کد: 140102015931918615

علیرضا صلاحی، کارآفرینی که صنعت مشاوره املاک ایران را متحول کرد

کد: 140102015931918615

https://bit.ly/3JYEtBL

، تهران , (اخبار رسمی): در شبکه اجتماعی اینستاگرام درحال بررسی و دیدن ویدئو‌های مختلف، در بخش اکسپلور بودم که چشمم به ویدئویی خورد که به نظر می‌آمد موضوعی آموزشی را دنبال می‌کند.

علیرضا صلاحی، کارآفرینی که صنعت مشاوره املاک ایران را متحول کرد
علیرضا صلاحی، کارآفرینی که صنعت مشاوره املاک ایران را متحول کرد

ویدئو را تماشا کردم و متوجه شدم، کارآفرین جوانی به نام علیرضا صلاحی در حال ارائه آموزش‌هایی در زمینه حرفه مشاوره املاک است. با این تفاوت که صحبت‌های وی متفاوت از نمونه‌های مشابه و بسیار تازه و جدید بود.

با توجه به تازگی روش آموزشی او، تحقیقاتی انجام دادم و فهمیدم علیرضا صلاحی، موسس اولین و بزرگترین دپارتمان مشاور ملکی به نام «ققنوس» در شهر پردیس بوده و این کار را در سن 22 سالگی انجام داده و به خاطر آن در سال‌های 97 و 98 در حوزه املاک و مستغلات به عنوان جوان ترین کارآفرین از سوی اتاق اصناف تهران انتخاب شده است.

علیرضا صلاحی تندیس‌های زیادی از ارگان‌های مختلف بابت فعالیت‌هایش دریافت کرده است که از آن جمله می‌توان به تندیس کارآفرین نمونه از اتاق اصناف تهران، تندیس مدیریت مشاغل پر ریسک، تندیس مدیریت هوشمند کسب و کار و... اشاره کرد.

علیرضا صلاحی در سال 1398 مدرک دکترای افتخاری مدیریت املاک و مستغلات را از دانشگاه آزاد اصفهان گرفت و در همان سال موفق به دریافت مدرک قرارداد نویسی بین المللی به شیوه مدرن جهانی، از اتاق بازرگانی ایران و امارات شد.

اما ظاهرا داستان به اینجا ختم نشد و بعد از کسب این دستاوردها، علیرضا صلاحی شروع کرد به اشتراک گذاشتن یک شیوه نوین علمی در مشاوره ملکی کرد که می‌توان گفت برای اولین بار در ایران سیستم جامع مشاوره ملکی را جایگزین روش دلالی کرد و با توجه به مسائل روز دنیا در زمینه مشاوره ملکی توانست لقب اولین کوچ تخصصی مشاوره ملک در ایران را به خودش اختصاص دهد.

علیرضا صلاحی در نهایت اولین مرکز کوچینگ تخصصی مشاورین ملکی در ایران را با نام IRNTCC یا Iran technical consultancy coaching  پایه گذاری کرد.

با گردآوری این اطلاعات، اولین سوالی که به ذهنم رسید این بود که فردی در سن 27 سالگی چطور توانسته است چنین دستاوردهایی را کسب کرده و در حوزه کاری خود به این جایگاه دست پیدا کند.؟‌

بیوگرافی علیرضا صلاحی

علیرضا صلاحی در ششم تیرماه 1374 در یکی از مناطق جنوبی تهران چشم به جهان گشود. وی در یک خانواده که از نظر مالی در حد متوسط بودند، دوران کودکی خود را گذراند. پدر علیرضا صلاحی معمار بود و به این ترتیب او از دوران کودکی با صنعت ساختمان آشنا بود. اما رویای این کسب کار در مقطع تحصیلی راهنمایی، یعنی زمانی که نوجوان بود، براساس افسانه ای که معلم ریاضی او (آقای بازیار) برایش تعریف کرد، شکل گرفت؛ افسانه ای به نام «ققنوس، نماد جاودانگی.»

 علیرضا صلاحی به دلیل شرایط کاری پدر خود از سال 1388 به همراه خانواده به شهر جدید پردیس نقل مکان کرد و این انتقال اولین مرحله از شروع دوران پیشرفت او محسوب می‌شود. حضور در شهری که پتانسیل بالایی جهت ورود به کار املاک داشت، اولین جرقه را در ذهن او زد.

علیرضا صلاحی تحصیلات خود را تا مقطع دبیرستان با موفقیت گذراند؛ اما به دلیل برخی مشکلات در مقطع سوم دبیرستان از مدرسه اخراج شد و به اجبار این دوره تحصیلی را در مدرسه شبانه به پایان رساند و از همان زمان فعالیتش در زمینه مشاوره املاک شروع شد.

سال 1389 ابتدا به عنوان نیروی خدماتی وارد این صنعت شد و بعد از مدتی تا سال 1391 به عنوان مشاور مشغول به کار شد؛ اما به دلیل نداشتن آموزش‌های لازم، تجربه و عدم کسب درآمد، این شغل را ترک کرد و به همراه پدر مشغول به کار ساختمانی شد. او به مدت یک سال به عنوان کارگر ساختمانی و سپس به عنوان سنگ کار در صنعت ساختمان فعالیت کرد.

ورود به دانشگاه

علیرضا صلاحی در سال 1391 در رشته حسابداری و اقتصاد دانشگاه آزاد رودهن قبول شد و تحصیلات مقطع کارشناسی خود را با نمرات بالا به پایان رساند. به گفته خودش، در 3 سالی که از شغل مشاور املاک فاصله داشت از انجام هیچ کاری دریغ نکرد؛ از جمله کارگری ساختمان، رانندگی آژانس، فروشندگی بلیط شهر بازی و حسابداری نیمه وقت برای شرکت‌های مختلف.

او اما یک بار دیگر در سال 1393 به شغل مشاوره املاک بازگشت و تا سال 1396 در این رشته فعالیت کرد و حتی از سال 1396 به مدت یک سال و نیم به عنوان مدیر قرارداد کار خود را پی گرفت.

در این دوره،‌ استعداد ذاتی او در مورد شناخت بازارها و تکنیک‌های فروش باعث پیشرفت چشمگیر وی شد، تا اینکه در اواسط سال 1397 اولین دفتر املاک خود را در این شهر با نام املاک بزرگ ققنوس تاسیس کرد.

دو ماه بعد از تاسیس دفتر و با توجه به تجربه و آموزش‌هایی که دیده بود و رویاهای بزرگی که در سر داشت اقدام به تاسیس اولین دپارتمان املاک با نام تجاری ققنوس یا همان «مجموعه املاک‌های بزرگ ققنوس» کرد و تعداد شعبات خود را افزایش داد و برای بیش از 500 نفر ایجاد اشتغال کرد.

با اینکه علیرضا صلاحی استعداد خاصی در این صنعت داشت در اواخر سال 1398 با شکست سنگینی در این صنعت روبه رو شد و از آنجا تصمیم بر این گرفت که شروع به راه اندازی سیستم نوین مشاوره ملکی در ایران کند و این بار به عنوان شخصی که می‌خواهد شیوه مشاوره ملکی را جایگزین شیوه دلالی کند، وارد این صنعت شد و سیستم مدرن مشاوره املاک را خلق کرد. او به این ترتیب سبک جدیدی در این شغل خلق کرد و بار دیگر ثابت کرد فرد تسلیم ناپذیری است.

آموزش نوین مشاوره املاک در ایران

او از سال 1399 فعالیتی را شروع کرد که در صنعت مشاوره املاک ایران بی سابقه بود، آموزش مشاوری املاک به صورت کاملا حرفه ای و مدرن، یعنی تبدیل به اصطلاح دلال ملکی به یک مشاور متخصص حرفه ای. به این ترتیب او تدریس مباحث تخصصی مشاوره ملک را براساس تازه ترین متدهای روز دنیا شروع کرد و با این کار به بیش از هزار نفر کمک کرد تا مشاوره املاک را به صورت اصولی بیاموزند و به درآمدهای بالا برسند.

خلاصه و نتیجه

فعالیت‌های علیرضا صلاحی که خلاصه وار به آن‌ها اشاره کردیم در نهایت منجر به این مساله شد که در سال 1401 سیستماتیک ترین و مجهزترین دپارتمان بزرگ املاک شهر پردیس را معرفی و به بهره برداری برساند.

به نظر می‌رسد در آینده ای نه چندان دور نام علیرضا صلاحی را در این صنعت به عنوان پیشرو و راهبر، بسیار خواهیم شنید؛ چون می‌توان گفت او «جوردن بلفورت» صنعت مشاوره املاک ایران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان