اطلاعات تماس
  • 093743*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102085944418343

در نوشتن پایان نامه مدیریت؛ با سعی و تلاش در مسیر صحیح قطعا به نتیجه خواهید رسید

برای نوشتن یک پایان نامه با کیفیت مدیریت؛ چه سلسله مراحلی را طی کنیم؟

کد: 140102085944418343

https://bit.ly/3y0lbK5

، (اخبار رسمی): دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی جهت فارغ التصیلی و اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، ملزم به تهیه یک طرح پژوهشی جامع و کامل بعنوان پایان نامه هستند و می بایست این طرح پژوهشی در حضور اساتید راهنما ارائه و از آن دفاع کنند. در این مقاله به این امر مهم می پردازیم

برای نوشتن یک پایان نامه با کیفیت مدیریت؛ چه سلسله مراحلی را طی کنیم؟
برای نوشتن یک پایان نامه با کیفیت مدیریت؛ چه سلسله مراحلی را طی کنیم؟

توصیه فارغ التحصیلان ممتاز رشته مدیریت به دانشجویان همواره آن است که اگر از تجربه کافی در زمینه نگارش پایان نامه برخوردار نیستید؛ جهت صرفه جویی در وقت و هزینه تان حتما از مشاورین با تجربه استفاده کنید

برای نوشتن یک پایان نامه با کیفیت مدیریت؛ چه سلسله مراحلی را طی کنیم؟

رشته  مدیریت یکی از رشته هایی است که در شاخه علوم انسانی دسته بندی می شود و در سالهای اخیر مورد اقبال دانشجویان متعددی قرار گرفته است. این رشته علاوه بر پرداختن جامع به مباحث مدیریت سازمانی، به علوم دیگری از جمله بازاریابی، منابع انسانی، کسب و کار، فناوری اطلاعات و ... هم وارد شده و در بسیاری از مباحث علوم انسانی؛ رشته مدیریت راه پیدا کرده است.
دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی جهت فارغ التصیلی و اخذ مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا، ملزم به تهیه یک طرح پژوهشی جامع و کامل بعنوان پایان نامه هستند و می بایست این طرح پژوهشی در حضور اساتید راهنما  ارائه و از آن دفاع کنند.

از کجا شروع کنیم؟                                       

برای نوشتن پایان نامه مدیریت؛ به مانند تمام طرح های پژوهشی ابتدا باید یک موضوع جذاب، کاربردی، جدید و مهم انتخاب کنیم و اگر قصد ارائه یک کار ارزشمند و ماندگار را داشته باشیم؛ بایستی برای انتخاب موضوع به اندازه کافی وقت صرف کنیم و خلاء های پژوهشی این رشته را با یک مطالعه گسترده و وسیع کشف و اولویت بندی کنیم تا در نهایت با توجه به علائق، محدودیتها و توان فنی خودمان یک موضوع نهایی برای پایان نامه انتخاب کنیم. بعد از انتخاب موضوع پایان نامه؛ نوبت نوشتن پروپوزال است.

نحوه نوشتن پروپوزال مدیریت

همانطور که گفته شد، پس از تایید موضوع باید دلایل انتخاب ایده و عنوان پایان نامه را بصورت علمی و آکادمیک توجیه کنیم این کار با تهیه پروپوزال امکان پذیر است. انجام پروپوزال مدیریت مستلزم پرداختن به بیش از 15 مولفه است که با «بیان مساله» شروع شده و با «فهرست منابع» خاتمه می یابد. در پروپوزال مدیریت به ابعاد و جنبه های مختلف موضوعی که  انتخاب کرده ایم می پردازیم و از نوآوریها، روش تحقیق، اهداف، کاربردها و ... سخن به میان می آوریم و چنانچه پروپوزال به تصویب شورای پژوهشی دانشگاه برسد؛ اجازه خواهیم یافت تا بر روی فصلهای پایان نامه کار کنیم.

نوشتن فصلهای پایان نامه مدیریت
برای انجام پایان نامه مدیریت بایستی یک فرصت مطالعاتی کامل در نظر بگیریم و این پروژه اصلا با مطالعات پراکنده و غیر اصولی قابل انجام نخواهد  بود. اگر قصد داشته باشید که با ارائه یک پایان نامه ارزشمند؛ تاثیری مناسب در ارتقاء این رشته ایجاد کنید؛ ابتدا باید یک سلسله مطالعات فراگیر پیرامون موضوعی که انتخاب کرده اید داشته باشید و به منابع غنی، معتبر و به روز رجوع کنید. سه فصل اول پایان نامه معمولا شامل تعاریف کلی؛ مبانی نظری؛ پیشینه تحقیق و تشریح روش پژوهش است در نگارش این فصول  باید به اصول کلی نگارش، شیوه نامه اختصاصی دانشگاهتان، نحوه رفرنس دهی صحیح مطالب، پرهیز از کپی برداری و ... توجه ویژه ای داشته باشید. همچنین باید توجه داشته باشید که پایان نامه شما ممکن است توسط سامانه های همانندجویی از نظر میزان تشابه به کارهای دیگر، مورد بررسی قرار بگیرد که در اینصورت چنانچه استفاده بی رویه از منابع کرده باشید یا اینکه پروژه شما شباهت زیادی به پروژه دیگران داشته باشد، اجازه دفاع نخواهید یافت.

مهمترین مرحله پایان نامه مدیریت؛ نگارش فصل چهارم و پنجم است که اصل پژوهش شما را تشکیل می دهد و باید کاملا علمی و بر پایه یافته های تحقیق و تجزیه و تحلیل داده های آماری معتبر نوشته شود این فصل از پایان نامه مدیریت شامل یافته های تحقیق؛ داده های آماری و تجزیه و تحلیل آنها و حصول نتایج مورد نظر است. در فصل چهارم پایان نامه (حسب مورد) با یکی از نرم افزارهای تخصصی آمار می توانید تحلیلهای تخصصی را انجام داده و خودتان را آماده نتیجه گیری در فصل پنجم کنید.
در فصل پنجم؛ نتایجی که در خلال تحقیق کسب کرده اید را جمع بندی کرده و در قالب «نتیجه گیری» و «پیشنهادات» ارائه می کنیم.

هزینه انجام پایان نامه مدیریت

تمام پروژه های پژوهشی همواره برای محققین و دانشجویان هزینه هایی را دربر دارند که بستگی به نوع پروژه و اهداف آنها دارد. معمولا هزینه انجام پایان نامه مدیریت به دو بخش ریالی و هزینه زمانی تقسیم می شود که هر دو در خور بررسی و دقت است. هزینه های ریالی پروژه شما شامل تمام مبالغی خواهد بود که بابت تهیه منابع معتبر مثل کتب و مقالات صرف می کنید؛ هزینه ترجمه مقالات، مشاوره، آموزش، ویراستاری و ... خواهد شد و هزینه های زمانی شامل تمام ساعات و دقیقه هایی که صرف پروژه کرده اید می باشد. چنانچه تجربه شما در امر نوشتن پایان نامه، کم باشد ؛ مدیریت کردن این هزینه ها بسیار دشوار خواهد بود و چه بسا هزینه هایی از قبیل آزمون و خطا و دوباره کاری نیز بر شما تحمیل شود اما اگر دارای مهارت و تجربه کافی باشید می توانید هزینه ها را تعدیل کرده و به حداقل برسانید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093743*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش