اطلاعات تماس
  • 021412*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101095786718372

علت داغ شدن بدنه یخچال بوش چیست؟

کد: 140101095786718372

https://bit.ly/3iKIgYc

، (اخبار رسمی): داغ شدن بدنه یخچال بوش موضوع مهمی است که به هیچ وجه نباید آن را دست کم گرفت. به دلایلی مختلفی است این اتفاق برای یخچال Bosch بیوفتد که گاهی اوقات شاید این گرما خیلی بیشتر از حد مجاز باشد و باید خیلی سریع به فکر رفع این مشکل بود.

علت داغ شدن بدنه یخچال بوش چیست؟
علت داغ شدن بدنه یخچال بوش چیست؟

خیلی راحت می‎توانید متوجه این موضوع شوید. در حالت عادی بدنه‌ی یخچال شاید کمی گرما داشته باشد که کاملا طبیعی است. گاهی اوقات این گرما شاید خیلی بیشتر از حالت عادی باشد که این موضوع باید شما را نگران کند و خیلی سریع باید از یک تعمیرکار یخچال فریزر بوش کمک بگیرید. در ادامه دلایل اصلی به وجود آمدن این مشکل را باهم بررسی خواهیم کرد.

داغ شدن بدنه یخچال بوش 

 یکی از دلایلی که بدنه یخچال در حالت عادی و وقتی که هیچ مشکلی نیست گرم است، به‌خاطر در جریان بودن گاز فریون در سیستم داخلی یخچال است که همواره در حال گردش است. وظیفه‎  اصلی این گاز این است که سرما را به یخچال منتقل کند و در نهایت گرما را جذب خود کند. این فرایند باعث خواهد شد که لوله‌هایی که این گاز در آن جریان دارد گرم شود و با دست زدن به بدنه‌ی یخچال احساس گرما کنید.

در ادامه رایج‌ترین دلایلی که باعث گرم شدن بیش از حد بدنه‌ی یخچال خواهد شد را بررسی خواهیم کرد:

پر کردن یخچال بیش از حد مجاز

اصلی دلیلی که ممکن است این مشکل برای شما پیش بیاید، پرکردن مواد غذایی خیلی بیشتر از حد مجاز است. در صورتی که بیش از اندازه یخچال پر باشد، جریان هوا در داخل آن محدود خواهد شد و در نتیجه باعث داغ شدن لوله‌های کندانسور خواهد شد.

فاصله داشتن یخچال با دیوار 

محل قرارگیری یخچال هم یکی دیگر از نکات مهمی است که باید به آن توجه داشت. وقتی که پشت و یا اطراف یخچال هیچ راه نفس کشیدنی نداشته باشد، باز هم باعث خواهد شد که بدنه داغ شود و در عملکرد صحیح کویل‌های کندانسور اختلال وارد کند. همیشه به اندازه کافی بین دیوارها و یخچال فاصله بگذارید و اجازه دهید که هوا در جریان باشد.

کثیف شدن کندانسورها

کویل‌های کندانسورها ممکن است بعد از چندین سال کار کردن، دچار گرد و غبار و یا گرفتن جرم در لوله‌ها شوند. وقتی که لوله‌ها جرم‌گرفته باشد و یا اینکه کثیف شده باشد، به خوبی امکان کار کردن نخواهند داشت و در نتیجه زور زیادی برای کار کردن باید بزنند و در نتیجه باعث داغ شدن بدنه و وارد کردن فشار به موتور یخچال Bosch خواهد شد.

نقص فنی در خنک کننده

وظیفه‌ی اصلی کمپرسور در یخچال تبدیل کردن مایع نیتروژن به گاز و خنک کردن فضای داخلی یخچال است. این کمپرسورها برای کار کردن نیاز به یک فن خنک کننده دارند. در صورتی که فن خنک کننده دچار آسیب شود و به خوبی کار نکند، کمپرسور عملکرد خود را از دست خواهد داد و داغ می‎شود. داغ شدن کمپرسور در نهایت به داغ شدن بدنه نیز منجر خواهد شد که نیاز به بررسی هرچه سریع‌تر از جانب شما دارد! 

امیدوارم مواردی که در این مقاله گفته شد به شما برای عیب‌یابی و رفع مشکل داغ شدن یخچال بوش، به شما کمک کرده باشد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021412*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | دکوراسیون و منزل