اطلاعات تماس
  • 021412*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102246071318372

دلایل کار نکردن آبریز یا دیسپنسر یخچال بوش چیست؟

کد: 140102246071318372

https://bit.ly/37OQlcG

، (اخبار رسمی): یکی از مشکلاتی که افراد در خصوص یخچال‌های خود با آن مواجه می‌شوند کار نکردن آبریز یا دیسپنسر یخچال است که این اتفاق می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. در ادامه ما به معرفی عمده دلایل کار نکردن آبریز یا دیسپنسر یخچال بوش می‌پردازیم.

دلایل کار نکردن آبریز یا دیسپنسر یخچال بوش چیست؟
دلایل کار نکردن آبریز یا دیسپنسر یخچال بوش چیست؟

از جمله دلایلی که سبب کار نکردن آبریز یا دیسپنسر یخچال بوش می‌شود شامل موارد زیر است:

 خراب بودن سوئیچ و یا برد الکترونیکی دیسپنسر

سوئیچ یخچال، همان قسمتی است که وقتی خواستار آب و یا یخ هستید باعث برقراری اتصال برای ریختن آب و یخ به داخل لیوان می‌شود. در قدم اول لازم است این سوئیچ را با استفاده از مولتی‌متر تست کنید و در صورت برقرار نشدن اتصال باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. 

اما مشکل دیگر که باعث کار نکردن دیسپنسر یخچال می‌گردد، خراب بودن برد الکترونیکی دیسپنسر است که باید توسط متخصصین تعمیر شود.

 ایجاد مشکل در لوله‌کشی آب

یکی دیگر از دلایل کار نکردن دیسپنسر یخچال بوش، مشکل در لوله‌کشی و فیلتر آب است؛ به این صورت که اگر فشار آب خیلی پایین باشد، دیسپنسر ضعیف کار کرده یا اصلا کار انجام نمی‌دهد. همچنین اگر شلنگ یا لوله آب دچار خم‌شدگی و مشکل باشد، باعث نرسیدن آب به یخچال و در نتیجه کار نکردن دیسپنسر می‌شود.

درخصوص فیلترهای آب نیز باید بدانید که هر 6 ماه یکبار نیازمند تعویض هستند چون این فیلترها به مرور زمان مسدود می‌شوند و باعث اختلال در جریان آب و در نتیجه جلوگیری از عملکرد صحیح دستگاه پخش کننده آب می‌گردد؛ همچنین اگر تخصص لازم برای حل این مشکل را ندارید، کار را  به متخصصین مجرب و توانمند بسپارید تا از رخداد مشکلات بیشتری جلوگیری کنید.

فشار آب پایین

یکی دیگر از علت‌ها می‌تواند این باشد که خانه شما فشار آب کافی را ندارد، زیرا همان طور که می‌دانید میزان آب شیر ورودی شما باید به حداقل 20 psi برسد تا دیسپنسر به درستی کار کند. 

البته جریان ناکافی آب می‌تواند ناشی از لوله‌کشی نامرغوب یا تجمع در لوله‌های شما باشد.

یخ زدن لوله آب

خطوط آب اغلب از طریق فریزر و یا یخ‌ساز می گذرد تا یخ و آب آشامیدنی را در یک مجموعه توزیع کننده فراهم کند و این یعنی خطر یخ زدن آب در خط وجود دارد که می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. برای اینکار کافیست درب فریزر خود را باز کنید و یخ‌ساز و خطوط آب را بررسی کنید تا متوجه شوید که آیا داخل لوله‌ها نیز یخ وجود دارد یا خیر؟

اگر لوله‌ها دچار یخ‌زدگی بود، سشوار را در حالت کم قرار داده تا آب‌ها یخ شوند و مشکل کار نکردن آبریز یا دیسپنسر یخچال بوش حل گردد.

 برد الکترونیکی اصلی یخچال

در نهایت عاملی که می‌تواند سبب کار نکردن دیسپنسر یخچال گردد، خراب بودن برد الکترونیکی اصلی یخچال است که باید برای حل آن به نمایندگی‌های تعمیر لوازم خانگی تماس بگیرید.


ما در این مطلب گفتیم دلایل کار نکردن آبریز یا دیسپنسر یخچال بوش چیست؟

اگر شماهم به دنبال یک منبع معتبر برای تعمیر یخچال بوش خود هستید تا هم از اصل بودن قطعات استفاده شده مطمئن باشید و هم از مهارت داشتن متخصصین خیالی آسوده داشته باشید، کافیست شماره تماس خود را در فرم طراحی شده برای تعمیر لوازم خانگی قرار دهید تا کارشناسان ما در اسرع وقت برای هماهنگی‌های بیشتر با شما تماس حاصل فرمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021412*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید