اطلاعات تماس
  • 021412*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102065939718372

علت یخ بستن کولر گازی بوش چیست؟

کد: 140102065939718372

https://bit.ly/3rMXQHR

، (اخبار رسمی): این مساله یکی از شایع ترین مشکل افراد به خصوص در فصل تابستان است و چون که عواقب آن بسیار جدی است، باید نسبت به علائمی که کولر گازی ارسال می‌کند، هوشیار باشید. در واقع یخ بستن کولر گازی بوش می‌تواند منجر به آسیب جبران ناپذیری به کمپرسور دستگاه شود.

علت یخ بستن کولر گازی بوش چیست؟
علت یخ بستن کولر گازی بوش چیست؟

دلایل یخ بستن کولر گازی بوش
از جمله دلایلی که باعث یخ زدن کولر گازی می‌شود شامل موارد زیر است:


فقدان جریان هوا
شایع ترین دلیلی که باعث یخ زدن کولر گازی Bosch می‌شود، کمبود جریان هوا است. این دلیل می تواند بخاطر خرابی‌های مختلفی چون موتور دمنده، ورودی هوا و غیره باشد. اگر کمپرسور به کار خود ادامه می‌دهد، چیزی در سیستم جریان هوا کویل‌ها را متوقف می‌کند و این عامل باعث شروع یخ زدن کولر گازی می‌شود. از جمله مشکلات رایج در این بخش عبارت است از:

  •     مجاری کولرها، نحوه حرکت هوا در خانه هستند؛ بنابراین اگر چیزی کانال را مسدود کند به طور طبیعی جریان هوا را به درستی متوقف کرده و این دلیل می تواند جریان هوا را به سیم پیچ ها مسدود کند. حتی اگر بقیه سیستم به آرامی کار کند، ریزش یا مسدود شدن  مجرای هوا می‌تواند باعث از دست رفتن جریان هوا شده و در نتیجه سیم‌پیچ ها شروع به یخ زدن می‌کنند؛ زیرا هوای گرم کافی برای نگه داشتن آنها در دمای مطلوب وجود ندارد. برای تعمیر کولر گازی بوش حتما با نمایندگی مجاز و مرکزی در ارتباط باشید.
  •   موتور دمنده، در سیستم کولرهای گازی اهمیت زیادی دارد. پس اگر فن دمنده متوقف شود، جریان هوا با سرعت کافی روی سیم پیچ ها متوقف و یخ‌زدگی شروع می‌گردد. بروز خرابی در فن به این صورت است که صداهای نامنظم یا تق تق از مجاری هوا خود بشنوید.
  •     اگر فیلتر هوا با کثیفی مسدود شود، جریان هوا را روی کویل‌های اواپراتور محدود می‌کند. اگر جریان هوا کاهش یابد، کویل های اواپراتور بیش از حد سرد شده و باعث می شود رطوبت اتاق روی سیم پیچ ها متراکم گردد و یخ‌زدگی شروع شود. با انباشته شدن یخ بر روی کویل ها، جریان هوا بیشتر محدود شده و در نهایت، کل مجموعه کویل اواپراتور یخ می‌زند که برای رفع آن باید فیلتر را تعویض کنید.

نشت مبرد
اگر کویل‌های تهویه مطبوع فقط در یک منطقه یخ می‌زنند، ممکن است سیستم آب‌بندی شده (یا مبرد) نشت داشته باشد که تعمیر آن باید توسط تکنسین‌های ماهر انجام شود.


مشکلات ترموستات
واحد تهویه مطبوع شما ممکن است تمام شب کار کند در صورتی که نیازی به این کار نباشد؛ این مشکل عامل اصلی هدر رفتن پول، انرژی و بدترین حالت برای یخ زدن واحد تهویه مطبوع بشمار می‌رود.


اما برای رفع این مشکل چه کنیم؟
ما به سوال علت یخ بستن کولر گازی بوش چیست، پرداختیم اما توصیه ما به شما برای تعمیر و بررسی استفاده از تکنسین‌های ماهر اینکار است. ما در مجموعه خود با داشتن تکنسین‌های مجرب در تعمیر کولر گازی بوش این اطمینان را به شما می‌دهیم که دیگر دغدغه‌ای در این خصوص نداشته باشید؛ کافیست شماره تماس خود را در فرمی که برای شما درنظر گرفته پرکنید تا کارشناسان ما برای هماهنگی در اسرع وقت با شما تماس حاصل کنند.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021412*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید