کد: 140102286084018615

نحوه سرمایه‌گذاری در بازار مسکن،

آینده بازار مسکن، مکان‌های مناسب سرمایه‌گذاری در کشور

کد: 140102286084018615

https://bit.ly/3FVN7k4

، تهران , (اخبار رسمی): ورود به بازارهای سرمایه همیشه ریسک‌های بالایی داشته است، ولی همیشه وارد شدن به بازار مسکن ریسک کمتری داشته و می‌توان گفت که بازار مسکن جزو امن ترین بازارهای سرمایه کشور ماست.

آینده بازار مسکن، مکان‌های مناسب سرمایه‌گذاری در کشور
آینده بازار مسکن، مکان‌های مناسب سرمایه‌گذاری در کشور

این موضوع در کشور ما بسیار رایج است که مردم برای حفظ دارایی خود و ایجاد امنیت بیشتر سرمایه خود را در بازار املاک و مستغلات وارد می‌کنند.

اما باید این را هم در نظر بگیریم که اگر بدون مشورت با متخصصان این صنعت ورود به این بازار هم می‌تواند برای مردم دردسرآفرین باشد و گاهی ضرر‌های هنگفتی داشته باشد.

بگذارید در این مطلب به چند بخش از پروسه سرمایه‌گذاری در مسکن اشاره کنم.

چرا در مسکن سرمایه‌گذاری کنیم؟

همیشه تعدادی از اشخاص که وارد بازار املاک و مستغلات می‌شوند در راستای تامین مسکن، سکونت و ایجاد سرپناهی برای خود هستند اما عمده اشخاص که وارد این صنعت می‌شوند در فکر سرمایه‌گذاری و سود‌آوری هستند.

مفهوم سرمایه‌گذاری یعنی اینکه امروز چیزی را بخریم به امید آن‌که در آینده سودی نصیب‌مان شود. از این رو بازار ملک سود‌های کلانی دارد هر چقدر که افراد سرمایه بیشتری جهت ورود به این بازار داشته باشند، سود‌های بیشتری را در مدت زمان چند ماه یا چند سال نصیب خود می‌کنند.

اگر به نمودار رشد مسکن در سال‌های گذشته نگاهی بیندازیم متوجه این موضوع خواهیم شد که بازار مسکن همیشه رشد داشته و در بعضی از سال‌ها رشد آن بی‌نهایت چشمگیر بوده است. مثلا در سال 1397 با سرعت نور به سرمایه‌گذاران این بازار سودهای هنگفت داد.

از همه این‌ها می‌توان نتیجه گرفت که بازار مسکن امن‌ترین بازار سرمایه در میان باقی بازار‌ها؛ از جمله فارکس، طلا، کریپتو و.... است.

در سال‌های گذشته بارها شاهد بودیم که مردم بعد از شکست در بازارهای سرمایه‌گذاری دیگر، سرمایه خود را وارد بازار مسکن کرده اند تا شاید در این بازار بتوانند زیان خود را جبران کنند.

بیایید به چند دسته مختلف که در بازار مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند بپردازیم!

  • دسته اول نهایتا 800 میلیون تومان سرمایه دارند.
  • دسته دوم بین 800 میلیون تا 5 میلیارد دارند.
  • دسته سوم 5 میلیارد به بالا دارند.

دسته اول

عموما این افراد دانشجو و کارمند هستند و ریسک‌پذیری بسیار پایینی دارند. خیلی سخت خرید می‌کنند و عموما هم نمی‌توانند در بازار مسکن کاری انجام دهند.

دسته دوم

این افراد عموما پزشک، مهندس، صاحبین کسب و کار‌ها هستند. این افراد درآمدی حاصل از کسب و کارهای نسبتا پردرآمد دارند که می‌توانند سرمایه‌گذاری کوچی در بازار مسکن بکنند.

دسته سوم

این افراد سود‌های کلانی می‌گیرند؛ اما به سختی وارد سرمایه‌گذاری می‌شوند؛ چون این مبالغ دشوار چند برابر می‌شوند.

روش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در مسکن

  • شما می‌توانید با خرید املاک کلنگی و تخریب آن جهت ساخت یا بازسازی، از این صنعت برای خود سود به دست آورید.
  • دیگر روش سرمایه‌گذاری در بازار ملک خرید مستغلات است که می‌توان آن را با قیمت بالاتر فروخت یا اینکه از محل اجاره‌بها سود به دست آورد.
  • روش بعدی که می‌توانم به آن اشاره کنم، خرید زمین و ساخت آن است که بسیار هم رایج و بدون ریسک است.
  • در آخر خرید زیر قیمت املاکی که فروشنده‌های آن به هر دلیل مایل به فروش با قیمت کمتری هستند و فروش آن به قیمت منطقی.

اگر می‌خواهید وارد بازار مسکن شوید باید سریعا روش سرمایه‌گذاری خود را انتخاب کنید.

با توجه به اینکه تمام اتفاقات و تصمیمات سیاسی و داخلی بر افزایش یا کاهش نرخ ارز، طلا یا کالا تاثیر مستقیم دارند، سرمایه‌گذاری در همه این بازار‌ها ریسک بالایی دارد؛ اما شواهد ثابت کرده که بازار مسکن امن‌ترین بازار برای سرمایه‌گذاری بوده است.

سرمایه‌گذاری در مسکن چه مزایایی دارد؟

  • عدم تاثیر بازارهای موازی بر بازار مسکن. درصد تاثیر بازار‌های سرمایه در بازار مسکن تاثیر آن‌چنانی ندارد.
  • روش‌های مختلف و متنوع سرمایه‌گذاری در بازار مسکن.
  • خدمات رسانی در بخشی از نیازهای اصلی جامعه.
  • عدم امکان به سرقت رفتن سرمایه شما.

اما اگر بخواهیم نگاهی به آینده مسکن بیندازیم باید بگویم که قطعا افزایش قیمت در مواد غذایی نمی‌تواند تاثیر چندانی روی قیمت ملک داشته باشد، چون بازار ملک بر مبنای پارامترهایی مثل تورم عمومی، بازارهای موازی، میزان تولید مسکن، هزینه ساخت، تورم نهادهای ساختمانی و نرخ دستمزد تاثیر می‌گیرد. اما ما می‌دانیم که این افزایش قیمت کالاهای اساسی می‌تواند بر روی تورم تاثیر بگذارد و باز هم شاهد افزایش قیمت مسکن باشیم از این رو بهتر این است که مردم سریع‌تر اقدام به تبدیل نقدینگی خود به شکل املاک و مستغلات نمایند تا باز هم شاهد پرارزش شدن سرمایه خود شوند.

اگر به دنبال منطقه مناسبی برای سرمایه‌گذاری می‌گردید می‌توانیم به یک سری مناطق اشاره کنیم از جمله:

  • مناطق حومه شهر تهران مثل پرند، اندیشه، پردیس و.....
  • مناطق شمالی کشور مخصوصا بخش مازندران.

مردم باید توجه به این داشته باشند که خرید در مناطق بومی که فقط افراد همان منطقه در آن خرید و فروش انجام می‌دهند، برایشان سودی ندارد و حتی در بعضی مواقع شاهد ضررهای سنگینی هم بوده‌ایم. به همین دلیل باید در مناطقی سرمایه‌گذاری کنند که تقاضای بیشتری به اصطلاح فرامنطقه‌ای و حتی فراکشوری داشته باشد که از دیدگاه کارشناسان بهترین مناطق شهر‌های اطراف تهران و شهرهای شمالی پیشنهاد می‌گردد.

علیرضا صلاحی

اولین کوچ تخصصی ملکی در ایران

 بنیان‌گذار اولین مرکز کوچینگ تخصصی ملکی در ایران

 IRNTCC

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان