اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140202157266717511
در دسترس نیست

سنسور خازنی

سنسور خازنی

کد: 140202157266717511

، تبریز , (اخبار رسمی): سنسورهای خازنی ممکن است با ماده‌های مختلفی ساخته شوند که به آن‌ها قابلیت تنظیم فاصله و حساسیت بیشتری بدهد. به عنوان مثال، سنسورهای خازنی با صفحات مسی، صفحات آلومینیومی یا صفحات پلیمری ساخته می‌شوند.

سنسور خازنی
سنسور خازنی

انواع سنسور خازنی مطابق با ایزو 9001

سنسور خازنی یک نوع سنسور الکترونیکی است که برای اندازه‌گیری فاصله و موقعیت بین دو شیء یا تشخیص حرکت یک شیء در فضا استفاده می‌شود. این سنسور بر اساس تغییر ظرفیت یک خازن در نتیجه تغییر فاصله بین دو صفحه آن ساخته می‌شود.

سنسور خازنی معمولاً شامل دو صفحه فلزی هستند که با یک فاصله کوچک از یکدیگر جدا شده‌اند. یکی از صفحات به عنوان الکترود ورودی و دیگری به عنوان الکترود خروجی عمل می‌کند. زمانی که یک شیء در فاصله‌ای کمتر از فاصله بین دو صفحه قرار می‌گیرد، فاصله بین صفحات کاهش می‌یابد و ظرفیت خازن افزایش می‌یابد. به عبارت دیگر، با نزدیک شدن شیء به سنسور، بار الکتریکی بین دو صفحه خازن تغییر می‌کند که توسط سیگنال خروجی سنسور اندازه‌گیری می‌شود.

سنسورهای خازنی به خاطر دقت بالا و عملکرد پایدار در دماهای مختلف، برای کاربردهایی مانند کاربردهای اتومبیلی، رباتیک، پزشکی، صنعتی و... استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، در خودروها، سنسورهای خازنی برای کنترل فاصله بین خودروها، شناسایی موانع و تشخیص حرکت در سیستم‌های نقلیه هوشمند استفاده می‌شوند. همچنین، در صنعت پزشکی، از سنسورهای خازنی برای اندازه‌گیری سطح مایعات بدن، تشخیص حرکت در دستگاه‌های کمکی و روبات‌های پزشکی استفاده می‌شود.

سنسورهای خازنی با توجه به کاربرد، به شکل‌ها و اندازه‌های مختلفی طراحی می‌شوند. این سنسورها می‌توانند به صورت تک قطبی یا دو قطبی باشند. در سنسورهای تک قطبی، یکی از الکترودها به زمین وصل شده است و فقط یک الکترود به عنوان ورودی عمل می‌کند. در سنسورهای دو قطبی، دو الکترود به عنوان الکترودهای ورودی و خروجی به کار می‌روند.

سنسورهای خازنی ممکن است با ماده‌های مختلفی ساخته شوند که به آن‌ها قابلیت تنظیم فاصله و حساسیت بیشتری بدهد. به عنوان مثال، سنسورهای خازنی با صفحات مسی، صفحات آلومینیومی یا صفحات پلیمری ساخته می‌شوند.

سنسورهای خازنی به دلیل دقت بالا، عدم تاثیر دما و فشار، پاسخ‌گویی سریع و همچنین مصرف کم انرژی، در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، در صنایع رباتیک، سنسورهای خازنی برای کنترل حرکت ربات‌ها و شناسایی موانع استفاده می‌شوند. در صنایع ساختمانی، سنسورهای خازنی برای کنترل و تنظیم نورپردازی و همچنین کنترل دما و رطوبت محیط استفاده می‌شوند. همچنین، در صنایع دفاعی، سنسورهای خازنی برای تشخیص حرکت دشمنان و تشخیص موانع در شرایط تیراندازی استفاده می‌شوند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید