اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012045727417884

توافق 25 ساله با چین و آینده صادرات گل و گیاه ایران

کد: 140012045727417884

https://bit.ly/36LgtEn

، (اخبار رسمی): اقتصاد‌های جهان از جمله اقتصاد‌های نوظهور، تلاش می‌کنند ضمن عبور از وضعیت «تک محصولی» و اتکا به بخش‌های خاصی از اقتصاد داخلی، با توجه به کوچک ترین ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی خود، یک اقتصاد پازلی فراگیر را بنیان گذاری کنند.

توافق 25 ساله با چین و آینده صادرات گل و گیاه ایران
توافق 25 ساله با چین و آینده صادرات گل و گیاه ایران

صنعت گل ایران و چشم اندازهای توسعه اقتصادی اقتصاد‌های جهان از جمله اقتصاد‌های نوظهور، تلاش می‌کنند ضمن عبور از وضعیت «تک محصولی» و اتکا به بخش‌های خاصی از اقتصاد داخلی، با توجه به کوچک ترین ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی خود، یک اقتصاد پازلی فراگیر را بنیان گذاری کنند که علاوه بر اشتغال گسترده تر نیروی کار در بخش‌های مختلف، از آسیب پذیری اقتصادی کم کرده و میزان تعاملات بین المللی مالی خود را افزایش دهند.

کشور چین با اقتصادی نوظهور و مبتنی بر سه طیف از صنایع؛ خرد، متوسط و بزرگ، از جمله نمونه‌های مثال زدنی است که می‌تواند الگوی مناسبی برای کشور ایران و سایر کشورهای درحال توسعه باشد.

اخیرا اخبار و مطالب گسترده ای در رسانه‌های گروهی داخلی و بین المللی منتشر شد که درباره ابعاد توافق 25 ساله ایران و چین، گمانه زنی‌هایی را مطرح می‌کردند.

با این که جزئیات این توافق به طور کامل منتشر نشده، اما می‌توان حدس زد که تبادل گسترده کالا بین دو کشور با توجه به ظرفیت‌های داخلی هر یک از کشورهای طرف قرارداد، یکی از عمده ترین ارکان توافق صورت گرفته در این قرارداد استراتژیک و تاریخی است.

احتمالا این توافق به دنبال آن است که وابستگی مطلق اقتصادی ایران را به نفت کاهش داده و از ظرفیت‌های تولیدی، صنعتی و اقتصادی داخلی برای گشودن بازارهای اقتصادی بلوک شرق به روی کالاهای ایرانی بهره برداری کند.

صنعت گل و گیاه یک امکان بالقوه یکی از صنایع داخلی کشور که ظرفیت‌های ناشناخته قابل ملاحظه ای برای حضور در این عرصه و ایفای نقشی قابل ملاحظه دارد، صنعت گل و گیاه ایرانی است.

این صنعت با توجه به پیشرفت‌های به دست آمده و قابلیت‌هایی توسعه ای که در درون خود دارد می‌تواند سهم قابل توجهی در این قرارداد و قراردادهای مشابه بین المللی ایفا نماید و برای ورود ایران به وضعیت «تنوع محصولی» به  عنوان یک صنعت پیشگام در گام جدید توسعه عمل نماید.

باغ‌های گل ایرانی و برند های فعال در این حوزه، با تولید و عرضه تعدادی از گل‌های خاص و متفاوت می‌تواند توجه بازارهای شرقی را به خود جلب نماید.

البته امکانات ایجاد شده برای تهیه، توزیع و ارسال غیر حضور و آنلاین گل به نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر جهان که بر بستر وب ایجاد شده است، این کسب و کارها را ابعاد تازه دیگری بخشیده است که در گلفروشی آنلاین VIPSHOP می‌توان نمونه ای از آن سازوکار مدرن را ملاحظه کرد.

علاقه مندان به گل و گیاه ایرانی و حتی شهروندان غیر ایرانی می‌توانند با مراجعه به سایت چند زبانه گلفروشی آنلاین وی آی پی شاپ به نشانی https://vipshop.flowers/  ضمن اطلاع از ظرفیت‌های باغ‌های گل ایرانی و برند معتبر VIPSHOP از این امکانات و ظرفیت‌های مهم بازدید کنند.

دستاوردهای جهانی برای یک صنعت جهانی نکته دیگری که در توسعه اقتصادی همه جانبه و پازلی (با حضور موثر صنعت گل و گیاه) باید به آن توجه کرد تلاش برای بهره مندی از ابزارها و مناسبات و دستاوردهای نوین جهانی در عرصه ارتباطات، تکنولوژی، صنعت، تراکنش های مالی و نظایر آن است.

این مقوله در صنعت تولید و عرضه گل می‌تواند اهمیت به مراتب بالاتری داشته باشد. برای مثال این روزها خرید و ارسال دسته، سبد یا شاخه گل به اهدافی در سراسر دنیا که بر پایه وب، به وسیله فروشگاه‌های آنلاین گل صورت می‌گیرد، کسب و کاری است که سابقه چندان طولانی ندارد، اما عملکرد آن درخشان بوده است.

اما به موازات این مساله، توجه مناسب و فوری به جهت گیری‌های جدید جامعه (که در حال همسان سازی خود با الگوهای جهانی است)، اهمیت خاصی دارد.

در ایران برند VIPSHOP  که مورد قبول عامه شهروندان و البته مورد استقبال چهره‌های خاص و سلبریتی‌ها نیز قرار گرفته، توانسته است با رویکرد فوق،  کسب و کار گلفروشی آنلاین را متحول کند.

به این جهت باید تاکید کرد که در توسعه بازار گل ایران و گسترش آن به سمت بلوک شرق و کشورهای همسایه و آسیای میانه و ایجاد یک مرکزیت بین المللی برای بازار گل و گیاه کشور، پیروی از الگوهایی که شرکت‌ها و برند‌های بزرگ بین المللی از آن بهره مند هستند می‌تواند راه رسیدن به موفقیت را ساده تر کند.

ارائه خدمات آنلاین فروش و ارسال گل یکی از ابعاد مهم این موفقیت است. نگاهی به کارنامه برند‌های بزرگ گلفروشی آنلاین جهان مانند https://www.proflowers.com/ نشان می‌دهد که کیفیت آنلاین برای این برند‌ها، اولین ویژگی و دلیل اهمیت آن‌هاست.

طبیعی است که استفاده از این ویژگی می‌تواند یک برند داخلی ایرانی را به ابعاد و استانداردهای پیشرفته برند فوق یا برند دیگری مانند https://farmgirlflowers.com/  نزدیک کند.

شاخص‌هایی برای بین المللی شدن صنعت گل ایران از سوی دیگر، برای حضور یک برند ایرانی در بازارهای خارجی اعم از بازارهای شرقی مثل کشور چین یا سایر کشورهایی که تجارت گل با آن‌ها معقول و به صرفه است، توجه کامل برند به استانداردهای پذیرفته شده بسیار حائز اهمیت است که از آن میان اشاره به این موارد لازم است:‌

  • بهینه سازی نژاد گل بهینه سازی فرایند کاشت، داشت و برداشت استانداردسازی فرایند بسته بندی و توزیع توجه به فرهنگ، فلسفه و کارکرد اجتماعی گل

طبیعی است که رعایت این موارد می‌تواند برند ایرانی گلفروشی آنلاین را به یکی از بازیگران اصلی صنعت گل و گیاه در نیمکره شرقی تبدیل کند.

اهمیت قراردادهایی مانند قرارداد 25 ساله ایران و چین در توسعه و ترویج صنعت گل ایران نیز در همین نکته نهفته است.

یعنی برند ایرانی برای حضور در یک برنامه بین المللی ناگزیر از پذیرش الزامات و استانداردهای بین المللی است و حرکت در این بستر خیلی زود صنعت گل ایران را به کیفیت جهانی شدن نزدیک می‌کند.

برندی برای الگو بودن البته ناگفته نماند که بازنگری پیوسته فرایند‌های فوق و همسویی با تازه‌های این صنعت و تکنولوژی‌های به کار رفته در این زمینه و بهره مندی از دانش روز دنیا از هم اکنون می‌توان در برخی از برند‌های گل فروشی آنلاین مثل «وی آی پی شاپ» مشاهده کرد.

این علائم و نشانه ها، سیگنال های امیدوار کننده ای از رشد صنعت گل و گیاه کشور و حضور آن در عرصه بین الملل به همراه دارد و نوید بخش رشد سریع این بخش در سال های آینده است.

به نظر می‌رسد در کشور ما یکی از برند‌هایی که به شکل بسیار جدی روند روزآمد سازی فرایند‌های خود را پیگیری می‌کند، فروشگاه آنلاین VIPSHOP است که با مراجعه و گشت و گذاری در سایت این مجموعه به شکل مشخصی این ایده تقویت می‌شود.

گشت و گذاری در سایت این فروشگاه به خوبی نشان می‌دهد که هدف بنیان گذاران این برند نه تنها ترویج و به روز رسانی فرهنگ این صنعت در کشور؛ بلکه اعتلای جهانی نام ایران در حوزه گلفروشی آنلاین و آفلاین است.

فاکتورهای یک حضور موفق جهانی با توجه به جمیع موارد پیش گفته، باید اذعان داشت که برای حضوری موفق در حوزه‌های بین الملل و قرار گرفتن در مناسبات اقتصادی بین کشور ایران و سایر کشورهای طرف قرارداد، صاحبان صنعت گل و گیاه در کشور ناچار باید مقتضیات این صنعت را قبول کرده و به کار گیرند.

این مقتضیات به طور خلاصه عبارتند از:‌

  • تهیه و عرضه تازه ترین گل‌ها مطابق با فرمول های شناخته شده جهانی چابک سازی فرایند‌ها و روندها امکان تحویل رایگان و مکانیزه و سریع با رعایت اغلب احتمالات مبداء تا مقصد. امکان عرضه و ارسال گل در عرصه بین الملل و امکان سفارش گیری ارزی با ساده سازی پروسه کاری و بر مبنای مشتری مداری. فرهنگ سازی بر اساس داشته‌های تاریخی و بومی و ظرفیت‌های ایجاد شده در عرصه بین الملل. تنوع در محصول و رویکرد VIP به فرایند‌ها و روندها برای ارتقای سطح صنعت و جامعه. دقت بالا و خلاقیت در مسیر سفارش گیری و ارسال و به حداقل رساندن آسیب‌ها و نارضایتی‌ها. تنوع در مدل، رنگ، بسته بندی و توسعه مقاصد ارسالی. پشتیبانی و پاسخ گویی صادقانه و خدمات پس از فروش مطابق با الگوهای جهانی.

پایان سخن طبیعتی است که با در نظر گرفتن موارد مذکور در این گزارش، می توان امیدوار بود صنعت گل و گیاه کشور به عنوان بخشی از پازل اقتصادی کلان با ظرفیت های بسیار زیاد، در مناسبات داخلی و بین المللی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و حتی در قالب قرارداد های بزرگی مانند قرارداد 25 سال ایران و چین راهکارهای موثری برای هموار کردن مسیرهایی از این دست و تکمیل همه جانبه این پازل، در نظر گرفته شود.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید