اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101175798910765

طرز تهیه برنج برای ۲۰ نفر

رژیم غذایی، سن و جنسیت هنگام مصرف برنج

کد: 140101175798910765

https://bit.ly/3v0sQVs

، گرگان , (اخبار رسمی): در حال حاضر در کشور ما دو نوع برنج بیشتر از بقیه مصرف می‌شود. برنج ایرانی که بهترین نوع برنج است و برنج هندی یا پاکستانی که باب میل عده‌ای دیگر است. احتمالا تجربه پخت یا استفاده از برنج هندی را داشته‌اید. این برنج قد می‌کشد و بعد از دم کشیدن حجم بیشتری پیدا می‌کند.

رژیم غذایی، سن و جنسیت هنگام مصرف برنج
رژیم غذایی، سن و جنسیت هنگام مصرف برنج

گفتیم که هر کیلو برنج ایرانی برای هفت تا هشت نفر کافی است. اگر مقدار نهایی را هشت نفر در نظر بگیریم، پس اگر ۲۰ نفر مهمان داشته باشید، مقدار برنج برای ۲۰ نفر، ۲.۵ تا ۳ کیلوگرم است.

اگر بخواهیم صادق باشیم، فرمول خاصی وجود ندارد که بگوییم یک کیلو برنج برای چند نفر کافی است و مقدار برنج برای هر نفر دقیقا چقدر است. چون افراد با توجه به اشتهایی که دارند ممکن است مقدار برنج مصرفی‌شان با دیگران فرق داشته باشد. یکی کم‌غذا باشد، یکی بیشتر از یک پیمانه برنج بخورد و شاید کسی اصلا برنج نخورد!

اما برای اینکه یه قانون کلی وضع کنیم و با توجه به آن پیش برویم، باید کمی با اعداد و ارقام سر و کله بزنیم. هر پیمانه پلوپز که همه یکی از آن را در خانه دارید، حدود ۱۵۰ گرم برنج را در خودش جای می‌دهد. با این حساب می‌توانیم بگوییم هر کیلوگرم برنج یعنی هفت تا هشت پیمانه برنج. اغلب مقدار برنج برای هر نفر یک پیمانه سرخالی پلوپز است.

پس با یک حساب سرانگشتی می‌توان نتیجه‌گیری کرد که هر کیلوگرم برنج برای هفت تا هشت نفر مناسب است. اما همان‌طور که قبلا گفتیم این یک روش کلی بین ما ایرانی‌هاست و در نهایت این شما هستید که با توجه به شرایط و تعداد مهمان‌ها باید مقدار مناسب برنج را تخمین بزنید.

رژیم غذایی، سن و جنسیت هنگام مصرف برنج

همان‌طور که واضح است، آسیایی‌ها خیلی بیشتر از اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها برنج می‌خورند. در ایران برای هر نفر ۱۵۰ گرم برنج، اما در اروپا برای هر نفر ۵۰ تا ۶۰ گرم برنج پخته می‌شود. ضمن اینکه در کشورهای غیرآسیایی برنج غذای هرروزه افراد نیست. علاوه بر محل جغرافیایی و عادات غذایی، سن و جنسیت هم در تخمین مقدار برنج برای هر نفر تأثیرگذار است. یک کودک یا یک نوجوان به اندازه یک فرد جوان یا میانسال غذا نمی‌خورد. خوراک یک فرد مسن هم به اندازه یک فرد نوجوان نیست.

کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط فیزیکی و رشدی که دارند معمولا بیشتر غذا می‌خورند. اما با بالا رفتن سن، باید به سلامتی و تناسب اندام اهمیت بیشتری داد و مقدار برنج و کربوهیدارت را کم‌تر کرد. برای یک نوجوان معمولا یک و نیم پیمانه برنج در نظر بگیرید و برای افراد میانسال و مسن یک تا نیم پیمانه! جنسیت هم نکته مهم دیگری است که هنگام محاسبه برنج برای هر نفر یا تخمین اینکه هر کیلو برنج برای چند نفر مناسب است، باید در نظر گرفته شود. آقایان در مقایسه با خانم‌ها بیشتر غذا می‌خورند و هنگام طبخ برنج باید به این نکته دقت کنید.

هر کیسه برنج برای چند نفر است؟

یکی از سوالات رایج این است که هر کیسه برنج برای چند نفرکافی است؟ کیسه های برنج در بازار در وزن های مختلف مانند 1، 2، 3، 4، 5 و ۱۰ کیلو ارائه می شود که شما می‌توانید با توجه به نیاز و تعداد مهمان هایتان کیسه مورد نظر را خریداری کنید. مثلا یک کیسه 2 کیلویی برای مهمانی 14 الی 16 نفره کافی است.

هر 10 کیلو برنج ایرانی برای چند نفر است؟

یا به عبارت دیگر، یک کیسه برنج ۱۰ کیلویی برای چند نفر است؟همانطور که متوجه شدید برنج های ایرانی نسبت به  برنج های خارجی با کیفیت تر است. اما در کشیدن قد و افزایش حجم ممکن است نسبت به برندهای خارجی متفاوت عمل کند. از آنجایی که هر ۱۰ کیلو برنج برای ۷ الی ۸ نفر کافی است هر 10 کیلو برنج ایرانی را می توان برای ۷۰ نفر تهیه نمود.

برای ۶۰ نفر چند کیلو برنج لازم است؟

اگر تعداد مهمان هایتان حدود ۶۰ نفر است و نسبت به کم آمدن غذا و برنج دلهره دارید اصلاً نگران نباشید؛ در صورتی که از برنج ایرانی استفاده می کنید حدود ۱۰ الی ۱۲ کیلو برنج نیاز دارید. بعد از تهیه این مقدار با پیمانه کردن خیالتان بابت کم آمدن برنج راحت خواهد شد.

برای ۱۵ نفر چند پیمانه برنج لازم است؟

برای ۱۵ نفر مهمان باید از یک پیمانه ۱۵۰ گرمی کمک بگیرید و ۱۵ پیمانه از برنج خود را بردارید و شروع به آماده کردن غذا کنید. اگر در میان ۱۵ نفر افراد کم سن هم قرار دارد می توانید به تعداد آنها از پیمانه سر خالی استفاده کنید تا از اسراف بیش از حد برنج جلوگیری شود. مقدار برنج مورد نیاز برای 15 نفر حدود 2 کیلو برنج است.

دو مدل پرطرفدار از بهترین برنج ایرانی

ممکن است در این میان سوال بپرسید کدام برنج ایرانی بهتر است؟ در میان برنج های مختلف، اسم دو نوع برنج بیشتر به گوش می خورد؛ برنج هاشمی اعلاء و برنج طارم هاشمی . این دو مدل از نظر عطر و طعم بسیار لذیذ و پرطرفدار هستند و در میان خانواده های ایرانی جایگاه ویژه ای دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آب معدنی لایف لوکس و لوکساب

شرکت خوش نوشان مشرق زمین، در منطقه خوش آب و هوای استان گلستان در دامنه کوه های البرز و نزدیک به ارتفاعات شاهکوه قرار گرفته است. آب مورد نیاز خود را از اعماق سفره های زیر زمینی تامین می نماید. قرار گرفتن شرکت در چنین منطقه بکر و کوهپایه ای باعث شده که محصول تولیدی با کیفیت بالا، حداقل نیترات و بدون نیتریت عرضه شود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی