اطلاعات تماس
  • 051324*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102085943918697

درباره کاربرد روغن هیدرولیک در صنعت بیشتر بدانید

معرفی روغن هیدرولیک و کاربرد آن

کد: 140102085943918697

https://bit.ly/374ovsy

، (اخبار رسمی): روغن هیدرولیک یک سیال غیر قابل تراکم است که برای انتقال نیرو در ماشین آلات و تجهیزات هیدرولیک استفاده می شود. چه سیستم هیدرولیک شما در ماشین باشد، آسانسور، هواپیما یا کشتی کروز، اکسیر جادویی از روغن های معدنی، گلیکول ها، استرها و مواد افزودنی متناسب با شرایط وجود دارد.

معرفی روغن هیدرولیک و کاربرد آن
معرفی روغن هیدرولیک و کاربرد آن

سیالات هیدرولیک رایج بر پایه روغن معدنی یا آب هستند. نمونه هایی از تجهیزاتی که ممکن است از مایعات هیدرولیک استفاده کنند عبارتند از بیل مکانیکی و بیل مکانیکی، ترمزهای هیدرولیک و...

روغن هیدرولیک یک سیال غیر قابل تراکم است که برای انتقال نیرو در ماشین آلات و تجهیزات هیدرولیک استفاده می شود

همچنین سیالی است که در یک قطعه از تجهیزات یافت می شود که برای انتقال نیرو در آن تجهیزات استفاده می شود که عموماً توسط یک پمپ هدایت می شود. همچنین برای خنک نگه داشتن تجهیزات، روغن کاری و همچنین حمل سایر آلاینده ها استفاده می شود. روغن هیدرولیک می تواند بر پایه مصنوعی یا معدنی باشد.

سیالات هیدرولیک رایج بر پایه روغن معدنی یا آب هستند. نمونه هایی از تجهیزاتی که ممکن است از مایعات هیدرولیک استفاده کنند عبارتند از بیل مکانیکی و بیل مکانیکی، ترمزهای هیدرولیک، سیستم های فرمان برقی، گیربکس ها، کامیون های حمل زباله، سیستم های کنترل پرواز هواپیما، بالابرها و ماشین آلات صنعتی. اگر سیال هیدرولیک استفاده شده تراکم پذیری صفر داشته باشد، سیستم های هیدرولیک مانند موارد ذکر شده در بالا کارآمدترین کار را خواهند داشت.

چه سیستم هیدرولیک شما در ماشین باشد، آسانسور، هواپیما یا کشتی کروز، اکسیر جادویی از روغن های معدنی، گلیکول ها، استرها و مواد افزودنی متناسب با شرایط وجود دارد. روغن های هیدرولیک برای بسیاری از اهداف مکانیکی استفاده می شود که شامل فشار بالا، دمای شدید و کاربردهای سنگین می شود.

سیستم های ترمز خودرو به مایع هیدرولیک متکی هستند تا خودروی شما را به آرامی متوقف کنند. روغن ترمز، یک نوع تخصصی از مایع هیدرولیک است که نقطه جوش بالایی دارد که آن را برای عملکرد تولید گرما ترمز خودرو، موتور سیکلت، کامیون و حتی برخی دوچرخه ها مناسب تر می کند. این سیالات هیدرولیک بیشتر از گلیکول اترها یا روغن های معدنی تصفیه شده ساخته شده اند.

ماشین آلات سنگین بولدوزرها، بیل مکانیکی ها، جرثقیل ها، تراکتورها و بالابرها از سیستم های هیدرولیک برای ایجاد نیروی کافی برای جابجایی مواد و تجهیزات استفاده می کنند. بسیاری از این سیستم ها از سیلندرهای هیدرولیک استفاده می کنند که قدرت را از طریق روغن هیدرولیک بین سیلندرها، اغلب با کمک موتورها، انتقال می دهند. هنگامی که شرایط فشار بالا و بار سنگین وجود دارد، سیال با درجه ویسکوزیته بالاتر و مواد افزودنی ضد سایش بهترین عملکرد را دارد. برای گاوآهن ها و کاربردهایی که در دمای بسیار سرد کار می کنند، افزودنی های ضد یخ نیز در نظر گرفته می شود.

هوانوردی: روغن های هیدرولیک مورد استفاده در کاربردهای هوانوردی یا هوافضا باید نیازهای مختلفی را برآورده کنند زیرا با طیف وسیع تری از محیط ها در تماس هستند. شاخص ویسکوزیته بالا، خواص دمای پایین برای ارتفاعات بالا، و مواد افزودنی مقاوم در برابر اکسیداسیون، روغن را برای چنین صنعت پر تقاضایی قابل اعتمادتر می کند. روغن های مخصوص هوانوردی برای کنترل پرواز، ارابه فرود، ترمز، حرکت بال ها و سایر موتورها و پمپ های هیدرولیک هواپیما استفاده می شود.

قایق‌ها و کشتی‌های دریایی برای مانور به روغن‌های هیدرولیک نیاز دارند و این کاربردهای هیدرولیک شامل سیستم‌های فرمان، پیشرانه‌های کمان و عقب، بادگیرهای لنگر و درهای پوسته‌ای و غیره است. روغن های هیدرولیک در صنایع دریایی اغلب به دلیل مقررات و محیط شکننده ای که در آن کار می کنند، تجزیه پذیر هستند. همچنین لازم است این سیالات در دماهای سرد ماندگار و کارآمد باشند.

مقاوم در برابر آتش: سیالات هیدرولیک روغن غیر معدنی به ویژه ترکیبات مصنوعی آب گلیکول یا فسفات استر برای عملیات متوسط ​​که در آن تولید گرمای بیش از حد خطرناک است مناسب است. کاربردهای صنایع نظامی و فلزی، ماشین‌های ریخته‌گری و سیستم‌های هیدرولیک کوره معمولاً از این روغن‌ها برای جلوگیری از آتش‌سوزی استفاده می‌کنند.

چگونه متوجه می شوید که از روغن هیدرولیک مناسب استفاده می کنید؟

برای اکثر ماشین های روغن کاری شده، گزینه های زیادی در مورد انتخاب روانکار وجود دارد. روانکار غلط منجر به خرابی ناگهانی و فاجعه آمیز نمی شود اما تعیین نادرست عمر متوسط ​​اجزای روغن کاری شده را کوتاه می کند.

این باعث تلفات انرژی و تولید گرمای غیر ضروری می شود. سایر اثرات منفی ویسکوزیته سیال بالا، کاویتاسیون، انتشار ضعیف هوا و روانکاری ناکافی است. ویسکوزیته HF تحت تأثیر دمای محیط و عملکرد و طراحی سیستم است. دمای بالا باعث کاهش ویسکوزیته می شود و بالعکس. انتخاب یک سیال هیدرولیک با ویسکوزیته مناسب برای بازده کلی سیستم هیدرولیک امری اولیه است. ویسکوزیته سیال هم بازده مکانیکی و هم راندمان حجمی را تعیین می کند و حدود محدوده عملیاتی بهینه یک سیستم هیدرولیک را تعیین می کند.

سیال مصنوعی زنجیره‌ای از مولکول‌های ساخته‌شده توسط انسان است که دقیقاً به‌گونه‌ای چیده شده‌اند که پایداری سیال عالی، روان‌کنندگی و سایر ویژگی‌های افزایش‌دهنده عملکرد را فراهم کنند. این سیالات در مواردی که دماهای بالا یا پایین وجود دارد و/یا فشار بالا مورد نیاز است، انتخاب های عالی هستند. معایبی برای این سیالات وجود دارد، از جمله هزینه بالا، سمیت و ناسازگاری احتمالی با برخی مواد مهر و موم.

سیال نفتی سیال رایج تری است و از پالایش نفت خام تا سطح مطلوب برای دستیابی به عملکرد روان کننده بهتر با گنجاندن مواد افزودنی ساخته می شود که طیفی از ضد سایش (AW)، بازدارنده های زنگ زدگی و اکسیداسیون (RO) و شاخص ویسکوزیته را شامل می شود. VI) بهبود دهنده ها این مایعات جایگزینی ارزان‌تر برای مواد مصنوعی ارائه می‌کنند و زمانی که بسته‌های افزودنی خاصی گنجانده می‌شوند، می‌توانند از نظر عملکرد بسیار قابل مقایسه باشند.

سیالات مبتنی بر آب کمترین رایج ترین نوع سیال هستند. این مایعات معمولاً در جاهایی مورد نیاز هستند که احتمال آتش سوزی زیاد باشد. آنها گران تر از نفت هستند اما ارزان تر از مصنوعی هستند. در حالی که آنها محافظت خوبی برای آتش نشان می دهند، توانایی محافظت در برابر سایش را ندارند.

مراحل تصفیه روغن هیدرولیک

تصفیه روغن از دانه های روغنی، روغن گیاهی خام به دست می آید. این روغن ها دارای مقدار کمی از مواد جامد معلق غیر حل شده ای در خود هستند که در فرایند فیلتر از روغن جدا می شوند. مراحل تصفیه روغن را می توانید با دستگاه تصفیه روغن به آسانی انجام دهید. اطلاعات بیشتر درباره تصفیه روغن هیدرولیک را در این مقاله بخوانید.

جمع بندی

سیال هیدرولیک خون حیات بسیاری از ماشین‌های متحرک و ثابت است. تأکید بیش از حد بر مراقبت هایی که باید برای حفظ این رسانه گرانبها انجام شود دشوار است. به همان اندازه مهم است که به یاد داشته باشید که در حالی که یک سیال با کیفیت برای انجام وظایف چالش برانگیز مهندسی و طراحی شده است، نمی تواند سیستمی با مخزن کوچک یا موتوری با بار شفت بیش از حد را جبران کند. اگر اجزای هیدرولیک به درستی مشخص شده باشند و سیستم کلی به خوبی طراحی شده باشد، یک سیال هیدرولیک با کیفیت خوب، عملکرد مهمی را که پمپ و محرک را به هم متصل می‌کند، همراه با تمام اجزای بین آن انجام می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051324*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار