اطلاعات تماس
  • 093743*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012115741518343

راهکارهایی مهم برای دانشجویان رشته روانشناسی

کد: 140012115741518343

https://bit.ly/3vHvr8Y

، (اخبار رسمی): دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل می کنند برای فارغ التحصیلی بایستی پس از سپری کردن موفقیت آمیز واحدهای درسی؛ اقدام به تدوین و نگارش پایان نامه کنند و در حضور داوران و اساتید صاحب نظر ارائه و از آن دفاع کنند. این مساله کاها به چالشی عظیم برای دانشجویان مبدل می شود...

راهنمای انجام پایان نامه روانشناسی
راهکارهایی مهم برای دانشجویان رشته روانشناسی

انجام پایان نامه روانشناسی، حساسیت های خاص خود را دارد و اگر دانشجو تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است با چالشهای متعددی مواجه شود بنابراین استفاده از مشاورین با تجربه و دلسوز توصیه می شود

راهنمای انجام پایان نامه روانشناسی

رشته روانشناسی یکی از رشته های پرطرفدار دانشگاهی هست که در اغلب دانشگاههای معتبر کشور ارائه می گردد. این رشته در گرایشهای مختلفی ارائه می گردد که به  دانشجویان عزیز این امکان داده می شود که در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا وارد حوزه تخصصی تری شوند.
دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا تحصیل می کنند برای فارغ التحصیلی بایستی پس از سپری کردن موفقیت آمیز واحدهای درسی؛ اقدام به تدوین و نگارش پایان نامه کنند و در حضور داوران و اساتید صاحب نظر ارائه و از آن دفاع کنند.
انجام پایان نامه روانشناسی، حساسیت ها و دشواری های خاص خود را دارد و اگر دانشجو تجربه کافی در این زمینه نداشته باشد ممکن است با چالشهای متعددی مواجه شود که روند کار را کند و یا حتی ادامه آن را غیر ممکن سازد بنابراین قبل از شروع کار یک مطالعه جامع جهت فراگیری اصول این کار توصیه می شود.

 

مراحل انجام پایان نامه روانشناسی

اولین قدم برای شروع پایان نامه، انتخاب موضوع مناسب است. انتخاب موضوع پایان نامه روانشناسی دارای معیارهایی است که باید به آنها توجه شود. بعنوان مثال موضوع باید کاربردی باشد؛ دارای نوآوری بوده و غیر تکراری باشد. پس از انتخاب موضوع و تایید آن توسط استاد راهنما؛ دانشجو بایستی با ارائه پیشنهاده یا پروپوزال، دلیل انتخاب موضوع را بصورت علمی و منطقی توجیه نماید. پروپوزال در شورای پژوهشی دانشگاه مطرح می شود و چنانچه حائز شرایط استاندارد و مطلوب باشد مورد تصویب قرار می گیرد و دانشجو اجازه خواهد یافت تا بر روی فصول پایان نامه اش کار کند.

 

پروپوزال روانشناسی:

پروپوزال روانشناسی در مرحله اول، به دانشجو کمک می‌کند تا ایده تحقیق خود را به طور منسجم و علمی ارائه کند و به اساتید راهنما نیز کمک خواهد کرد تا به راحتی ایده اصلی دانشجو را درک کرده و درباره آن اظهار نظر کنند. پروپوزال می تواند به عنوان یک راهنما یا نقشه راه برای دانشجو عمل کرده و  دانشجو را از حاشیه رفتن باز می‌دارد.

پروپوزال‌ روانشناسی هم مانند سایر انواع نوشته‌های دانشگاهی، با لحنی رسمی و عینی نوشته می‌شوند و به خاطر داشته باشید که در انجام پروپوزال روانشناسی؛ اجتناب از گزافه گویی بسیار حائز اهمیت است همچنین پروپوزال باید به روشی واضح و منطقی ارائه گردد.

                              

فصلهای پایان نامه روانشناسی

ساختار فصلهای پایان نامه روانشناسی هم چه در مقطع کارشناسی ارشد و چه مقطع دکترا؛ از یک اصول استانداردش و تعریف شده ای تبعیت می کند و دانشجو اجازه ندارد ساختار آن را تغییر دهد. در حالت کلی فصل اول پایان نامه مربوط به تعاریف کلی، تبیین موضوع تحقیق، سوالات و فرضیات و ... است. در فصل دوم به مبانی نظری و پیشینه تحقیق می پردازیم و برای این کار از کتب و مقالات متعددی بعنوان منبع می توان کمک گرفت. فصل سوم هم روش تحقیق را تبیین میکند و جامعه آماری را (حسب مورد) مشخص کرده شیوه های تجزیه و تحلیل داده ها تعیین می گردد. در فصل چهارم یافته های تحقیق ارائه می گردد این فصل از اهمیت بالایی برخوردار است و کیفیت علمی پایان نامه در این فصل مشخص می گردد. در فصل پنجم هم نتیجه گیری و پیشنهادات ارائه می گردد.

همانطور که پیشتر توضیح داده شد؛ انجام پایان نامه روانشناسی مستلزم صرف وقت و مطالعه جامع  و گسترده است بنابراین به دانشجویان عزیز این رشته توصیه می گردد حتما برای این کار بسیار مهم و حساس؛ برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و از آزمون خطا اجتناب کنند.

مجتمع دانشورزان یکی از مراکز آموزشی و پژوهشی معتبر در سطح کشور است که با ارائه راهکارهای آموزشی به دانشجویان رشته روانشناسی؛ عزیزان را در تسریع روند نگارش پایان نامه و دفاع موفقیت آمیز از آن، همراهی می کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093743*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش