کد: 140102286083918615

قدرتمندترین سازنده و آرشیتکت های ایران چه کسانی هستند؟

کد: 140102286083918615

https://bit.ly/3FXnO1h

، تهران , (اخبار رسمی): مهندسین و آرشیتکت های بزرگ نقش عمده ای در ارتقای صنعت ساختمان هر کشوری دارند. برند های ساختمانی نه تنها می توانند کیفیت ساخت و ساز را ارتقا داده و به صنعت ساختمان اعتبار ویژه ای ببخشند، بلکه می توانند مانند سایر حوزه های فرهنگی و اجتماعی با کار خود به فرهنگ سازی در جامعه اقدام کنند.

قدرتمندترین سازنده و آرشیتکت های ایران چه کسانی هستند؟
قدرتمندترین سازنده و آرشیتکت های ایران چه کسانی هستند؟

فرزاد دلیری

وی در اوایل سال 1333 در شهر تهران متولد شد و بعد از سپری کردن دوران تحصیلی خود، سرانجام در سال 1358 از دانشگاه علم و صنعت فارغ التحصیل شد.

فرزاد یک سال بعد از شروع فعالیت حرفه ای خود در سال 1363 اولین پروژه خود که خانه خیابان گلفام جردن بود را به اتمام رساند. فرزاد دلیری، معمار حدود 300 پروژه بوده که اگر بخواهم به معروف ترین های آن اشاره کنم می توان، چناران پارک، برج افرا، برج کوه نور، بام نیاوران، بام جمشیدیه و... را نام برد که باعث شد وی در صنعت ساختمان و جامعه معماری ایران به یک برند شناخته شده تبدیل شود.

علی موسی پناه

وی در سال 1349 متولد شد و پس از طی دوران تحصیلی در سال 1375 با مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شد و بعد از یک سال فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرد.

موسی پناه، در حال حاضر نزدیک به 20 سال سابقه فعالیت در حوزه طراحی و ساخت مجتمع های لوکس و مجلل در منطقه 1 تهران دارد که از نمونه کارهای این طراح شناخته شده، می توان به برج آپارتمان آلتون و آلبا اشاره کرد.

علیرضا بنی صدر

علیرضا بنی صدر، در سال 1352 در تهران متولد شد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته عمران از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، در سال 1376 دریافت نمود.

علیرضا بنی صدر از سال 1383 فعالیت حرفه ای خود را در صنعت ساختمان در منطقه سعادت آباد شروع کرد. علیرضا بنی صدر مالک شرکت ساختمانی «پارسا»ست. از معروف ترین پروژه های این سازنده می توان به پروژه پارسا الیت، برج باغ پارسا، پارسا کلاسیک و... اشاره کرد.

سید حمید صحیح النسب

سید حمید صحیح النسب در سال 1336 در تهران متولد شد. او پس از دریافت دیپلم ریاضی در سن 18 سالگی، بلافاصله به آمریکا مهاجرت کرد و در رشته معماری در دانشگاه ایالتی مریلند در شهر کالج پارک آمریکا به ادامه تحصیل پرداخت.

وی مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه جورج واشنگتن دریافت کرد و در مدت 14 سال سکونت در آمریکا در شهرهای مختلف آن کشور از جمله نیویورک، ویرجینیا، فلوریدا، واشنگتن دی سی، لاس وگاس و... بیش از 60 پروژه موفق را طراحی و اجرا کرد.

او به همراه برادرانش در سال 1370 به ایران بازگشتند و شرکت هندز را تاسیس کردند که بیش از 150 پروژه بسیار موفق در ایران طراحی، نظارت و اجرا کرده است. از نمونه کارهای آن ها می توان به برج بهشت زعفرانیه، شهرک ویلایی بهشت دریا کلارآباد، مجتمع گالریا، مجتمع مسکونی مهران و... اشاره کرد.

 هومن چنگیزپو

مردی که مشخصات دقیقی از مدرک تحصیلی و اطلاعات شخصی وی در دسترس نیست، اما نام تجاری قدرتمند او به گوش همه آشناست. او مالک و موسس گروه ساختمانی پارسیان است و جزو سازنده گان بنام ایران محسوب می شود. هومن چنگیزپو تا به امروز، نزدیک به یک میلیون و 500 هزار متر بنای لوکس در ایران احداث کرده است و در حال حاضر بیش از 300 هزار متر پروژه در دست احداث دارد.

اگر بخواهیم به پروژه های معروف هومن چنگیزپو اشاره کنیم، می توان پروژهای اداری زرافشان، مجتمع چند منظوره لوتوس پیروزی، مجتمع تجاری اداری بلوار کشاورز، بازار موبایل ایران، مجتمع مسکونی امیرکبیر، مجتمع پارس یاد، مجتمع مهماندوست، مجتمع لوتوس، مجتمع سنبل، مجتمع سیمرغ، مجتمع هروی، مجتمع آبکوه و... را نام برد.

داوود دوست محمدی

داوود دوست محمدی،‌ در سال 1353 متولد شد و در سال 1371 در دانشگاه صنعتی شریف در شاخه عمران مشغول تدریس شد. وی در سال 1379 ایمن سازه فدک را تاسیس کرد و به صورت جدی وارد صنعت ساختمان شد و کارهای مشاوره، طراحی و مرمت آثار باستانی را انجام داد.

او در سال 1387 شرکت نکسا را نیز تاسیس کرد و در عرصه ساخت وساز فعالیت خود را شروع کرد که تاکنون بیش از 40 پروژه موفق را به اتمام رسانده است.

پروژه خانه شریفی‌ها که برنده جایزه اول معماری ایران در سال 1392 شد و پروژه های دیگری از جمله چهل باغ فرشته، مسکونی گراندو زعفرانیه، پروژه ساید پارک سعادت آباد و پروژه لومن سعادت آباد از جمله آثار داوود دوست محمدی است.

علیرضا صلاحی؛ اولین کوچ تخصصی ملکی ایران

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان