار ادرار یا مدفوع و همچنین ضعف در پاها اشاره کرد. 

البته از دست دادن اختیار مدفوع یا ادرار جزو علائم نادری است که در این بیماری مشاهده می‌شود و نشان ‌دهنده یک مشکل جدی‌تر به نام سندروم دم ‌اسب است و نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد.

مراحل بیرون زدگی دیسک

بیرون ‌زدگی دیسک در چهار مرحله صورت می‌گیرد که عموماً سه مرحله اول با انجام فیزیوتراپی و درمان های غیر جراحی مثل تزریق اپیدورال و غیره درمان می‌شود اما اگر فرد در مرحله چهارم باشد نیاز به جراحی پیدا می‌کند.

بیرون زدگی خفیف دیسک - تغییرات دژنراتیو دیسک

بیرون زدگی متوسط دیسک - پرولاپس

بیرون زدگی شدید دیسک - اکستروژن

بیرون زدگی بسیار شدید دیسک - جدا شدن دیسک

درمان های غیر جراحی دیسک کمر و گردن

درمان ‌های غیر جراحی برای دیسک کمر حداقل چهار تا شش هفته طول می‌کشد تا نتیجه مورد نظر را به دست آورد هدف از این درمان‌ها کاهش درد و ناراحتی و همچنین مشخص کردن نوع و ماهیت آسیب است.

همچنین درمان‌های غیر جراحی می‌تواند به فرد کمک کند تا با رعایت یکسری نکات از رسیدن به مرحله جراحی پیشگیری کند. ازجمله درمان‌های غیر جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

استراحت

اولین، مهمترین و ساده ترین روش برای درمان درد های ناشی از دیسک کمر، استراحت است.

ورزش درمانی

برخی ورزش های درمانی موجب کاهش فشار بر روی ریشه های عصبی شده و در درمان دیسک کمر موثر هستند.

درمان با سرما و گرما

استفاده از کیسه های آب سرد و اب گرم موجب شل شدن ماهیچه های سفت شده می شود و در کاهش التهاب موثر است.

ماساژ درمانی

استفاده از روش ماساژ درمانی در کاهش کمردرد موثر خواهد بود زیرا با افزایش گردش خون، شل کردن عضلات و آزادسازی مسکن های طبیعی بدن به نام اندورفی موجب کاهش درد می شود.

دارو

عموما برای کاهش درد از داروهای مختلفی استفاده می شود که بدون نسخه هستند مانند داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی که موثر ترین انها ایبوپروفن و ناپروکسن هستند. در صوت تشدید درد پزشک دارو های قوی تر تجویز می کند. همچنین برای موارد شدید درد و التهاب ممکن است از تزریق اپیدورال استفاده شود.

استفاده از درمان های تخصصی غیر جراحی

بسیاری از این درمان ها مثل تزریق دیسکوژل و تزریق استروئید اپیدورال هستند که نتایج بسیار عالی را در پی دارند.

در نهایت باید گفت با مشاهده علائم درد و ناهنجاری ها به کلینیک های درد مراجعه کنید تا در صورت ایجاد درد در مراحل اولیه اقدامات لازم صورت بگیرد. کلینیک درد دکتر آریانی یکی از مجهزترین کلینیک ها با وجود متخصص درد است که علاوه بر جراحی دیسک کمر انواع راه های موفقیت آمیز درمان های غیر جراحی را به بیماران ارائه می کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان