اطلاعات تماس
  • 091058***** - 091243*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012225766518089

ورق ام دی اف چیست و چه کاربردی دارد ؟

کد: 140012225766518089

https://bit.ly/3qoRoWX

، کرج , (اخبار رسمی): ورق ام دی اف به‌ معنای تخته فیبر با چگالی متوسط بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد که از خرده چوب‌ها، چسب و رزین در دما و فشار بالا پرس شده و به روش خشک تولید می‌شود. ورق ام دی اف جزئی از فرآورده‌های چوبی بوده و نسبت‌ به ورق‌های چوبی، دارای ویژگی‌ ها و مزیت‌ های بیشتری است.

ورق ام دی اف چیست و چه کاربردی دارد ؟
صفحه کابینت در کرج

فروشگاه متین هایگلاس، مجموعه‌ای از تمامی تجهیزات و ملزومات ساخت کابینت مانند صفحه کابینت در کرج، ورق ام دی اف در کرج، ورق هایگلاس در کرج و ابزارآلات آن ‌ها در انواع رنگ‌ها، طرح‌ها، ضخامت ها را داراست.

ورق ام دی اف به‌ معنای تخته فیبر با چگالی متوسط بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب می‌باشد که از خرده چوب‌ها، چسب و رزین در دما و فشار بالا پرس شده و به روش خشک تولید می‌شود. ورق ام دی اف جزئی از فرآورده‌های چوبی بوده و نسبت‌ به ورق‌های چوبی، دارای ویژگی‌ ها و مزیت‌ های بیشتری است. بر روی ورق‌  های ام دی فروکش هایی از جنس‌های متفاوت تعبیه می‌شود که برخی از این ورق‌ها در ساخت صفحه کابینت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

خصوصیات ورق ام دی اف

از عمده خصوصیات ورق ‌های ام دی اف می‌توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • مقاومت در برابر فشار، خمیدگی و تغییر شکل در ورق‌های روکش‌دار دارای سطوحی یکدست و متراکم ظاهری بسیار زیبا و شباهت فراوان به چوب در مقابل قیمتی مناسب قابلیت ابزار خوری و ماشین‌کاری بالا مقاوم در برابر رطوبت و خوردگی حشرات و پوسیدگی قابلیت تولید در ابعاد و ضخامت‌ های مختلف و همچنین قابلیت پذیرش انواع روکش‌ها همگن و یکنواخت بودن بافت این ورق‌ها و فاقد معایب چوب

انواع ورق ‌های ام دی اف و کاربرد های آن  

ورق‌های ام دی اف دارای انواع مختلفی از نظر نوع روکش، ضخامت و نوع کاربردشان می‌باشند که به بررسی انواع آن‌ها و کاربردشان در ادامه خواهیم پرداخت.

ام دی اف های ضخیم:

ام دی اف های ضخیم بر طبق استانداردهای تعیین شده در کلاس‌های ۶۰۴۵ میلیمتر و ۴۵۳۰ میلیمتر تولید شده و در ساخت پایه‌های میز، ستون‌ها، طاق‌ها، کابینت ها و همچنین کف نیمکت‌ها و مواردی که احتیاج به ماشین‌کاری در صفحات بزرگ و ضخیم با سطوح صاف است، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ام دی اف های نازک: 

این ام دی اف ها از ۴ تا ۶ میلی‌متر و ۵/۲ تا ۶ میلی‌متر تقسیم‌ بندی‌ شده و در ساخت پشت کابینت‌ها، رویه‌ ی درها، کف کشوها، صنایع اتومبیل‌سازی، پشت صندلی‌ها، دیوارکوب، پوشش‌های سقفی و ... کاربرد دارند.

ام دی اف های با وزن کم:

این ام دی اف ها در وزن‌ های ۵۵۰ تا ۶۵۰ کیلوگرم بر متر مکعب بوده و در مواردی که احتیاج به استحکام بالا ندارند مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این ام دی اف ها در ساخت غرفه‌های نمایشگاهی، پروفیل‌ های تزئینی معماری و ... استفاده‌ شده که می‌توانند در برخی از موارد خاصیت عایقی صدا را هم داشته باشند.

ام دی اف با وزن زیاد:

چگالی این ورق‌ها بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب بوده و بالاتر از ۸۰۰ نیز تولید می‌شوند که این ورق‌های ام دی اف در ساخت قفسه‌های صنعتی، کف‌پوش ها پله‌ها، میزهای کار و ... دارای کاربرد می‌باشند.

ام دی اف با روکش:

آخرین مرحله در ساخت ورق‌های ام دی اف، روکش کردن آن‌ها است که این روکش‌ها می‌توانند شامل روکش‌ های پی‌وی سی، ملامینه، کاغذی، چوبی و ... بوده و از این ورق‌های ام دی اف در صنایع کابینت‌سازی و ساخت صفحه کابینت‌ها، شلف ها، قفسه‌بندی فروشگاه‌ها، ساخت کمد ها و دراورها استفاده می‌شود.

ام دی اف های منعطف:

در این ورق‌ها می‌توان با استفاده از یک پیش تیمار شیمیایی با ترکیبات الکالین به آن‌ها خواص پلاستیکی موقتی داده که قابلیت انعطاف‌ به خود گیرند و موارد مصرف این ورق‌ها، در مکان‌هایی است که احتیاج به تغییر حالت و انعطاف‌ پذیری آن‌ها باشد.

ام دی اف مقاوم در برابر حشرات و قارچ ‌ها:

این ورق‌ها از خوردگی در مقابل حشرات و قارچ‌ها مقاومت نشان داده و بیشترین استفاده آن‌ها در ساخت کف‌پوش ها می‌باشد. همچنین این ویژگی در ورق‌هایی که در ساخت کابینت‌ها و قفسه‌بندی مکان‌هایی که مخصوص نگهداری از مواد غذایی می‌باشند، بسیار حائز اهمیت است.

ام دی اف های قالب‌گیری شده:

این ورق‌های ام دی اف به‌ صورت قالب‌ها و شکل‌های خاصی که به آن‌ها داده می‌شوند تولید و در ساخت کابینت‌ها، کشوها، پنجره‌ها و همچنین رویه ی درهای حالت دار و طرح‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ام دی اف مقاوم در برابر رطوبت:

این نوع ورق‌ها در برابر نم و رطوبت مقاوم بوده و دچار پوسیدگی، برآمدگی و پوست پوست شدن نمی‌شوند. از این ورق‌ها در ساخت کابینت‌های اطراف سینک، پنجره‌ها، پله‌ها، مبلمان، حمام و دست‌شویی، پروفیل‌ های خاص و ... استفاده می‌کنند.

جهت مطالعه راهنمای خرید کابینت کلیک کنید.

ام دی اف با فرمالدئید کم:

مقدار منتشر کردن فرمالدئید در ام دی اف ها نباید بیش‌از ۳۰ میلیگرم/۱۰۰ گرم باشد و این ورق‌ها معمولاً در ساخت مبلمان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ام دی اف مقاوم در برابر آتش:

بر روی ورق‌های ام دی اف می‌توان پوشش‌هایی از نوع ضد آتش در هنگام تولید آن‌ها تعبیه کرد که این پوشش ورق‌ها را در مقابل آتش گرفتگی مقاوم میکند. از این ورق‌ها در قفسه‌های فروشگاه‌ها، پارتیشن‌ بندی ها، پوشش دیوارها و ... استفاده می‌شود.

قیمت ورق‌های ام دی اف

ورق‌های ام دی اف به دلیل دارا بودن روکش‌ های متنوع و همچنین برخی خواص آن‌ها و تنوع در ضخامت و ابعادشان دارای انواع مختلفی بوده و هر یک از آن‌ها قیمت متفاوتی دارند، که قیمت ورق‌های ام دی اف وارداتی به دلیل نوسانات ارز و دلار به‌ صورت روزانه دائماً درحال تغییر بوده و نمی‌توان قیمت مشخصی را برای آن‌ها تعیین نمود.

فروشگاه متین هایگلاس، مجموعه‌ای از تمامی تجهیزات و ملزومات ساخت کابینت مانند صفحه کابینت در کرج، ورق ام دی اف در کرج، ورق هایگلاس در کرج و ابزارآلات آن ‌ها در انواع رنگ‌ها، طرح‌ها، ضخامت ها و ابعاد مختلف و انواع تولیدات داخل و خارج بوده و تمامی محصولات این فروشگاه از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار و دارای ضمانت‌ نامه می‌باشند. در صورت اطلاعات بیشتر از محصولات این فروشگاه تنها کافیست با این مرکز تماس گرفته و با کارکنان متین هایگلاس در ارتباط باشید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

متین هایگلاس

مجموعه متین بیش از 8 سال است در زمینه فروش و اجرای انواع صفحات کابینت، ورق MDF و ورق هایگلاس به صورت تخصصی فعالیت می کند. مفتخریم که اعلام داریم در این مجموعه بهترین برند های روز دنیا از جمله: دکو پنل،کلاسیک، فرامید، آرین سینا، AGE، اکو بست، صفحه پلی وود برند تیرکس، دکو تاپس، انواع چوب ایرانی و خارجی، ابزار و یراق آلات، دیوار پوش و کف پوش و انواع روکش چوب طبیعی با بهترین کیفیت متریال و خدمات پس از فروش به همکاران و مشتریان گرامی ارائه می شود. کارشناسان متین همراه همیشگی شما جهت ارائه مشاوره انتخاب، خرید و اجرا هستند.

اطلاعات تماس
  • 091058***** - 091243*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان