اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012115740318342

تجهیزات ضروری برای راه اندازی فست فود

کد: 140012115740318342

https://bit.ly/3htl544

، (اخبار رسمی): امروز در هر کوشه و کنار کشورمان و در هر خیابانی سر بزنید نشانی از فست فود خواهید یافت که بعضاً تا پاسی از شب مشغول خدمات رسانی به مشتریان هستند. در این مقاله به چگونگی راه اندازی فست فود می پردازیم و بررسی می‌کنیم که چه تجهیزاتی را برای این رستوران پرسود در مراحل اولیه باید خریداری کنید.

تجهیزات ضروری برای راه اندازی فست فود
تجهیزات ضروری برای راه اندازی فست فود

اقبال به فست فود در جهان ماشینی ما تصادفی نیست. سرعت زندگی در کشورها و شهرها چنان سریع شده است که بعضاً مردم غذای خود را در اتوموبیل و در راه اداره صرف می‌کنند. پدیده فست فود داریو زمانی در ایران راه افتاده بود. دیگر زمانی برای تجملات رستوران باقی نمانده است. حداقل برای قشر متوسط و پایین که از نیروی بازو و ذهن خود درآمد به دست می‌آورند.

چه تجهیزاتی برای فست فود نیاز است

آشپزخانه فست فود ایستگاه‌های متفاوتی دارد که هر کدام مسئولیت مشخصی دارند.  در این مقاله نکات خوبی در مورد نکاتی که در خرید تجهیزات آشپزخانه صنعتی مقرون به صرفه باید لحاظ شود آورده شده است.

یگ گریل بسیار بزرگ برای سرخ کردن تعداد زیادی همبرگر

دستگاه سرخ کن اومگا برای درست کردن حجم بالایی از سیب زمینی سرخ کرده

میلک شیک برای دسر و نوشیدنی

تاپینک پیتزا و ساندویچ برای مزه دار کردن و افزودن مواد اولیه به غذا

فر پیتزا برای تهیه انواع پیتزا

فست فود ها و تولید انبود

رستوران های زنجیره‌ای مانند مک دونالد سطح خدمات را به مرحله تازه رساندند. همه رستوران‌ها از نظر دکوراسیون داخلی شبیه هم هستند و طعم غذاها نیز یکسان است. البته مناطق مختلف ممکن است غذاهای خاصی در منوی خود داشته باشند اما به صورت کلی غذا در رستوران های زنجیره‌ای بدون توجه به اینکه از کدام شعبه بازدید می‌کنید طعم یکسانی دارند.

روند کار به این صورت است که غذا در کارخانه تولید انبوه می‌شود و سپس منجمد شده و در فریزرهای بزرگ نگهداری می‌شود. آشپزخانه رستوران‌های زنجیره‌ای تنها وظیفه گرم کردن دوباره غذا را برعهده دارد. کارخانه‌های بزرگ وظیفه افزودن طعم‌های مصنوعی و طبیعی را به غذا بر عهده دارند تا اطمینان یابند که طعم همه غذاها یکسان است. این طعم‌ها همه در کارخانه‌های جداگانه‌ای تولید می‌شوند.

فرآیند تولید انبوه مستلزم آن است که هر رستوران زنجیره‌ای یک شبکه توزیع برای حمله غذا به رستوران داشته باشد. انبارها مقادیر زیادی از هر چیزی که یک رستوران نیاز دارد از جمله غذا، محصولات کاغذی، ظروغ و لوازم نظافت را ذخیره می‌کنند. سپس مواد غذایی با کامیون‌ها از انبار ارسال می‌شوند. انبارداری و توزیع درست مانند مدیریت زنجیره، به جای اینکه توسط هر رستوران انجام شود متمرکز است.

ایمنی، سلامت و غذای فست فود

این پروسه یک نگرانی بزرگ برای خواننده ایجاد می‌کند و آن هم مبحث ایمنی و سلامت است.

تولید انبوه در فست فود مرکزی است. سیستم این اجازه  را می‌دهد تا رستوران‌ها مقدار زیادی غذا را دریافت و ذخیره کنند، سپس آن را در صورت نیاز طبخ و سرو کنند. همچنین به شرکت هایی که صاحب نام و علائم تجاری رستوران ها هستند اجازه می دهد تا ظاهر، بو و طعم غذا را کنترل کنند. اما، به طور کلی، فست فود تولید انبوه متفاوت از غذاهای تولیدی مشابه تهیه شده در خانه است. برای مثال:

  • چربی بیشتری دارد و فیبر کمتری دارد
  • کالری و قند بیشتری دارد
  • نمک بیشتری دارد

در واقع، طبق نمودارهای تغذیه مک دونالد، اگر یک بیگ مک، مقدار زیادی سیب زمینی سرخ شده و یک پای سیب پخته بخورید و یک کوکای بزرگ بنوشید، مقدار مصرف شما برای زیر خواهد بود:

  • 1701 کالری
  • 72 گرم چربی
  • 1630 میلی گرم سدیم

راهنمای غذایی وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) توصیه می کند که بیشتر افراد بزرگسال مصرف روزانه خود را به حدود زیر محدود کنند:

  • 2000 کالری
  • 65 گرم چربی
  • 1779 میلی گرم سدیم

نکته مهم اینکه تجهیزات فست فود دست دوم حتی نسبت به تجهیزات مجهز مک دونالد که این آمار از آن استخراج شده کارنامه سلامت بدتری دارند.

به عبارت دیگر، در یک وعده غذایی فست فود، می توانید تقریباً به همان اندازه کالری و سدیم و چربی بیشتری از آنچه باید در روز مصرف کنید. حتی اگر یک وعده غذایی نسبتاً کوچک مانند همبرگر، سیب زمینی سرخ شده کوچک و یک کوکاکولای کوچک (بدون دسر) داشته باشید، باز هم 640 کالری، 20 گرم چربی و 700 میلی گرم سدیم مصرف خواهید کرد. اما بیشتر منوهای فست فود حول وعده های بزرگ ساخته شده اند. مطالعات نشان می دهد که اندازه وعده ها و این واقعیت که سایز بزرگتر بعدی فقط کمی بیشتر هزینه دارد، مردم را تشویق می کند که خیلی بیشتر از آنچه که معمولاً می خواهند غذا بخورند.

علاوه بر این، بسیاری از چربی‌های موجود در فست‌فودهای آمریکایی، چربی‌های ترانس یا روغن‌های نیمه هیدروژنه هستند. این روغن ها طعم خوبی دارند اما بیشتر از سایر چربی ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در افراد افزایش می‌دهند. محققان بر این باورند که مصرف بیش از 5 گرم چربی ترانس در روز خطر حمله قلبی را تا 25 درصد افزایش می‌دهد. بیش از نیمی از وعده های غذایی فست فود با اندازه بزرگ که در یک مطالعه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، از حد مجاز 5 گرم فراتر رفتند.

مطالعات روی میمون ها همچنین نشان می دهد که چربی های ترانس باعث می شود افراد سریعتر از سایر چربی ها وزن اضافه کنند. در یک مطالعه 6 ساله، میمون هایی که رژیم غذایی آنها حاوی چربی های ترانس بود، 7.2 درصد از وزن بدن خود را افزایش دادند. سایر میمون‌هایی که همان مقدار چربی کل مصرف کردند - اما چربی ترانس نداشتند - تنها 1.8 درصد وزن بدن خود را افزایش دادند. حتی برخی از زنجیره ها به دلیل محتوای چربی ترانس غذایشان مورد شکایت قرار گرفته اند. با این حال، مردم طعم چربی‌های ترانس را دوست دارند و نسبت به سایر روغن‌ها ارزان‌تر هستند.

چربی، نمک و چربی ترانس بخشی از جذابیت فست فود هستند - طعم خوبی دارند. برخی از محققان همچنین این نظریه را مطرح می کنند که محتوای چربی فست فود و توانایی آن در رساندن کالری زیادی در یک جلسه به آن کیفیت اعتیادآور می دهد. علاوه بر این، غلظت بالای نمک، چربی و شکر برای خوش طعم کردن غذای تولید انبوه بدون گرانی آن ضروری است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]