اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012295777117511

آشنایی با برنامه نویس اندروید

کد: 140012295777117511

https://bit.ly/3qVxgvJ

، تبریز , (اخبار رسمی): آشنایی با SDK یا همان کیت توسعه دهنده اندروید که بخش زیادی از این ماژول، مجموعه کدهای از پیش نوشته شده و آماده برای استفاده است که داشتن مهارت استفاده از این کدها بسیار مهم و ضروری است.

برنامه نویس اندروید
آشنایی با برنامه نویس اندروید
برنامه نویس اندروید
برنامه نویس اندروید
برنامه نویس اندروید
برنامه نویس اندروید

از نمونه سرویس‌ها؛ می‌توان به سرویس‌های ابری Firebase و Parse و از نمونه پایگاه‌های داده می‌توان بهSQLite شاره کرد.

طراحی سایت در تبریز

اندروید یک سیستم عامل متن باز محسوب می‌شود که محصول گوگل است و یک برنامه نویس اندروید از زبان‌های متنوعی مانند C#، Java، Python، C و C++ برای طراحی و توسعه نرم افزاری اندروید استفاده می‌کند.


این شغل دارای آینده شغلی بسیار پر رنگی است که در ادامه به تعریف کلی توسعه دهنده‌های نرم افزاری اندروید، مهارت‌ها، ویژگی‌ها، آینده شغلی و استارت آپ‌های این شغل خواهیم پرداخت.

همه چی در مورد اندروید و برنامه نویسی آن
همانطور که گفته شد، اندروید محصول کمپانی گوگل است و در کل یک سیستم عامل متن باز محسوب می‌شود.
اندروید در سال 2003 توسط اندی رابین طراحی شده و در سال 2005 توسط گوگل خریداری شده است.
منظور از متن باز بودن این سیستم عامل این است که حد و مرزی برای تغییر و ایجاد خط کدهای برنامه نویسی وجود ندارد و اکثرا از کرنل لینوکس استفاده می‌کنند.
از نمونه سیستم عامل‌های Open Source (متن باز) می‌توان به وردپرس، فایر فاکس، My SQL اشاره کرد.
از نمونه زبان‌هایی که می‌توان برای برنامه نویسی اندروید استفاده کرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    C.
•    C++.
•    C#.
•    Java.
•    Python.
•    Kotlin.
•    Luna.
•    CSS.
•    HTML.
•    Java Script.
با استفاده از زبان‌های برنامه نویسی فوق می‌توان به راحتی با کدنویسی و یا تغییر سورس کد بعضی از اپلیکیشن‌های آماده، یک کاپلیکیشن و برنامه جدید طراحی کرد.

ملزومات فعالیت در زمینه برنامه نویسی
علاوه بر مهارت و تحصیلات، همیشه باید ویژگی‌های شخصیتی نیز برای استخدام شدن در یک زمینه شغلی در نظر گرفته شود که هر کدام از این ویژگی‌ها تاثیر به سزایی در روند فعالیت مستخدمین می‌توانند داشته باشد که در ادامه به بررسی این مهارت‌ها و ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

مهارت و تحصیلات مورد نیاز برای استخدام یک برنامه نویس اندروید
باتوجه به رویه و متد کلی این شغل، می‌توان گفت تحصیلات تاثیر چندان زیادی در استخدام ندارد و بیشترین اولویت برای استخدام، در رزومه و نمونه کارهای مستخدمین نهفته است.
برای درک بهتر، این را در نظر داشته باشید که برنامه نویسی اندروید به مانند یک دریای بی‌انتها است و افرادی که بیشترین سابقه فعالیت را در این زمینه داشته‌اند از تجربه بیشتری برخوردار هستند و در کل قدرت تحلیل و بررسی بیشتری دارند.
پس مهارت در این زمینه نسبت به مدرک و تحصیلات در اولویت است، ولی این موضوع را در نظر داشته باشید که صاحب پروژه‌ها و کارفرماها هر کدام برای استخدام؛ اولویت‌های مختلفی را دنبال می‌کنند و توصیه می‌شود حداقل با داشتن مدرک کارشناسی در رشته‌هایی مانند مهندس نرم افزاری و یا علوم کامپیوتر شانس خود را برای استخدام چند برابر کنید.
برسیم به مهارت‌هایی که یک برنامه نویس اندروید باید آن‌ها را داشته باشد و در صورت نداشتن روی آن‌ها کار کند.

زبان Java
آشنایی با زبان برنامه نویسی Java و Ruby، تمامی نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های اندروید همگی توسط زبان برنامه نویسی Java نوشته می‌شوند و آشنایی و داشتن مهارت کدنویسی توسط این زبان از اصلی‌ترین ملزومات محسوب می‌شود.

کیت توسعه دهنده اندروید (SDK)
آشنایی با SDK یا همان کیت توسعه دهنده اندروید که بخش زیادی از این ماژول، مجموعه کدهای از پیش نوشته شده و آماده برای استفاده است که داشتن مهارت استفاده از این کدها بسیار مهم و ضروری است.

اندروید استودیو (Android Studio)
داشتن مهارت کار با اندروید استودیو که یکی دیگر از نمونه توسعه دهنده‌های اندروید است و آشنایی با آن و داشتن مهارت استفاده از این توسعه دهنده بسیار توصیه می‌شود.

API و پایگاه‌های اطلاعات
باتوجه به اینکه اپلیکیشن‌های اندروید به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم می‌شوند، برای اینکه بتوانیم اپلیکیشن‌هایی که آنلاین هستند و نیاز دارند به یک سرور و بستر اینترنتی متصل شوند را به هم متصل کنیم نیاز است که مهارت کار با API و پایگاه را داشته باشید.
هر کمپانی و موسسه‌ای برای ارتباط با دیگر اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای دارای API مخصوص خود است که داشتن مهارت و کار با این APIها می‌تواند به عنوان یکی دیگر از ملزومات فعالیت در این عنوان شغلی محاسبه شود.
از نمونه سرویس‌ها؛ می‌توان به سرویس‌های ابری Firebase و Parse و از نمونه پایگاه‌های داده می‌توان بهSQLite شاره کرد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]