اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140207127512117511
در دسترس نیست

عملکرد سنسورهای نوری

عملکرد سنسورهای نوری

کد: 140207127512117511

، تبریز , (اخبار رسمی): عملکرد سنسورهای نوری

عملکرد سنسورهای نوری
سنسور نوری فرانگار

نحوه عملکرد سنسور نوری

کاربرد سنسورهای نوری
 

فناوری‌های سنجش نوری برای عملکرد مؤثر به منابع نوری تک رنگ، فشرده و قابل اعتماد نیاز دارند. منابع نور معمولی مناسب برای روشنایی حسگر نوری شامل LED و لیزر است. 

دیودهای ساطع کننده نور (LED) هنگامی که الکترون ها با سوراخ هایی در محل اتصال نیمه هادی های دوپ شده n و p ترکیب می شوند، نور تولید می کنند تا به آزاد شدن فوتون ها کمک کنند. از سوی دیگر، لیزر با تحریک الکتریکی الکترون‌ها در اتم‌های برخی مواد مانند شیشه یا کریستال‌ها تولید می‌شود.

با این حال، انواع مختلف حسگرهای نوری کمی متفاوت عمل می کنند.

حداکثر جریانی که یک فوتو ترانزیستور مبتنی بر مرحله خروجی می تواند در قطع کننده های عکس ایجاد کند به میزان نوری که دریافت می کند بستگی دارد. هنگامی که نور به فوتوترانزیستور می تابد (یعنی هیچ جسمی در شکاف وجود ندارد)، وقفه کننده های عکس خروجی LOW را نشان می دهند. 

برعکس، قطع کننده های عکس خروجی HIGH را با حضور یک شی نشان می دهند. مهندسان می توانند با اتصال خروجی به یک میکروکنترلر یا دستگاه منطقی برای کنترل نوری، از قابلیت های قطع کننده عکس استفاده کنند.

ملاحظات طراحی
زمان پاسخ، هزینه، اندازه و حساسیت ملاحظات ضروری برای مهندسانی است که به دنبال ادغام حسگرهای نوری در طراحی خود هستند. 

زمان پاسخ به زمانی اشاره دارد که حسگر نوری به نور فرودی پاسخ می دهد و در چندین کاربرد حیاتی است. زمان‌های پاسخ سریع‌تر معمولاً منجر به بازده حسگر نوری بالاتر می‌شود. بسیاری از حسگرهای نوری (شکل 4) مدارهای اندازه گیری زمان پاسخ را در طرح های خود گنجانده اند تا قابلیت های زمانی تاخیر، خیز و سقوط را در نظر بگیرند.

به طور مشابه، هزینه یک نیاز ضروری برای طراحی حسگرهای نوری است. عوامل زیادی بر هزینه کلی طراحی حسگر نوری تأثیر می‌گذارند، از جمله خرید سخت‌افزار/نرم‌افزار، آزمایش و تحقیق و توسعه. 

سنسورها نیز بسته به نوع و کاربردهای خاص خود در اندازه های مختلفی تولید می شوند. به عنوان مثال، اندازه های بسته قطع کننده عکس معمولی از 3.6 در 3.3 میلی‌متر تا 8 در 4.2 میلی‌متر متغیر است. به دلیل کوچک‌سازی سریع، طراحان اغلب سنسورهای نوری کوچک‌تری را با تعادل عملکرد بالا و هزینه‌های کمتر انتخاب می‌کنند. 

علاوه بر این، طراحان حسگرهای حساس به طیف وسیع تری از نور، از جمله مرئی و مادون قرمز را ترجیح می دهند. حساسیت‌های بالاتر تا 40± می‌تواند تا چهار برابر سریع‌تر نزدیکی و اندازه‌گیری حسگر نور محیط را به دست‌آورد.

مزایای سنسورهای نوری
سنسورهای نوری مزایای متعددی را در کاربردهای مختلف ارائه می‌کنند، از جمله: 

بسته بندی سبک
مصونیت در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI)
قابلیت اطمینان
طیف گسترده ای پویا
حساسیت بالا
علاوه بر این، آنها برای نظارت بر چندین پدیده شیمیایی و فیزیکی مناسب هستند و از نظر شیمیایی بی اثر هستند، که در محیط های خطرناک و قابل احتراق بسیار مهم است. 

علاوه بر این، در پرتو همه‌گیری، نیاز به سنجش غیرتماسی در بالاترین حد خود قرار دارد. حسگرهای نوری را می توان برای طراحی راه حل های نوآورانه در محیط های صنعتی و تجاری به منظور تسهیل رعایت ایمنی و بهداشت استفاده کرد. 

راه حل های ROHM برای سنجش نوری در برنامه های الکترونیکی
ROHM ارائه دهنده راه حل های حسگر نوری با کارایی بالا است. حسگرهای ROHM درجه بالایی از حساسیت را ارائه می‌دهند که در طیف گسترده‌ای از کاربردها، مانند اتوماسیون، سنجش حرکت، اندازه‌گیری، امنیت، نظارت و بسیاری موارد دیگر حیاتی است. 

راه حل های سنجش نوری شامل حسگرهای مجاورت و نور محیط، قطع کننده های عکس، LED های مادون قرمز، حسگرهای نوری، فوتودیودها، ترانزیستورهای نوری، آی سی های سنسور نور محیط و آشکارسازهای 4 جهتی هستند. حسگرهای نوری ROHM محدوده دمای عملیاتی گسترده ای (25- تا 85+ درجه سانتیگراد) را ارائه می دهند و در بسته های کوچک برای صرفه جویی در فضا ارائه می شوند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید